quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:27 schreef polderturk het volgende:
Berdel is een Koerdische traditie waarbij zusters worden uitgewisseld. Een man wil trouwen en biedt daarbij zijn zus aan aan de broer van de vrouw met wie hij wil trouwen. In veel gevallen hebben vrouwen geen keuze. In veel gevallen stemmen de vrouwen ook in met het huwelijk.
http://en.firatnews.com/index.php?rupel=article&nuceID=191
OK, en nu?quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:27 schreef polderturk het volgende:
Berdel is een Koerdische traditie waarbij zusters worden uitgewisseld. Een man wil trouwen en biedt daarbij zijn zus aan aan de broer van de vrouw met wie hij wil trouwen. In veel gevallen hebben vrouwen geen keuze. In veel gevallen stemmen de vrouwen ook in met het huwelijk.
http://en.firatnews.com/index.php?rupel=article&nuceID=191
Ja, wij moeten nu dus zeggen dat Koerden k*t zijn en dat de Turken beter zijn. Koerden, tijd voor een herhaling van de geschiedenis.quote:
Wat een onzin. Ik heb helemaal niets tegen Koerden. Ik heb zelfs Koerdische familieleden. Koerden zijn mijn broeders. Ik wil dat het beter gaat met hen. Personen zoals jij doen alsof jullie om Koerden geven maar eigenlijk geven jullie niks om hen. Dat een organisatie als de PKK Koerden afperst en in drugs handelt kan jou helemaal niets schelen. Dat er veel Koerden tegen de PKK zijn kan jou ook helemaal niets schelen. Jij schrijft hier alleen iets omdat jij Turkije haat, niet omdat je om Koerden geeft.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:20 schreef Poncke_Princen het volgende:
TS is een kut-turk die Koerden haat. Zo een die zich aardig voordoet bij Nederlanders, maar wreed tekeer gaat tegen het onschuldige Koerdische volk dat geterroriseerd wordt door de turk.
Waar is die NSB knop? Ik zie hem niet staan. Alvast bedankt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:
Daar is de NSB-knop voor.... de bijnaam moet voldoende zijn voor je afweging of je dat wel of niet wilt doen.
Een verrader verraden, mooier kan het niet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:
Daar is de NSB-knop voor.... de bijnaam moet voldoende zijn voor je afweging of je dat wel of niet wilt doen.
Nee. Tijd voor broederschap en vriendschap tussen Koerden en Turken.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, wij moeten nu dus zeggen dat Koerden k*t zijn en dat de Turken beter zijn. Koerden, tijd voor een herhaling van de geschiedenis.
Tuurlijk jongen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb helemaal niets tegen Koerden
Door je niet meer als een dombo te gedragen zodat je niet een kut-turk wordt genoemd.quote:Ik wil overigens Poncke_Princen rapporteren omdat hij mij een kut-turk heeft genoemd. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?
Poncke een verrader? Jij bent net als die Turk een vieze onderdrukker.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een verrader verraden, mooier kan het niet.
Volgens mij bedoelt hij dat niet... lees anders nog eens wat ik gepost heb en hoe Nobu daar op reageert...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:25 schreef Poncke_Princen het volgende:
[..]
Poncke een verrader? Jij bent net als die Turk een vieze onderdrukker.
Gedaan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:06 schreef polderturk het volgende:
Ik wil overigens Poncke_Princen rapporteren. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:13 schreef Basboussa het volgende:
In balad al Sham (Syrie, Libanon, Palestina, Jordanie) wordt dit badal genoemd, en is overigens wel wat ingewikkelder dan polderturk doet voorkomen. Is niet per definitie tussen zus/broer ed, en vaak hebben de dames hier wel inbreng in. Een badal verbintenis in mijn familie is niet doorgegaan, omdat een meisje verliefd was op een ander. Is geen schande, en ze is gewoon met de ander getrouwd, maar geen van de beide koppels is vervolgens gehuwd, dat kan dan nl. niet. Het is nogal ouderwets, en komt in meer traditionele families nog wel voor, maar dit voorbeeld is inmiddels wel 25 jaar oud.
Mooie docu hierover is Badal van Ibtisam Mara'na, volgens mij te vinden op uitzendinggemist ergens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |