abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83828693
Berdel is een Koerdische traditie waarbij zusters worden uitgewisseld. Een man wil trouwen en biedt daarbij zijn zus aan aan de broer van de vrouw met wie hij wil trouwen. In veel gevallen hebben vrouwen geen keuze. In veel gevallen stemmen de vrouwen ook in met het huwelijk.

http://en.firatnews.com/index.php?rupel=article&nuceID=191
pi_83828799
ok man
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:46:53 #3
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_83830088
Ik las bordeel .
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:19:29 #4
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_83839473
Maar ook turken (ook in de polder) doen rare dingen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_83846658
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:27 schreef polderturk het volgende:
Berdel is een Koerdische traditie waarbij zusters worden uitgewisseld. Een man wil trouwen en biedt daarbij zijn zus aan aan de broer van de vrouw met wie hij wil trouwen. In veel gevallen hebben vrouwen geen keuze. In veel gevallen stemmen de vrouwen ook in met het huwelijk.

Nu moeten wij jou op je woord geloven hoe slecht Koerden wel niet zijn en hoe goed Turken zijn?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:08:33 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_83847048
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:27 schreef polderturk het volgende:

OK, en nu?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:13:35 #7
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_83849953
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:08 schreef freako het volgende:

[..]

OK, en nu?
Ja, wij moeten nu dus zeggen dat Koerden k*t zijn en dat de Turken beter zijn. Koerden, tijd voor een herhaling van de geschiedenis.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_83854680
TS is een kut-turk die Koerden haat. Zo een die zich aardig voordoet bij Nederlanders, maar wreed tekeer gaat tegen het onschuldige Koerdische volk dat geterroriseerd wordt door de turk.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 16:24:08 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83854831
Iedere vorm van uithuwelijking is IMHO walgelijk, ongeacht of er nou onderling zussen geruild worden of er een flink bedrag geschonken wordt, of land van eigenaar wisselt omdat er een dochter is afgestaan.

Laat vrouwen lekker zelf kiezen met wie ze willen trouwen, als ze al willen trouwen, maar uithuwelijken is altijd fout, ongeacht de manier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83856484
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:20 schreef Poncke_Princen het volgende:
TS is een kut-turk die Koerden haat. Zo een die zich aardig voordoet bij Nederlanders, maar wreed tekeer gaat tegen het onschuldige Koerdische volk dat geterroriseerd wordt door de turk.
Wat een onzin. Ik heb helemaal niets tegen Koerden. Ik heb zelfs Koerdische familieleden. Koerden zijn mijn broeders. Ik wil dat het beter gaat met hen. Personen zoals jij doen alsof jullie om Koerden geven maar eigenlijk geven jullie niks om hen. Dat een organisatie als de PKK Koerden afperst en in drugs handelt kan jou helemaal niets schelen. Dat er veel Koerden tegen de PKK zijn kan jou ook helemaal niets schelen. Jij schrijft hier alleen iets omdat jij Turkije haat, niet omdat je om Koerden geeft.

Lang leve Turks-Koerdische broederschap.

Ik wil overigens Poncke_Princen rapporteren omdat hij mij een kut-turk heeft genoemd. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:10:48 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83856642
Daar is de NSB-knop voor.... de bijnaam moet voldoende zijn voor je afweging of je dat wel of niet wilt doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83856678
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:
Daar is de NSB-knop voor.... de bijnaam moet voldoende zijn voor je afweging of je dat wel of niet wilt doen.
Waar is die NSB knop? Ik zie hem niet staan. Alvast bedankt.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:14:03 #13
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_83856721
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:
Een verrader verraden, mooier kan het niet.
pi_83856732
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:13 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, wij moeten nu dus zeggen dat Koerden k*t zijn en dat de Turken beter zijn. Koerden, tijd voor een herhaling van de geschiedenis.
Nee. Tijd voor broederschap en vriendschap tussen Koerden en Turken.

Lees mijn laatste twee berichten hier boven.
pi_83857041
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb helemaal niets tegen Koerden
Tuurlijk jongen.
quote:
Ik wil overigens Poncke_Princen rapporteren omdat hij mij een kut-turk heeft genoemd. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?
Door je niet meer als een dombo te gedragen zodat je niet een kut-turk wordt genoemd.
pi_83857074
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Een verrader verraden, mooier kan het niet.
Poncke een verrader? Jij bent net als die Turk een vieze onderdrukker.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:27:49 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83857148
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:25 schreef Poncke_Princen het volgende:
[..]
Poncke een verrader? Jij bent net als die Turk een vieze onderdrukker.
Volgens mij bedoelt hij dat niet... lees anders nog eens wat ik gepost heb en hoe Nobu daar op reageert...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83857169
Slecht dat vrouwen zo weinig keuzevrijheid hebben in die huwelijkstraditie.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:06 schreef polderturk het volgende:
Ik wil overigens Poncke_Princen rapporteren. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?
Gedaan.

Poncke_Princen, als je zo op de man reageert, snap je zelf ook dat dat het einde van een discussie betekent. Jammer.
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83860173
Walgelijk. Wat vindt TS er zelf van, wat zijn zijn ideeën over het gebruik, wat zijn mogelijke oplossingen, staat het compleet los van de Turkse manier van uithuwelijken?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_83860881
Polderturk topic.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:13:30 #21
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83866727
In balad al Sham (Syrie, Libanon, Palestina, Jordanie) wordt dit badal genoemd, en is overigens wel wat ingewikkelder dan polderturk doet voorkomen. Is niet per definitie tussen zus/broer ed, en vaak hebben de dames hier wel inbreng in. Een badal verbintenis in mijn familie is niet doorgegaan, omdat een meisje verliefd was op een ander. Is geen schande, en ze is gewoon met de ander getrouwd, maar geen van de beide koppels is vervolgens gehuwd, dat kan dan nl. niet. Het is nogal ouderwets, en komt in meer traditionele families nog wel voor, maar dit voorbeeld is inmiddels wel 25 jaar oud.

Mooie docu hierover is Badal van Ibtisam Mara'na, volgens mij te vinden op uitzendinggemist ergens.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:16:03 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83866853
Twee vraagjes:
1) Wat wil TS bereiken met die zeer karige OP?

2) Waarom staat dit in POL?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_83875193
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:13 schreef Basboussa het volgende:
In balad al Sham (Syrie, Libanon, Palestina, Jordanie) wordt dit badal genoemd, en is overigens wel wat ingewikkelder dan polderturk doet voorkomen. Is niet per definitie tussen zus/broer ed, en vaak hebben de dames hier wel inbreng in. Een badal verbintenis in mijn familie is niet doorgegaan, omdat een meisje verliefd was op een ander. Is geen schande, en ze is gewoon met de ander getrouwd, maar geen van de beide koppels is vervolgens gehuwd, dat kan dan nl. niet. Het is nogal ouderwets, en komt in meer traditionele families nog wel voor, maar dit voorbeeld is inmiddels wel 25 jaar oud.

Mooie docu hierover is Badal van Ibtisam Mara'na, volgens mij te vinden op uitzendinggemist ergens.

Kijk TS, zoiets was erg nuttig geweest in de OP. Volgende keer eens moeite doen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')