abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83842802
Echt hoor
pi_83842994
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Sinds wanneer is tv kijken trouwens 'werk'? Of zeg ik nu iets heel doms. Het is toch gewoon ontspanning.
christendom en logica
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_83843104
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:31 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is dan ook geen werk, dus dat kijkt de fractievoorzitter niet.
Hij kijkt alleen als het werk betreft? Hoe saai.
pi_83843551
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Sinds wanneer is tv kijken trouwens 'werk'? Of zeg ik nu iets heel doms. Het is toch gewoon ontspanning.

Er zal wel niet in de Bijbel staan dat men geen tv mag kijken, want die waren er nog niet.
Het gaat er ook om dat het een rustdag is.
En er wordt op zondag gevoetbald en dat hoor je niet te doen, en zeker niet betaald.
Daardoor wordt er ook niet gekeken !

Al christen behoor je ook op zondag niet te werken, en ook niks te kopen omdat er dan ook mensen voor jouw moeten werken.

Dan snap je ook hoe het zit
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_83843815
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:44 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Het gaat er ook om dat het een rustdag is.
En er wordt op zondag gevoetbald en dat hoor je niet te doen, en zeker niet betaald.
Daardoor wordt er ook niet gekeken !

Al christen behoor je ook op zondag niet te werken, en ook niks te kopen omdat er dan ook mensen voor jouw moeten werken.

Dan snap je ook hoe het zit
Vreemde logica....die mensen zijn toch geen christen. Die werken ook wel zonder dat jij iets koopt.
Maar ik snap de gedachte erachter nu wel. Ik vind het compleet onnozel, maar goed.
pi_83845760
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vreemde logica....die mensen zijn toch geen christen. Die werken ook wel zonder dat jij iets koopt.
Maar ik snap de gedachte erachter nu wel. Ik vind het compleet onnozel, maar goed.
Ja dat klopt, maar jij stimuleert dat als christen dan, dat is de gedachte.

Ik ben ook christelijk opgevoed maar kijk zondag zeker wel hoor.
Wij hadden ook gewoon een tv en ik mocht op zondag altijd alles behalve iets kopen.
We gingen op zondag ook nooit naar een pretpark oid.

Nu ik al 10 jaar uit huis ben doe ik op zondag eigenlijk gewoon alles.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 10 juli 2010 @ 02:03:24 #97
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83873796
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De gedachte erachter is wel een hypocriete. Ze nemen wel baantjes in de zorg, maar uit principe werken ze dus niet op Zondag. Lekker makkelijk, een baan in de zorg nemen en vervolgens altijd maar je collega's op laten draaien voor de Zondagdiensten. Ik heb dit echt mee gemaakt bij Zon&Schild. De jongeren werkten niet op de Zondagen. En zo waren dus altijd collega's de klos. Vooral erg leuk als de Zondag met Koninginnedag of Kerst of Oud&Nieuw was...... Eerlijke verdeling van de feestdagen was er dus bij voorbaat al niet. Laat ze dus maar lekker geen voetbal kijken Zondag ; kiezen ze toch zelf voor.....?
pi_83874092
Ook zo een gast meegemaakt die het hypocriet vond om iets op zondag op te nemen en het dan op een andere dag te kijken.

Erg sneu voor de mensen die er zonder keuze inzitten, maarja dat is de vrijheid van het individu godsdienst.
pi_83874154
Radio, opgelost.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 03:45:18 #100
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_83874602
Die reacties in dit topic Alsof ze zelf de keuze niet meer mogen maken op gronden waar ze hun heil in zoeken. Als SGP stemmer ga ik gewoon kijken, maar laat mensen die dat niet willen gewoon in hun waarde.
pi_83877365
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 03:45 schreef xzaz het volgende:
Die reacties in dit topic Alsof ze zelf de keuze niet meer mogen maken op gronden waar ze hun heil in zoeken. Als SGP stemmer ga ik gewoon kijken, maar laat mensen die dat niet willen gewoon in hun waarde.
Helemaal mee eens, en dat zeg ik als VVD stemmer. Het gekke is ook dat figuren die altijd hoog opgeven over 'persoonlijke vrijheid' altijd voorop lopen in dit soort topics.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 11:21:49 #102
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83877390
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:18 schreef ElectricEye het volgende:
Vrijheid is een groot goed.
Als betrokkene zo in het leven staat is dat zijn keuze en die vrijheid heeft-ie.

Mensen afzeiken om hun levensstijl waarin ze niemand tot last zijn, is pas een verzameling 's waard.
Eens, ware het niet dat deze mensen wel degelijk andere ongelovigen tot last zijn. Bijvoorbeeld in Elburg.

Maar als ze zondag niet willen kijken: prima.

Maar er zullen een paar kinderen hun ouders gaan haten als we zondag winnen. Beetje contraproductief dus, in het licht van de tien geboden.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')