Dat van die ziektes had ik niet aan gedacht, maar we hebben een âone room livingâ huis dus ook niet echt een keus. De onze zijn er iig wel lief voor en zijn ontwormd, ingeent en hebben antivlooi.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:56 schreef Miss_Isis het volgende:
Misschien kun je Cat_22 of Poeke PM-men, die vangen zwerfkatjes op in hun huis voor Redcat en hebben vast veel tips en trucs. Misschien hebben ze ook wel het een en ander aan flesjes/melk/etc. die je kan lenen.
plus en: foto's..?oh en, ik zou ze niet bij je eigen katten laten. Ze kunnen best parasieten of ziektes bij zich dragen, en ook zijn volwassen katten lang niet altijd lief tegen vreemde kittens.
Succes! Super van julliequote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:12 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Dat van die ziektes had ik niet aan gedacht, maar we hebben een âone room livingâ huis dus ook niet echt een keus. De onze zijn er iig wel lief voor en zijn ontwormd, ingeent en hebben antivlooi.
Ik sta nu op de dierenarts te wachten in prinsenbeek voor wat melk en een pipetje.
Stom dat de dierenambulance niet wil helpen, ik had ze er notabene zelf heengebracht.
In dit weer zouden die beestjes verzopen zijn, alles staat blank buiten
Laten we ervoor duimen, met n kitten heeft de moeder iig meer kans deze in leven te houden gezien haar eigen toestand. De andere krijgt hier nu voer. Ik heb een regime om elke 2 uur door de wekker uit de bank gerammeld te worden, en morgenochtend neemt Soempie het over zodat ik kan bijslapen. Ik doe de komende 2 nachtdiensten totdat we bij het asiel zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Shit! Hopelijk heeft ze een veilig en droog plekje gevonden.
Dat was ook eerst het plan. We wilden inderdaad graag maandag de moeder n de kittens samen vangen, maar door de enorme onweersbui liep het allemaal onder water. We hadden eerder al een soort hok neergezet, redelijk waterdicht met brokjes erin, maar daar is ze dus niet ingegaan met de kittens. Die kat is natuurlijk ook niet gek.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:00 schreef Cat22 het volgende:
Goed bezig Wiebelkont!
Zoals je het hier beschrijft was het voor de kittens echt te gevaarlijk om op hun eigen plekje te blijven. Als moeder alleen maar geschrokken weg was gerend dan was er best nog kans geweest dat ze later (als alles rustig was) terug was gekomen naar haar kinderen en had je ze beter kunnen laten liggen.
Klinkt goed!quote:Op zondag 11 juli 2010 17:49 schreef Wiebelkont het volgende:
Het beste beestje heeft wel kaken, hij/zij zuigt de zuiger van de spuit op eigen kracht naar binnen met melk en al
Gevoelsmatig ben ik voor, maar ik weet niet of we dit 4 weken volhouden, het vorige nestje hebben we pas met 5 weken in huis gehad, die waren al zelfstandig genoeg zeg maar. Eerst maandag maar eens kijken wat het asiel zegt.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Klinkt goed!Als jullie blijven pleegouderen zou je morgen bij de DA kunnen informeren naar een flesje. Een speentje drinkt vaak net wat fijner dan een spuitje, zeker als het kitten zelf goed wil drinken, dan kan het de melktoevoer nog beter regelen.
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:12 schreef Cat22 het volgende:
Het is echt superzwaar, zeker de eerste weken (al raadt Redcat nu -bij kittens die het goed doen- een schema van om de 4 uur voeren aan ipv om de 2 a 3 uur). Ik heb vorig jaar ook geprobeerd zo'n kleintje erdoor te helpen, maar zeker in je eentje is het nauwelijks te doen, die gebroken nachten. En helaas heeft hij het niet gered. Ik heb daarom ook besloten dat ik geen zoogkittens meer in huis neem (al is bij mij gebleken dat ook kittens met moederpoes soms extra voeding nodig hebben en tja, dan haal je ze ook niet uit elkaar). Vanaf een week of 4, 5 , als ze zelf eten dan is het goed te doen. Gewoon in de gaten houden of alles goed eet, drinkt en poept en lekker ermee spelen.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het zou kunnen opbrengen om om de 2 uur te gaan voeden... ik vind het echt een prestatie van jullie!!quote:Op maandag 12 juli 2010 10:08 schreef Wiebelkont het volgende:
Ik weet zeker dat jullie hetzelfde zouden doen.
Het asiel is beter voorbereid om voor de kitten te zorgen, wij zitten financieel ook niet heel geweldig op het moment. We weten echter ook dat het asiel ramvol zit, ik wil de kitten dus sowieso laten onderzoeken straks en overleggen wat we het beste kunnen doen. Als het asiel vind dat de kitten bij ze moet blijven sta ik hem/haar af.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:08 schreef Miss_Isis het volgende:
Wat fijn dat het zo goed lijkt te gaan met de kleine! En super dat jullie er zoveel voor over hebbenBegreep ik nou goed dat jullie pleeggezin voor het kleintje willen blijven totdat hij groot genoeg is om naar een nieuw huis te gaan? Of geven jullie hem vanmiddag bij het asiel af voor een ander pleeggezin? Ik hoop in ieder geval dat de kleine muppet goed terecht komt
Met z'n lazer-oogjesquote:Op maandag 12 juli 2010 10:24 schreef Wiebelkont het volgende:
en zo ziet die pieperd er nu een jaartje later uit op een brakke nokia-foto, op haar luie plekje:
[ afbeelding ]
Katten en flitsers gaan nooit samenquote:
Auto's ook nietquote:
Stoer! Deed m'n konijn vroeger ook, middels een heel mooie gang langs de buitenrand van de tuin. En dan bijna driftend de bochten nemenquote:Munchkin was waarschijnlijk de laatst geborene vorig jaar en de zwakste van de 4. Ze mauwde altijd omdat ze klein was, bang, en wellicht ook ondervoed. Neo heeft haar toen min of meer onder zijn hoede genomen, en die twee zijn dikke vriendjes geworden. Omdat ze niet zonder hem kon vonden we het zielig om haar elders te plaatsen. Ze is nog steeds wel schuw, maar is gek op knuffelen en rent graag 'Indy 500' stijl door de kamer achter Lola aan
Wij hebben laminaat, ze vliegen hier altijd uit de bocht, gooiend 'en passant' de inhoud van de bar op de vloer etc. Vroeger bij mijn oma, die had een kat die altijd heel elegant overal tussendoor liep op de vensterbank en nooit iets omgooide. "Dat doen katten niet, die zijn heel voorzichtig" zei Oma altijd.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:33 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Auto's ook niet![]()
[..]
Stoer! Deed m'n konijn vroeger ook, middels een heel mooie gang langs de buitenrand van de tuin. En dan bijna driftend de bochten nemen
IDD, bij m'n broer thuis idem, die heeft een mooie poes die ook gekke sprintjes trekt, en dan *pets* ergens tegenaan vliegtquote:Op maandag 12 juli 2010 10:36 schreef Wiebelkont het volgende:
Wij hebben laminaat, ze vliegen hier altijd uit de bocht, gooiend 'en passant' de inhoud van de bar op de vloer etc. Vroeger bij mijn oma, die had een kat die altijd heel elegant overal tussendoor liep op de vensterbank en nooit iets omgooide. "Dat doen katten niet, die zijn heel voorzichtig" zei Oma altijd.
Ze moest die van ons eens zien, ze zetten de boel eerder kopoverklote dan dat ik dat zelf kan
Wat lief joh, schattige foto'squote:Op maandag 12 juli 2010 10:24 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Het asiel is beter voorbereid om voor de kitten te zorgen, wij zitten financieel ook niet heel geweldig op het moment. We weten echter ook dat het asiel ramvol zit, ik wil de kitten dus sowieso laten onderzoeken straks en overleggen wat we het beste kunnen doen. Als het asiel vind dat de kitten bij ze moet blijven sta ik hem/haar af.
Als het asiel van mening is dat wij dit, evt met wat spullen van het asiel, ook kunnen, en zij de capaciteit niet hebben, zijn we bereid dit ook zelf te proberen. Mijn voorkeur gaat uit naar het asiel, in ieder geval tot ze op sterkte is, ik heb daar toch meer vertrouwen in.
We hebben vorig jaar een nestje van 4 gevonden die toen al 5 weken oud waren. Die hebben we zelf enkele weken opgevoed, ontwormd en zindelijk gemaakt en daarna bij gezinnetjes geplaatst, dit is ook via Fok gegaan. De 4e was een echte mauwkont die we niet echt konden plaatsen, dus die hebben we gehouden.
Dit was het groepje:
[ afbeelding ]
Dit was dus die pipi mauwkous: (naast onze dikzak genaamd Neo)
[ afbeelding ]
en zo ligt die pieperd er nu op dit moment bij op een brakke nokia-foto, op haar luie plekje:
[ afbeelding ]
Omdat het zo'n opvreetbaar propje was hebben we haar Munchkin genoemd.
Fijne update, hoop dat het met de tweede kitten ook goed gaatquote:Op maandag 12 juli 2010 14:11 schreef Wiebelkont het volgende:
--- update 'Prins Piep' ---
Wel, de moeder lag normaal gerust de hele dag in onze tuin te luieren en wachten tot er weer wat te bikken was. Nu zien we haar maar 2 keer per dag voor wat te eten en meer niet, dus ik neem aan dat ze ergens die kitten wel verstopt heeft, dus daar duimen we voor.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:51 schreef Cat22 het volgende:
Prins Piep.![]()
Aan de ene kant jammer dat jullie hem hebben moeten achterlaten, maar wel begrijpelijk. Als je niet veel kitten ervaring hebt is het moeilijk om zo´n kleintje groot te krijgen en de signalen op te vangen als er iets niet helemaal goed gaat.
Hopelijk kunnen we ook nog update van moederpoes en haar andere kind krijgen. *duimduimduim*
Als moeder al zo vertrouwd is bij jullie zal ze nu niet ver weg zijn. En dan kan ze maar beter veel bij haar kind liggen ipv rond te zwerven op zoek naar eten. Over een paar weken zou je aan haar moeten kunnen zien of ze nog zoogt, dan gaan de tetten zwabberen.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:42 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Wel, de moeder lag normaal gerust de hele dag in onze tuin te luieren en wachten tot er weer wat te bikken was. Nu zien we haar maar 2 keer per dag voor wat te eten en meer niet, dus ik neem aan dat ze ergens die kitten wel verstopt heeft, dus daar duimen we voor.
Ik vind het inderdaad lastig en een beetje eng zo'n kleine frummel, het ziet of hoort niks, piept zijn longetjes uit zijn lijf en is zo kwetsbaar. Ben blij dat het asiel de zwaarste weken nu even overneemt
Dank je wel voor de updatequote:Op woensdag 21 juli 2010 16:25 schreef Wiebelkont het volgende:
Wel, de moeder komt hier nog steeds eten halen ipv de hele dag hier rondhangen, dus we vermoeden dat die de overgebleven kitten nog verzorgt.
Prins Piep maakt het goed bij het gastgezin en mag over een weekje terug naar ons. Hij zal dan nog een paar weken verzorging en opvoeding van ons krijgen, alvorens naar een nieuw baasje te gaan. Fokkers mogen alvast bedenken of zij een plekje in hun huis (en hart) vrij hebben voor deze taaie kater
quote:Op maandag 2 augustus 2010 07:42 schreef Soempie het volgende:
Hij komt vandaag terug naar ons voor een paar weekjes.
Dat zou de boel flink ophouden vrees ik, we gaan zomaar niet met elke naam akkoordquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:21 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Misschien in de AKQ(SC) deze opdracht uitzetten?
*kuch*quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:07 schreef Wiebelkont het volgende:
Dat zou de boel flink ophouden vrees ik, we gaan zomaar niet met elke naam akkoorden in de SC komen ze er vanzelf wel mee, Soempie kennende
Ah, jij wil de vraag plaatsen? Leef je uit zou ik zeggen, maar ik geef geen garantiesquote:
Been there, done that, de eerste suggesties zijn al gemaaktquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:19 schreef Wiebelkont het volgende:
Ah, jij wil de vraag plaatsen? Leef je uit zou ik zeggen, maar ik geef geen garantiesSoempie heeft ook nog een veto
Vooral die laatste zin:quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:48 schreef Wiebelkont het volgende:
Ja, het ziet er lief en schattig uit maar het is een enorme smeerboel om voor te zorgen
Bij het drinken zit hij onder de melk dus warm en plakkerig. Voor het voeren moet je hem stimuleren omdat hij nog niet zelf ontlast dus het meurt en je moet hem goed schoonmaken, maar voorzichtig.
Tijdens de hele procedure wurmt en kruipt en piept hij alsof hij gevild word, met af en toe een stil moment als hij even aan de fles lurkt
Na elke handeling handen wassen, desinfecteren, drogen, poesje goed warm leggen, kruikje ertegenaan, etc.
Ik zit nog een paar weken thuis terwijl Soemp werkt, dus ik kan me alvast inleven in haar situatie als moeder over een paar jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |