Ja dat wel. Maar dan heb je gasten die niet bereid zijn om zich aan te passen naar de sociale gedrag en dan gaan klagen dat ze geen vrienden hebben en geen vriendin kunnen krijgen. Dan zijn ze depri omdat ze nergens bij horen en niemand hebben die om hun geeft, maar in de tussentijd blijven ze asociale achterbakse idioten.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:21 schreef Franneh het volgende:
Je 'moet' je in bepaalde situaties kunnen aanpassen, maar over het algemeen zo zijn dat je je gewoon op je gemak/goed voelt.
Nee, niks van dat. Gaat niet eens over mij, hoewel ik vroeger ook hetzelfde hoorde toen ik jonger was.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je kunt wel jezelf zijn, maar er bestaat ook nog zoiets als decorum. Hoe kom je over bij anderen? Het kan best een goed idee zijn om jezelf daar bewust van te zijn als je een date wil hebben of succesvol wilt solliciteren.
'gewoon jezelf zijn' is ook een beetje een dooddoener. Er wordt 'op je gemak zijn' mee bedoeld en soms: doe gewoon wat je anders ook zou doen. Zodat de ander geen vertekend beeld van je krijgt.
Gaat het om een date of een sollicitatie, TS?
Ben je gelukkiger of ongelukkiger?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:35 schreef right_turn het volgende:
Ik ben mezelf niet en jaren nooit geweest
Hij is vaak de gangmaker op het verkeerde feest.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ben je gelukkiger of ongelukkiger?
En in welke opzichte ben je jezelf niet geweest?
Dan is dat toch hun probleem als zij dat niet (willen) inzien? Als niemand daar contact meer mee heeft, heeft niemand er ook last van.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja dat wel. Maar dan heb je gasten die niet bereid zijn om zich aan te passen naar de sociale gedrag en dan gaan klagen dat ze geen vrienden hebben en geen vriendin kunnen krijgen. Dan zijn ze depri omdat ze nergens bij horen en niemand hebben die om hun geeft, maar in de tussentijd blijven ze asociale achterbakse idioten.
Die grenzen zijn idd vaag, maar ik geloof dat mensen van zichzelf wel een goed beeld hebben van wanneer ze wel en wanneer ze geen toneel spelen. Dat is per persoon verschillend.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:55 schreef -Strawberry- het volgende:
En dan is het nog de vraag: wanneer ben je jezelf?
Wanneer speel je toneel en wanneer is iets gewoon een andere kant van jezelf?
Het voelt alsof ik de schoenmaker bij de verkeerde leest benquote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ben je gelukkiger of ongelukkiger?
En in welke opzichte ben je jezelf niet geweest?
Wil je bijv. een leuke date scoren dan zal dat idd niet lukken als je je gedraagt als een 'achterlijke idioot'. Dan is 'jezelf zijn' echt niet voldoende en zul je toch eerst wat meer skills moeten leren.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Op zich kan het wel een goed antwoord zijn, mits "jezelf" geen achterlijke idioot is. Ik bedoel, "jezelf" blijven werkt toch echt niet voor iedereen? Sommige mensen kunnen beter veranderen of "aanpassen". Klinkt hard, maar waar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |