abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:07:42 #1
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_83805927
Ik zit in de procedure voor de aanvraag van een paspoort. Ik ben niet in staat mijn vingerafdrukken af te geven en toen ik dat mede deelde op het gemeente huis kreeg ik te horen dat ik dan maar bij het ministerie een uitzondering moet aanvragen.
Kijkend naar de wetteksten en de informatie site van de overheid is dit (uiteraard) niet zo, maar moet de medewerker op het gemeentehuis bepalen of mijn beperking zodanig is dat deze ofwel van tijdelijke aard of wel van permanente aard is, dit heeft de medewerker niet gedaan.
Omdat ik niet graag tussen wal en schip terechtkom ben ik nu eerst een mooi pakket aan informatie aan het samenstellen voor de medewerker op het stadhuis zodat ik deze kan confronteren met de zaak. Zij besluit dan ofwel dat mijn beperking tijdelijk is -> tijdelijk paspoort ofwel permanent, natuurlijk kan zij mij dan ook nog vragen om medische documentatie die ik dan op een later tijdstip kan aanleveren, bij de bepaling dat de beperking tijdelijk is kan ik daarna een beroepsprocedure starten om uiteindelijk die bepaling alsnog te doen veranderen.
Omdat de wettekst niet volledig tot in detail is uitgewerkt en dus de uitzonderingsregels voor het leveren van een vingerafdruk niet in de wettekst staan wordt hierin verwezen naar de mogelijkheid van het afvaardigen van een Algemene maatregel van rijksbestuur door de minister. Ik kan deze maatregel echter niet vinden en weet dus ook niet of deze al gemaakt is, mijn vraag is dan dus ook: weet iemand of deze maatregel al bestaat en zo ja, waar ik de inhoud ervan kan terugvinden ?
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:11:41 #2
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83806103
Je hebt wat te verbergen dus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:12:32 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_83806132
En waarom ben je niet in staat om je vingerafdruk af te geven?

Kun je niet of wil je niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_83806261
Volgens mij is TS een crimineel lid van de N.V.B.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_83806478
Ik kan zelf ook maar weinig beperkingen bedenken (behalve geen vingers hebben natuurlijk) waardoor het niet zou kunnen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:20:41 #6
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_83806495
Iemand die niet zijn vingerafdrukken kan geven is direct een crimineel of heeft wat te verbergen ?
De redenen waarom ik mijn vingerafdrukken niet kan geven zijn van medische aard, ik geef hier op fok liever daar geen toelichting over.
pi_83806558
Ongelukje met een brandbom?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:24:30 #8
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83806643
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:12 schreef Lienekien het volgende:
En waarom ben je niet in staat om je vingerafdruk af te geven?

Kun je niet of wil je niet?
Maakt dat uit?

Feit is dat de gemeente niet conform de voorschriften handelt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:24:51 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_83806662
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:20 schreef terror623 het volgende:
Iemand die niet zijn vingerafdrukken kan geven is direct een crimineel of heeft wat te verbergen ?
De redenen waarom ik mijn vingerafdrukken niet kan geven zijn van medische aard, ik geef hier op fok liever daar geen toelichting over.
Ik geloof dat ik je niet geloof. Je wilt de procedure(s) op de proef stellen.
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:25:51 #10
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83806701
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:11 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
Je hebt wat te verbergen dus.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:26:25 #11
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_83806727
ik heet geen Oversight heh
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:26:36 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_83806732
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maakt dat uit?

Feit is dat de gemeente niet conform de voorschriften handelt.
Ja, dat maakt wel uit. Als iemand serieus niet in staat is en dan van kastje naar de muur wordt gestuurd, voel ik me nog wel gemotiveerd om uit te zoeken hoe die persoon zijn paspoort kan krijgen.
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:30:04 #13
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_83806872
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat maakt wel uit. Als iemand serieus niet in staat is en dan van kastje naar de muur wordt gestuurd, voel ik me nog wel gemotiveerd om uit te zoeken hoe die persoon zijn paspoort kan krijgen.
Dit dus.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:36:19 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_83807168
Enige manier om niet in staat te zijn is of geen vingers hebben of verbrande of ververfde oid vingers.

Eerste is geen probleem voor een uitzondering, 2e is gewoon later terugkomen.

Dus TS, vertel eens?
Dum de dum
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:38:22 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_83807257
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Enige manier om niet in staat te zijn is of geen vingers hebben of verbrande of ververfde oid vingers.

Eerste is geen probleem voor een uitzondering, 2e is gewoon later terugkomen.

Dus TS, vertel eens?
Ik dacht aanvankelijk nog aan fysiek niet in staat zijn om naar het gemeentehuis te komen, wat natuurlijk niet ondenkbaar is. En dat lijkt me een probleem waarvoor gemeenten toch een oplossing zouden moeten kunnen bieden.
  donderdag 8 juli 2010 @ 15:05:30 #16
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_83808501
Mijn beperking is psychisch (ik heb hier ook een diagnose voor gehad) en uit zich onder andere in extreme angststoornissen, stress is voor mij een factor die mijn klachten ernstig kan verergeren, ik heb dus soms moeite met drukke omgevingen (supermarkten e.d.) en moeite met dingen die mij angst kunnen geven, de meeste factoren die mij angst kunnen geven weet ik rationeel op te lossen (de kans dat een vliegtuig neerstort is zodanig klein dat ik mij vrijwel geen zorgen maak in een vliegtuig) zodra een angstfactor echter rationeel te verklaren is wordt dit voor mij ondragelijk en kan dit resulteren in een complete blokkade van mij en mijn emotionele staat .
Het geven van vingerafdrukken an sich heb ik geen probleem mee. Het opslaan in een database, in het beheer van een commercieel bedrijf met als hoogste doelstelling het maken van zoveel mogelijk winst wat dus daardoor zo veel mogelijk zal proberen kosten te drukken waaronder de beveiliging, geeft mij echter zodanig veel stress en angst dat ik mij ernstig zorgen maak dat ik een terugval kan krijgen en daardoor zelfs eventueel opgenomen zou moeten worden.
Ik hierdoor de aanvraag van een paspoort al een aantal jaar uitgesteld en loop ook al een aantal jaar rond zonder paspoort/id-kaart dit geeft mij echter ook ernstige stress omdat ik weet dat ik met de huidige wetgeving zonder reden gevraagd kan worden om een identiteitsbewijs waarna ik gestraft zal worden, catch 22 dus.
  donderdag 8 juli 2010 @ 15:15:02 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83808919
Je hebt dus letterlijk gewetensbezwaren.....

Ik denk niet dat je op die grond ontheffing gaat krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83810270
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik dacht aanvankelijk nog aan fysiek niet in staat zijn om naar het gemeentehuis te komen, wat natuurlijk niet ondenkbaar is. En dat lijkt me een probleem waarvoor gemeenten toch een oplossing zouden moeten kunnen bieden.
Wanneer je niet fysiek in staat bent om naar een gemeentehuis te gaan, ben je ook niet fysiek in staat om dat paspoort ooit te gaan gebruiken om naar het buitenland te gaan.
pi_83810348
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:15 schreef Leandra het volgende:

[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  donderdag 8 juli 2010 @ 15:54:52 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_83810431
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer je niet fysiek in staat bent om naar een gemeentehuis te gaan, ben je ook niet fysiek in staat om dat paspoort ooit te gaan gebruiken om naar het buitenland te gaan.
Maar je kunt wél in een situatie komen dat je je moet kunnen legitimeren.
  donderdag 8 juli 2010 @ 17:02:38 #21
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83813154
Dus... omdat je bang bent dat er geld wordt verdiend met jouw vingerafdrukken heb je gewetensbezwaren?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 8 juli 2010 @ 17:07:34 #22
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_83813323
Niet in staat zijn om vingerafdrukken af te staan

Waarom niet? Kom eens met een reden, niet met "ik ben niet daartoe in staat". Je kunt ook typen op het toetsenbord, dus kun je ook vast en zeker je vingerafdrukken geven.
Tics van je petten.
  donderdag 8 juli 2010 @ 17:19:21 #23
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_83813761
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:05 schreef terror623 het volgende:
Mijn beperking is psychisch (ik heb hier ook een diagnose voor gehad) en uit zich onder andere in extreme angststoornissen, stress is voor mij een factor die mijn klachten ernstig kan verergeren, ik heb dus soms moeite met drukke omgevingen (supermarkten e.d.) en moeite met dingen die mij angst kunnen geven, de meeste factoren die mij angst kunnen geven weet ik rationeel op te lossen (de kans dat een vliegtuig neerstort is zodanig klein dat ik mij vrijwel geen zorgen maak in een vliegtuig) zodra een angstfactor echter rationeel te verklaren is wordt dit voor mij ondragelijk en kan dit resulteren in een complete blokkade van mij en mijn emotionele staat .
Het geven van vingerafdrukken an sich heb ik geen probleem mee. Het opslaan in een database, in het beheer van een commercieel bedrijf met als hoogste doelstelling het maken van zoveel mogelijk winst wat dus daardoor zo veel mogelijk zal proberen kosten te drukken waaronder de beveiliging, geeft mij echter zodanig veel stress en angst dat ik mij ernstig zorgen maak dat ik een terugval kan krijgen en daardoor zelfs eventueel opgenomen zou moeten worden.
Ik hierdoor de aanvraag van een paspoort al een aantal jaar uitgesteld en loop ook al een aantal jaar rond zonder paspoort/id-kaart dit geeft mij echter ook ernstige stress omdat ik weet dat ik met de huidige wetgeving zonder reden gevraagd kan worden om een identiteitsbewijs waarna ik gestraft zal worden, catch 22 dus.
De enige oplossing voor dit probleem lijkt mij om aandelen van dat bedrijf te kopen. Je bent dan (mede-) eigenaar en daardoor kun je de winsten weer gebruiken om te investeren in beveiligingsbedrijven!
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_83815574
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:15 schreef Leandra het volgende:

Gewetensbezwaren?? Ik lees dat TS een angststoornis heeft...

In mijn gemeente is een service voor bijvoorbeeld bejaarden, waarbij ambtenaren thuis komen bij de mensen voor dit soort dingen. Misschien is die er bij jouw gemeente ook wel?
  donderdag 8 juli 2010 @ 18:21:28 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83815729
interessant
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')