abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 21:52:26 #226
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_96911388
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 16 mei 2011 @ 22:01:14 #227
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_96912228
Toen wij in Sydney aankwamen (rond 18:00) zaten we in de chinese wijk zegmaar met alleen maar chinese en japanse restaurants, ook alleen maar chinezen op straat te zien. Uiteindelijk hebben we pizza gegeten in een spaans restaurantje. :')

Oh en tickets voor 1600? :o Toen ik een half jaar vantevoren boekte was ik iets van ¤950 kwijt, was een aanbieding van Malaysia waarbij je maar 50 dagen mocht blijven en niet ouder dan 24 mocht zijn. Als je ook <24 bent moet je eens gaan zoeken naar zulke aanbiedingen. :9
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_96912614
quote:
Ik ga ze even bekijken allemaal, mijn oordeel hoor je nog wel

hahaha nee, thanks man
pi_96925297
Komend weekend staat Canberra op het programma met een stapavond op zaterdag. Heeft er iemand ervaring met het nachtleven daar? Heb er namelijk nogal wisselende verhalen over gehoord...
Kwaliteit kende geen recessie
pi_96926027
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:41 schreef okeokeokeoke het volgende:

[..]

Thanks, ook iemand idee's voor iets meer prijzige restuarants, als ultieme afsluiter van de vakantie zeg maar ( We gaan van Darwin -- > Sidney )

( 1100 is niet duur voor een ticket, wij betaalden volgens mij 1500/1600 )
Ik zal het even navragen hier :)

Maar wat ik inmiddels van Sydney begrijp is dat meer prijzig niet bepaald altijd meer kwaliteit is :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 05:17:57 #231
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_96926103
In Sydney hangt de prijs vaak af van de locatie en het uitzicht. Alle restaurants in Darling Harbour zijn sowieso duurder, terwijl de kwaliteit wisselt. Ook rond Circular Quay is het vaak nog duurder, maar voor mijn gevoel zijn de restaurants daar gemiddeld van een hoger niveau.

Volgens mij zijn de beste restaurants (Tetsuya in DH en Quay in CQ) lang van tevoren volgeboekt, dus wellicht moet je nu al boeken.

Voor een overzicht: http://www.agfg.com.au/guide/nsw/sydney/awards/
pi_96932444
Kan iemand mij een indicatie geven van het budget wat verstandig is om beschikbaar te hebben voor 'n half jaar Australië, excl. vlucht? Van plan om 'gewoon' budget te leven en daar ook te werken. Zat zelf te denken om voor vertrek ¤4.000 beschikbaar te hebben en om daar nog +-¤3.000 te verdienen. Of is dit te ruim geschat? :)
pi_96933647
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 04:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zal het even navragen hier :)

Maar wat ik inmiddels van Sydney begrijp is dat meer prijzig niet bepaald altijd meer kwaliteit is :)
geen suggesties. "Too bloody expensive". Kijk anders ook eens op tripadvisor.com :)
pi_96936294
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 04:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat geldt niet alleen voor Sydney toch? Helemaal als de prijs voornamelijk bepaald wordt door de locatie.
pi_96956934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:29 schreef buishuis het volgende:
Kan iemand mij een indicatie geven van het budget wat verstandig is om beschikbaar te hebben voor 'n half jaar Australië, excl. vlucht? Van plan om 'gewoon' budget te leven en daar ook te werken. Zat zelf te denken om voor vertrek ¤4.000 beschikbaar te hebben en om daar nog +-¤3.000 te verdienen. Of is dit te ruim geschat? :)
Ik vind het krap,
omgerekend heb ik voor 10k voor 6 maanden geleefd,
dit was wel met veel overnachtingen op vrijwel gratis campings, en veel zelf koken.

als je in hostels denkt te gaan slapen elke nacht dan ben je meer kwijt.
Reken even uit hoeveel je per dag te besteden hebt en wat je daarvan denkt standaard elke dag kwijt te zijn.
- overnachting
- eten
- reiskosten.

daarnaast wil je vast nog wel uitjes doen en een drankje in een cafe kunnen nemen.
pi_96983258
Je hebt daar zelf verder niet meer gewerkt? Met 4000 zou ik dus ongeveer 3 maanden vooruit kunnen?
pi_96985283
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:10 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Dat geldt niet alleen voor Sydney toch? Helemaal als de prijs voornamelijk bepaald wordt door de locatie.
ik vind de hype factor in Sydney wel extreem :)

Ik ben vanmiddag trouwens ozzyfied middels hoodyshopping. Leuke tweedehandswinkeltjes off Bondi beach. Ook nog een geweldige out of print maxi cd single van Inspiral Carpets gescoord voor $3 :)

Van het weekend naar Taj Blue (Waterbar): check de virtual tour : http://photowebusa.com/taj/bluesydney/_fullscreen-qtvr/water-bar/
En lunch @ Cafe Sydney.

Eens proeven of het alle ophef waard is of niet :)
pi_96993275
Tickets geboekt voor 7 weken Australië van eind okt tot half dec.
Nu nog een planning maken wat we willen zien en doen!
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_97032720
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:41 schreef okeokeokeoke het volgende:

[..]

Thanks, ook iemand idee's voor iets meer prijzige restuarants, als ultieme afsluiter van de vakantie zeg maar ( We gaan van Darwin -- > Sidney )

( 1100 is niet duur voor een ticket, wij betaalden volgens mij 1500/1600 )
Of het nou een prijzig restaurant is weet ik niet meer,
maar het voedsel was wel lekker bij Lord Nelson Hotel.
http://www.lordnelsonbrewery.com/
pi_97032762
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:51 schreef buishuis het volgende:
Je hebt daar zelf verder niet meer gewerkt? Met 4000 zou ik dus ongeveer 3 maanden vooruit kunnen?
nee,
werken in Nederland levert veel meer op,
ik was daar voor mijn plezier.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:21:45 #241
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97033231
quote:
4s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:01 schreef scarefreak het volgende:
Tickets geboekt voor 7 weken Australië van eind okt tot half dec.
Nu nog een planning maken wat we willen zien en doen!
^O^
Wat is je begin- en eindpunt?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_97071063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:21 schreef mstx het volgende:

[..]

^O^
Wat is je begin- en eindpunt?
Sydney.

Globaal nu het idee om eerst noodwaarts naar Cairns te gaan, dan richting alice springs, melbourne en weer terug naar sydney :)
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_97081601
Vanavond John Grant gezien in The Vanguard op King St. (Sydney)
Grappig zaaltje :) Superklein, met een mezzanine en allemaal dinerende mensen. John Grant vond het nogal bijzonder geloof ik :)

http://www.thevanguard.com.au/
pi_97082123
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vanavond John Grant gezien in The Vanguard op King St. (Sydney)
Grappig zaaltje :) Superklein, met een mezzanine en allemaal dinerende mensen. John Grant vond het nogal bijzonder geloof ik :)

http://www.thevanguard.com.au/
O, het is daar nu al in de nacht.
Snapte de post eerst niet met : ''vanavond gezien'' :@
pi_97331166
Leuk, informatief topic dit! Ik ben voorzichtig aan het overwegen om in mijn eentje een maand naar Australie te gaan rond oktober/november dit jaar.

Ik ben al even aan het inlezen, maar het is een beetje overweldigend hoeveel mooie dingen er zijn om te doen. Hebben jullie misschien nog nuttig advies voor een alleen reizende vrouw die voor het eerst naar Australie gaat? Ik hou wel van de vrijheid om te doen wat ik wil, dus wil graag een autootje of van huren. Verder hoef ik zeker niet perse alles gezien te hebben, liever kwaliteit dan kwantiteit.

Is een budget van zo'n 5000 euro realistisch?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_97334805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:38 schreef Etoile het volgende:
Leuk, informatief topic dit! Ik ben voorzichtig aan het overwegen om in mijn eentje een maand naar Australie te gaan rond oktober/november dit jaar.

Zeker!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_97337376
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:38 schreef Etoile het volgende:

Ik ben al even aan het inlezen, maar het is een beetje overweldigend hoeveel mooie dingen er zijn om te doen. Hebben jullie misschien nog nuttig advies voor een alleen reizende vrouw die voor het eerst naar Australie gaat? Ik hou wel van de vrijheid om te doen wat ik wil, dus wil graag een autootje of van huren. Verder hoef ik zeker niet perse alles gezien te hebben, liever kwaliteit dan kwantiteit.

Dan zou ik 2 weken rond Cairns rondbrengen,
snorkelen, regenwoud in,
en 2 weken verdelen over Frasier Island en de Whitsunday Islands.
pi_97337592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:08 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dan zou ik 2 weken rond Cairns rondbrengen,
snorkelen, regenwoud in,
en 2 weken verdelen over Frasier Island en de Whitsunday Islands.
Of 2 weken Top End en 2 weken Kimberley :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_97375414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Of 2 weken Top End en 2 weken Kimberley :P
ook leuk,
Hoeveel combinaties kunnen we bedenken,
vast heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel
pi_97375941
quote: