quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:52 schreef RotterdamRebel het volgende:[..]
Nou dat is best wel jammer. Kijk al jaren met plezier de tour via de app van NOS Mobiel. En hij deed het altijd prima. Ook op mijn Nokia!
Lees net dat de streams het weer moeten doen ook voor nokia! Vandaag geen tijd gehad om te kijken op het werk. Ik zal morgen weer een poging doen en dan laat ik even weten of het weer werkt. Hoop het wel!
Er zijn een aantal voordelen om over te stappen naar een website ipv de app:
+ we kunnen een site sneller ontwikkelen
+ een site werkt op veel meer toestellen (de zelfde site werkt op Nokia, maar ook op Blackberry of HTC, een app werkt maar op een paar typen toestellen)
+ als we iets moeten aanpassen kan dat direct (een app moet bij de meeste toestellen eerst worden gekeurd door Apple, Nokia, etc - dit duurt meestal een paar dagen)
Nadelen zijn er natuurlijk ook:
- je hebt niet op elke telefoon een knopje op je scherm dit direct naar de site gaat (maar je kan de site natuurlijk ook bookmarken als je dat wilt)
- je hebt niet het voordeel van de distributie - via een store vind je gemakkelijker nieuwe apps
- je kan in een app meer gebruik maken van functionaliteit van het toestel (bv de camera gebruiken) - volgens mij ziet de site er net zo uit als een app, en heb je deze functionaliteit niet nodig.
Met name het snel beschikbaar zijn op veel toestellen is belangrijk vind ik. De NOS Mobiel applicatie is bijvoorbeeld erg laat beschikbaar gekomen voor de N97, omdat er nog geen goede touch versie van de app was. Met de website hebben we daar geen last meer van.
Ik hoop dat je vanmiddag gewoon weer kan genieten van de Tour, mocht er nog wat zijn, dan hoor ik het graag!