abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 14:06:33 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83881792
In de aanloop van Lowlands, willen we in samenwerking met de FOK!frontpage alvast vooruit blikken op Lowlands door iedere dag een Tip 5 te plaatsen van een user. Wil je meedoen? Leuk!!!

Wat is de bedoeling, tip 5 min of meer onbekendere acts, die jij wilt aanraden. Post deze als volgt.

• In bold het nummer en de bandnaam
  • In vier/vijf zinnen wat jou zo aantrekt aan de band en waarom jij ze ook aan anderen zou willen aanraden
  • Het youtubelinkje naar je favoriete nummer

Ergo:

-

1. De grote niet te vergeten band

Een korte omschrijving van de band, welke muziek, enzovoort. Wat trekt jou aan in deze band? Waarom zouden ook andere FOK!kers hier naar toe moeten gaan.

-

Laten we er samen een mooie serie van maken.

PS Het zal nog wel even duren voor de FP het publiceert, dus neem je tijd.

[ Bericht 35% gewijzigd door belsen op 10-07-2010 14:12:24 ]
  • Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      zaterdag 10 juli 2010 @ 19:42:34 #2
    267549 n00biedoobiedoo
    Speaking In Thongs
    pi_83890908
    Leuk Ik trap wel af:

1. Minus the Bear
    Lelijke mannen met mooie liedjes. Mannen met baarden ook natuurlijk, want zo hoort dat in indie-2010. Eigenlijk een soort emorockband, maar door de lichtvoetiger invulling van de muziek toch eerder pop (mede door het gebruik van electronica). Ligt gemakkelijk in het gehoor en uitermate geschikt voor zwoele zomeravonden. Misschien helpt dat de programmeurs en de weergoden om ze op de juiste plaats te zetten.

2. Imelda May
    Net zoals Amy Winehouse en Duffy grijpt de Ierse Imelda May terug naar een wat meer vintage geluid. Deden eerstgenoemden dat met het oude soul- en 60s pop gevoel, May heeft meer invloeden van rockabilly en country. Iers klinkt ze dan ook bepaald niet. Geweldige stem, fijne verschijning, lekkere liveband. Voor als de vernieuwende muziek op Lowlands je even teveel wordt.

3. Fool's Gold
    Afropop wordt het wel eens genoemd. Maar daarmee toch wel iets tekort gedaan. Er wordt, á la Talking Heads rond 1980, westerse popmuziek gemixt met Afrikaanse ritmes, dat zeker. Maar er zijn meerdere wereldmuziekinvloeden te bespeuren. Mede door de Hebreeuwse teksten die voorbij komen is er ook een 'Midden-Oosten-gevoel.' Uitermate geschikt voor een warme Lowlands, uiteraard.

4. Fat Freddy's Drop
    7 kiwi's from Down Under. Ook hier een verscheidenheid aan stijlen: reggae, ska, jazz, soul, soms triphop. Dus waarom al die verschillende stijlen op gaan zoeken als ze hier gecombineerd worden? Precies! Nieuw Zeeland's best verkopende act in eigen land is hier nog niet echt bekend, ondanks het vele touren, maar misschien brengt Lowlands 2010 daar verandering in.

5. Katzenjammer
    Zo leuk. 4 Noorse meiden die niet genoeg hebben aan 1 instrument en daardoor telkens met elkaar wisselen. En doen dat met verve. Vrolijk, energiek, aanstekelijk en daardoor nu al een gegarandeerd feestje. Zo charmant, dat ze eigenlijk onder 1. horen te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 11-07-2010 00:00:42 ]
    Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
    pi_83909722
    1. Mumford & Sons
    Vorig jaar al doorgebroken in Nederland dankzij Eric Corton. Een band die vol emotie semi-acoustische folk speelt. Laat je meevoeren door de muziek en de breekbare stem van de zanger.

2. Holy Fuck
    Elektronische muziek, maar dan wel live. Niet van te voren samples op de computer aanmaken en in de goede volgorde afspelen, nee, gewoon on stage. Met de meest vreemde 'instrumenten'. Deze Canadeze band stond vorig jaar in de kleinste tent, en krijgt dit jaar een upgrade.

3. Daily Bread
    Helemaal uit de Noordoostpolder, dus dit jonge trio moet voor Lowlands een wereldreis maken. Ze maken naar eigen zeggen Sexy Garage Dance. Een menging van gitaar, drum en elektronica. Ze staan met z'n drieën vooraan het podium zodat ze veel publiekcontact hebben. Lekkere uptempo muziek!

4. Triggerfinger
    Vuige, ruige, smerige ROCK (met hoofdletters) gemaakt door een groepje Zuiderburen. Bij Triggerfinger krijg je het idee alsof er een grote stoomtrein vanaf het podium komt denderen. Niet zeuren, niet moeilijk doen, gewoon spelen. En hard.

5. Pendulum
    Geen onbekende op festivals. Live DnB zoals het hoort. Geen compromissen, alleen maar sneller en harder. Weet elke tent compleet op z'n kop te zetten. Heb je zin om je in een golvende menigte te begeven, ga dan zeker naar Lowlands en duik in de tent waar Pendulum speelt.
      zondag 11 juli 2010 @ 16:16:58 #4
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_83920372
    Even kijken of ik de tijd nog vind hier wat over te schrijven. Deadmau5 komt dan hoog .
    pi_83927884
    Ik ga hier binnenkort ook een postje maken, maar zit nu op mijn werk flink aan het bier, dus geen tijd om na te denken. Vind wel Sleepy Sun, The Band Of Skulls, The Drums, Pendulum, Gentleman, Queens of the Stone age, Black Sun Empire en Placebo fucking vet.

Een tip van mij: tik eens in youtube: lowlands 2010

Dan krijg je van alle bands 2 nummers te horen en weet je ongeveer of het jouw smaak is.
      Moderator maandag 12 juli 2010 @ 00:17:24 #6
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_83939098
    Gaaf dat iedereen zo zijn best wil doen!
    Geef angst en haat een stem
    pi_83983024
    Niet echt de bandjes bandjes... En ik zal dus daarom ook vooral bij de Bravo te vinden zijn

1. Bloody Beatroots & Death 77 crew
    Super vette beats, ik moet ze zien. Zijn op Rock Werchter geweest maar daar had ik helaas geen tijd voor. Door al mijn vrienden getipt als een Must See!

2. Deadmau5
    De dode muis, de man uit Canada met nieuwe alles verbijsterende beats. Ook gezien in de paradiso in Amsterdam, set was kort maar wat hij draaide! FML, Ghost n stuff... alle heerlijke lekkere beats.
    Hierbij 1 van zn nieuwe platen:

Als hij dan ook nog zijn podium mee sleept wordt het helemaal awesom; hier een kiekje van Paradiso

3. Dr. Lektroluv
    De man met het groene masker uit belgië! En wel op Lowlands, heb niet speciaal een lied dat ik geweldig vind maar de SETS die gedraaid worden door deze groene baas met zijn telefoon zijn om te spacen! Solar Weekend 2009, was om te genieten! Another must-see

4. Martyn
    Muziek van Eigen bodem! Martyn is a Drum and Bass and Dubstep producer, originally from Eindhoven in the Netherlands. Heerlijk spacende rustige drum and bass met af en toe een uitstapje richting de house.

5. Holy Fuck

Ritmische Drum & Bass op zijn best, pure echte geluiden uit drumstellen!

En dan nog natuurlijk: Hot Chip; Dave Clark; Massive Attack; Air; LCD soundsystem; Pendulum; Plastikman; Blink 182; QOTSA
      dinsdag 13 juli 2010 @ 13:34:26 #8
    112339 MPG
    Slaverplaatser / Koffiemanager
    pi_83996080
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 00:17 schreef belsen het volgende:
    Gaaf dat iedereen zo zijn best wil doen!

Dat dus. Vanaf wanneer we gaan publiceren en hoe we de top-5's gaan selcteren zijn we nog over in conclaaf.
    KSC JUBILEUM topic
    "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
    #TeamHumbug
    Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
      dinsdag 13 juli 2010 @ 14:07:52 #9
    267549 n00biedoobiedoo
    Speaking In Thongs
    pi_83997533
    Ik zie dat 1 van mn joetjoeplinks alweer verwijderd is. En hij stond er toch al maanden op.
    Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
    pi_84003383
    1. Tame Impala
    Sommigen zijn van mening dat de stem van zanger Kevin Parker doen denken aan het geluid van John Lennon. Deze Australische band heeft pakkende melodielijnen, en een hoog meebler gehalte. De cd is nog niet te krijgen in Nederland, maar op Youtube staan alle nummers. Psychedelische droomindie op zijn best.

2. Flying Lotus
    Een artiest van het Warp label. Zijn eclectische mix van hiphop en jazz is onnavolgbaar en behoorlijk apart. Het nieuwste album Cosmogramma is iets pittiger dan Los Angeles, maar het wordt beter met elke luisterbeurt. Geef deze stoere negermeneer een kans en ga los.

3. Noisia
    Alles slopen, dat is het motto bij deze overweldigende act. Drum 'n bass, breakbeat. Lekker hard, lekker vuig, lekker diep. Losgaan. Deze Groningse jongens zorgen ervoor.

4. Actress
    De man van de landscape. Diverser dan The Field, meer hiphop invloeden, dikke bass, soms minimal, soms gewoon house. Zijn cd Splazsh is nergens rechtlijnig.

5. Beach House
    Want deze band zorgt voor ontspanning. De derde cd Teen Dream is een must have. Dit is de ultieme band om bij te bekomen van stuiteren in de X-ray.

dinsdag 13 juli 2010 @ 21:17:27 #11
    191178 WalterSobchak
    calmer than you are
    pi_84017330
    1. Ben Klock & Marcel Dettmann

Deze twee Berlijnse resident DJ's van de roemruchte Berghain gaan back-to-back. Verwacht sfeervolle duistere Techno, met een hoofdletter T. Op Awakeningsfestival bleek dit duo al dat ze wel raad weten met hun platenkoffer. De Bravo gaat plat!

2. Typhoon & New Cool Collective

Typhoons plaat 'Tussen lucht en licht' is een van de betere releases in de Nederlandse hiphop van de afgelopen jaren, en live is hij helemaal geweldig. Wat een enorm charisma heeft deze man! En het werkt ook nog aanstekelijk. De CD 'Chocolade' die hij met New Cool collective uitbracht is ook verfrissend en dit moet op het podium wel werken! Check het clipje, want Typhoon IS Lowlands!

3. NOFX

For old time's sake, want wie is er niet groot mee geworden? Altijd een feestje met de punk-rockers uit California. Ik heb het al lang niet meer geluisterd, maar ik ga er vanuit dat het nog steeds dolle pret wordt. Blink-182 eat your heart out!

4. Dave Clarke

Dave woont al jaren in Amsterdam en presenteert het programma White Noise op 3fm. Eigenlijk is hij half Nederlander, en mijn eerste liefde als het om techno gaat. The Baron of Techno staat garant voor het betere beukwerk. Kortom, dansen tot je de tent uit drijft.

5. Gentleman and The Evolution

Wat is er beter op de vroege zondagmiddag, dan wakker worden in het zonnetje, op de hellingen bij Alpha, met een jointje en reggae? Helemaal niets, en daarom moet iedereen gewoon lekker naar de Duitse (!) Gentleman gaan. Everybody feeling Irie??

Are these the nazis, Walter?
      woensdag 21 juli 2010 @ 11:19:08 #12
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_84307408
    Goed initiatief! Met een jaargang als dit is een tip5 slechts het tipje van ijsberg natuurlijk, maar deze vijf zou ik toch niet écht niet willen missen:

1. Band of Horses
    Met Infinite Arms weer een meesterwerk afgeleverd. Simpelweg: Top of the Folk

2. Deadmau5
    Grote kanshebber voor "The Best Beats-award" op Lowlands dit jaar imo; hypnotiserende en intrigerende shit!

3. Mumford&Sons
    Een recente tophit uit de folk-hoek. Meeslepend, melodieus en must-see!

4. Yeasayer
    De psychedelische jaren zeventig hebben plaats gemaakt voor jaren tachtig pop waarin de synthesizers en electronica de vlag dragen. Allebei de platen zijn heerlijk, dus de Lowlands-set moet dat ook wel worden!

5. Sub Focus
    Aangezien Pendulum al voor de 3e keer in NL in korte tijd een live set weg gaat geven, nu maar even deze tip uit een soortgelijke hoek. Stuiteren tot je een ons weegt en zeiknat van het zweet de tent uit bij Sub Focus gok ik zo.

En dan vallen Surfer Blood, The National, Marina & The Diamonds, Fat Freddy's Drop en Sleepy Sun net buiten de boot
      Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 14:12:07 #13
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_84588160
    Jongens, tof allemaal, maar even een dikke vette schop, want we willen er nog meer, natuurlijk. :Y
    pi_84589115
    1. The Bloody Beetroots + Death Crew '77
    Wil je energie? Wil je springen? Wil je helemaal losgaan? Wil je een combinatie van keiharde electro, punk, acid, klassiek en hiphop (volgens Lowlands.nl :+ )? Ga dan hierheen. Serieus, te fucking vet. De energie die van deze mannen afkomt, ge-wel-dig. _O_ In Watt was het één grote pit, maar wel een fijne pit. Als je begrijpt wat ik bedoel. Anyway, must see.

Of iets bekender, Cornelius en Warp 1.9 (met Steve Aoki).

2. Richie Hawtin presents Plastikman (live)
    Oi. Hier kan ik niet zo heel veel over zeggen. Heerlijke minimal om in een muziektrance te komen van hier tot Tokyo en terug. Heb zijn sets nog niet meegemaakt, maar als je op YouTube kijkt ziet dat er veelbelovend uit. Lowlands.nl zegt: een uniek festijn, waarbij niet alleen je benen, maar ook al je zintuigen aan het dansen slaan. Zegt genoeg. Thing is, je moet het kunnen waarderen.

Eén van mijn favorieten:

En de bekendste, die eigenlijk net zo fijn is.

3. OK Go!
    Oh here it goes again! Lang geleden (voor mij, ik ben slechts 17) dat ik deze mannen in Polen door mijn mp3-spelers hoorde schallen met Ge-ge-ge-ge-get over it, woo! en C-c-c-cinnamon lips, maar OK Go! is terug met opnieuw wervelende clips en een mix van pop, rock 'n roll en indie. Wat wil je nog meer?

4. Go Back To The Zoo
    Bekend geworden als 3FM Serious Talent. Onze eigen Nederlanders, Go Back To The Zoo maakt ons trots. Live zijn ze net zo goed als op CD, zo niet beter. In Zutphen kregen ze iedereen, zelfs mijn Grieksleraar, aan het springen en geloof me, dat is knap.

5. Yeasayer (uitspraak: yay-sayer)
    Last but not least. Twee heerlijke albums, en live zijn ze geweldig. Ik heb ze gezien op Rock Werchter en het was voor mij de grootste verrassing van het festival. Een optreden van hun is één en al teamwork, en teamwork is heerlijk om naar te kijken en heerlijk om aan mee te werken. En dat zie je.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mexicaantje. op 28-07-2010 14:40:21 ]
    pi_84589181

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-07-2010 16:48:34 ]
      Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 21:53:02 #16
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_84751708
    Nou, wie wil er nog, of blijven we steken op 7? :)
    pi_84767759
    1.The Soft Pack
    Band uit new York, maar heel anders dan bijvoorbeeld Yeasayer of Vampire Weekend. Hun muziek ligt meer in het verlengde van The Strokes. Geen moeilijk gedoe met afrikaanse ritmes of veel electronica, maar recht toe recht aan garagerock. Omdat dit jaar The Strokes ontbreken, moet je dit checken!
    2. A-trak.
    Dj en turntable held. Mixt electro en hip-hop. Had vorig jaar een heel goede remix van Heads will roll en live gaat het ook helemaal los. Heb heel goede verhalen over hem gehoord op exit fesxtival.

3. Broken Bells.
    Deze band is een samenwerking tussen de producer Danger Mouse en James Mercer zanger van The Shins een indie-band. De muziek zijn rustige luisternummers, met nog al wat geëxperimenteer, maar niet zoveel dat het hele jamsessies worden. Ik kijk er naar uit hoe dit live gebracht gaat worden!

4. Nosaj Thing.
    Deze gast maakt een spacende mix van electronica. Ook heeft hij remixes gemaakt van Drak en the XX (Hier legaal te downloaden) Goed om alvast in de party mode te komen!

5. Surfer Blood.
    Verrassende indie-rock. Het klinkt allemaal prima en er zitten wat verrassende elementen in de nummers. Lekker simpele muziek om bij wakker te worden.

Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
    whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
    pi_84777275
    Mooie tiplijst die laatste. Dat zou ook zo'n beetje mijn tiplijst kunnen zijn, alleen zou ik dan Surfer Blood vervangen door Aeroplane.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 augustus 2010 @ 23:32:54 #19
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_84795141
    Tof om te lezen, deze week ff mijn lijstje maken :)
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_84798645
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2010 21:17 schreef WalterSobchak het volgende:

2. Typhoon & New Cool Collective

Typhoons plaat 'Tussen lucht en licht' is een van de betere releases in de Nederlandse hiphop van de afgelopen jaren, en live is hij helemaal geweldig. Wat een enorm charisma heeft deze man! En het werkt ook nog aanstekelijk. De CD 'Chocolade' die hij met New Cool collective uitbracht is ook verfrissend en dit moet op het podium wel werken! Check het clipje, want Typhoon IS Lowlands!

ga ik zeker bekijken na dit filmpje gezien te hebben :D

quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 14:34 schreef Mexicaantje. het volgende:

2. Richie Hawtin presents Plastikman (live)
    Oi. Hier kan ik niet zo heel veel over zeggen. Heerlijke minimal om in een muziektrance te komen van hier tot Tokyo en terug. Heb zijn sets nog niet meegemaakt, maar als je op YouTube kijkt ziet dat er veelbelovend uit. Lowlands.nl zegt: een uniek festijn, waarbij niet alleen je benen, maar ook al je zintuigen aan het dansen slaan. Zegt genoeg. Thing is, je moet het kunnen waarderen.

Eén van mijn favorieten:

En de bekendste, die eigenlijk net zo fijn is.
    live ook erg goed; komt zeker op mn schema.

[ Bericht 44% gewijzigd door julian6 op 03-08-2010 01:28:35 ]
      dinsdag 3 augustus 2010 @ 03:46:11 #21
    11697 Junkie
    VideoFreak :)
    pi_84801319
    I Blame Coco - Selfmachine

http://iblamecoco.hyves.nl - Eliot Sumner, die achternaam kan je bekend in de oren klinken. Maar het gaat nu over Coco zoals ze door vrienden wordt genoemd. Ze speelde de Rotown helemaal plat. En Lowlands zal haar aan het grote publiek introduceren.
    ==============

Sub Focus Featuring Coco - Splash

British drum & bass, met een vleugje dubstep, electronic, house en trance. Ofwel een smeltkroesje van vanalles. Gewoon even langs komen dansen.
    ==============

Selah Sue

Een belgische jongedame die reggae en soul is. Ze heeft enkel nog een EP uit met 5 nummers. Maar dat is genoeg om je hart te veroveren.
    ==============

The Bloody Beetroots - Cornelius

Hoe hard wil je gaan deze Lowlands? Een bezoekje aan dit optreden zal je de benodigde snelheid geven.
    ==============

Serj Tankian - Empty Walls

Er zit een politiek sausje over de muziek heen. Maar dat maakt niet uit een betere wereld krijg je namelijk niet zonder muziek. En dit keer neemt Serj een heel orkest mee.
    pi_84813437
    dan le sac Vs Scroobius Pip
    Een vadsige 'lad' zoals je die alleen vind in de meest kansloze pubs en een bebaarde kletskous zoals je die alleen vind in het TV-pareltje de Beauty & de Nerd. Niet bepaald de ingrediënten voor vette hiphop. Toch is het zo, zie, hoor en geloof.

Skindred
    Denkt Brainpower cool te zijn met zijn nieuwe reggae meets hiphop album? Dacht het niet. Reggae meets metal, dat is pas cool.

Gonjasufi
    En dan ben je dus die Mexicaans-Ethiopiese gedreadlockte yoga leraar uit Las Vegas die een album uitbrengt op het Britse elektronica label Warp Records. Verwacht ook ongeveer dat.

Tim Knol
    Zelfs ga ik natuurlijk niet vroeg opstaan om nog in de ochtend het optreden van Tim Knol mee te maken. 's Ochtends en Lowlands is natuurlijk geen combinatie. Toch gun ik Tim een volle bak, niet omdat hij de Nederlandse Bob Dylan is, maar omdat hij ook al jaren één van de leukste users op ons eigen muziekforum is.

Major Lazer
    Dit zijn de uiterste hippe en verantwoorde DJ's Diplo en Switch onder het alter ego Major Lazer, de Jamaicaanse commando met een lazer als arm die onze planeet beschermt tegen de boze zombies. Dikke bullshit dus. Maar wel het grootste dansfeestje op deze Lowlands-editie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sack_Blabbath op 10-08-2010 12:07:21 ]
    Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
    pi_84981361
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 16:35 schreef HolyGhost het volgende:
    Mooie tiplijst die laatste. Dat zou ook zo'n beetje mijn tiplijst kunnen zijn, alleen zou ik dan Surfer Blood vervangen door Aeroplane.
    Heb op Youtube wat van Aeroplane geluisterd en dat klinkt heel goed, ga daar waarschijnlijk wel ff kijken. Bedankt voor de tip!
    Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
    whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
      maandag 9 augustus 2010 @ 22:55:56 #24
    191178 WalterSobchak
    calmer than you are
    pi_85073331
    Ik zou in mijn Tip-5 het eerste clipje (Klock en Dettman) graag nog willen vervangen door een nummer dat echt van K&D is ipv alleen van Ben Klock:

Peace
    Are these the nazis, Walter?
      Moderator dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:35:52 #25
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_85087415
    Vandaag of morgen gaan de eerste online komen. ^O^
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop: