abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84648087
Grijs, ik spreek nu op de peuterspeelzaal wel andere ouders met kinderen van Mirte haar leeftijd, maar daar zit ze ook nog niet zo lang op. Dat komt allemaal wel straks natuurlijk, helemaal als ze naar school gaat.

Vraagje, Mirte kan blijkbaar erg goed haar plas ophouden, want ze heeft vanmiddag 5 uur lang zonder luier gelopen zonder te plassen (dus ook niet op de pot, waar ze wel een aantal keer op heeft gezeten). Meer mensen die dit kennen? Ze wilde zelf geen luier aan, dus tja...
De stap om op het potje te plassen komt vast ook wel... hoop ik. Vroeg me alleen af of er meer mensen waren die dit hadden met hun peuter?
Fake it till you make it...
pi_84649002
Jen is vandaag toch lekker naar het kdv geweest. Ik voelde me wel ff kut omdat ze uiteraard drama maakte toen ik wegging en ik uiteindelijk gewoon voor mezelf kies. Maar thuis gekomen ben ik m'n bed in gekropen en heb ik heerlijk bijgeslapen. Jen heb ik pas in de middag opgehaald, zo had ik ook ff rust. En hoe, want mevrouw was behoorlijk moe en dus flink sago, ik was erg blij dat ik haar ff weg kon brengen dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 07:18:41 #273
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84654687
Goedzo tico. Neem aan dat jen een leuke dag heeft gehad op het kdv?

Nijna, herken het niet van mijn meiden, maar heb er hier wel al eens iemand over gehoord. Vraag voor de zekerheid even in eht kleutertopic, want volgens mij is het iemand van Fleur d'r lichting.
pi_84655409
Ga ik doen chaca, bedankt voor de tip!

Tico, goedzo! Lekker even tijd voor jezelf!
pi_84656279
Tico, is dat drama op het KDV dan niet met 5 minuten over? Goed dat je voor jezelf zorgt, dat moet ook gewoon eens kunnen ;)

Nijna, hier waren 3 mini-cadeautjes (E0,5-1) genoeg om Chris te overtuigen op het potje te plassen. Maar die durfde gewoon echt niet. (sticker voor het zitten gaan, en dan extra voor productie)
Hoorde ook nog ergens een tip, om liedjes te gaan zingen. Bij het zingen ontspant de buik/bekkenbodem en komt de plas makkelijker.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:33:02 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84677226
Drama is over zodra ik uit beeld ben, maar het is niet leuk zeg maar.
pi_84679597
Nee, leuk is het niet.. Zelfs na maanden went het niet
Het ging hier goed, tot de vakantie en dus meer wisseling in kinderen/leidsters en lokaal

Vandaag lekker wezen uitrazen in een binnenspeeltuin. Even lekker rondrennen, zonder dat mams steeds "pas op". "doe nou voorzichtig", of "kom van dee eettafel af" moet zeggen
Wel jammer dat hij vanochtend weer last leek te hebben van groeipijn. Gelukkig geen last van bij het spelen..
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:12:28 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84683687
groeipijn...... srl-gelei of stoten en vallen-creme. helpt erg goed!
pi_84710843
Stiemie, kun je dit weekend weer wat opladen?

Chaca, die gaan we ook onthouden..
Lidocaine werkt :)
Hij gaf vanmiddag aan dat het pijn deed, spul gesmeerd en een half uur later zonder een kik een volle luier. Heerlijk ;)
pi_84713506
Die gekke meid van ons zei vanmorgen dat ze graag zonder zijwieltjes wilde fietsen.
Prima, ze heeft geholpen de wieltjes eraf monteren, zadel laag,en gaan met de banaan.
Mijn vriend heeft haar eerst een tijd vastgehouden, en liet steeds een beetje meer los.
En ja hoor, eind van de dag fietste de dame zonder zijwielen! En trots dat ze is!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84715251
Karin, wat knap van Meike zeg! ^O^
pi_84729614
Meike *O* goed zeg.
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:29:38 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84730138
Meike ook zonder wieltjes *O*

En wat fijn dat de lidocaine geholpen heeft *O*
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:23:48 #284
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84747363
Meike wat goed *O*

Ik ben volgens mijn peuter een stomme mama -O- en alleen maar omdat ze haar zin niet krijgt -O-
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:29:02 #285
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84747587
*O* voor Stiemie *O* ook bij jou is ze zo ontzettend thuis en op d'r gemak dat ze zich volledig af durft te zetten... *O*

dat het niet leuk is om te horen is een heel ander verhaal. :*
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:32:04 #286
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84747723
Nou laten we zeggen dat ze dan de laatste paar dagen echt ontzettend vreselijk super op haar gemak is :X

Bij alles is het piepen, krijzen, drammen, slaan, gillen etc en ik begin het echt zat te worden. Na 1 waarschuwing gaat ze er maar even lekker op het strafmatje over nadenken, maar het werkt nog niet echt.
pi_84749847
DF, fijn dat de lidocaine werkt!

Stiemie, gezellig he... :{
Zennnnn....
pi_84750276
Wat goed Meike!!!
pi_84752696
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:32 schreef Stiemie het volgende:
Nou laten we zeggen dat ze dan de laatste paar dagen echt ontzettend vreselijk super op haar gemak is :X

Bij alles is het piepen, krijzen, drammen, slaan, gillen etc en ik begin het echt zat te worden. Na 1 waarschuwing gaat ze er maar even lekker op het strafmatje over nadenken, maar het werkt nog niet echt.
ze is de enige niet. Hier is het standje luchtalarm bij het minste geringste en ik ben het echt spuugzat met dr aanstelleritis. Ook hier krijgt ze een time-out, op de slaapkamer, deur dicht, dan hoor ik het gekrijs ook een stuk minder. Ze kan weer terugkomen als ze klaar is met gillen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:21:12 #290
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84752815
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ze is de enige niet. Hier is het standje luchtalarm bij het minste geringste en ik ben het echt spuugzat met dr aanstelleritis. Ook hier krijgt ze een time-out, op de slaapkamer, deur dicht, dan hoor ik het gekrijs ook een stuk minder. Ze kan weer terugkomen als ze klaar is met gillen.
Ja zo ver is het hier nu ook al gekomen. Zoveel moeite is het toch niet om iets gewoon te vragen in plaats van te huilen, jammeren en piepen of je nog een beetje drinken mag?
pi_84752972
Nee hier breekt de hel al los als ik drinken in een oranje beker doe en er een geel rietje bijgeef. Echt hè?!?! Ze heeft staan gillen alsof ze minstens was geslagen. Maar het kwam erop neer dat ze een oranje rietje wilde...
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:26:39 #292
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84753042
Ja dat rietje kennen we hier ook -O- Een roze rietje van mama is heeeeel anders dan een zelf uit het doosje gepakt roze rietje
pi_84753374
Ja check! En geen rietje is ook geen optie, dat is ook drama want ze weet precies waar ze staan.

Gister wilde ze dr beker zo door de kamer gooien omdat het niet naar haar zin was. Ik ken jen en ik zie aan haar blik wat ze gaat doen. Dus ik waarschuwde al dat ze een probleem had als de beker om ging. En dus besloot ze me uit te dagen door de beker zo te kantelen dat het drinken er net niet uitviel, en mij heel uidagend aankijken. Helaas voor haar was bij papa de grens al veel eerder bereikt, dus ook uitdagen eindigde op de slaapkamer.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:35:56 #294
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84753473
Jep je strak aan blijven kijken en dan je beker met gestrekte arm voor je houden en dan heeeeeeel langzaam omkeren o|O
pi_84753634
Gelukkig is het typisch peuterpuber gedrag. Maar ik zou deze fase graag overslaan. Ik begin zelfs de echte pubertijd fijner te vinden dan de fase waar Jen nu in zit. Pubers kun je nog een soort van negeren als je het zat bent.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:47:03 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84753933
Oei Tico en Stiemie. Dat zijn inderdaad strakke acties van de dames. Vooral dat uitdagend terugkijken en inschatten wat de reactie gaat zijn. Pffff, moeilijk hoor. Ik hoop voor jullie beide dat ze allebei snel doorhebben dat jullie ook dan net zo consequent blijven als ze van je gewend zijn, en het gedrag dus snel over is. Succes in elk geval. Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg blij ben dat die zware fase voorbij zijn. Ze blijft natuurlijk wel grenzen ontdekken, maar daat heftige is nu gelukkig over. *klopt af*

Maud was gisteren ziek. inneens. De hele dag lekker gespeeld en om 4 uur ging het licht uit. Ze trok wit weg en meldde dat ze hoofdpijn had. Gelukkig was ik zelf vlak daarna thuis en kon ze bij mij op schoot liggen. De oppas vond het wel een beetje vreemd/eng dat het zo snel was gegaan. Van niets naar ca. 38 graden koorts. Maar goed met een zetpil is ze bij me in slaap gevallen en daarna de nacht ook naast me gelegen en 's nachts nog even alles eruit gespuugd. Vanochtend al een eind opgeknapt dus ik heb goede hoop voor morgen. Ze wilde vanavond met het slapen gaan wle nog een zetpil tegen de hoofdpijn. Iets wat ik me goed kan voorstellen als ze heeft wat ik heb. Dan wil je inderdaad wel iets tegen de pijn.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:51:10 #297
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84754122
Whahahahaaaa, die Jen en Linde, _O-
Zo.....
Enorm.....
Herkenbaar :')

Meike, wat goed *O*

We zijn vanmiddag naar hert circus geweest! Niet naar de voorstelling, maar we gingen op goed geluk naar het terrein waar Circus Renz staat en we mochten bij de dieren kijken. En daar sta je dan, op 6 meter afstand van een olifant, slechts met 2 smalle draadjes schrikdraad tussen dat enorme beest en ons in...
De zebra's en lama's konden we aaien, net als de kameel en de kleine paardjes. Ook nog van een afstand de leeuwen gezien en natuurlijk allemaal enorme vrachtwagens en de echte circus-tent waar allemaal spannend geluiden uit kwamen. Er was een voorstelling gaande, maar ik weet nog niet of we daar ook echt naar toe gaan. Is volgens mij best een lang zit.

Zijn jullie peuters weleens naar een (lange) voorstelling geweest? Circus, theater, bioscoop... Hoe ging dat, konden ze zo lang stil zitten?
.... met gevoel voor drama....
pi_84762888
Lekker die peuterpubers.. Die van ons heeft het af en toe een dag, maar niet zo heftig..

Ai chaca, dat is niet zo fijn. Gelukkig helpt de zetpil, maar hopelijk niet vaker :*

Leuk kersjes! Al die beestjes zo dichtbij.
Chris gaat met papa naar K3 in oktober, ben ook nieuwsgierig hoe dat gaat. Echte voorstellingen heb ik nog niet gedaan. Thuis blijft hij ook geen uur (of kwartier)zitten voor een film..
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:23:13 #299
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84763110
Maud is gisteren meegeweest naar het circus. maar dat is niet eerlijk om te zeggen. Ze was hangerig moe en wist niet of ze nu bij papa of mama op schoot wilde, maar vond het op zich wel leuk. studio 100 show vorig jaar vond ze helemaal geweldig. En ook de film van plop kon ze goed volgen en rustig bij blijven.

Ze is zo goed als opgeknapt. Dus dat komt wel goed.

Devin zo dichtbij de beestjes.....spannend hoor!
pi_84764427
Jen en Linde :D Heel herkenbaar trouwens, bij ons gaat het momenteel met vlagen precies hetzelfde

Beterschap voor je meisje Chaca

En Meike, wat goed!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')