Geschokte reacties op dood Heino Heiwegen
maandag 12 juli 2010 12:00
PUTTEN - De dood van de Puttense ondernemer Heino Heiwegen (35) -die in de nacht van donderdag op vrijdag zijn leven beëindigde- heeft tot verbijsterde en ongelovige reacties geleid.
Op de condoleancesite
http://heinoheiwegen.mygb.nl zijn inmiddels ruim 300 reacties geplaatst. Het merendeel zegt de dood van Heiwegen niet te kunnen bevatten.
Ook op de site van deze krant had het bericht grote impact. Het artikel dat we vrijdag plaatsten is inmiddels ruim 10.000 keer gezien. Dat is ruim tien keer zoveel als een goed gelezen nieuwsbericht normaliter haalt.
,,Heino was een man met zijn hart op de juiste plaats die altijd bereid was zich in te spannen voor anderen'', zegt Arie Schreuder, voorzitter van de Oranjevereniging in Putten. Heiwegen organiseerde diverse onderdelen van de Koninginnedagviering. Schreuder: ,,Heiwegen cijferde zichzelf, bescheiden als hij was, weg om anderen een moment van ontspanning te bezorgen. Wij en daarmee alle inwoners van Putten zijn Heino ontzettend veel dank en respect verschuldigd voor zijn nimmer aflatende inzet, zijn opgeruimde karakter, zijn professionaliteit, zijn regelkwaliteiten en niet in de laatste plaats zijn sociale bewogenheid. Des te onbegrijpelijker is het te moeten vaststellen dat Heino geen onderdeel meer uitmaakt van die door hem zo geliefde Puttense gemeenschap. Wij zullen hem node missen."
Oud-wethouder Klaas van der Werf reageerde aangedaan: ,,Ik ben verbijsterd, dat zo'n man in de kracht van zijn leven dit zichzelf heeft aangedaan. Ik kan dit ook nauwelijks geloven. Ik heb hem op de avond van het afscheid van Hans en Kitty Lebbink (tijdens de overdracht van Sauna Drôme, redactie) nog gesproken en hij vertelde mij dat hij nog heel veel plannen en ideeën had. Dit rijmt niet met elkaar. Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe na dit verlies.''
Woensdag kan afscheid worden genomen van Heiwegen in Het Trefpunt, tussen 14.00 en 20.00 uur. Donderdag is de uitvaart in besloten kring..