abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83787216
Er is weer eens vanalles aan de hand, als ik thuiskom na 2 daagjes weg te zijn geweest.
Blijkbaar kan aarde zelfs branden!!

Ik rook een enorme brandlucht, dus dacht, effe op het balkon/dakterras kijken! Zie ik allemaal rook enzo!
Dus ik leunen op de stenen bloembak (die over de gehele breedte van het huis staat, en 70 cm hoog is ofzo en 40 cm diep), en beetje in de tuinen in de buurt gluren, maar nergens brand.

Toen realiseerde ik me opeens dat de rook UIT de bloembak kwam! Toen keek ik nog eens goed, en zag ik ook rode gloeiende dingetjes in de bloembak!!

Dus ik als een gek emmers water eroverheen gegooid, stuk of 12, ging allemaal ernorm roken en sissen enzo.

Maar ja, wat nu??
Brandweer bellen lijken me een beetje overdreven. Maar ik wil wel zeker weten dat het uit is en niet morgen weer oplaait!

In de bak zat alleen aarde, zand, onkruid en wat rare planten.

Kan het dat die bak van binnen nog brandt?! Iemand ervaring mee? Brandweermannen op fok??

Toevoeging: het stinkt nog wel!
pi_83787286
Bak gevuld met turf ofzo?
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 7 juli 2010 @ 23:21:43 #3
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83787596
even met een schepje de aarde wat door elkaar husselen en tussen door water er door heen gooien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_83787789
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 23:21 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
even met een schepje de aarde wat door elkaar husselen en tussen door water er door heen gooien.
Goed idee, ga ik meteen doen!

bij gebrek aan schepje doe ik het even met een cakeblik...
pi_83788043
Zet die bak ergens buiten op de stoep... heeft niet een of andere huisgenoot een peuk erin gelegd?
pi_83788192
Is er niet iets wat als een soort vergrootglas heeft gefungeerd?
pi_83788358
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 23:29 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zet die bak ergens buiten op de stoep... heeft niet een of andere huisgenoot een peuk erin gelegd?
De bak is van steen en staat vast op het dakterras, en is 5meter bij 70 cm, bij 40 cm...

Kan van een peuk komen, kan ook door glas zijn gekomen....
pi_83788372
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 23:32 schreef Rapaille het volgende:
Is er niet iets wat als een soort vergrootglas heeft gefungeerd?
Glas zou kunnen.
pi_83788465
Ik heb het net proberen om te husselen, maar ik kom helemaal niet diep natuurlijk, leek wel alsof het nog rookte, dus heb er nog 3 emmers water op gegooid.

Vervelend is dat die bak heel zwaar wordt zo, en dat de bak tussen 2 houten schuttingen in staat, en die schuttingen weer tegen het huis aan staan (tussenwoning).
Dus het is wel van belang dat het stopt met roken/branden.
pi_83788529
Als je het niet goed uit krijgt zou je altijd de brandweer kunnen proberen te bellen voor tips.

Niet dat ze langs hoeven te komen, maar gewoon om te vragen of ze nog ideëen hebben. Dat lijkt me niet echt overdreven.
pi_83788535
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 23:37 schreef Blossom86 het volgende:
Ik heb het net proberen om te husselen, maar ik kom helemaal niet diep natuurlijk, leek wel alsof het nog rookte, dus heb er nog 3 emmers water op gegooid.

Vervelend is dat die bak heel zwaar wordt zo, en dat de bak tussen 2 houten schuttingen in staat, en die schuttingen weer tegen het huis aan staan (tussenwoning).
Wat voor immense, onhandelbare bak moet dat wel niet zijn. Waarom kom je niet zo diep?
Zeg, ken jij de mosselman?
  woensdag 7 juli 2010 @ 23:41:08 #12
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_83788682
ik zeg gecontroleerd laten uitbranden!

Met zo'n grote bak mag het bijna een heidebrand genoemd worden!

oh en PS heb dit laatst ook meegemaakt, toen was de brandweer er wel (met drie auto's) en ze waren not amused! Dus brandweer lijkt me niet handig
pi_83788951
foto!
pi_83789086
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 23:46 schreef Cahir het volgende:
foto!
Van de bloembak? verder valt er weinig te zien nu. Maar wil wel van de bloembak maken?
pi_83789372
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 23:38 schreef DeMosselman het volgende:

[..]

Wat voor immense, onhandelbare bak moet dat wel niet zijn. Waarom kom je niet zo diep?
Omdat het een immense, onhandelbare bak is, met dikke klonten aarde en wortels enzo.
pi_83789392
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 23:41 schreef Faceoff het volgende:
ik zeg gecontroleerd laten uitbranden!

Met zo'n grote bak mag het bijna een heidebrand genoemd worden!

oh en PS heb dit laatst ook meegemaakt, toen was de brandweer er wel (met drie auto's) en ze waren not amused! Dus brandweer lijkt me niet handig
Haha, okee, was dat ook een bloembak? Zelf geprobeerd te blussen?
pi_83796822
Heb je de oorzaak al achterhaald? Hebben je buurtjes de BBQ kooltjes erin gegooid?
pi_83797235
heeft niet iemand gewoon z'n bbq in de bloembak gekieperd?
wat wokkel dus ook al zei
pi_83799546
Een vriend van me had op z'n kamer wierook in een pot droge aarde staan.. Even later stond de brandweer voor z'n deur omdat er reteveel rook uit z'n dakraam kwam .. Zal wel een peuk in zijn gegooid ofzo..
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:09:35 #20
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83803410
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 23:37 schreef Blossom86 het volgende:

zand
pi_83803506
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 23:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bak gevuld met turf ofzo?

Psst. standaard potgrond bestaat voornamelijk uit turf.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')