Wat moet je nu met luxe in zo'n A-klasse?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:17 schreef TheKC het volgende:
[..]
Een duurdere uitvoering van de drieling ja.
Wat een pauper koekblik inderdaad, heb er een keer een meegehad toen mijn eigen auto voor een grote beurt moest omdat onze andere auto (een starlet) al wat ouder werd en dit misschien een leuk alternatief is. Heb nu een Auris mee, al een stuk beter, maar ik denk toch dat de volgende leaseauto geen Toyota wordt.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:39 schreef Uro het volgende:
Klacht: Toyota Aygo oftewel Speelgoedwagentje.
Verbruik van een Twingo kan toch behoorlijk schelen. De verhalen die ik hoor over de Twingo zijn weliswaar lovend over het weggedrag maar het verbruik is gemiddeld 1 op 17, terwijl het verbruik van de Aygo makkelijk 1 op 20 is. Dan heb je het al gauw over een verschil van 30 euro per maand, is 360 euro per jaar. Dat tikt wel aan, zeker icm de wegenbelasting, en daarnaast is de kwaliteit naar alle waarschijnlijkheid minder want het is een Renault.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:02 schreef sig000 het volgende:
[..]
Twingo iets meer benzine, beetje wegenbelasting en 1x 30k beurt voor 136 Euro.
Was in aanschaf wel ruim 1500 Euro goedkoper.
In vrije val van 10km hoogte gaan ze wellicht ruim over de 200!quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:45 schreef Klonk het volgende:
en heuvelafwaarts pruttelen ze vrolijk 169 per uur
De afschrijving scheelt niet zoveel en als je zo'n ding 8 jaar rijdt en 200k Km draait. maakt het weinig uit of je nog 1500 of 1750 ervoor krijgt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:04 schreef TheKC het volgende:
[..]
Maar qua inruil levert een c1/107/aygo meer op, dus dan verdien je die 1500 euro terug. Al met al is een citybug dus een goedkopere auto, daar is die ook voor bedoelt.
In de praktijk doet een Aygo 1:19, leg je er wat bredere banden op wordt het ook 1:17quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verbruik van een Twingo kan toch behoorlijk schelen. De verhalen die ik hoor over de Twingo zijn weliswaar lovend over het weggedrag maar het verbruik is gemiddeld 1 op 17, terwijl het verbruik van de Aygo makkelijk 1 op 20 is. Dan heb je het al gauw over een verschil van 30 euro per maand, is 360 euro per jaar. Dat tikt wel aan, zeker icm de wegenbelasting, en daarnaast is de kwaliteit naar alle waarschijnlijkheid minder want het is een Renault.
Daarnasat wil ik niet in een Twingo gezien worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verbruik van een Twingo kan toch behoorlijk schelen. De verhalen die ik hoor over de Twingo zijn weliswaar lovend over het weggedrag maar het verbruik is gemiddeld 1 op 17, terwijl het verbruik van de Aygo makkelijk 1 op 20 is. Dan heb je het al gauw over een verschil van 30 euro per maand, is 360 euro per jaar. Dat tikt wel aan, zeker icm de wegenbelasting, en daarnaast is de kwaliteit naar alle waarschijnlijkheid minder want het is een Renault.
Brede banden onder een Aygo leggen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
In de praktijk doet een Aygo 1:19, leg je er wat bredere banden op wordt het ook 1:17
Precies, met mijn eigen Aygo rij ik ook gemiddeld 1 op 20 en ik rij tegenwoordig voornamelijk korte stukjesquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daarnasat wil ik niet in een Twingo gezien worden.
[..]
Brede banden onder een Aygo leggen.!
Je moet die dingen laag in de versnelling rijden. 30 in zijn 3 of 4 en vanaf 50 gewoon in zijn 5. Mooi onder de 1.5k toeren houden, loopt ie makkelijk 1:20.
Dat is wel de spijker op de kop in de meeste gevallen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef SingleCoil het volgende:
"Betaalbaar". Tja, daar zeg je wel mee.
Ik denk dat in dit topic het verschil tussen autoliefhebbers en autogebruikers goed naar voren komt. Ik schat ook dat de meeste Aygo-ers een ritje in een BMW 7-serie niet kunnen waarderen.
Geef mij maar als een autoliefhebber een ritje in een Lotus of iets dergelijks ipv een BMW 7.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef SingleCoil het volgende:
Ikdenk dat in dit topic het verschil tussen autoliefhebbers en autogebruikers goed naar voren komt. Ik schat ook dat de meeste Aygo-ers een ritje in een BMW 7-serie niet kunnen waarderen.
Klopt, een Aygo, sowieso een goedkope auto in het algemeen, is een rationele keuze.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef SingleCoil het volgende:
Ikdenk dat in dit topic het verschil tussen autoliefhebbers en autogebruikers goed naar voren komt. Ik schat ook dat de meeste Aygo-ers een ritje in een BMW 7-serie niet kunnen waarderen.
wat is daar rationeel aan? Je geeft je geld liever aan iets anders uit, een puur emotionele keuze dusquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, een Aygo, sowieso een goedkope auto in het algemeen, is een rationele keuze.
een lotus...quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:17 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Geef mij maar als een autoliefhebber een ritje in een Lotus of iets dergelijks ipv een BMW 7.
Wat mij betreft (maar ik ben blijkbaar geen autoliefhebber) gaat het om rijplezier.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
een lotus...![]()
Doe mij maar een 750i. Of, als het wat sneller moet, een heftige M3
Hmm...lotus elise:700 KG,118PK, 0-100 5,7 sec. BMW 760 2250 KG, 550 PK,0-100 4,6 sec... dikke pik is snellerquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Wat mij betreft (maar ik ben blijkbaar geen autoliefhebber) gaat het om rijplezier.
En dat krijg je met een zo licht mogelijke auto met in verhouding veel motorblok en veel feedback.
Lotus, Donkervoort, MG of zelfs een Kever met een Porsche motor.
Maar met die opgetuigde sloepen kun je natuurlijk lekker de dikke pik uithangen.
Mensen die het absoluut niet snappen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Hmm...lotus elise:700 KG,118PK, 0-100 5,7 sec. BMW 760 2250 KG, 550 PK,0-100 4,6 sec... dikke pik is sneller
Inderdaad, wat een sukkeltje he, met z'n lotus ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Mensen die het absoluut niet snappen.
Dat zei ik, flapdrol. En liever een Lotus Elise die er over heen dendert met geweldige rijeigenschappen dan een M3 of eenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:45 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een sukkeltje he, met z'n lotus ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |