abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84023532
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:17 schreef TheKC het volgende:

[..]

Een duurdere uitvoering van de drieling ja.
Wat moet je nu met luxe in zo'n A-klasse?
Of is het ding standaard zo kaal dat elke extra gelijk aantelt?
pi_84023556
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:39 schreef Uro het volgende:
Klacht: Toyota Aygo oftewel Speelgoedwagentje.
Wat een pauper koekblik inderdaad, heb er een keer een meegehad toen mijn eigen auto voor een grote beurt moest omdat onze andere auto (een starlet) al wat ouder werd en dit misschien een leuk alternatief is. Heb nu een Auris mee, al een stuk beter, maar ik denk toch dat de volgende leaseauto geen Toyota wordt.
pi_84023584
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:02 schreef sig000 het volgende:

[..]

Twingo iets meer benzine, beetje wegenbelasting en 1x 30k beurt voor 136 Euro.
Was in aanschaf wel ruim 1500 Euro goedkoper.
Verbruik van een Twingo kan toch behoorlijk schelen. De verhalen die ik hoor over de Twingo zijn weliswaar lovend over het weggedrag maar het verbruik is gemiddeld 1 op 17, terwijl het verbruik van de Aygo makkelijk 1 op 20 is. Dan heb je het al gauw over een verschil van 30 euro per maand, is 360 euro per jaar. Dat tikt wel aan, zeker icm de wegenbelasting, en daarnaast is de kwaliteit naar alle waarschijnlijkheid minder want het is een Renault.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_84023612
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:45 schreef Klonk het volgende:
en heuvelafwaarts pruttelen ze vrolijk 169 per uur
In vrije val van 10km hoogte gaan ze wellicht ruim over de 200!
pi_84023769
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:04 schreef TheKC het volgende:

[..]

Maar qua inruil levert een c1/107/aygo meer op, dus dan verdien je die 1500 euro terug. Al met al is een citybug dus een goedkopere auto, daar is die ook voor bedoelt.
De afschrijving scheelt niet zoveel en als je zo'n ding 8 jaar rijdt en 200k Km draait. maakt het weinig uit of je nog 1500 of 1750 ervoor krijgt.
pi_84023791
Lekker belangrijk wat de topsnelheid is. Dat rij je toch niet vaak en daar zijn die auto's ook helemaal niet voor gemaakt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_84024232
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Verbruik van een Twingo kan toch behoorlijk schelen. De verhalen die ik hoor over de Twingo zijn weliswaar lovend over het weggedrag maar het verbruik is gemiddeld 1 op 17, terwijl het verbruik van de Aygo makkelijk 1 op 20 is. Dan heb je het al gauw over een verschil van 30 euro per maand, is 360 euro per jaar. Dat tikt wel aan, zeker icm de wegenbelasting, en daarnaast is de kwaliteit naar alle waarschijnlijkheid minder want het is een Renault.
In de praktijk doet een Aygo 1:19, leg je er wat bredere banden op wordt het ook 1:17
Ow en Renault = Nissan net zoals PSA=Toyota in dit geval.
En de oude Twingo is echt een probleemauto, hele horror verhalen over motorblokken en versnellingsbakken die in de soep draaien.
pi_84027509
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Verbruik van een Twingo kan toch behoorlijk schelen. De verhalen die ik hoor over de Twingo zijn weliswaar lovend over het weggedrag maar het verbruik is gemiddeld 1 op 17, terwijl het verbruik van de Aygo makkelijk 1 op 20 is. Dan heb je het al gauw over een verschil van 30 euro per maand, is 360 euro per jaar. Dat tikt wel aan, zeker icm de wegenbelasting, en daarnaast is de kwaliteit naar alle waarschijnlijkheid minder want het is een Renault.
Daarnasat wil ik niet in een Twingo gezien worden.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

In de praktijk doet een Aygo 1:19, leg je er wat bredere banden op wordt het ook 1:17
Brede banden onder een Aygo leggen. !

Je moet die dingen laag in de versnelling rijden. 30 in zijn 3 of 4 en vanaf 50 gewoon in zijn 5. Mooi onder de 1.5k toeren houden, loopt ie makkelijk 1:20.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_84028778
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Daarnasat wil ik niet in een Twingo gezien worden.
[..]

Brede banden onder een Aygo leggen. !

Je moet die dingen laag in de versnelling rijden. 30 in zijn 3 of 4 en vanaf 50 gewoon in zijn 5. Mooi onder de 1.5k toeren houden, loopt ie makkelijk 1:20.
Precies, met mijn eigen Aygo rij ik ook gemiddeld 1 op 20 en ik rij tegenwoordig voornamelijk korte stukjes

De gebruikerservaringen van andere Aygo, C1 of 107 rijders komen overeen. Logisch ook want de Daihatsu Cuore met dezelfde motor loopt ook met gemak zuiniger dan 1 op 20.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 14 juli 2010 @ 02:34:33 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84030353
Of ergorrrrr:



Sirion, ja, ik weet het...
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:08:26 #261
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84031461
schaamteloos...!
Mu!
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:30:11 #262
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_84031669
Ik heb zelf zo'n 80.000km. mogen rijden in een C1 en nu in een 107. Wat ik kan zeggen is dat het een betaalbare manier van autorijden is. Er kan weinig tot niks stuk aan zo'n auto wat betreft de techniek. De afwerking van de materialen in het interieur zijn beneden de maat. Zo lieten de sticksels van de bekleding al na 1,5 jaar los. Voor de rest een prima auto, ben ermee op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk! Ging perfect! Alleen in de bergen komt hij behoorlijk vermogen te kort wanneer de achterbank vol ligt met spullen
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:39:38 #263
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84031776
"Betaalbaar". Tja, daar zeg je wel mee.

Ikdenk dat in dit topic het verschil tussen autoliefhebbers en autogebruikers goed naar voren komt. Ik schat ook dat de meeste Aygo-ers een ritje in een BMW 7-serie niet kunnen waarderen.
Mu!
pi_84032233
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef SingleCoil het volgende:
"Betaalbaar". Tja, daar zeg je wel mee.

Ik denk dat in dit topic het verschil tussen autoliefhebbers en autogebruikers goed naar voren komt. Ik schat ook dat de meeste Aygo-ers een ritje in een BMW 7-serie niet kunnen waarderen.
Dat is wel de spijker op de kop in de meeste gevallen.
Ik ben een autogebruiker. Met ijzel en boodschappen, rouw en trouw, neem ik de Aygo.

Voor de leuke km's neem ik de motor.
Ik begrijp dat er autoliefhebbers zijn die gaan voor een BMW 7-serie.
Sigaar in de mond, bankdirecteur spelen.
Genieten van 2000kg agiliteit.

[ Bericht 2% gewijzigd door BertV op 14-07-2010 09:14:15 ]
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:17:26 #265
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_84032478
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef SingleCoil het volgende:
"Betaalbaar". Tja, daar zeg je wel mee.

Ikdenk dat in dit topic het verschil tussen autoliefhebbers en autogebruikers goed naar voren komt. Ik schat ook dat de meeste Aygo-ers een ritje in een BMW 7-serie niet kunnen waarderen.
Geef mij maar als een autoliefhebber een ritje in een Lotus of iets dergelijks ipv een BMW 7.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_84034384
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef SingleCoil het volgende:
"Betaalbaar". Tja, daar zeg je wel mee.

Ikdenk dat in dit topic het verschil tussen autoliefhebbers en autogebruikers goed naar voren komt. Ik schat ook dat de meeste Aygo-ers een ritje in een BMW 7-serie niet kunnen waarderen.
Klopt, een Aygo, sowieso een goedkope auto in het algemeen, is een rationele keuze.

Ik ben ook autoliefhebber, maar mijn portemonnee staat het niet toe om in een "liefhebbers-auto" te rijden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:39:39 #267
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84034789
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, een Aygo, sowieso een goedkope auto in het algemeen, is een rationele keuze.
wat is daar rationeel aan? Je geeft je geld liever aan iets anders uit, een puur emotionele keuze dus
Mu!
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:42:08 #268
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84034892
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:17 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Geef mij maar als een autoliefhebber een ritje in een Lotus of iets dergelijks ipv een BMW 7.
een lotus...

Doe mij maar een 750i. Of, als het wat sneller moet, een heftige M3
Mu!
pi_84035629
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:42 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

een lotus...

Doe mij maar een 750i. Of, als het wat sneller moet, een heftige M3
Wat mij betreft (maar ik ben blijkbaar geen autoliefhebber) gaat het om rijplezier.
En dat krijg je met een zo licht mogelijke auto met in verhouding veel motorblok en veel feedback.
Lotus, Donkervoort, MG of zelfs een Kever met een Porsche motor.

Maar met die opgetuigde sloepen kun je natuurlijk lekker de dikke pik uithangen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:14:32 #270
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84036129
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef BertV het volgende:

[..]

Wat mij betreft (maar ik ben blijkbaar geen autoliefhebber) gaat het om rijplezier.
En dat krijg je met een zo licht mogelijke auto met in verhouding veel motorblok en veel feedback.
Lotus, Donkervoort, MG of zelfs een Kever met een Porsche motor.

Maar met die opgetuigde sloepen kun je natuurlijk lekker de dikke pik uithangen.
Hmm...lotus elise:700 KG,118PK, 0-100 5,7 sec. BMW 760 2250 KG, 550 PK,0-100 4,6 sec... dikke pik is sneller
Mu!
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:15:05 #271
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_84036156
bazenauto
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:39:11 #272
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_84037257
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hmm...lotus elise:700 KG,118PK, 0-100 5,7 sec. BMW 760 2250 KG, 550 PK,0-100 4,6 sec... dikke pik is sneller
Mensen die het absoluut niet snappen.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:45:38 #273
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84037578
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Mensen die het absoluut niet snappen.
Inderdaad, wat een sukkeltje he, met z'n lotus ?
Mu!
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:46:52 #274
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_84037628
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:45 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een sukkeltje he, met z'n lotus ?
Dat zei ik, flapdrol. En liever een Lotus Elise die er over heen dendert met geweldige rijeigenschappen dan een M3 of een 760
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_84038017
Nou lijkt me dagelijks in de spits met een Elise ook niet echt een pretje. Dan kun je nog beter een Aygo/107/C1 hebben
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')