Kan je ook nog uitleggen waarom je dat vindt? Of hoeven Mac users dat niet?quote:
Misschien omdat je beweert dat er remote applicaties van je Mac of iPhone gewist kunnen worden door Steve Jobsquote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:25 schreef EINZ het volgende:
[..]
Kan je ook nog uitleggen waarom je dat vindt?
Ik ook hoor. DOS 3.12, programma's schrijven in basic, P2000T... En ik ben geen mac fanboy. Ik wil dingen zelf kunnen regelen op mijn pc.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had meer dan 10 jaar met MS-DOS en Windows gewerkt voordat ik in 2004 m'n eerste Mac kocht en eigenlijk is sindsdien juist het plezier in computeren weer helemaal teruggekomen, terwijl ik niet eens zo had gemerkt dat het verdwenen was toen ik alleen nog een PC met Windows had.
Maar goed, door dit te zeggen ben ik natuurlijk weer een fanboy
Dat je zoiets over een iPhone zegt, kan ik nog wel begrijpen. Maar wat zou je niet kunnen regelen in Mac OS X wat je wel in Windows kan?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:28 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ik ook hoor. DOS 3.12, programma's schrijven in basic, P2000T... En ik ben geen mac fanboy. Ik wil dingen zelf kunnen regelen op mijn pc.
In de iPhone zit wel degelijk een kill switch, waarmee Apple op afstand applicaties kan verwijderen. Gewoon als noodmaatregel, voor als een schadelijke applicatie ontdekt wordt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien omdat je beweert dat er remote applicaties van je Mac of iPhone gewist kunnen worden door Steve Jobs
Als je op een windows pc gestresst raakt, raak je dat ook van een mac. Dat ligt dan niet aan de pc maar aan de gebruiker.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:06 schreef Lexis het volgende:
Zoveel mensen raken ontzettend gestresst van dat kut windows. Dus over de grootste lol zou ik maar niks zeggen. Op internet zijn daar genoeg voorbeelden van:
En wat vin je ervan dat iemand anders op JOUW telefoon applicaties kan verwijderen?quote:Yeah right, geloof je het zelf? iPhone OS is een gesloten platform, maar Mac OSX totaal niet. Praat geen poep. (Bovendien wordt Google ervan beschuldigd om remote apps te deleten van Android toestellen)
Okee. Goed dat je het zegt.quote:Niet in Windows XP vriend, daar zijn Windows Media Player en IE bijna niet te uninstallen.
Portableapps hoef je ook niet te gebruiken. Ik heb het niet nodig, maar ik kies ervoor om mijn register niet vol te laten clutteren terwijl ik zo wel alle applicaties kan gebruiken die ik wil. En een image is altijd handig. Om van backups maken nog mar te zwijgen. Maar goed, backups maken op een mac hoeft niet, want die gaat natuurlijk nooit kapotquote:Gast, als je datsoort maatregelen nodig hebt om je computer niet op tilt te laten slaan moet je heel snel wegwezen bij zo'n computerenvironment. Dat zou allemaal niet nodig moeten zijn.![]()
Maar er is nog nooit door Apple een app remote van iemands iPhone gehaald toch?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In de iPhone zit wel degelijk een kill switch, waarmee Apple op afstand applicaties kan verwijderen. Gewoon als noodmaatregel, voor als een schadelijke applicatie ontdekt wordt.
Android heeft ook zoiets ingebouwd en Google heeft pas nog van die verwijder-mogelijkheid gebruik gemaakt.
quote:If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit.
Het zou echt fijn zijn als het een beetje gefundeerd is wat je zegt. Je weet toch zelf ook wel dat in OS X 10.5 de nadruk is gelegd op een automatische backup utility, genaamd Time Machine? Daarmee worden automatisch elk uur backups gemaakt, waar je bovendien je Mac mee kunt booten als dat nodig mocht zijn. En een register heeft OS X natuurlijk niet, in feite zijn bijna alle apps portable apps.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:35 schreef EINZ het volgende:
[..]
Portableapps hoef je ook niet te gebruiken. Ik heb het niet nodig, maar ik kies ervoor om mijn register niet vol te laten clutteren terwijl ik zo wel alle applicaties kan gebruiken die ik wil. En een image is altijd handig. Om van backups maken nog mar te zwijgen. Maar goed, backups maken op een mac hoeft niet, want die gaat natuurlijk nooit kapot
Ja leuk, DOS was ook compleet portable. Ik zeg toch ook niks over backuppen binnen mac? Ik zeg alleen dat het wel verstandig is om backups te maken, of dat nou via NTbackup gaat of via legio keuze aan third party apps. Overigens is het belachelijk om elk uur een backup te maken, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou echt fijn zijn als het een beetje gefundeerd is wat je zegt. Je weet toch zelf ook wel dat in OS X 10.5 de nadruk is gelegd op een automatische backup utility, genaamd Time Machine? Daarmee worden automatisch elk uur backups gemaakt, waar je bovendien je Mac mee kunt booten als dat nodig mocht zijn. En een register heeft OS X natuurlijk niet, in feite zijn bijna alle apps portable apps.
Daar denk je anders over als je net een wijziging in een document hebt gemaakt die je niet wilde doen en 'em daarna hebt opgeslagenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:45 schreef EINZ het volgende:
[..]
Overigens is het belachelijk om elk uur een backup te maken, maar dat terzijde.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:54 schreef Apekoek het volgende:
Altijd dat gezeik tussen pubers over hoe goed en tof hun microsoft of apple spul wel niet is, get a life stomme kut nerds! Beide producten kennen hun plus en min punten, case closed.
Over gesloten gesproken, windows is niet gesloten? OSX heeft nog de open BSD kernel.quote:En dan heb ook niet dat irritant gesloten OS X erbij.
Euh, neequote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:50 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Over gesloten gesproken, windows is niet gesloten? OSX heeft nog de open BSD kernel.
Volgens mij heb ik toch echt versiebeheer hier hoor.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar denk je anders over als je net een wijziging in een document hebt gemaakt die je niet wilde doen en 'em daarna hebt opgeslagen
En daar heb je ook je muziek, foto's en al je documenten in staan?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:56 schreef EINZ het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik toch echt versiebeheer hier hoor.
Daarom meng ik me niet meer in dit soort discussies.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:08 schreef Brawler het volgende:
Heerlijk om te zien hoe fanboys van beide kampen echt serieus nog de moeite nemen om elkaars argumenten en vooroordelen te ontkrachten!Het is nog zinvoller om tegen een muur te praten
Ja, of je plezier is gewoon afhankelijk van hoe je met computers om gaat. De grootste noob kan ook een mac kapot krijgen, en dat een mac kennelijk zo noob-proof moet zijn zegt m.i. veel over de users ervan.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:46 schreef Lexis het volgende:
1. Zoals Tijn al zei, zijn computerplezier is ernstig toegenomen sinds hij een mac heeft, en velen met hem. Windows kan mensen echt kapotstressen. En ik zie geen filmpjes van idioten die op het werk met macs smijten. Ja, of het zijn haters die een nepfilmpje creëren.
Killswitch?quote:2. Wat ik ervan vindt dat iemand op mijn telefoon apps kan verwijderen? Geen idee. Ik snap ook niet goed wat je ermee bedoelt.
Boe-iend! Als je het niet wilt, gebruik je het niet. Bovendien kan je sinds windows 98 al IE verwijderen met third party apps.quote:3. Toch moet je eens proberen WMP te uninstallen op een XP machine. En browserkeuze is MS toe verplicht, dat is er nog niet lang.
Zullen we er nu maar gewoon over ophouden?quote:Bovendien grappig, want ik kan ook in Safari naar die URL gaan en een screenshot maken.
[ afbeelding ]
XP werd er in ieder geval niet mee geleverd.
Dat register is een probleem ja, als je keer op keer programmas installeert, ze uninstalled, weer andere programmas er overheen installeert enz. Maar door onachtzaam te handelen krijg je alles kapot. Ik kies ervoor om mijn register vrij te houden van alles. Dat is een keuze, geen noodzaak.quote:4. Ja, daar heb je de ellende van Windows. Je wilt het risico niet nemen je register niet vol te laten clutteren, want anders gaat je machine moeilijk doen. En wat dacht je trouwens van die klote .dll bestanden die altijd weer missen?
Daar heb ik ook niks over gezegd, dus hoe je hierop komt is me een raadsel.quote:5. Je hebt alsnog niks genoemd waarom volgens jou Mac OSX meer gesloten is dan Windows... We wachten in spanning af.
Dat is toch ook precies wat ik zei? Ik zei alleen dat als je je windows pc niet onnodig vervuilt met allerlei apps die je toch niet gebruikt, je een standaard image hebt en je backups maakt, je altijd goed zit. Daar hoef je geen mac voor te hebben.quote:6. Tuurlijk gaat een mac ook kapot, dat heb je mij nooit horen zeggen. En tuurlijk moet je backups maken, en ja, Apple biedt daar een mogelijkheid voor aan, maar je bent helemaal niet verplicht om die te gebruiken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |