Ah sorry, ik dacht dat we het wetenschappelijk uiteen gingen zetten.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kwestie van opletten en zorgen dat je geen onverwachte stuurbewegingen hoeft te maken. Als je 150 in zo'n ding niet aan kunt moet je gewoon je rijbewijs inleveren.
[..]
Moeilijk doen met subtext als vmax juist wordt gebruikt omdat het simpelere is dan maximale snelheid
Mijn ervaring is anders.quote:Mwa, veel harder kan zon ding niet. En rond de meeste steden is veel harder toch niet te doen.
Maar echt ontspannen is het niet meer..quote:Als je een eind over de snelweg moet wil ik nog wel eens te hard rijden en hoewel je wat meer moet opletten kan het prima in zo'n wagentje.
Guess what, die auto is ook niet gemaakt om hard te rijden. Als je hard wil rijden voor dat geld koop je maar een oudere duitse middenklassen, dan kun je met gemak 200 cruisen. Inclusief kolk in je brandstoftank.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah sorry, ik dacht dat we het wetenschappelijk uiteen gingen zetten.
[..]
Mijn ervaring is anders.
[..]
Maar echt ontspannen is het niet meer..
Concurrerende modellen? Welke zijn er dan in die klasse, voor dat geld? Oh ja, geen enkele. Voor de rest snap je geen fuck van auto's dus je mag blij zijn dat je uberhaupt een rijbewijs hebt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:24 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Die laatste was een diesel en die eerste weet ik niet. Maar goed, voor mijn part loopt het op LPG, als ik maar fatsoenlijk vooruit kom. Mijn punt is dat een C1/107/Aygo 1.0 onvoldoende is, zeker in vergelijking met concurrerende modellen. Of je moet 'm chippen
Nou ben ik sowieso niet dol op kleine auto's maar dat komt misschien meer door mijn lengte i.c.m. dat ik graag bagage/passagiers meeneem.
die heeft ze alquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:04 schreef TheKC het volgende:
[..]
Guess what, die auto is ook niet gemaakt om hard te rijden. Als je hard wil rijden voor dat geld koop je maar een oudere duitse middenklassen, dan kun je met gemak 200 cruisen. Inclusief kolk in je brandstoftank.
Een Suzuki Alto, een Panda, een Fox.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef TheKC het volgende:
[..]
Concurrerende modellen? Welke zijn er dan in die klasse, voor dat geld? Oh ja, geen enkele. Voor de rest snap je geen fuck van auto's dus je mag blij zijn dat je uberhaupt een rijbewijs hebt.
En jij hebt nog nooit in iets met meer dan 60 pk gereden, blijkbaar. Maar goed, concurrerende modellen:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef TheKC het volgende:
[..]
Concurrerende modellen? Welke zijn er dan in die klasse, voor dat geld? Oh ja, geen enkele. Voor de rest snap je geen fuck van auto's dus je mag blij zijn dat je uberhaupt een rijbewijs hebt.
..en daarom is het dus een geduchte concurrentquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:42 schreef Zwolsboy het volgende:
Euh die nieuwe ford ka ziet er wel 1000000000000000000000x beter uit en is VEEL mooier en duurzamer van binnen.
En ook nog eens veel sneller met de 1,3 75/90 PK.
En vrijwel even duur
Pardon wat, vergelijk je nu een Getz (quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
En jij hebt nog nooit in iets met meer dan 60 pk gereden, blijkbaar. Maar goed, concurrerende modellen:
Kia Picanto
Chevrolet Matiz
Dacia Logan
Hyundai Getz
Daihatsu Cuore
Fiat Panda
Renault Twingo
Ford Ka
VW Fox
etc..
Laatst trouwens in een nieuwe Subaru Justy gereden en dat wilde ook best. Maar verder weet ik inderdaad geen fuck van auto's en ben ik blij dat ik uberhaupt een rijbewijs heb hoor!
Voor 9,5k heb je een Getz, 't is haast niet te geloven hequote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:48 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Pardon wat, vergelijk je nu een Getz () met een plastic prullaria gezwel als de C1/Aygo/107?
Jij blijkbbaar ook nietquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef TheKC het volgende:
[..]
Concurrerende modellen? Welke zijn er dan in die klasse, voor dat geld? Oh ja, geen enkele. Voor de rest snap je geen fuck van auto's dus je mag blij zijn dat je uberhaupt een rijbewijs hebt.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
En jij hebt nog nooit in iets met meer dan 60 pk gereden, blijkbaar. Maar goed, concurrerende modellen:
Kia Picanto
Chevrolet Matiz
Dacia Logan
Hyundai Getz i10
Daihatsu Cuore
Fiat Panda
Renault Twingo
Ford Ka
VW Fox
etc..
Laatst trouwens in een nieuwe Subaru Justy gereden en dat wilde ook best. Maar verder weet ik inderdaad geen fuck van auto's en ben ik blij dat ik uberhaupt een rijbewijs heb hoor!
Ik heb er zelf één hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Voor 9,5k heb je een Getz, 't is haast niet te geloven he
Een Getz, over plastic prullaria gesproken.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:48 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Pardon wat, vergelijk je nu een Getz () met een plastic prullaria gezwel als de C1/Aygo/107?
Maar dan pak je auto's die geen A-label hebben, en dus wel wegenbelasting hebben. Pak je auto's met alleen een A-label, tot 10.000 euro houd je over:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
En jij hebt nog nooit in iets met meer dan 60 pk gereden, blijkbaar. Maar goed, concurrerende modellen:
Kia Picanto
Chevrolet Matiz
Dacia Logan
Hyundai Getz
Daihatsu Cuore
Fiat Panda
Renault Twingo
Ford Ka
VW Fox
etc..
Laatst trouwens in een nieuwe Subaru Justy gereden en dat wilde ook best. Maar verder weet ik inderdaad geen fuck van auto's en ben ik blij dat ik uberhaupt een rijbewijs heb hoor!
Een Daihatsu Cuore is ook A-label, heeft hetzelfde blok als C1/107/Aygo.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:14 schreef TheKC het volgende:
[..]
Maar dan pak je auto's die geen A-label hebben, en dus wel wegenbelasting hebben. Pak je auto's met alleen een A-label, tot 10.000 euro houd je over:
Citroen C1
Peugeot 107
Toyota Aygo
Suzuki Alto (Lelijker dan de bovenstaande auto's)
Nissan Pixo (Ook lelijker)
Het dashboard is van staal gehard plastic, gaat niet kapot, afschrijving (zie eerder) is er nauwelijks op de Getz en dat ding is ontzettend betrouwbaar. En je kunt er met vijf man in zitten zonder dat de veren er onder wegbreken (in tegenstelling tot een zekere gehandicapte drieling).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een Getz, over plastic prullaria gesproken.![]()
Kwalitatief doet zo'n Getz echt wel onder voor een Aygo, en zo goedkoop qua vaste lasten is een Getz ook bij lange na niet. Bovendien schrijven ze af als een baksteen.
Dit geldt overigens voor bijna alle concurrenten van de Aygo, ook een Ford Ka, Fiat Panda, VW Fox en Renault Twingo zijn minder betrouwbaar en halen het niet bij de verbruikskosten van een Aygo. Ze rijden wel beter.
Maar dat is geen 5-deurs, en schrijft meer af dan een c1/107/aygo. Verder word ik als man zijnde liever gezien in een c1/107/aygo dan in een Twingoquote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een Daihatsu Cuore is ook A-label, heeft hetzelfde blok als C1/107/Aygo.
De wegenbelasting van de andere A-Klasse auto's onder de 10k is iets van 15 Euro per maand.
Dochter van me heeft een Twingo, was goedkoper, degelijker, stiller,stuk groter en veel betere wegligging met soepelere motor en loopt 1:17.
Als je een Getz tweedehands koopt heb je inderdaad nauwelijks afschrijving, als je hem nieuw koopt veel meer dan een c1/107/aygo. En met 5 man in welke auto dan ook in die klasse is niet aan te raden, iig niet langer dan 5kmquote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:39 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Het dashboard is van staal gehard plastic, gaat niet kapot, afschrijving (zie eerder) is er nauwelijks op de Getz en dat ding is ontzettend betrouwbaar. En je kunt er met vijf man in zitten zonder dat de veren er onder wegbreken (in tegenstelling tot een zekere gehandicapte drieling).
Door de achterdeurtjes van zo'n Aygo past amper een krat bier.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:42 schreef TheKC het volgende:
[..]
Maar dat is geen 5-deurs, en schrijft meer af dan een c1/107/aygo. Verder word ik als man zijnde liever gezien in een c1/107/aygo dan in een Twingo. Maar qua kofferruimte wint de Twingo ja.
Deze man heeft op dit punt gelijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:42 schreef TheKC het volgende:
[..]
Maar dat is geen 5-deurs, en schrijft meer af dan een c1/107/aygo. Verder word ik als man zijnde liever gezien in een c1/107/aygo dan in een Twingo. Maar qua kofferruimte wint de Twingo ja.
Een Getz is nieuw dan ook niet meer te koop.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:43 schreef TheKC het volgende:
[..]
Als je een Getz tweedehands koopt heb je inderdaad nauwelijks afschrijving, als je hem nieuw koopt veel meer dan een c1/107/aygo. En met 5 man in welke auto dan ook in die klasse is niet aan te raden, iig niet langer dan 5km.
De deuren van de aygo zijn kleiner dan die van de 107/c1 ja, die lopen namelijk door tot aan de achterlichten. Daardoor kan er gewoon achterin gezeten worden, ook door mensen van 1.90m, en dat was nog comfortabel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Door de achterdeurtjes van zo'n Aygo past amper een krat bier.![]()
Kun je beter 2 grote voordeuren hebben en de kratten bier gewoon via de achterklep.
Totdat je samen met je dochter proefritten gemaakt hebt in veel verschillende A-klasse onder de 10k en dan springt die Twingo er positief bovenuit, zelfs qua bouwkwaliteit.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:48 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Deze man heeft op dit punt gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |