abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83827690
Hallo allemaal,

Ik had dus vanochtend een sollicitatiegesprek. Direct een uur daarna krijg ik telefoon, of ik z.s.m. de capaciteittest kan maken die mij is verstuurd. Dus ik zo aangeven dat door omstandigheden dit niet mogelijk is maar ik hem morgen zal maken, dit was akkoord.

Nu zit ik dus naar die test te kijken, maar jezus, die oefenopgaven zijn een makkie maar als je vervolgens de echte test in gaat, is best wel lastig met die tijdsdruk. Je mag wel topfit zijn voor zo'n test.

Ik baal nu wel een beetje, de test duurt 1,5 uur en in principe heb ik dus nu te weinig tijd om me een beetje op voor te bereiden.

Meer mensen die zoiets hebben meegemaakt?
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:30:06 #2
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_83828910
Jups, had mijn vrouw ook.

Nieuwe trend aan het worden.
Ofwel kaf van het koren, voor zover dat kan.
Gaat natuurlijk weer veel geld in om.

Do your math.
pi_83828917
Ik heb er een gedaan, en ik raakte echt gestressed ervan. Ook omdat ik dacht dat sneller beter was (althans, dat je tijd van belang was).

Ik dacht hem ook nog wel redelijk gemaakt te hebben, dat viel erg tegen (wel voldoende). Diegene bij wie ik solliciteerde gaf aan dat ze zelf onvoldoende scoorde op bij die test Was een
erg leuk gesprek, en ondanks mijn gebrek aan ervaring toch aangenomen.

Ik denk dat het belangrijkste is; rustig blijven en de tijd ervoor nemen. Even geen afleidingen en dan gewoon gaan maken. Ik zou wel pen+papier bij de hand houden. Is soms een erg makkelijk hulpmiddel.
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:36:08 #4
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_83829423
Maar dat is toch ook de bedoeling van die test, om te kijken of je onder druk kunt presteren?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_83829751
het was meer het gemak waarmee het bedrijf mij daarover informeerde, zo van:

Leo, we hebben je een aantal testen verstuurd, kun je die gelijk maken? TS kijkt en schrikt, 1,5 uur duurt de test en de opgaven liegen er niet om

Heb namelijk nog nooit eerder een capaciteitentest gemaakt.
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:49:58 #6
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_83830248
Zoals ik al zei, dat is dus om te kijken of je onder druk kunt presteren.
Welkom in het bedrijfsleven
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_83830656
Ik kan prima onder druk presteren,

ik ga alleen niet onder druk en onvoorbereid 'ff snel' een capaciteitentest maken, kan alleen maar de uitslag negatief beïnvloeden, lijkt mij.
pi_83830789
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:58 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik kan prima onder druk presteren,

ik ga alleen niet onder druk en onvoorbereid 'ff snel' een capaciteitentest maken, kan alleen maar de uitslag negatief beïnvloeden, lijkt mij.
Je spreekt jezelf dus tegen
pi_83830999
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 00:01 schreef nealzzz het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf dus tegen
onder druk presteren gaat juist goed met de juiste voorbereiding. Anders kan je er beter niet aan beginnen.
Ik heb ooit zn test moeten doen, welke ik vooraf het beste begreep heb ik toen als slechtste gemaakt.

Zoals TS dus zegt, is de voorbereiding het halve werk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_83835724
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 00:06 schreef Chinless het volgende:

[..]

onder druk presteren gaat juist goed met de juiste voorbereiding. Anders kan je er beter niet aan beginnen.
Ik heb ooit zn test moeten doen, welke ik vooraf het beste begreep heb ik toen als slechtste gemaakt.

Zoals TS dus zegt, is de voorbereiding het halve werk.
Dus als plotseling een mega probleem ontstaat wat direct opgelost moet worden ren jij gillend de kamer uit?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_83836333
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik had dus vanochtend een sollicitatiegesprek. Direct een uur daarna krijg ik telefoon, of ik z.s.m. de capaciteittest kan maken die mij is verstuurd. Dus ik zo aangeven dat door omstandigheden dit niet mogelijk is maar ik hem morgen zal maken, dit was akkoord.

Nu zit ik dus naar die test te kijken, maar jezus, die oefenopgaven zijn een makkie maar als je vervolgens de echte test in gaat, is best wel lastig met die tijdsdruk. Je mag wel topfit zijn voor zo'n test.

Ik baal nu wel een beetje, de test duurt 1,5 uur en in principe heb ik dus nu te weinig tijd om me een beetje op voor te bereiden.

Meer mensen die zoiets hebben meegemaakt?
Dacht je dat je de klachtenlijn van LAKS of zo kon bellen? Je beweert dat je onder druk kunt werken maar de eerste test daarvan zit je te jengelen over dat je je niet kon voorbereiden.
pi_83836987
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 07:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dus als plotseling een mega probleem ontstaat wat direct opgelost moet worden ren jij gillend de kamer uit?
Nee maar ik ga ook niet klakkeloos klikken of rennen zonder eerder even na te denken over mogelijke oplossing. Liever 5 min meer tijd nadenken / voorbereiden dan al la minute als een gek werken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:13:22 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_83837636
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 07:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat zouden heel veel mensen doen ben ik bang.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:37:56 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83838271
jep . maar voor mij geen probleem want ik ben megaslim.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:24:50 #15
152789 karr-1
pi_83839660
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:37 schreef Maanvis het volgende:
jep . maar voor mij geen probleem want ik ben megaslim.
Uiteraard
pi_83840425
Ik snap dat "voorbereiden" niet helemaal, die capaciteiten die ze willen testen, die zou je in principe toch al paraat moeten hebben als je voor die baan in aanmerking wilt komen? Wat valt daar nou aan voor te bereiden?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:06:43 #17
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_83841406
Een spoedklus tijdens je werk kun je ook niet voorbereiden, en ze willen graag weten of jij dat aankunt.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:14:21 #18
152789 karr-1
pi_83841862
Het hele principe van deze test is volgens mij dat het onder druk gebeurd en dat ze testen hoe je daarmee omgaat
pi_83843388
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:45 schreef Jud1th het volgende:
Ik snap dat "voorbereiden" niet helemaal, die capaciteiten die ze willen testen, die zou je in principe toch al paraat moeten hebben als je voor die baan in aanmerking wilt komen? Wat valt daar nou aan voor te bereiden?
Verschillende van die tests kun je gewoon oefenen en daar beter in worden.
pi_83844058
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:41 schreef Citizen.Erased het volgende:Verschillende van die tests kun je gewoon oefenen en daar beter in worden.
Ja, maar dat doe je dan toch al voordat je gaat solliciteren? Ik ben ook wel eens bij een eerste sollicitatiegesprek al naar een kamertje gedirigeerd om daar zo'n test te maken. Als je dan eerst nog moet gaan oefenen ben je al te laat.

Overigens vind ik dat oefenen sowieso onzin, heb het nog nooit gedaan. Als het goed is heb je die capaciteiten gewoon al, en als je je beter voordoet dan je bent kan dat volgens mij alleen maar in je nadeel gaan werken als later op de werkvloer blijkt dat je dat helemaal niet waar kan maken.
pi_83847609
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:41 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Verschillende van die tests kun je gewoon oefenen en daar beter in worden.
Waarmee de waarde van de test wordt verminderd.
pi_83847779
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarmee de waarde van de test wordt verminderd.
Dat is natuurlijk het geval, maar moet je daar als sollicitant mee zitten, dan wil je gewoon de hoogste score behalen zodat je die baan krijgt. Je moet jezelf daar zien te verkopen.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:25:58 #23
152789 karr-1
pi_83847816
Maar die testen draaien helemaal niet om het halen van de hoogste score.....
pi_83848814
Is zo'n test eigenlijk functiespecifiek (voor jou zeg maar HRM) of meer een IQ-test?
New in town
pi_83851337
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:25 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het geval, maar moet je daar als sollicitant mee zitten, dan wil je gewoon de hoogste score behalen zodat je die baan krijgt. Je moet jezelf daar zien te verkopen.
Tuurlijk maar het bedrijf heeft een ander belang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')