Hoop dat hij de afscheidswedstrijd tegen Mallorca wint...quote:Van Marwijk en Van Bronckhorst geridderd
Feyenoord nieuws
Bert van Marwijk en Giovanni van Bronckhorst zijn dinsdag door demissionair premier Jan Peter Balkenende geridderd. Dit gebeurde tijdens een bijeenkomst op het Catshuis.
Minister Ab Klink liet tijdens het bezoek aan het Catshuis weten dat Hare Majesteit de Koningin besloten heeft om de bondscoach en de aanvoerder van Oranje te eren voor hun prestaties in Zuid-Afrika. Nederland reikte tot de finale van het WK.
Demissionair minister-president Jan Peter Balkende prees de teamgeest van dit Nederlands elftal: 'Dit Nederlands elftal was een elftal in balans. Een sterk elftal. Mentaal en fysiek. Het was een team. Hecht en harmonieus. Het was een gedisciplineerd collectief met een missie. Vol veerkracht, vechtlust en vertrouwen.'
De premier noemde het een inspiratiebron. 'Want kijk hoe ver deze mentaliteit ons heeft gebracht. Dat is een groot compliment waard. Aan de spelers, maar zeker ook aan de staf onder leiding van Bert van Marwijk.' Het had zijn weerslag op het hele land. 'Oranje was één, maar Nederland stond ook als één man achter Oranje. Het voetbal werd meer dan ooit tevoren samen beleefd door de supporters. Als collectief. Als team.'
Vizeweltmeiser
Demissionair minister Ab Klink (Sport) prees bondscoach Bert van Marwijk als 'peoplesmanager'. Ook nam hij aanvoerder Giovanni van Bronckhorst apart die met de finale tegen Spanje zijn carrière als profvoetballer afsloot. Hij refereerde aan de Duitse term voor de verliezend finalist: Vizeweltmeister. Bij de zij-ingang van het Catshuis hadden zich enkele honderden mensen verzameld, zij onthaalden de voetballers met gejuich en getoeter.
Van Marwijk liet weten ,,sprakeloos'' te zijn. ,,Nu zijn we nog een beetje teleurgesteld, maar ik denk dat we over een tijdje met een grote glimlach hieraan terugdenken'', zei Van Bronckhorst.
Benieuwd hoe ze hem gaan betalen...quote:Royston Drenthe keert mogelijk één jaar terug in de Kuip
Feyenoord nieuws
Royston Drenthe speelt mogelijk volgend seizoen weer in De Kuip. Volgens de Portugese sportkrant A Bola wil Feyenoord de Rotterdammer huren als voorlopige vervanger van de gestopte Giovanni van Bronckhorst.
Coach José Mourinho heeft komend seizoen geen plaats voor Drenthe bij Real Madrid, daarom acht hij het beter als hij elders ervaring op gaat doen. Naast Feyenoord willen ook Sporting Clube de Portugal, Juventus en Ajax Drenthe graag huren. Laatstgenoemde lijkt geen kans te hebben. Drenthe gaf in zijn Feyenoord-periode aan voor geen andere club in Nederland te spelen dan Feyenoord. Sporting lijkt de beste papieren te hebben. De Portugese topclub heeft al diverse gesprekken met zowel Drenthe als Real Madrid gevoerd. Feyenoord heeft op de linksback positie momenteel Tim de Cler en de jonge Bruno Martins Indi spelen.
quote:Feyenoord begint aan trainingskamp
Feyenoord nieuws
De selectie van Feyenoord heeft maandagmiddag de eerste groepstraining tijdens het trainingskamp in Zeeland afgewerkt. Op het veld van S.V. Sluis sloten Ron Vlaar en Leroy Fer zich weer aan bij de groep. Vlaar en Fer trainden de afgelopen dagen individueel vanwege lichte hamstring- en liesklachten, maar maakten maandag de volledige training mee.
Dinsdag staan er twee groepstraining op het programma.Woensdagavond spelen de Rotterdammers om 19.00 uur een oefenduel met het Zeeuws elftal.Die wedstrijd wordt gespeeld op het veld van topklasser HSV Hoek.
Zou leuk zijn maar ik geloof toch niet dat het gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:36 schreef Toilutpaper het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze hem gaan betalen...
En gelijk heeft-iequote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Zou leuk zijn maar ik geloof toch niet dat het gaat gebeuren.
Eurotekens Drenthe gaat het waarschijnlijk bij Juve proberen.
Op dit WK heeft hij niet echt een rechtsbuiten tegen hem gehad...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:22 schreef Sloggi het volgende:
Als Van Bronckhorst nou eens een paar wedstrijden bij ons had gespeeld zoals 'ie bij Oranje deed, dan hadden we een stuk meer aan 'm gehad.
Jazeker, met z'n ervaring enzovoort, maarja, we zullen wel zien... wij kunnen er toch niks aan doen..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:28 schreef Winner_Taco het volgende:
Ja zo'n stille he
Neem van mij aan dat we hem gaan missen achterin
quote:De Goey in dienst bij RKC Waalwijk
Voormalig Feyenoord en Sparta-doelman Ed de Goey wordt de komende twee jaar keeperstrainer bij RKC. De Goey gaat daarnaast hoofdtrainer Ruud Brood assisteren bij de wedstrijden van de naar de eerste divisie gedegradeerde club. De Goey had ook een aanbieding van Sparta op zak,maar deze week liet hij Sparta's commissaris technische zaken Rob Baan weten dat de aanbieding van RKC hem meer aansprak.
quote:Pattinama's in beeld bij FC Dordrecht
Edinho en Jordao Pattinama zijn deze week bij FC Dordrecht op proef. De twee zonen van oud-prof Ton Pattinama zijn met FC Dordrecht mee op trainingskamp naar Zeegse in Drenthe. Edinho stond de laatste jaren onder contract bij NAC Breda, maar kwam onder trainer Robert Maaskant nauwelijks aan spelen toe. Jordao speelde drie wedstrijden in het eerste elftal van Feyenoord.
Vorig seizoen werd hij verhuurd aan Excelsior, maar die uitleenperiode werd geen succes. Jordao had zich voor het komende seizoen ingeschreven bij de amateurs van SC Feyenoord.
quote:Mokotjo: 'Iets moois laten zien bij Feyenoord'
13/07/2010 20:26
Feyenoord is net als overige Eredivisieclubs alweer enkele weken in training. Voor Kamohelo Mokotjo is het zijn eerste lange periode met zijn nieuwe ploeggenoten.
De middenvelder kwam begin vorig seizoen over van het Zuid-Afrikaanse Supersport United en werd door Feyenoord direct verhuurd aan Excelsior. Met deze satellietclub dwong Mokotjo afgelopen seizoen promotie naar de Eredivisie af. Nu is de Zuid-Afrikaans terug bij Feyenoord om zijn kans te grijpen.
'Ik voel wel enige druk, maar kan er goed mee omgaan', vertelt Mokotjo op de website van Feyenoord . 'Ik heb vertrouwen in mezelf en moet er alles aan doen om een betere speler voor het elftal te worden.'
Mokotjo is overigens vol vertrouwen dat Feyenoord in de nabije toekomst weer successen kan begroeten. 'Ik geloof er heilig in dat we weer grote dingen kunnen doen met Feyenoord. We hebben een jonge ploeg. Jonge mensen hebben energie en ambities en zijn vol passie. We willen dingen bereiken.'
'Natuurlijk hebben we de tijd, maat we realiseren ons ook dat we het nu al in ons hebben om goede prestaties neer te zetten. Zo lang wij mentaliteit tonen en niet denken dat de buit al binnen is, kunnen we mooie dingen laten zien.'
Precies, alleen daarom ben ik al fanatieker voor Feyenoord, omdat ik zo benieuwd ben naar de prestaties van alle talenten, en ik gun ze het ook allemaal zo. Heb er meer binding mee dan de zoveelste middelmatige aankoop van tegen de 30.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:04 schreef Merkie het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe de jeugdspelers gaan presteren dit seizoen. Stiekem hoop je er toch op dat het een gouden generatie is waardoor we mee kunnen doen om de titel. Ben vooral benieuwd naar Castaignos
.
Dat heb ik ook wel. Kijk nu wel weer uit naar het nieuwe seizoen eigenlijk, dat hopelijk mee gaat vallen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, alleen daarom ben ik al fanatieker voor Feyenoord, omdat ik zo benieuwd ben naar de prestaties van alle talenten, en ik gun ze het ook allemaal zo. Heb er meer binding mee dan de zoveelste middelmatige aankoop van tegen de 30.
Ik zou er vooral niet teveel van verwachten .quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:04 schreef Merkie het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe de jeugdspelers gaan presteren dit seizoen. Stiekem hoop je er toch op dat het een gouden generatie is waardoor we mee kunnen doen om de titel. Ben vooral benieuwd naar Castaignos
.
Kan de OP trouwens geüpdatet worden voor het nieuwe seizoen?
Het is ook een beetje hopen tegen beter weten inquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik zou er vooral niet teveel van verwachten .
Als ze op niveau eerste divisie spelen mag je al blij zijn
Dat is wel overdreven pessimistisch. Ik denk dat Feyenoord gaat strijden voor "het linkerrijtje". Natuurlijk veel lager dan waar ze horen, maar niet zo dramatisch als jij het je voorstelt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik zou er vooral niet teveel van verwachten .
Als ze op niveau eerste divisie spelen mag je al blij zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |