quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:40 schreef VinceD het volgende:
Hey allemaal, ik ben nieuw op het forum, ik zit met een soort van probleem en ik ben benieuwd hoe andere hierover denken, of helemaal mooi ; iemand tips heeft. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden.. als je halverwege afhaakt omdat het te lang is, al het begrip.
Ik heb een jaar geleden een meisje (R) ontmoet waar ik verliefd op ben geworden, nog steeds, en niet zo'n beetje ook. Ze is geweldig, puur, lief en erg charmant. Maar omdat ze nogal gewild is, dacht ik niet een kans te maken. Door gemeenschappelijke vrienden uiteindelijk lang met haar kunnen praten, waar een vonk over is gesprongen, en we hebben elkaar hierna vaak gezien, veel gelachen en gepraat. Ik heb haar verteld dat ik verliefd op haar ben, en ze reageerde nogal paniekerig. Ze zei dat ze niks voor mij was,ze leek nogal verdrietig erom, ik snapte er niks van. Later gepraat met haar beste vriendin en ze vertelde me dat R (het meisje) een hele moeilijke jeugd heeft gehad. Sexueel misbruikt toen ze kind was, en door haar eerste liefde gedwongen tot seks. Ik ben hier natuurlijk erg van geschrokken, had het ook niet verwacht omdat ze zo vrolijk en spontaan is. Ook vertelde haar vriendin me dat ze eetstoornissen gehad heeft, waar ze vanaf is gekomen met therapie. Ik heb met R gepraat, haar duidelijk gemaakt dat ik heel erg gek op haar ben, met haar wilt zijn. En zo kregen we een relatie, die we nu nog hebben. Ze is dus echt geweldig, en het doet me verdriet om te zien hoe moeilijk ze het heeft met haarzelf. Laag zelfbeeld ect. De eerste maanden van onze relatie heb ik haar niet eens aangeraakt, ik wou het voorzichtig aanpakken. Het probleem is.. ze heeft nogal wat sexuele problemen. Zo kan ze niet geheel naakt zijn, weet ik dat ze erg veel moeite heeft om sex en liefde te linken, ze zich vaak vernederend en misbruikt voelt. Ik wil haar deze gevoelens niet geven, en ik voel me gewoon schuldig omdat ik een man ben, sexueel ben. Ik wil haar helemaal, haar vertrouwen, haar lichaam. Ik durf hier niet over te beginnen met haar, omdat ze het al zo zwaar heeft met zichzelf. Ik wil graag met haar in therapie, maar hoe zeg ik dat ? Ik wil haar vertrouwen niet beschadigen.. Bovendien praat ze heel moeilijk over sex, of haar jeugd.
Ik wil haar niet het idee geven dat ze niet goed genoeg is, wat moet ik doen?
Dus als je een leuk meisje ziet en je weet van haar dat ze vroeger misbruikt is wil je het niet meer? Wat dan als je 't van te voren niet weet, je later voor haar valt en ze verteld je haar verleden, laat je haar dan ook zitten?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 07:05 schreef stbabylon het volgende:
Ik ga niet meer een relatie aan met dat soort meiden. Kost mij veel teveel energie, en of het ooit opgelost wordt, weet je niet.
waarom denk je dat?quote:Op donderdag 8 juli 2010 19:41 schreef Tem het volgende:
Ik denk dat je dit alleen kan oplossen (als het al op te lossen is) door professionele hulp te zoeken waarin je als partner ook participeert.
Dat ben ik niet met je eens. Juist omdat je dan als partner in een hulpverleningrol valt en dat dat een hele grote druk op de relatie brengt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:34 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
Lijkt me toch dat je het er met haar over moet hebben, hoe moeilijk dat misschien ook is. Natuurlijk brengt het heel veel schaamte met zich mee, maar het lijkt mij fijner is om met je partner over zoiets te praten dan met een therapeut - kan overigens ook per persoon verschillen hoor, aangezien therapie haar wel heeft 'afgeholpen' van haar eetstoornis. Ben zelf gewoon niet zo weg van therapieën, maar hoop dat zij er wel degelijk baat bij heeft.
Sowieso lijkt het me een goed plan zo'n gesprek voorzichtig te beginnen, meteen zeggen van; 'ik vind dat je in therapie moet' - hoe lief het ook bedoeld is - zal wel niet door haar op diezelfde manier ontvangen worden.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:09 schreef jantco het volgende:
Ik ken verschillende dames, die als meisje zijn misbruikt of verkracht.
Ze moesten door een moeilijke tijd heen, maar ze zijn er allemaal overheen gekomen.
Bij mij droeg het juist bij aan het versterken van de band, het is ook een groot stuk vertrouwen wat het van je vraagt. Bij Jeugdzorg en andere therapeutische weet-ik-het moest ik gedwongen alles binnen no-time eruit gooien, met details en al. Zoiets maakt je eerder nog meer kapot dan dat het je helpt, juist omdat het zo dringend aanvoelt en je die therapeuten niet kent - ondanks dat ze vast wel zullen weten waar ze mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:22 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Juist omdat je dan als partner in een hulpverleningrol valt en dat dat een hele grote druk op de relatie brengt.
Ze moet juist apart los van hem naar hulpverlening voor het verwerken ervan.
Bij was het juist dat hij over dat soort dingen niet praatte en verder keek dan mijn problemen wat wel hielp.
Het is een probleem wat gedeeltelijk bij hem komt omdat dat toch bepaalde houdingen en dingen sexverwant zijn , maar juist door er met hem veel te over praten kan het oud zeer boven halen en dat zij haar oud zeer op hem gaat projecteren en daar zit je niet op te wachten.
In zo'n situatie heeft ze meer behoefte aan iemand die buiten de situatie zit en haar tips kan geven over hoe ze kan handelen en dat kan iemand die zelf er te persoonlijk bij betrokken is doordat die een relatie heeft niet.
Is dat op TS z'n vriendin gericht of op meiden die zijn misbruikt in het algemeen?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Met alle respect, maar met een meid die zoveel heeft meegemaakt valt meestal bijna niet te leven. Altijd weer komen die problemen bovendrijven en op de stomste momenten.
Niet specifiek op zijn vriendin of op meiden die zijn misbruikt. Eerder op meiden die iets naars of meerdere nare dingen hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:28 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Is dat op TS z'n vriendin gericht of op meiden die zijn misbruikt in het algemeen?
Ik ben het ermee oneens. Het houdt je dan wel degelijk vaak en lang bezig, al helemaal als het recent gebeurd is, daar geef ik je gelijk in, maar het is - bij mij, in ieder geval - niet dat ik er vaak plots aan herinnerd word. Bovendien is het ook niet niets, zoiets kan je gehele persoonlijkheid, leven en de levens van anderen veranderen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niet specifiek op zijn vriendin of op meiden die zijn misbruikt. Eerder op meiden die iets naars of meerdere nare dingen hebben meegemaakt.
@TS: Weet je zeker dat het waar is, wat wordt beweerd? Ik ken namelijk verhalen waarvan later is gebleken dat het kletspraat was.
Misschien is ze bang om voor de eerste keer sex te hebben.
Disclaimer: Ik beweer niet dat ze lult hoor... ik zie het alleen als reële optie. Hoe oud zijn jullie?
Dat klopt helemaalquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:37 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Ik ben het ermee oneens. Het houdt je dan wel degelijk vaak en lang bezig, al helemaal als het recent gebeurd is, daar geef ik je gelijk in, maar het is - bij mij, in ieder geval - niet dat ik er vaak plots aan herinnerd word. Bovendien is het ook niet niets, zoiets kan je gehele persoonlijkheid, leven en de levens van anderen veranderen.
Vandaar ook je 'meestal' in de wat eerdere post - neem ik aan?![]()
Da's misschien wel té positief, hoogstens leert ze ermee omgaan, maar zoiets blijft je achtervolgen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:17 schreef Michhas het volgende:
Rustig aan makker, alles loopt wel loswat je in ieder geval niet moet doen is dingen forceren of het zelf jezelf aantrekken, jij hoeft je hier niet fucked up om te voelen
just calm down, tijd heelt alle wonden
Hahaha je hebt gelijkquote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:19 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Da's misschien wel té positief, hoogstens leert ze ermee omgaan, maar zoiets blijft je achtervolgen.
Ja, ik bedoelde het meer in de zin van; 'je vergeet zoiets nooit'quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:26 schreef Michhas het volgende:
[..]
Hahaha je hebt gelijkik ben nou eenmaal positief ingesteld
heb zelf ook behoorlijk wat meegemaakt (niet opschepperig bedoeld (niet dat het überhaupt iets is om over te scheppen als je iets ergs mee hebt gemaakt)), maar je leert er mee leven.. maar achtervolgen vind ik van jou dan weer een beetje overdreven
het is er altijd, maar als je accepteert en af kan sluiten achtervolgt het je niet
Vrijwel elke keer seks zal gepaard gaan met gedachtes aan vroeger en de bijbehorende angst. Seks met een plank, dat wil niemand. Hoe positief je ook in het leven staat, dit vergeet je inderdaad nooit meer.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:26 schreef Michhas het volgende:
[..]
Hahaha je hebt gelijkik ben nou eenmaal positief ingesteld
heb zelf ook behoorlijk wat meegemaakt (niet opschepperig bedoeld (niet dat het überhaupt iets is om over te scheppen als je iets ergs mee hebt gemaakt)), maar je leert er mee leven.. maar achtervolgen vind ik van jou dan weer een beetje overdreven
het is er altijd, maar als je accepteert en af kan sluiten achtervolgt het je niet
Sorry dat ik steeds tegenspreek hoor..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:38 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Vrijwel elke keer seks zal gepaard gaan met gedachtes aan vroeger en de bijbehorende angst. Seks met een plank, dat wil niemand. Hoe positief je ook in het leven staat, dit vergeet je inderdaad nooit meer.
Dat klopt. Te vaak meegemaakt. Daar gaat jaren pijn, moeite en energie inzitten, zonder ook maar enige zekerheid dat het wat oplevert. Dan zoek ik liever even verder naar een meid zonder ernstige problemen in de rugzak. Ik ben een gever, en ik ga er zelf aan onderdoor. Nooit weer.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:25 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Dus als je een leuk meisje ziet en je weet van haar dat ze vroeger misbruikt is wil je het niet meer? Wat dan als je 't van te voren niet weet, je later voor haar valt en ze verteld je haar verleden, laat je haar dan ook zitten?
No offence.
Vind het eerlijk gezegd echt hard klinken, maar als je er ervaring mee hebt zoals je net zegt, kan ik me op de één of andere manier wel iets bij voorstellen..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat klopt. Te vaak meegemaakt. Daar gaat jaren pijn, moeite en energie inzitten, zonder ook maar enige zekerheid dat het wat oplevert. Dan zoek ik liever even verder naar een meid zonder ernstige problemen in de rugzak. Ik ben een gever, en ik ga er zelf aan onderdoor. Nooit weer.
Het is ook hard. Het lijkt alsof ik iemand er op veroordeel, terwijl het niet haar fout is. Echter, als ik wel voor zo'n iemand kies, kies ik tegen mijzelf. Lijkt me niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:28 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Vind het eerlijk gezegd echt hard klinken, maar als je er ervaring mee hebt zoals je net zegt, kan ik me op de één of andere manier wel iets bij voorstellen..
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt en ik wil zoiets ook nooit meer meemaken: het maakt je kapot.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:28 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Vind het eerlijk gezegd echt hard klinken, maar als je er ervaring mee hebt zoals je net zegt, kan ik me op de één of andere manier wel iets bij voorstellen..
Sorry, ik volg je heel eventjes niet.. Jij had een vriend(in) die misbruikt is of ben je zelf..?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:21 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt en ik wil zoiets ook nooit meer meemaken: het maakt je kapot.
Eetstoornis hoeft niet meteen anorexia te zijn, hè.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:31 schreef formerjellybean het volgende:
Het is bij haar ook een dubbele handicap , want misbruik en anorexia dat versterkt wel elkaar.
Dubbele schaamte dan waarschijnlijk.
En het is ook zo dat het niet zo is dat elk meisje die dit meemaakt een soort plank is, het is meer leren ervaren dat sex ook liefdevol kan zijn , leren je eigen lichaam en je vrouwelijkheid te accepteren.
En dat is iets waar ze zelf door heen moet.
Je kan haar niet redden , wel steunen maar er voor haar zijn wanneer ze het moeilijk heeft maar maak pas op dat jezelf niet als haar redder gaat zien.
Ex-vriendin die aardig wat heeft meegemaaktquote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:29 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Sorry, ik volg je heel eventjes niet.. Jij had een vriend(in) die misbruikt is of ben je zelf..?
Tja, ik vind het toch lastig om er iets over te zeggen.. Als 'buitenstaander' is het toch heel anders dan als je slachtoffer bent. Natuurlijk is het vervelend als er vaak aan teruggedacht wordt en 't je relatie beïnvloed maar toch, 't maakt je zonder moeite echt kapot en.. Ach, ik weet het ook eigenlijk niet hoor. Ik maak het persoonlijk maar ik kan niet weten hoe je ex zich er bij voelde en alles..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:40 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ex-vriendin die aardig wat heeft meegemaakt
Ik was ook buitenstaander, maar zij maakte me uiteindelijk tot slachtoffer. Niet zozeer op de manier die zij vroeger heeft meegemaakt (fysiek ed.), maar emotioneel, omdat ze precies weet hoe ze iemand op de knieën kan krijgen juist omdat het ook bij haar gebeurd is.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Tja, ik vind het toch lastig om er iets over te zeggen.. Als 'buitenstaander' is het toch heel anders dan als je slachtoffer bent. Natuurlijk is het vervelend als er vaak aan teruggedacht wordt en 't je relatie beïnvloed maar toch, 't maakt je zonder moeite echt kapot en.. Ach, ik weet het ook eigenlijk niet hoor. Ik maak het persoonlijk maar ik kan niet weten hoe je ex zich er bij voelde en alles..
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:54 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik was ook buitenstaander, maar zij maakte me uiteindelijk tot slachtoffer. Niet zozeer op de manier die zij vroeger heeft meegemaakt (fysiek ed.), maar emotioneel, omdat ze precies weet hoe ze iemand op de knieën kan krijgen juist omdat het ook bij haar gebeurd is.
Onder andere, maar terugkijkend heb ik mezelf mee laten slepen en mezelf laten misbruiken.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:59 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Ze sleurde je helemaal mee in haar problemen etc?
Jeez.. Dat moet ook niet makkelijk zijn geweest. Lijkt me lastig om daarmee om te gaan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:02 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Onder andere, maar terugkijkend heb ik mezelf mee laten slepen en mezelf laten misbruiken.
Het is alleen zo moeilijk als je er wil zijn voor iemand waarvan je zeer veel houdt en vervolgens keer op keer tegen een dichte deur aanloopt.
Ik heb alles gegeven, maar ik was van tevoren al kansloos.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:17 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Jeez.. Dat moet ook niet makkelijk zijn geweest. Lijkt me lastig om daarmee om te gaan.
Hoe gedroeg zij zich dan en kwam dit alleen door het misbruik?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:25 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik heb alles gegeven, maar ik was van tevoren al kansloos.
Motiveer jij hem nou om haar te dumpen omdat ze een moeilijk verleden heeft? Bovendien zijn er mensen die geloven in 'de liefde van je leven' en wellicht gelooft TS daarin en ziet zijn huidige vriendin als droompartner.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:49 schreef mymoodfentje het volgende:
zonde van je tijd joh, je leeft maar 1 keer en verliefd worden gebeurd meerdere keren. deze lekker laten gaan en een nieuwe zoeken. je relatie zit vanaf het begin al niet in balans als zij geen vrede heeft met d'r verleden, dit is iets wat zij zelf moet uitvogelen. zonde van je energie, dalijk is heeft ze er vrede mee en voel jij je tekort gedaan omdat jij jezelf hiervoor hebt moeten wegcijferen. lekker laten gaan joh, niet moeilijker doen dan nodig is joh....
Ik PM je morgen anders wel even, we gaan nu wel offtopicquote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:29 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Hoe gedroeg zij zich dan en kwam dit alleen door het misbruik?
Oh ja, sorry.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:53 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik PM je morgen anders wel even, we gaan nu wel offtopic
als zij daardoor niet normaal kan doen, dan zeker wel...je leeft maar 1 keer, waarom tijd verspillen aan het wachten totdat iemand vrede heeft met zijn verleden? zal je zien, dan is zo iemand ineens heel anders etc...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:52 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Motiveer jij hem nou om haar te dumpen omdat ze een moeilijk verleden heeft? Bovendien zijn er mensen die geloven in 'de liefde van je leven' en wellicht gelooft TS daarin en ziet zijn huidige vriendin als droompartner.
en ben jij toen psycholoog gaan worden omdat je het niet kon verkroppen en door andere mensen te helpen eigenlijk jezelf alleen maar wil helpen?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:53 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik PM je morgen anders wel even, we gaan nu wel offtopic
Ze kan veranderen, wellicht met therapie. Bovendien lijkt het me opmerkelijk als je je vriendin opeens dumpt om zoiets als je vind dat je 'te lang gewacht' hebt, of iets dergelijks. Met alle respect, hoor, maar hopelijk snap je toch wel dat ze door haar eetstoornis en het misbruik anders (en dus slecht) tegen haarzelf en haar eigen lichaam is gaan kijken, intimiteit is dus zeer lastig en zoiets verwerk je niet zomaar. Dat kan ik je vertellen uit ervaring.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:57 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
als zij daardoor niet normaal kan doen, dan zeker wel...je leeft maar 1 keer, waarom tijd verspillen aan het wachten totdat iemand vrede heeft met zijn verleden? zal je zien, dan is zo iemand ineens heel anders etc...
het is gewoon een te riskante emotionele investering als je kijkt naar de markt waarin ook meiden zitten die wellicht minstens zo aantrekkelijk zijn maar wel redelijk in balans.
owh maar ik snap het ook wel en juist daarom zou ik er niets mee te maken willen hebben. ik bedoel ook niet te lang gewacht, maar ik zou er niet eens aan beginnen. Begin je er toch aan, moet je verantwoordelijkheid nemen voor die keuze en bij zo iemand blijven.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:02 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Ze kan veranderen, wellicht met therapie. Bovendien lijkt het me opmerkelijk als je je vriendin opeens dumpt om zoiets als je vind dat je 'te lang gewacht' hebt, of iets dergelijks. Met alle respect, hoor, maar hopelijk snap je toch wel dat ze door haar eetstoornis en het misbruik anders (en dus slecht) tegen haarzelf en haar eigen lichaam is gaan kijken, intimiteit is dus zeer lastig en zoiets verwerk je niet zomaar. Dat kan ik je vertellen uit ervaring.
Dus als jij een lief, leuk meisje tegenkomt die je helemaal geweldig vind en ze blijkt zo'n verleden te hebben dan weet jij niet hoe snel je weg moet hollen?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:16 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
owh maar ik snap het ook wel en juist daarom zou ik er niets mee te maken willen hebben. ik bedoel ook niet te lang gewacht, maar ik zou er niet eens aan beginnen. Begin je er toch aan, moet je verantwoordelijkheid nemen voor die keuze en bij zo iemand blijven.
Mensen met problemenIk bedoel, hartstikke zielig voor jou...maar ik dan? moet ik dan met zo iemand een relatie? dacht het niet, zonde van mijn tijd...voor jou 10 anderen en waarschijnlijk visa versa.
Dat je het niet zomaar verwerkt zal best, maar dat is niet mijn probleem. Sterker nog, mensen die met dat soort problemen rondlopen doen er goed aan helemaal geen relatie te beginnen voordat zij dat soort problemen hebben verwerkt. Anders is de fundering van een mogelijke relatie niet goed te leggen.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:19 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Dus als jij een lief, leuk meisje tegenkomt die je helemaal geweldig vind en ze blijkt zo'n verleden te hebben dan weet jij niet hoe snel je weg moet hollen? ik kan pas verliefd worden op een meisje als ik d'r een beetje ken, en dan weet ik wel dat ze een slecht verleden heeft, dus dan zou ik dat meewegen in mijn beslissing om mijzelf verliefd op haar te laten worden. Ik heb iig geen zin in een relatie met een labiel persoon, hoe leuk die zich ook voordoen. Stel meiden met een negatief lichaamsbeeld....hele tijd onzeker doen en afvragen wat men wel niet van haar denkt e.d. , gezellig![]()
Natuurlijk moet het slachtoffer het zelf leren verwerken e.d, maar dat wil niet wegnemen dat de partner haar niet kan steunen in 't proces. Klopt
Bovendien hoeft misbruik niet het enige probleem te zijn bij relaties, wat dacht je van geestelijke/lichamelijke mishandeling? Iedereen maakt nare dingen mee en de één heeft ergere problemen dan de ander - so what? Elkaar helpen en steunen is toch prima? Zo lang de relatie er zelf maar niet aan kapot gaat. Klopt als je al in een relatie zit, maar het zijn wel degelijk zaken die meewegen voordat je een relatie begint met zo iemand.
Je kan toch pas van een relatie spreken als je minstens sex met elkaar gehad hebt, en als iemand sexueel misbruikt is en juist daar moeite mee heeft, lijkt het me juist dat je in het begin van de relatie het hier nog over kan hebben en nog kan afzien van een eventuele relatie. Verliefd worden gebeurt bij mij pas na de sex. Voor die tijd vind ik iemand gewoon leuk en we hopen op het beste, elke keer weerquote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:49 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
Veel mensen vertellen zulke dingen niet aan het begin van een relatie, misschien wel pas na een zeer lange tijd, dus ik weet niet wat jij onder 'kennen' verstaat, maar het vergt veel van je om zoiets te vertellen. Vandaar dat je er misschien pas laat achterkomt - wanneer je al verliefd op haar bent wellicht?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:21 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt en ik wil zoiets ook nooit meer meemaken: het maakt je kapot.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:54 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik was ook buitenstaander, maar zij maakte me uiteindelijk tot slachtoffer. Niet zozeer op de manier die zij vroeger heeft meegemaakt (fysiek ed.), maar emotioneel, omdat ze precies weet hoe ze iemand op de knieën kan krijgen juist omdat het ook bij haar gebeurd is.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:02 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Onder andere, maar terugkijkend heb ik mezelf mee laten slepen en mezelf laten misbruiken.
Het is alleen zo moeilijk als je er wil zijn voor iemand waarvan je zeer veel houdt en vervolgens keer op keer tegen een dichte deur aanloopt.
Sounds like my ex.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:25 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik heb alles gegeven, maar ik was van tevoren al kansloos.
Zal lastig zijn als een meisje gelovig is en geen seks voor ´t huwelijk wil, of laat je haar dan ook zitten? Als je persoonlijk pas verliefd wordt na de seks, mij best - no offence, maar 't klinkt vreemd in mijn oren.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 01:16 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Je kan toch pas van een relatie spreken als je minstens sex met elkaar gehad hebt, en als iemand sexueel misbruikt is en juist daar moeite mee heeft, lijkt het me juist dat je in het begin van de relatie het hier nog over kan hebben en nog kan afzien van een eventuele relatie. Verliefd worden gebeurt bij mij pas na de sex. Voor die tijd vind ik iemand gewoon leuk en we hopen op het beste, elke keer weer
Zo lastig is dat niet want daar val ik niet op, gelovige mensen maken totaal geen kans bij mij.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:19 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Zal lastig zijn als een meisje gelovig is en geen seks voor ´t huwelijk wil, of laat je haar dan ook zitten? Als je persoonlijk pas verliefd wordt na de seks, mij best - no offence, maar 't klinkt vreemd in mijn oren.
En waarom zou je geen relatie nemen met iemand die op dit punt nog moeite heeft met intimiteit en seks? Ik heb het idee dat het verwerken van haar verleden juist zal bijdragen aan een sterkere band tussen haar en TS, wat de relatie beter zal maken, maar dat is mijn mening.
Volgens mij blijf je bij haar omdat je haar zielig vind en het oneerlijk vind allemaal dat dit kon gebeuren e.d.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:29 schreef VinceD het volgende:
Ze is 21 en ik ben 26. (ik geloof dat iemand dat hier vroeg)
Hoe ver mag je gaan van haar? Samen slapen, samen naakt zijn onder de dekens, aanraken?
Hoe lang heb je een relatie en hoe lang probeer je dit al met haar?
Krijg je het gevoel haar vertrouwen langzaam te winnen of wordt ze juist steeds angstiger?[quote]
We hebben sex, ik mag haar aanraken, maar ze heeft er soms moeite mee, wat ze vaak niet laat merken, maar ik weet dat het zo is. We zijn een jaar bij elkaar, en ik heb zeker meer vertrouwen als in het begin, toen was aanraken veel moeilijker. Maar ze kan niet met mij douchen, in het licht naakt zijn ect. Ze vindt zichzelf lelijk.
We zijn een jaar bij elkaar.
Haar vader is veroordeelt door dit misbruik, wat begonnen is toen ze jaar of 5 was. Ik ben in staat hem te vermoorden, wat een klootzak.
Ze heeft inderdaad anorexia gehad.
Ze is meer dan haar problemen, dit is ook het enige punt waarop het gewoon helemaal kut is, ze is zo grappig, ze is echt geweldig We hebben het zo leuk samen. Ik wil het niet hierom uitmaken, ik ga daar spijt van krijgen.. Ik weet allemaal niet meer wat ik er mee aan moet. Heb het idee dat ik tegenwoordig zelf wel voer ben voor psychologen.
Nee. Ik wilde al iets met mensen gaan doen en zij kwam nadat de beslissing was genomen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:58 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
en ben jij toen psycholoog gaan worden omdat je het niet kon verkroppen en door andere mensen te helpen eigenlijk jezelf alleen maar wil helpen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |