abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83989777
Treurige boel vooralsnog op 't museumplein.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:40:06 #252
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_83989829
nou Hondjes, ze vierden het dus masaal die spanjaarde zit nu te kijken, wat een mensen gisteren
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:41:07 #253
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_83989852
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
stond al een groepje om half 5 vannacht, die wilde echt de eerste zijn.
is niet zo mooi weer hier en hoop dat het droog blijft.
pi_83989928
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:40 schreef Toverheks het volgende:
nou Hondjes, ze vierden het dus masaal die spanjaarde zit nu te kijken, wat een mensen gisteren
In Spanje, In Madrid, dat zei ik al..

Maar niet in Catalunya, geen vlaggetje te zien.
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 10:45:18 #255
184769 crew  Deisyy
pi_83989974
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:00 schreef Laysa het volgende:
Vandaag ff een rustige dag....dadelijk douchen en dan op de verpleegkundige wachten...misschien dat ik tussendoor nog wat aanrommel in huis...DK is even weg en vanmiddag gaat hij met een vriend de nwe kleine kolekast ophalen...verders zet ik lekker de tour afwisselend met de huldiging op...Menn wat ben ik blij om thuis te zijn...ik snap supergoed waarom je zus liever naar huis gaat deis
Lekker hè om weer thuis te zijn Laysa. Maar wel rustig aan doen hoor
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_83989988
Als Barcelona wint, is het een groot feest, toeterende autos, vuurwerk.
Maar nu houdt Catalunya zich gedeisd.
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 10:47:56 #257
184769 crew  Deisyy
pi_83990049
Even nog aan paar dingetjes doen en dan ga ik vanmiddag van de Zeeuwse zon genieten in Renesse
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:48:16 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83990063
quote:
Nee voor het Catshuis dan......... staan Klink en Balkenende daar te wachten, komt er uit die bus eerst een hele voorraad ouwe knarren van de KNVB rollen.

Nou ja, misschien maar goed ook, dat zijn de personen waarvan Ab en JP waarschijnlijk wel de namen weten, die zitten immers al tig jaar in dezelfde perkamentclubjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:55:13 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83990281
Lachen, beelden van het Museumplein; staat Marieke de Vries daar haar NOS-verhaaltje te houden, komt er een oma met fiets langslopen die echt zo kijkt van "zo, zo.... dat zijn al meer mensen dan ik verwacht had"

Maar haar boodschappentas hangt aan t stuur dus ik vermoed dat ze zo rustig boodschappen gaat doen
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:59:10 #260
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_83990418
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:43 schreef hondjes het volgende:

[..]

In Spanje, In Madrid, dat zei ik al..

Maar niet in Catalunya, geen vlaggetje te zien.
ja jammer he bij jou, moet heel gezellig geweest zijn als ik zo de beelden bekeek, en lekker druk.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:00:43 #261
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_83990464
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:55 schreef Leandra het volgende:
Lachen, beelden van het Museumplein; staat Marieke de Vries daar haar NOS-verhaaltje te houden, komt er een oma met fiets langslopen die echt zo kijkt van "zo, zo.... dat zijn al meer mensen dan ik verwacht had"

Maar haar boodschappentas hangt aan t stuur dus ik vermoed dat ze zo rustig boodschappen gaat doen
er had er 1 voor 300 euro aan flesjes opgehaald, maar de flesseninname was stuk, denk AH die zit schuin op Museumplein.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:01:24 #262
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_83990486
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:47 schreef Deisyy het volgende:
Even nog aan paar dingetjes doen en dan ga ik vanmiddag van de Zeeuwse zon genieten in Renesse
veel plezier
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:02:16 #263
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_83990516
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:45 schreef hondjes het volgende:
Als Barcelona wint, is het een groot feest, toeterende autos, vuurwerk.
Maar nu houdt Catalunya zich gedeisd.
ja had er eens een doc. van gezien hoe die spanjaarde met hun club meeleven.
echt bijna net zo gek als die engelse
pi_83990564
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee voor het Catshuis dan......... staan Klink en Balkenende daar te wachten, komt er uit die bus eerst een hele voorraad ouwe knarren van de KNVB rollen.

Nou ja, misschien maar goed ook, dat zijn de personen waarvan Ab en JP waarschijnlijk wel de namen weten, die zitten immers al tig jaar in dezelfde perkamentclubjes.
Geloof het of niet, maar Balkenende kent alle spelers bij naam en toenaam Je ziet het hem bepaald niet aan maar die man is gek op sport!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:08:35 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83990706
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar Balkenende kent alle spelers bij naam en toenaam Je ziet het hem bepaald niet aan maar die man is gek op sport!
Het verbaast me van een refo sowieso al dat hij gek op sport zou zijn.....

Maar zijn verschrikkelijk kwijlerige overdreven aanwezigheid stoort me enorm, zowel vorig weekend bij de Tour in Rotterdam (uit het open dak van een Tour-auto gaan staan zwaaien, schiet toch op prutser, die mensen staan daar echt niet voor jou) als afgelopen weekend bij het WK....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83991030
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het verbaast me van een refo sowieso al dat hij gek op sport zou zijn.....

Maar zijn verschrikkelijk kwijlerige overdreven aanwezigheid stoort me enorm, zowel vorig weekend bij de Tour in Rotterdam (uit het open dak van een Tour-auto gaan staan zwaaien, schiet toch op prutser, die mensen staan daar echt niet voor jou) als afgelopen weekend bij het WK....
Ik neem aan dat je op zij geloof doelt? Waarom zou iemand die gelooft niet gek op sport kunnen zijn?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:29:24 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83991381
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:19 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op zij geloof doelt? Waarom zou iemand die gelooft niet gek op sport kunnen zijn?
Ja uiteraard doel ik op zijn geloof, ik woon in een refodorp (en dan het echte werk, bible belt to the max) en geloof mij maar dat die refo's niet aan sport doen, het liefst zou de SGP het zwembad nog sluiten op zondag.
Alleen de gematigden sporten wel.... korfbal ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83992918
Ik ken heel veel refo's die wel aan sport doen. Behalve op zondag, dan niet want dan is Kortjakje niet ziek.

Nooit begrepen dat versje. Dus ze is altijd ziek behalve op zondag want dan gaat ze naar de kerk. Dus ik dacht dat ze echt heel ziek was behalve op zondag want dan gaf God haar een verlofdag van de ziekte. God is goed jws.
Maar toen dacht ik,"Neeee, dat is best gemeen eigenlijk van de Almachtige want dan kan hij haar ook alle dagen van de week beter maken toch? "Nou, toen dacht ik dat ze het leven gewoon crap vond en spijbelde behalve op zondag want zij vond de kerk wél een feest. Als enige van de gemeente waarschijnlijk want de kerk is beslist geen party. God is a dj, life is a dancefloor. Dat is alleen in liedjes leuk maar op de Veluwe niet!

Dus waarom is Kortjakje alleen op zondag niet ziek??
Go hard or go home
pi_83993102
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja uiteraard doel ik op zijn geloof, ik woon in een refodorp (en dan het echte werk, bible belt to the max) en geloof mij maar dat die refo's niet aan sport doen, het liefst zou de SGP het zwembad nog sluiten op zondag.
Alleen de gematigden sporten wel.... korfbal ofzo.
Die hele zwaren sporten inderdaad niet op zondag, ze kijken er zelfs niet naar op t.v.!
Ik heb een jaar in zo'n dorp gewerkt dus ik ken het. En een paar jaar terug waren we in Elspeet maar daar kon je toen op zondag niet tanken of pinnen.
pi_83993179
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:16 schreef Noek het volgende:

Dus waarom is Kortjakje alleen op zondag niet ziek??
Kortjakje bracht de gehele week door in bed en om nou niet direct iedereen te vertellen dat ze een hoertje was zeiden ze dat ze ziek was. Op Zondag ging ze naar de kerk met een bijbel vol zilverwerk, ze had immers een goed betaalde professie.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:29:04 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83993482
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die hele zwaren sporten inderdaad niet op zondag, ze kijken er zelfs niet naar op t.v.!
Ik heb een jaar in zo'n dorp gewerkt dus ik ken het. En een paar jaar terug waren we in Elspeet maar daar kon je toen op zondag niet tanken of pinnen.
Echt zwaren hebben niet eens een TV, en die beschouwen sport gewoon als iets van de duivel, ook op andere dagen dan zondag.

Ja, Elspeet is leuk.... maar nog een stuk minder erg dan Uddel.
Overigens is het niet kunnen pinnen ook vrij simpel: of de pinautomaat is onderdeel van de supermarkt van de zeer gereformeerde supermarkt-eigenaar en dus is het daarom geen optie, of er is wel een Rabobank, maar een Rabobank is nog steeds een co-operatie, en dus hebben de leden inspraak, en dus kan het zijn dat die lokaal op zondag gesloten is, ook de pinautomaat... want je wilt niet het risico lopen dat een stuk of wat van je rijkste klanten weglopen.

Overigens was de pinautomaat (van de Rabobank) in Garderen tot een paar jaar geleden ook op zondag buiten gebruik, en dan valt Garderen nog mee ten opzichte van mijn dorp, met het verschil dat de hervormden in Garderen veel strenger zijn dan de Gereformeerden, en ze geen Gereformeerde Gemeente hebben, en die laatste is over het algemeen het strengst.
Maar de Rabo Garderen viel toen nog onder Voorthuizen, en die van ons niet, en dus hadden ze daar wel de mogelijkheid, terwijl die paar hele strengen bij ons niet de overhand konden krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83995464
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Echt zwaren hebben niet eens een TV, en die beschouwen sport gewoon als iets van de duivel, ook op andere dagen dan zondag.

Ja, Elspeet is leuk.... maar nog een stuk minder erg dan Uddel.
Overigens is het niet kunnen pinnen ook vrij simpel: of de pinautomaat is onderdeel van de supermarkt van de zeer gereformeerde supermarkt-eigenaar en dus is het daarom geen optie, of er is wel een Rabobank, maar een Rabobank is nog steeds een co-operatie, en dus hebben de leden inspraak, en dus kan het zijn dat die lokaal op zondag gesloten is, ook de pinautomaat... want je wilt niet het risico lopen dat een stuk of wat van je rijkste klanten weglopen.

Overigens was de pinautomaat (van de Rabobank) in Garderen tot een paar jaar geleden ook op zondag buiten gebruik, en dan valt Garderen nog mee ten opzichte van mijn dorp, met het verschil dat de hervormden in Garderen veel strenger zijn dan de Gereformeerden, en ze geen Gereformeerde Gemeente hebben, en die laatste is over het algemeen het strengst.
Maar de Rabo Garderen viel toen nog onder Voorthuizen, en die van ons niet, en dus hadden ze daar wel de mogelijkheid, terwijl die paar hele strengen bij ons niet de overhand konden krijgen.
Rare mensen hoor, die hele zwaren Maar goed, in Vierhouten (en wat is dat nu voor gat??, daar heb ik gewerkt overigens) konden we wel tanken! En we hebben op een terras in Elspeet gegeten, recht tegenover een kerk van de "zwaren" die juist allemaal rond die tijd weer ter kerke togen. Snikheet, maar mannen allemaal strak in het pak en vrouwen zonder uitzondering in rok/jurk, panty en hoed op. Maar goed, het is hun leven en als zij vinden dat het zo moet, moeten ze het vooral zo doen!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:22:11 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83995633
Het gaat niet zozeer om hoe zo'n gat een dorp is, Vierhouten is weer redelijk relaxed wat dat betreft, het gaat meer om de overhand zwaren, en dan kunnen dat mensen van de Gereformeerde Gemeente zijn (die zijn echt zwarte kousen) maar het kan zoals in Garderen ook de hervormde kerk zijn die steeds zwaarder lijkt te worden.... "hoe strenger de dominee, hoe voller de kerk" en dat geldt daar echt

Maar in Garderen zijn op zondag wel alle café's en restaurants open, bij ons is het dorpscafé toch echt dicht op zondag.... behalve eergisteren dus, een unicum

Je omschrijving van hoedjes, rokken en strak zwart pak is wat ik iedere zondag 4 keer langs zie lopen, en ze geloven er echt heilig in.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83995658
quote:
Inmiddels loopt het redelijk vol. Maar de gemeente heeft wel het aantal bezoekers wat ze verwachten bijgesteld: tussen de 250.000 en 750.000
Oftewel: ze hebben geen idee!
pi_83995722
De kerk is ongeveer als een Kunstacedemie of die ene hippe club of een willekeurige SC. Dresscode en maniertjes, anders hoor je er niet thuis, wordt je niet opgenomen in de goegemeente
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')