Ja, maar er lijkt echt een verharding onder te zitten...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:16 schreef identify het volgende:
Je zegt het zelf al, een puisje? Omdat hij onder je oksel vochtig blijft, en niet uit kan drogen blijft hij wellicht langer zitten dan normaal (vooral met dit zweet weer)
keertje flink in knijpen?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, maar er lijkt echt een verharding onder te zitten...
ff doorzetten als het niet lukt dokter, en wel vandaag nog..quote:
Ik denk dat je iig wel even langs de HA moet gaan omdat het zo gevoelig is, als dan blijkt dat het een steenpuist is dan kun je de volgende keer dit doen:quote:Een steenpuist is te herkennen aan een rode, harde en pijnlijke plek in de huid. Vaak is dit in de oksels, tussen de billen of liezen.
quote:Behandeling
Steenpuisten genezen doorgaans zonder speciale behandeling. Behandeling met trekzalf zoals die vroeger veel toegepast werd, wordt tegenwoordig niet veel meer gepropageerd. Bij algemeen ziekzijn zal veelal met orale antibiotica behandeld worden. Om herinfectie van naastliggende haarzakjes bij openbreken van de steenpuist te voorkomen is het zaak steenpuisten voorzichtig te behandelen:
De huid rond de steenpuist kan worden ontsmet;
De steenpuist kan worden afgeplakt met een gaasje, om besmetting te voorkomen.
Die heb ik wel eerder gehad, op m'n schouder. Nog een litteken van.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:24 schreef kahaarin het volgende:
Wat je zegt lijkt erg op een steenpuist:
[..]
Ik denk dat je iig wel even langs de HA moet gaan omdat het zo gevoelig is, als dan blijkt dat het een steenpuist is dan kun je de volgende keer dit doen:
[..]
dat dus.quote:
Hmm, dan toch maar ff langs de HA, misschien ben je er gevoelig voor oid..? Beterschap!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die heb ik wel eerder gehad, op m'n schouder. Nog een litteken van.
Tja, en toen was het toch stiekem een steenpuist en zorgt TS er voor dat hij er voorlopig niet van af is.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:25 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
dat dus.
trekt wel weg.
Of flink knijpen, eventueel gaatje in prikken
quote:Om herinfectie van naastliggende haarzakjes bij openbreken van de steenpuist te voorkomen is het zaak steenpuisten voorzichtig te behandelen
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:25 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
dat dus.
trekt wel weg.
Of flink knijpen, eventueel gaatje in prikken
quote:Steenpuisten nooit uitknijpen ! U verhoogt daarmee de risico op zelfbesmetting en een bloedvergiftiging.
Ff goed ontsmet en een gaasje er op gedaan dan? Anders volgende week misschien een nieuwe.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:09 schreef Ritmo het volgende:
Was idd een (steen)puist, maar uitknijpen deed nauwelijks pijn. Dokter maar afgebeld.
Waarmee kan ik het ontsmetten, jodium ofzo?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ff goed ontsmet en een gaasje er op gedaan dan? Anders volgende week misschien een nieuwe.
Pff, sterilon, wondalcohol, whatever.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Waarmee kan ik het ontsmetten, jodium ofzo?
Denk dat ik m'n okselhaar (als het wondje weg is) maar even weghaal, tis toch zomer.En zo kun je het makkelijker schoonhouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |