Frustratiesquote:Op maandag 12 juli 2010 12:31 schreef DrDarwin het volgende:
Aaifoon
dinsdag, 25 mei 2010 19:04
De wereld is geobsedeerd door een nieuw geloof. Steve Jobs is God. Zijn apostelen verkondigen het evangelie van de moderne tijd, en dat heet Apple. Apple is de toekomst, Apple is de enige way of life. Zonder Apple zijn we allemaal verloren en zal de wereld ten onder gaan. De Amerikanen zijn er al enige tijd zot van, van dat nieuwe geloof. Europa volgde snel, en intussen ken ik hier al heel wat volgelingen. Ze spreken een raar taaltje, dat ik niet altijd begrijp. Voor bepaalde woorden zetten ze een i, maar ze spreken het uit als "aai". Aaipod, Aaipad, Aaifoon. Vooral dat laatste artikel schijnt onmisbaar te zijn voor de devote Apple-volgeling. De iPhone is een handig ding naar het schijnt, want … je kan er je mails op lezen! Zo roepen ze dat dan uit, alsof het iets heel merkwaardigs is. Zelf mag ik dat graag relativeren. Ik heb er geen enkel probleem mee om mijn mails gewoon op de laptop te lezen -in het Apple-universum heet zoiets een Macbook, geloof ik- maar toen ik me dat onlangs in het gezelschap van enkele volgelingen liet ontvallen, kreeg ik de wind van voren.
"Je weet niet wat je mist!", sprak er eentje, terwijl hij driftig zijn vinger over het touch screen heen en weer bewoog. "Kijk", ging hij enthousiast verder, gebarend dat ik mee op het schermpje van zijn iPhone moest komen kijken, "zo en zo kan je dus je mails checken." Triomfantelijk hield hij het toestel nu voor mijn neus. Ik vroeg me nog steeds af wat er dan wel zo handig mag zijn aan het lezen van mails op zo'n piepklein schermpje, maar ik zweeg wijselijk en deed alsof ik het allemaal geweldig fascinerend vond. (Ik laat mensen graag in hun waarde, ook als ze neigen naar het fanatieke.) Mijn bevestigend hoofdgeknik spoorde hem aan om door te gaan. Hij legde uit dat er naast die mailfunctie nog iets was wat de iPhone speciaal maakt: de applicaties. Kleine toepassingen die je kunt installeren. Een gps bijvoorbeeld, of domweg een spelletje. "Met de nadruk op dom", dacht ik bij mezelf. Maar wederom zweeg ik.
Ja, wanneer je een tijdje met Apple-fanaten optrekt, weet je het wel. Een mens telt pas mee als hij het woord iPhone-applicatie -of beter nog: iPhone-app- in een betekenisvolle zin kan gebruiken, en het daarbij liefst ook nog doet klinken alsof het tot zijn dagelijkse woordenschat behoort. Mij gaat dat niet goed af. Ik krijg dat technologische gezwets onmogelijk op geloofwaardige wijze uit mijn strot geperst. In mijn sector is het nochtans bon ton om jezelf als Apple-volgeling te outen. Maar tussen ons gezegd en gezwegen: ik vind al die digitale snufjes zwaar gehypet. Niet dat ik twijfel aan het genie van Steve Jobs en de zijnen, hoor. De producten van Apple zullen wel sneller, beter en efficiënter zijn dan hun tegenhangers van Microsoft. Dat geloof ik graag. (Zelf ontbeer ik enige kennis van zaken op het technologische vlak, maar ik heb goede bronnen.) Maar wanneer ik op een vergadering omringd word door Apple-fanaten die met zichtbare trots én hun iPhone én hun Macbook én hun iPad op tafel leggen, kan ik een meewarige glimlach moeilijk onderdrukken. Want komaan, zo'n iPad is toch belachelijk groot? En waarvoor gebruik je dat nu eigenlijk, wanneer je ook al over een iPhone en een Macbook beschikt? "Ah, om mails te lezen", zei iemand. "Aan de ontbijttafel bijvoorbeeld; daar is zo'n Macbook nogal onhandig, dus leg ik nu m'n iPad naast mijn kom ontbijtgranen."
Ha, daar heb je het! Apple-fanaat én workaholic. Wie aan die combinatie voldoet, telt natuurlijk helemáál mee. Vergroeid zijn met je werk, en 24 uur op 24 bereikbaar dankzij Apple: ja, dat geeft je status een boost in deze imagogevoelige tijden. Amen, zou ik zo zeggen. Steve Jobs zij geprezen. Geef mij toch maar gewoon koffie en de krant, 's morgens.
Bron: Floor Deckx
Er zullen altijd mensen zijn die blij zijn met een beperking in hun mogelijkheden en het als een verrijking zien als ze er veel geld voor betaald hebben.quote:
Jaloers?quote:Op maandag 12 juli 2010 17:57 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die blij zijn met een beperking in hun mogelijkheden en het als een verrijking zien als ze er veel geld voor betaald hebben.
Jaloezie is mij vreemd.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:59 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Jaloers?
Anders moet je niet zeuren.
Welke beperkingen dan? En kom dan niet met gamen, we zijn geen 12 meer (of wel?).quote:Op maandag 12 juli 2010 17:57 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die blij zijn met een beperking in hun mogelijkheden en het als een verrijking zien als ze er veel geld voor betaald hebben.
Gamen kan wel op OSX hoor.. alleen dan wat beperkter ja..quote:Op maandag 12 juli 2010 18:25 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Welke beperkingen dan? En kom dan niet met gamen, we zijn geen 12 meer (of wel?).
?quote:Op maandag 12 juli 2010 18:08 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind sowieso alles met i[naam product] hard gay. iPhone, iMac, iPod en ook die software als iCal, iPhoto, iDVD en shit. Verzin eens wat nieuws mafkezen.
fps shooters op een pc met zo'n carbonfibre (want gewicht is belangrijk!!1!!) muis vind ik ronduit gay. mikken met een console vind ik persoonlijk veel fijner, soepeler.. maarja, ik vind fps ook leuker single dan online, daarnaast vind ik tps veeeeelen malen fijner spelen. Maargoed, altijd al consolegamer geweest, dus daarom heb ik nogal haat aan het veel te snelle muisslide van die pcgamersquote:Op maandag 12 juli 2010 18:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ja maar consoles zijn niet fijn. FPS werkt het beste met een muis en je mist een heel scala aan strategy en MMO-games op een console.
I-Pod.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:12 schreef Cyaa het volgende:
Terechte klacht. Ik luister altijd muziek op mijn Creative Muvo2 plus. Bekt veel lekkerder dan I-Pod natuurlijk
Ik vind het juist fijn. En heb een zware muis, vind ik fijner spelen dan een lichte. Maarja het komt ook omdat ik vanaf jongs af aan al FPS speel op de pc. Op consoles heb ik me nooit aan die games gewaagd, want ik ging er al vanuit dat ik het kut zou vinden.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:12 schreef Rick_dB het volgende:
[..]
fps shooters op een pc met zo'n carbonfibre (want gewicht is belangrijk!!1!!) muis vind ik ronduit gay. mikken met een console vind ik persoonlijk veel fijner, soepeler.. maarja, ik vind fps ook leuker single dan online, daarnaast vind ik tps veeeeelen malen fijner spelen. Maargoed, altijd al consolegamer geweest, dus daarom heb ik nogal haat aan het veel te snelle muisslide van die pcgamers
Ditquote:Op zondag 11 juli 2010 13:34 schreef Thomass het volgende:
[..]
Klopt. Bellen is zo goed als onmogelijk met de nieuwere generatie.
reken maar dat je het bovenste ook met ppt kan!quote:Op maandag 12 juli 2010 19:17 schreef Rick_dB het volgende:
overigens:
keynote
[ afbeelding ]
powerpoint
[ afbeelding ]
mensen zeiken maar wat al te graag op apple, maar als je een keertje iWork heb gebruikt, wil je nooit meer naar Office. Ik gebruik nu al zo'n 3 jaar apple voor verslagen, presentaties, en het werkt gewoon zoveel simpeler en oogt zoveel professioneler.. heb er nog minder voor betaald dan dat ik voor office had moeten betalen. en who cares dat je niet kan gamen op een mac/macbook, daar zijn consoles voor gebouwd, altijd al.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |