FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / 3 klagers klokken bijna 12.000 klagen op over geluid
rechtsedirectevrijdag 9 juli 2010 @ 12:10
http://www.telegraaf.nl/b(...)mensen__.html?p=17,3

oke bron is niet helemaal betrouwbaar maar met 3 mensen 12,000 klachten veroorzaken....
4,000 klachten p/p, meer dan 10 per dag...ik vraag me af wat je dan met je levne doe.
YazooWvrijdag 9 juli 2010 @ 12:11
Je te ne comprende pas de titel van dit artikel
Dennis101vrijdag 9 juli 2010 @ 12:14
Begrijp je zelf nog wel wat van je TT?
Fokskivrijdag 9 juli 2010 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:11 schreef YazooW het volgende:
Je te ne comprende pas de titel van dit artikel
Stel je niet aan.

"3 klagers klokken bijna 12.000 klachten op over geluid"
Dagonetvrijdag 9 juli 2010 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)mensen__.html?p=17,3

oke bron is niet helemaal betrouwbaar maar met 3 mensen 12,000 klachten veroorzaken....
4,000 klachten p/p, meer dan 10 per dag...ik vraag me af wat je dan met je levne doe.
één ervan is verantwoordelijk voor 73,5% van alle klachten zelfs. Zo'n 9000 klachten van die persoon alleen al.
#ANONIEMvrijdag 9 juli 2010 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

één ervan is verantwoordelijk voor 73,5% van alle klachten zelfs. Zo'n 9000 klachten van die persoon alleen al.
Wat ben je dan voor rasmongool.
Boltervrijdag 9 juli 2010 @ 12:16
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat ben je dan voor rasmongool.
Uitkeringstrekker die wist waar-ie onder ging wonen.
RemcoDelftvrijdag 9 juli 2010 @ 12:17
Standaard-nieuws. Elk jaar weer trouwens.
Schiphol zou een 0909-klachtennummer moeten hebben...
kikoooooovrijdag 9 juli 2010 @ 12:18
Alle mensen die NU onder de rook van Schiphol wonen hebben daar bewust voor gekozen. Schiphol is ouder dan iedereen die er onder woont.

Wat een mongolen man. Echt ongelooflijk.
kikoooooovrijdag 9 juli 2010 @ 12:18
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Standaard-nieuws. Elk jaar weer trouwens.
Schiphol zou een 0909-klachtennummer moeten hebben...
Dat zou idd al heel veel helpen.
Dagonetvrijdag 9 juli 2010 @ 12:43
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Standaard-nieuws. Elk jaar weer trouwens.
Schiphol zou een 0909-klachtennummer moeten hebben...
Vorig jaar in dit kwartaal waren er nog geen 2000. Het zijn namelijk kwartaalcijfers, wat inhoudt dat in zo'n 90 dagen één persoon 9000 meldingen heeft gedaan.
RemcoDelftvrijdag 9 juli 2010 @ 13:18
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vorig jaar in dit kwartaal waren er nog geen 2000. Het zijn namelijk kwartaalcijfers, wat inhoudt dat in zo'n 90 dagen één persoon 9000 meldingen heeft gedaan.
Zo iemand is toch gewoon gestoord? Hoort wat mij betreft ook niet vrij rond te lopen...
Pietverdrietvrijdag 9 juli 2010 @ 13:59
Schiphol lag daar al toen die mensen werden geboren, laat staan toen ze daar gingen wonen. Als ik boven een frietkot ga wonen moet ik ook niet klagen over de stank.
Klagers...
Ik ken een KLM stewardess die vlakbij schiphol ging wonen om lekker dicht bij haar werk te wonen en niets anders doet dan klagen over de herrie...
Weltschmerzvrijdag 9 juli 2010 @ 15:29
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Schiphol lag daar al toen die mensen werden geboren, laat staan toen ze daar gingen wonen. Als ik boven een frietkot ga wonen moet ik ook niet klagen over de stank.
Klagers...
Ik ken een KLM stewardess die vlakbij schiphol ging wonen om lekker dicht bij haar werk te wonen en niets anders doet dan klagen over de herrie...
Het lijkt mij niet normaal dat als je naast een bedrijf gaat wonen dat de geluidsoverlast dan zomaar in jaar of 10 a 20 mag verveelvoudigen. Zeker als de normen daarvoor structureel worden overtreden en er wordt gesjoemeld met de cijfers, en dat beloond wordt met gedogen en daarna de regels aanpassen.
RemcoDelftvrijdag 9 juli 2010 @ 15:31
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet normaal dat als je naast een bedrijf gaat wonen dat de geluidsoverlast dan zomaar in jaar of 10 a 20 mag verveelvoudigen.
Dat is dan ook niet zo...
moussievrijdag 9 juli 2010 @ 16:28
eeuh, het ging anders niet om het geluid hoor
quote:
Drie omwonenden van de luchthaven Schiphol zijn voor het overgrote deel verantwoordelijk voor een enorme stijging van het aantal meldingen van angst over het vliegverkeer.
En het aantal blijkt dus zo gestegen te zijn na het ongeluk vorig jaar
Pietverdrietvrijdag 9 juli 2010 @ 16:33
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet normaal dat als je naast een bedrijf gaat wonen dat de geluidsoverlast dan zomaar in jaar of 10 a 20 mag verveelvoudigen. Zeker als de normen daarvoor structureel worden overtreden en er wordt gesjoemeld met de cijfers, en dat beloond wordt met gedogen en daarna de regels aanpassen.
Je hebt je nick goed gekozen.
ViaRegnumvrijdag 9 juli 2010 @ 16:48
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij niet normaal dat als je naast een bedrijf gaat wonen dat de geluidsoverlast dan zomaar in jaar of 10 a 20 mag verveelvoudigen. Zeker als de normen daarvoor structureel worden overtreden en er wordt gesjoemeld met de cijfers, en dat beloond wordt met gedogen en daarna de regels aanpassen.
En heb je hier ook bronnen voor, of komt het uit de onderbuik?
Basp1vrijdag 9 juli 2010 @ 17:14
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:48 schreef ViaRegnum het volgende:

En heb je hier ook bronnen voor, of komt het uit de onderbuik?
Op onderstaande link is nog wel meer te vinden ook.

http://www.vlieghinder.nl/reacties.php?id=3629_0_1_0_C
Weltschmerzvrijdag 9 juli 2010 @ 17:35
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:48 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

En heb je hier ook bronnen voor, of komt het uit de onderbuik?
Het is algemeen bekend hoor, de normen zijn vooral in de jaren 90 voortdurend aangepast aan de overtreding, waarbij de metingen ook nogal dubieus waren.

Je zult maar eind jaren 80 een huis in de buurt gekocht hebben, waar vervolgens een aanvliegroute overheen werd gelegd, of je zult in de jaren 90 maar vertrouwd hebben dat de overheid de geluidsgrenzen zou handhaven. Verhuizen dan maar, met elke 5 minuten een vliegtuig dat overkomt, jammer dat je huis niet meer gewild is.

Het vliegverkeer is niet alleen explosief gegroeid, Schiphol moest ook zo nodig mainport worden. Bijtanken en overslaan van goederen en passagiers moest zo nodig op het dichtstbevolkte stukje Europa. Het maakt nogal uit of je 2 keer per uur elkaar niet kunt verstaan of dat het elke 5 minuten raak is. Dan helpt het heel weinig dat Antonovs worden geweerd en er meer stillere vliegtuigen komen, die maken nog steeds herrie.
RemcoDelftvrijdag 9 juli 2010 @ 18:22
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend hoor, de normen zijn vooral in de jaren 90 voortdurend aangepast aan de overtreding, waarbij de metingen ook nogal dubieus waren.

Je zult maar eind jaren 80 een huis in de buurt gekocht hebben, waar vervolgens een aanvliegroute overheen werd gelegd, of je zult in de jaren 90 maar vertrouwd hebben dat de overheid de geluidsgrenzen zou handhaven. Verhuizen dan maar, met elke 5 minuten een vliegtuig dat overkomt, jammer dat je huis niet meer gewild is.

Het vliegverkeer is niet alleen explosief gegroeid, Schiphol moest ook zo nodig mainport worden. Bijtanken en overslaan van goederen en passagiers moest zo nodig op het dichtstbevolkte stukje Europa. Het maakt nogal uit of je 2 keer per uur elkaar niet kunt verstaan of dat het elke 5 minuten raak is. Dan helpt het heel weinig dat Antonovs worden geweerd en er meer stillere vliegtuigen komen, die maken nog steeds herrie.
Woon je er onder of zo?
Het aantal mensen dat daadwerkelijk last heeft van Schiphol, is een fractie van het aantal mensen dat er profijt van heeft. Sterker nog: veel meer mensen hebben last van NS-kabaal!
ViaRegnumvrijdag 9 juli 2010 @ 18:49
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is algemeen bekend hoor, de normen zijn vooral in de jaren 90 voortdurend aangepast aan de overtreding, waarbij de metingen ook nogal dubieus waren.
Link naar een bron? Met 'het is algemeen bekend' kan ik niet zoveel...
Yurasjihovrijdag 9 juli 2010 @ 18:51
du_kevrijdag 9 juli 2010 @ 19:00
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat ben je dan voor rasmongool.
Eentje met een compleet vergroeid oor vanwege alle straling door die telefoon de hele dag
du_kevrijdag 9 juli 2010 @ 19:04
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Woon je er onder of zo?
Het aantal mensen dat daadwerkelijk last heeft van Schiphol, is een fractie van het aantal mensen dat er profijt van heeft.
Tja dat is zo op voorhand lastig te bepalen lijkt me.
quote:
Sterker nog: veel meer mensen hebben last van NS-kabaal!
Spoorlawaai is vaak redelijk goed voorspelbaar en wordt daarom vaak als minder hinderend ervaren dan veel andere vormen van lawaai.
Pietverdrietvrijdag 9 juli 2010 @ 19:07
VLiegtuigen zijn de laatste 30 - 40 jaar alleen maar stiller geworden, in de jaren 60 maakten ze nog echt een takkeherrie.
du_kevrijdag 9 juli 2010 @ 19:27
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
VLiegtuigen zijn de laatste 30 - 40 jaar alleen maar stiller geworden, in de jaren 60 maakten ze nog echt een takkeherrie.
Echter als er vervolgens veel meer vliegbewegingen komen (met name ook 's nachts) kan het bij elkaar best zijn dat de overlast toeneemt.
RemcoDelftvrijdag 9 juli 2010 @ 19:52
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:04 schreef du_ke het volgende:

[..]
Spoorlawaai is vaak redelijk goed voorspelbaar en wordt daarom vaak als minder hinderend ervaren dan veel andere vormen van lawaai.
Vliegtuigen zijn nog beter voorspelbaar dan de NS-dienstregeling, dus dat argument gaat niet op.
Ik denk dat het voornamelijk door "de milieubeweging" wordt veroorzaakt, die ddoet alsof treinen "goed" zijn en vliegtuigen "slecht"...
Red_85vrijdag 9 juli 2010 @ 20:47
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
VLiegtuigen zijn de laatste 30 - 40 jaar alleen maar stiller geworden, in de jaren 60 maakten ze nog echt een takkeherrie.
Een 707 of een 777. Ik weet wel waaronder ik wel kan slapen.
Swetseneggervrijdag 9 juli 2010 @ 20:57
Nou ik moet zeggen dat ik de laatste 2 jaar bv veel meer last heb van rotterdam airport dan in de jaren ervoor. En ik woon hier al 34 jaar.

Ik heb eens gemaild of ze wellicht de aanvliegroutes hadden veranderd, en ik kreeg als antwoord dat ze plotseling een stijging hadden van soortgelijke vragen maar er was echt niets veranderd. Vreemd...
Pietverdrietvrijdag 9 juli 2010 @ 21:37
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Echter als er vervolgens veel meer vliegbewegingen komen (met name ook 's nachts) kan het bij elkaar best zijn dat de overlast toeneemt.
Als je daar last van hebt moet je niet bij een vliegveld gaan wonen. Grote bek hebben over ik de grote stad/randstad te wonen en zeiken over de provincie maar grote stad zaken als vliegvelden plotseling slecht vinden, lazer op, als je rust wilt hebben ga je maar voorbij amersfoort wonen, heb ik ook gedaan. Heerlijk rustig.
gebrokenglasvrijdag 9 juli 2010 @ 22:40
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:18 schreef kikoooooo het volgende:
Alle mensen die NU onder de rook van Schiphol wonen hebben daar bewust voor gekozen. Schiphol is ouder dan iedereen die er onder woont.

Wat een mongolen man. Echt ongelooflijk.
Ja maar het is de schuld van de nieuwe Polderbaan.
Pietverdrietvrijdag 9 juli 2010 @ 22:49
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Een 707 of een 777. Ik weet wel waaronder ik wel kan slapen.
Ik kan me de DC9 nog herinneren, wat een takkeherrie was dat.
Giazaterdag 10 juli 2010 @ 11:36
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:15 schreef Fokski het volgende:

[..]

Stel je niet aan.

"3 klagers klokken bijna 12.000 klachten op over geluid"
Dat staat er toch niet!

Ken ook het werkwoord opklokken niet. Dus, ja, tamelijk onduidelijke TT.

Maar goed, waarschijnlijk is Schiphol niet in hun achtertuin geplaatst, maar zijn ze er zelf gaan wonen.
Naast een vliegveld gaan wonen en dan gaan klagen over geluidsoverlast is erg zielig.
Pietverdrietzaterdag 10 juli 2010 @ 11:47
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat staat er toch niet!

Ken ook het werkwoord opklokken niet. Dus, ja, tamelijk onduidelijke TT.

Maar goed, waarschijnlijk is Schiphol niet in hun achtertuin geplaatst, maar zijn ze er zelf gaan wonen.
Naast een vliegveld gaan wonen en dan gaan klagen over geluidsoverlast is erg zielig.
Klokken is een werkwoord voor het prikken van de prikklok,
ouderejongerezaterdag 10 juli 2010 @ 11:48
Ik ben ook iemand die klaagt. In het weekend bel ik toch gratis en ik heb de klachtenlijn (020-6015555) in geheugen 1 van mijn telefoon staan. Vandaag heb ik nog niet gebeld, kennelijk wordt de Kaagbaan vandaag niet gebruikt.
Pietverdrietzaterdag 10 juli 2010 @ 11:49
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:48 schreef ouderejongere het volgende:
Ik ben ook iemand die klaagt. In het weekend bel ik toch gratis en ik heb de klachtenlijn (020-6015555) in geheugen 1 van mijn telefoon staan. Vandaag heb ik nog niet gebeld, kennelijk wordt de Kaagbaan vandaag niet gebruikt.
Typisch
Giazaterdag 10 juli 2010 @ 12:33
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klokken is een werkwoord voor het prikken van de prikklok,
In de zin 'klokken 12.000 klachten op' heb je een werkwoord 'opklokken'
De hele TT is dus nogal krom.

Het tweede 'klagen' moet 'klachten' zijn en het woordje 'op' moet weg.

Misschien dat iemand dat even aan kan passen.
du_kezaterdag 10 juli 2010 @ 12:41
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vliegtuigen zijn nog beter voorspelbaar dan de NS-dienstregeling, dus dat argument gaat niet op.
Toch niet, ook al omdat het nogal een ander soort geluid is.
quote:
Ik denk dat het voornamelijk door "de milieubeweging" wordt veroorzaakt, die ddoet alsof treinen "goed" zijn en vliegtuigen "slecht"...
Tja, je hebt ook een hoedje van aluminium ?
du_kezaterdag 10 juli 2010 @ 12:42
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je daar last van hebt moet je niet bij een vliegveld gaan wonen. Grote bek hebben over ik de grote stad/randstad te wonen en zeiken over de provincie maar grote stad zaken als vliegvelden plotseling slecht vinden, lazer op, als je rust wilt hebben ga je maar voorbij amersfoort wonen, heb ik ook gedaan. Heerlijk rustig.
Oh allicht, ik gaf ook geen enkel waardeoordeel. Het zou me alleen echt helemaal niets verbazen als de overlast de laatste 20 jaar flink gestegen is.
Pietverdrietzaterdag 10 juli 2010 @ 12:43
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:33 schreef Gia het volgende:

[..]

In de zin 'klokken 12.000 klachten op' heb je een werkwoord 'opklokken'
De hele TT is dus nogal krom.

Het tweede 'klagen' moet 'klachten' zijn en het woordje 'op' moet weg.

Misschien dat iemand dat even aan kan passen.
Misschien dat iemand dat even kan aanpassen.
Als we toch gaan mierenneuken
Bolterzaterdag 10 juli 2010 @ 12:44
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:48 schreef ouderejongere het volgende:
Ik ben ook iemand die klaagt. In het weekend bel ik toch gratis en ik heb de klachtenlijn (020-6015555) in geheugen 1 van mijn telefoon staan. Vandaag heb ik nog niet gebeld, kennelijk wordt de Kaagbaan vandaag niet gebruikt.
Dit had ik nou echt niet van jou verwacht .
Pietverdrietzaterdag 10 juli 2010 @ 12:51
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh allicht, ik gaf ook geen enkel waardeoordeel. Het zou me alleen echt helemaal niets verbazen als de overlast de laatste 20 jaar flink gestegen is.
Dat ligt er maar aan wat je definitie van overlast is.
Voorbeeld
Toen ik een kind was (opa verteld) was de stankoverlast van de industrie veel en veel groter bijvoorbeeld. De hoeveelheden roet van de Botlek was zo groot dat je de was niet buiten kon hangen, in Oberhausen gingen de buren van mijn schoonouders dood aan de Smog.
In 1952 stierven bij de Smogramp van Londen een slordige 30.000 aan de luchtvervuiling.
Toch wordt nu door de media aangepraat dat fijnstof een verschrikking van de moderne tijd. De waarheid is de lucht tegenwoordig schoner is als zeg, de afgelopen 100 jaar.
MrManuelzaterdag 10 juli 2010 @ 12:52
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:15 schreef Fokski het volgende:

[..]

Stel je niet aan.

"3 klagers klokken bijna 12.000 klachten op over geluid"
Sorry.. snap um nog nie..
El_Matadorzaterdag 10 juli 2010 @ 12:54
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Echter als er vervolgens veel meer vliegbewegingen komen (met name ook 's nachts) kan het bij elkaar best zijn dat de overlast toeneemt.
De schuld van links die Nederland graag NOG voller wil bouwen en NOG meer mensen wil binnenlaten.
du_kezaterdag 10 juli 2010 @ 13:14
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan wat je definitie van overlast is.
Oh die is vrij eenvoudig, de hinder die mensen ondervinden van een bepaalde activiteit. In dit geval de mogelijk stijgende overlast voor mensen die al decennia onder de rook van Schiphol wonen.
quote:
Voorbeeld
Toen ik een kind was (opa verteld) was de stankoverlast van de industrie veel en veel groter bijvoorbeeld. De hoeveelheden roet van de Botlek was zo groot dat je de was niet buiten kon hangen, in Oberhausen gingen de buren van mijn schoonouders dood aan de Smog.
In 1952 stierven bij de Smogramp van Londen een slordige 30.000 aan de luchtvervuiling.
Toch wordt nu door de media aangepraat dat fijnstof een verschrikking van de moderne tijd. De waarheid is de lucht tegenwoordig schoner is als zeg, de afgelopen 100 jaar.
Dat het vroeger erger was wil natuurlijk niet zeggen dat het nu geen probleem meer is .

Overigens valt er bij je verhaal nog wel enige nuancering aan te brengen. Waar de vervuiling pakweg 50 of 100 jaar geleden nog veel geconcentreerder was rondom een aantal grote steden en industriegebieden is deze tegenwoordig, hoewel in concentratie lager, veel en veel breder verspreid. Een oude fabriek met een pijp van pakweg 30 meter had een invloed van enkele vierkante kilometers, een dieselvrachtwagen die wekelijks 6 keer Nederland doorkruist heeft een invloed die, hoewel lager, een veel groter gebied betreft.
du_kezaterdag 10 juli 2010 @ 13:15
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De schuld van links die Nederland graag NOG voller wil bouwen en NOG meer mensen wil binnenlaten.
En dan wil rechts elke vorm van ruimtelijke ordening loslaten zodat er een gigantische urban sprawl ontstaat met alle negatieve milieueffecten vandien.
Pietverdrietzaterdag 10 juli 2010 @ 13:18
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dan wil rechts elke vorm van ruimtelijke ordening loslaten zodat er een gigantische urban sprawl ontstaat met alle negatieve milieueffecten vandien.
Ja, dan kunnen mensen eindelijk behoorlijk wonen, wat een verschrikking moet dat zijn.
El_Matadorzaterdag 10 juli 2010 @ 13:18
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dan wil rechts elke vorm van ruimtelijke ordening loslaten zodat er een gigantische urban sprawl ontstaat met alle negatieve milieueffecten vandien.
Je bedoelt de negatieve milieu-effecten die door jarenlange linksige indoctrinatie van de auto uit, de trein in en vooral niet investeren in het wegennetwerk van HET transportland van de wereld?

Schiphol is een enorm bedrijf. Ik kom er vaak en zie hoeveel mensen daar aankomen (en dan doorvliegen of Nederland aandoen). Het is een economische motor voor Nederland.

Nou wil links liever helemaal geen motoren en economie is ook al niet hun sterkste kant, maar het tegenhouden van groei van Schiphol is gewoon een domme strategie.

Ik heb 3 jaar naast Utrecht Centraal gewoond. Nooit geklaagd over de remmende treinen om de hoek. Ik stond met 5 minuten op het perron. Dat voordeel vergeten de klagers (ok, het zijn er maar 3, maar toch) rondom Schiphol.
du_kezaterdag 10 juli 2010 @ 13:20
Nogmaals heren, ik heb hier geen enkel waardeoordeel gegeven.
Ringozaterdag 10 juli 2010 @ 13:24
Dat soort kinderzielen neem je toch niet serieus? Die spoor je stiekem op en laat je 's nachts doodknuppelen.
kawotskizondag 11 juli 2010 @ 13:39
Er valt niets te klagen rondom Schiphol daarom zijn deze klagers ook niet serieus te nemen. Laat ze klagen over de vele opgevoerde scooters of Jonnie-en-Anita-auto's die daar rondrijden.. grappig genoeg hoor je daar niemand over terwijl je daar eerder van wakker ligt dan die vliegtuigen. Ik woon doordeweek zelf onder een aanvliegroute en mijn tante woont onder de route naar de polderbaan en werkelijk waar ik snap niet wat er te klagen valt. Je mag blij zijn dat je nog eens een vliegtuig hoort tussen al dat auto- en scooterlawaai.. Maar goed, ik wil wel ruilen qua woning met zo'n notoire klager, in feite hoeven ze maar 10 km verderop te gaan zitten om totaal geen vliegtuig te hoeven zien/horen.
Whiteguydinsdag 13 juli 2010 @ 12:32
Dat je principes hebt is nog tot daar aan toe, maar waarom je levenswerk maken van klagen ? Als het je echt zo stoort ga je toch gewoon ergens anders wonen, ongeacht of je nou gelijk hebt of niet ? Die overlast ga je echt niet van de ene op de andere dag kunnen stoppen als je ook maar een beetje realiteitszin hebt.