abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:48:38 #201
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002220
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Kwestie van opletten en zorgen dat je geen onverwachte stuurbewegingen hoeft te maken. Als je 150 in zo'n ding niet aan kunt moet je gewoon je rijbewijs inleveren.
[..]

Moeilijk doen met subtext als vmax juist wordt gebruikt omdat het simpelere is dan maximale snelheid
Ah sorry, ik dacht dat we het wetenschappelijk uiteen gingen zetten.
quote:
Mwa, veel harder kan zon ding niet. En rond de meeste steden is veel harder toch niet te doen.
Mijn ervaring is anders.
quote:
Als je een eind over de snelweg moet wil ik nog wel eens te hard rijden en hoewel je wat meer moet opletten kan het prima in zo'n wagentje.
Maar echt ontspannen is het niet meer..
pi_84002996
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ah sorry, ik dacht dat we het wetenschappelijk uiteen gingen zetten.
[..]

Mijn ervaring is anders.
[..]

Maar echt ontspannen is het niet meer..
Guess what, die auto is ook niet gemaakt om hard te rijden. Als je hard wil rijden voor dat geld koop je maar een oudere duitse middenklassen, dan kun je met gemak 200 cruisen. Inclusief kolk in je brandstoftank.
pi_84003057
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:24 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Die laatste was een diesel en die eerste weet ik niet. Maar goed, voor mijn part loopt het op LPG, als ik maar fatsoenlijk vooruit kom. Mijn punt is dat een C1/107/Aygo 1.0 onvoldoende is, zeker in vergelijking met concurrerende modellen. Of je moet 'm chippen
Nou ben ik sowieso niet dol op kleine auto's maar dat komt misschien meer door mijn lengte i.c.m. dat ik graag bagage/passagiers meeneem.
Concurrerende modellen? Welke zijn er dan in die klasse, voor dat geld? Oh ja, geen enkele. Voor de rest snap je geen fuck van auto's dus je mag blij zijn dat je uberhaupt een rijbewijs hebt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:51:43 #204
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84005706
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:04 schreef TheKC het volgende:

[..]

Guess what, die auto is ook niet gemaakt om hard te rijden. Als je hard wil rijden voor dat geld koop je maar een oudere duitse middenklassen, dan kun je met gemak 200 cruisen. Inclusief kolk in je brandstoftank.
die heeft ze al
Mu!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:29:31 #205
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_84007660
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef TheKC het volgende:

[..]

Concurrerende modellen? Welke zijn er dan in die klasse, voor dat geld? Oh ja, geen enkele. Voor de rest snap je geen fuck van auto's dus je mag blij zijn dat je uberhaupt een rijbewijs hebt.
Een Suzuki Alto, een Panda, een Fox.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_84012616
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef TheKC het volgende:

[..]

Concurrerende modellen? Welke zijn er dan in die klasse, voor dat geld? Oh ja, geen enkele. Voor de rest snap je geen fuck van auto's dus je mag blij zijn dat je uberhaupt een rijbewijs hebt.
En jij hebt nog nooit in iets met meer dan 60 pk gereden, blijkbaar. Maar goed, concurrerende modellen:
Kia Picanto
Chevrolet Matiz
Dacia Logan
Hyundai Getz
Daihatsu Cuore
Fiat Panda
Renault Twingo
Ford Ka
VW Fox
etc..
Laatst trouwens in een nieuwe Subaru Justy gereden en dat wilde ook best. Maar verder weet ik inderdaad geen fuck van auto's en ben ik blij dat ik uberhaupt een rijbewijs heb hoor!
pi_84012881
Euh die nieuwe ford ka ziet er wel 1000000000000000000000x beter uit en is VEEL mooier en duurzamer van binnen.

En ook nog eens veel sneller met de 1,3 75/90 PK.

En vrijwel even duur
Interessant he ?
pi_84012922
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:42 schreef Zwolsboy het volgende:
Euh die nieuwe ford ka ziet er wel 1000000000000000000000x beter uit en is VEEL mooier en duurzamer van binnen.

En ook nog eens veel sneller met de 1,3 75/90 PK.

En vrijwel even duur
..en daarom is het dus een geduchte concurrent
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:48:11 #209
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_84013132
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

En jij hebt nog nooit in iets met meer dan 60 pk gereden, blijkbaar. Maar goed, concurrerende modellen:
Kia Picanto
Chevrolet Matiz
Dacia Logan
Hyundai Getz
Daihatsu Cuore
Fiat Panda
Renault Twingo
Ford Ka
VW Fox
etc..
Laatst trouwens in een nieuwe Subaru Justy gereden en dat wilde ook best. Maar verder weet ik inderdaad geen fuck van auto's en ben ik blij dat ik uberhaupt een rijbewijs heb hoor!
Pardon wat, vergelijk je nu een Getz ( ) met een plastic prullaria gezwel als de C1/Aygo/107?
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_84013216
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:48 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Pardon wat, vergelijk je nu een Getz ( ) met een plastic prullaria gezwel als de C1/Aygo/107?
Voor 9,5k heb je een Getz, 't is haast niet te geloven he
pi_84013346
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef TheKC het volgende:

[..]

Concurrerende modellen? Welke zijn er dan in die klasse, voor dat geld? Oh ja, geen enkele. Voor de rest snap je geen fuck van auto's dus je mag blij zijn dat je uberhaupt een rijbewijs hebt.
Jij blijkbbaar ook niet
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

En jij hebt nog nooit in iets met meer dan 60 pk gereden, blijkbaar. Maar goed, concurrerende modellen:
Kia Picanto
Chevrolet Matiz
Dacia Logan
Hyundai Getz i10
Daihatsu Cuore
Fiat Panda
Renault Twingo
Ford Ka
VW Fox
etc..
Laatst trouwens in een nieuwe Subaru Justy gereden en dat wilde ook best. Maar verder weet ik inderdaad geen fuck van auto's en ben ik blij dat ik uberhaupt een rijbewijs heb hoor!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:59:15 #212
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_84013615
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:49 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Voor 9,5k heb je een Getz, 't is haast niet te geloven he
Ik heb er zelf één hoor.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_84017112
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:48 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Pardon wat, vergelijk je nu een Getz ( ) met een plastic prullaria gezwel als de C1/Aygo/107?
Een Getz, over plastic prullaria gesproken.

Kwalitatief doet zo'n Getz echt wel onder voor een Aygo, en zo goedkoop qua vaste lasten is een Getz ook bij lange na niet. Bovendien schrijven ze af als een baksteen.

Dit geldt overigens voor bijna alle concurrenten van de Aygo, ook een Ford Ka, Fiat Panda, VW Fox en Renault Twingo zijn minder betrouwbaar en halen het niet bij de verbruikskosten van een Aygo. Ze rijden wel beter.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_84017195
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:36 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

En jij hebt nog nooit in iets met meer dan 60 pk gereden, blijkbaar. Maar goed, concurrerende modellen:
Kia Picanto
Chevrolet Matiz
Dacia Logan
Hyundai Getz
Daihatsu Cuore
Fiat Panda
Renault Twingo
Ford Ka
VW Fox
etc..
Laatst trouwens in een nieuwe Subaru Justy gereden en dat wilde ook best. Maar verder weet ik inderdaad geen fuck van auto's en ben ik blij dat ik uberhaupt een rijbewijs heb hoor!
Maar dan pak je auto's die geen A-label hebben, en dus wel wegenbelasting hebben. Pak je auto's met alleen een A-label, tot 10.000 euro houd je over:
Citroen C1
Peugeot 107
Toyota Aygo
Suzuki Alto (Lelijker dan de bovenstaande auto's)
Nissan Pixo (Ook lelijker)
pi_84018154
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:14 schreef TheKC het volgende:

[..]

Maar dan pak je auto's die geen A-label hebben, en dus wel wegenbelasting hebben. Pak je auto's met alleen een A-label, tot 10.000 euro houd je over:
Citroen C1
Peugeot 107
Toyota Aygo
Suzuki Alto (Lelijker dan de bovenstaande auto's)
Nissan Pixo (Ook lelijker)
Een Daihatsu Cuore is ook A-label, heeft hetzelfde blok als C1/107/Aygo.
De wegenbelasting van de andere A-Klasse auto's onder de 10k is iets van 15 Euro per maand.
Dochter van me heeft een Twingo, was goedkoper, degelijker, stiller,stuk groter en veel betere wegligging met soepelere motor en loopt 1:17.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2010 21:32:49 ]
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:39:13 #216
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_84018555
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een Getz, over plastic prullaria gesproken.

Kwalitatief doet zo'n Getz echt wel onder voor een Aygo, en zo goedkoop qua vaste lasten is een Getz ook bij lange na niet. Bovendien schrijven ze af als een baksteen.

Dit geldt overigens voor bijna alle concurrenten van de Aygo, ook een Ford Ka, Fiat Panda, VW Fox en Renault Twingo zijn minder betrouwbaar en halen het niet bij de verbruikskosten van een Aygo. Ze rijden wel beter.
Het dashboard is van staal gehard plastic, gaat niet kapot, afschrijving (zie eerder) is er nauwelijks op de Getz en dat ding is ontzettend betrouwbaar. En je kunt er met vijf man in zitten zonder dat de veren er onder wegbreken (in tegenstelling tot een zekere gehandicapte drieling).
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_84018746
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

Een Daihatsu Cuore is ook A-label, heeft hetzelfde blok als C1/107/Aygo.
De wegenbelasting van de andere A-Klasse auto's onder de 10k is iets van 15 Euro per maand.
Dochter van me heeft een Twingo, was goedkoper, degelijker, stiller,stuk groter en veel betere wegligging met soepelere motor en loopt 1:17.
Maar dat is geen 5-deurs, en schrijft meer af dan een c1/107/aygo. Verder word ik als man zijnde liever gezien in een c1/107/aygo dan in een Twingo . Maar qua kofferruimte wint de Twingo ja.
pi_84018792
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:39 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Het dashboard is van staal gehard plastic, gaat niet kapot, afschrijving (zie eerder) is er nauwelijks op de Getz en dat ding is ontzettend betrouwbaar. En je kunt er met vijf man in zitten zonder dat de veren er onder wegbreken (in tegenstelling tot een zekere gehandicapte drieling).
Als je een Getz tweedehands koopt heb je inderdaad nauwelijks afschrijving, als je hem nieuw koopt veel meer dan een c1/107/aygo. En met 5 man in welke auto dan ook in die klasse is niet aan te raden, iig niet langer dan 5km .
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:44:31 #219
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_84018897
Niet alle commentaar gelezen dus miss ben je er op gewezen maar:

En het allerergste is nog dat er ontzettend veel van rondrijden. Het is echt een soort volkswagen geworden. Ook niet zo wonderlijk, want alle sloebers kunnen hem betalen. Ik weet in ieder geval zeker dat ik nooit van mijn leven zo'n auto zou gaan rijden.


Fuck wat een domme opmerking nadat je het hebt gehad over jou VOLKSWAGEN golf 2
pi_84019042
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:42 schreef TheKC het volgende:

[..]

Maar dat is geen 5-deurs, en schrijft meer af dan een c1/107/aygo. Verder word ik als man zijnde liever gezien in een c1/107/aygo dan in een Twingo . Maar qua kofferruimte wint de Twingo ja.
Door de achterdeurtjes van zo'n Aygo past amper een krat bier.
Kun je beter 2 grote voordeuren hebben en de kratten bier gewoon via de achterklep.

Na 8 jaar en 200k Km is het verschil in afschrijving te verwaarlozen en de Twingo goedkoper in onderhoud.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2010 21:49:56 ]
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:48:48 #221
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_84019156
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:42 schreef TheKC het volgende:

[..]

Maar dat is geen 5-deurs, en schrijft meer af dan een c1/107/aygo. Verder word ik als man zijnde liever gezien in een c1/107/aygo dan in een Twingo . Maar qua kofferruimte wint de Twingo ja.
Deze man heeft op dit punt gelijk.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:49:25 #222
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_84019197
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:43 schreef TheKC het volgende:

[..]

Als je een Getz tweedehands koopt heb je inderdaad nauwelijks afschrijving, als je hem nieuw koopt veel meer dan een c1/107/aygo. En met 5 man in welke auto dan ook in die klasse is niet aan te raden, iig niet langer dan 5km .
Een Getz is nieuw dan ook niet meer te koop. Een i20 is dan ook meteen een paar klassen hoger (en dan niet alleen qua prijs).
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_84019263
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Door de achterdeurtjes van zo'n Aygo past amper een krat bier.
Kun je beter 2 grote voordeuren hebben en de kratten bier gewoon via de achterklep.
De deuren van de aygo zijn kleiner dan die van de 107/c1 ja, die lopen namelijk door tot aan de achterlichten. Daardoor kan er gewoon achterin gezeten worden, ook door mensen van 1.90m, en dat was nog comfortabel.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:50:57 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84019274
Prius is toch ook belastingvrij?

Heb zelf een 107, ben erg tevreden en rij 1:18.. maar rij dan ook vaak 150, niet om stoer te doen maar om eerder thuis te zijn
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_84019531
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:48 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Deze man heeft op dit punt gelijk.
Totdat je samen met je dochter proefritten gemaakt hebt in veel verschillende A-klasse onder de 10k en dan springt die Twingo er positief bovenuit, zelfs qua bouwkwaliteit.
Nu 35k Km en anderhalf jaar later nog geen enkel rammeltje en pas 1x een beurt van 136 Euro.
Da's bij zo'n Aygo wel anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')