Je bedoelt fikt door waardoor de stop eruit slaat?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:12 schreef JoPiDo het volgende:
(bijna) alle apparatuur schakelt uit als het te warm wordt, dus maak je geen zorgen
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:12 schreef JoPiDo het volgende:
(bijna) alle apparatuur schakelt uit als het te warm wordt, dus maak je geen zorgen
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]ik hoop voor je dat je een goeie verzekering hebt
Strijkijzer. Waterkoker, waar water uitgekookt is. De Adaptervoeding voor je laptop (dat ding is echt serieus heet altijd).quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:39 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
noem eens een apparaat dat als het lang aanstaat, kan oververhitten en in brand kan vliegen?
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Strijkijzer. Waterkoker, waar water uitgekookt is. De Adaptervoeding voor je laptop (dat ding is echt serieus heet altijd).
Een goedkope aanstekerquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:39 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
noem eens een apparaat dat als het lang aanstaat, kan oververhitten en in brand kan vliegen?
Toch zijn er van al die apparaten echt exemplaren te vinden die gewoon in gebruik zijn, die niet die beveiligingen hebben. En iedere thermische beveiliging kan falen. Anders zouden er volgens jouw theorie geen huiskamerbrandjes bestaan. De lokale brandweer weet heus wel beter.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:43 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
is allemaal beveiligd, juist precies die dingen die je nu noemt
Ja, maar die lucht blaast de ventilator naar voren en niet naar achteren waar het motortje zit.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:11 schreef classpc het volgende:
De ventilator wordt gekoeld door de lucht die erbij langs gaat. Dus hij houdt zichzelf gewoon koel.
Waar wordt die lucht aangezogen?quote:Op zondag 11 juli 2010 01:14 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, maar die lucht blaast de ventilator naar voren en niet naar achteren waar het motortje zit.
Is deze al bij Mythbusters geweestquote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:31 schreef Cruise.Elroy het volgende:
In sommige landen (korea vooral) geloven mensen nog in Fan Death.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fan_death
Misschien dat daar die verhalen vandaan komen. Maar het is compleet onzin. Ze vliegen niet in de fik.
Draai dan lekker de ventilatoren in jouw computer om.quote:
Hij zuigt lucht van achteren aan die hij naar voren blaast.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:14 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, maar die lucht blaast de ventilator naar voren en niet naar achteren waar het motortje zit.
Dat is natuurlijk weer een ander verhaal.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:31 schreef APK het volgende:
[..]
Draai dan lekker de ventilatoren in jouw computer om.
Kijken hoe lang dat ding blijft functioneren met deze hitte.
Dat is toch hetzelfde met een gewone ventilator?quote:Op zondag 11 juli 2010 02:14 schreef classpc het volgende:
Als je de ventilators omdraait dan voer je wel de warme lucht af, maar die blijft in je kast hangen als er geen goede afvoer naar buiten is. Hierdoor wordt je computer dan juist warmer.
Klopt, alleen duurt het met de motor van jouw ventilator veel langer voordat je hetzelfde effect krijgt.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:18 schreef APK het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde met een gewone ventilator?
De warme lucht blijft in mijn woonruimte hangen.
En de de motor van de ventilator wordt warmer.
Ik heb mijn computerkast altijd open, is dat nu wel of niet goed voor koeling? Met de kast dicht is er wel een soort van airflow (ventilator van de voeding, en een losse aan de achterkant).quote:Op zondag 11 juli 2010 02:14 schreef classpc het volgende:
Een computer werkt vaak vanuit het principe om te koelen door koude lucht ergens doorheen te blazen. (koelblok, tussen koelvinnen door e.d.)
Als je de ventilators omdraait dan voer je wel de warme lucht af, maar die blijft in je kast hangen als er geen goede afvoer naar buiten is. Hierdoor wordt je computer dan juist warmer.
zonder luchstroom koelt je computer slecht. Dus als jij je computer gebruikt voor meer dan alleen fok kan dat problemen geven, zeker op een kamer waar het al 35 graden is.quote:Op zondag 11 juli 2010 08:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb mijn computerkast altijd open, is dat nu wel of niet goed voor koeling? Met de kast dicht is er wel een soort van airflow (ventilator van de voeding, en een losse aan de achterkant).
Maar omdat die losse ventilator een klereherrie maakt heb ik die eruitgesloopt en de kast nu gewoon helemaal open.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |