abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:02:07 #1
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_83774496
Ik lurk al een tijdje mee op dit forum, maar heb de behoefte om dit even van mij af te schrijven. Zal er even een samenvatting in plakken voor de echte Fok!kers. Als je geen zin hebt om het te lezen, of serieus te reageren, doe dat dan alsjeblieft niet. Alle andere serieuze reacties (steun betuigingen, tips en opbouwende kritiek zijn welkom)

Ik studeer al tijden in het buitenland en ben daar ruim een halfjaar geleden een leuk meisje tegengekomen. Ze begon met mij te flirten, ik flirte terug en al snel zaten we elke dag bij elkaar.
In het begin ging alles goed, vriendin is erg knap (niet dat TS daar perse behoefte aan heeft), slim en avontuurlijk. Dikke pret. Vriendin heeft Diabetes, type II, dus moet zo min mogelijk suikers eten. TS houdt van koken en past zijn menu hier op aan.
Echter, ze is erg licht aangebrand en wordt om het minst of geringste boos (misschien is boos niet het goede woord, maar een hele negatieve, afstandelijke en soms agressieve houding). TS kan er niet zo goed tegen mensen pijn te doen en probeert dus uit te praten wat er mis zit. Dit eindigt in gesprekken van 2-3 uur (vaak 's avonds laat), waar TS dit soort problemen met anderen in 10 minuten oplost. Tijdens die gesprekken krijgt TS veel nare dingen (beledigingen, etc. )naar zijn hoofd geslingerd.

Na meerdere malen aan te geven daar problemen mee te hebben, besluit TS na iets meer dan 3 maanden er een punt achter te zetten. Vriendin woedend, als je iets wilt kun je het bereiken ook. Bovendien lag het feit dat ze licht aangebrand is en lelijke dingen zei niet aan haar maar aan haar bloedsuikerniveau (ivm diabetes), en het is, aldus vriendin, ontzettend laag om het om een mankement uit te maken.
TS besluit er volledig voor te gaan, als hij het wil, kan het. Hij doet zijn uiterste best om haar niet te irriteren, en om de nare dingen te tolereren. Ondertussen probeert vriendin om zoveel mogelijk te accepteren, niet boos te worden en geen lelijke dingen te zeggen.
Dit kost TS uiterst veel moeite, aangezien zijn ideale relatie een is waar problemen op een vriendelijke toon besproken worden (en TS heeft in het verleden een relatie gehad waar dit werkte).

Het gaat steeds beter, TS en vriendin zitten lekker in de relatie met hier en daar een terugval (meestal een week of 2-3 niets, dan 3-4 keer achter elkaar) TS accepteerd dit en geeft aan dat hij de inzet van vriendin op prijs stelt. Echter, deze terugvallen accepteren en het tolereren dat er nare dingen gezegd worden, kost TS erg veel moeite. Moeite die hij graag levert voor een goede relatie. TS zit op het uiterste van zijn kunnen, maar het resultaat mag er wezen, dus TS is blij. TS meldt dit en vriendin vraagt herhaaldelijk of TS niet teveel moeite doet. TS vind van niet, hij kan dit hebben (daarnaast doet TS veel dingen als koken, boodschappen en de was, en TS doet dat met plezier).
Vervolgens komen de tentamens in zicht, die uiteraard voor de nodige spanning zorgen. De problemen steken weer de kop op, erger als ooit. TS wordt uitgemaakt voor rotte vis. Dit doet pijn. TS is kapot, heeft geen energie meer om ook maar iets te investeren in de relatie en besluit dat dit niet de relatie is die hij wil en niet de relatie is waarin hij gelukkig is.

Vriendin raakt over de rooie. Vindt dat TS haar geen eerlijke kans geeft. Zegt niet doorgehad te hebben hoeveel moeite sommige dingen TS kostte. Dat zij zich wel nog meer in kan zetten.
TS denkt dan: als TS op het punt staat een relatie te beindigen, en daarna aangeeft zijn uiterste best te doen, dan lijkt hem de inzet duidelijk.
Daarnaast doet het ongelovelijk veel pijn om te horen dat vriendin ondanks alles niet d'r uiterste best heeft gedaan (of nu loopt te liegen in een laatste poging om TS bij zich te houden). Vriendin dreigt er een eind aan te maken (zichzelf).
TS en vriendin zitten momenteel in verschillende landen en TS kan niets voor vriendin doen, behalve de relatie doorzetten, maar TS gaat daar zelf aan onderdoor.

Samenvatting:
TS heeft vriendin, vriendin doet TS meermaals pijn, TS staat op het punt uit te maken omdat hij dit niet leuk vindt.
Vriendin over de rooie, wil het proberen. TS doet alles in zijn macht om de relatie te redden (en dit, en enkele andere dingen, te accepteren). Vriendin doet ook d'r best.
Tentamens voor de boeg en problemen worden erger dan ooit, TS voelt zich niet langer prettig in de relatie. Vriendin claimt TS, vindt het belachelijk dat TS het hierom uit wil maken. Dreigt vervolgens er een eind aan te maken (zichzelf), als TS niet terug komt. TS gaat echter kapot aan de relatie.
TS en vriendin zitten in verschillende landen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:03:43 #2
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_83774548
Je moet je nooit laten chanteren, als ze er een eind aan wil maken doet ze dat toch lekker?
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:05:00 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83774590
Dit heeft geen zin. Ofwel je accepteert dat zij de rest van je leven tegen je zal schreeuwen als het haar niet aanstaat allemaal. Diabetes en buitenland heeft met dit hele verhaal geen reet te maken. Jullie hebben geprobeerd om het te veranderen, dat lukt niet. Dus accepteren dat het niet veel beter zal worden dan dit of wegwezen.
Resistance is futile.
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:07:02 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83774654
Niet zwichten voor kinderachtig gedreig. Klinkt alsof je het zelf prima weet wat je te doen staat.
Succes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:07:19 #5
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_83774668
Uit welk land komt ze? Klinkt als een erg gestoord wijf. Ik zou zo snel mogelijk weg zijn als ik jou was.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:08:43 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83774720
It wasn't me, sugar. It was my diabetes.
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:09:56 #7
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83774764
Begin maar eens met je niet te laten chanteren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:10:40 #8
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_83774790
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:07 schreef HunterSThompson het volgende:
Uit welk land komt ze? Klinkt als een erg gestoord wijf. Ik zou zo snel mogelijk weg zijn als ik jou was.
Klinkt niet als een buitenlander, ik voorspel dat de vriendin van de TS een 100% hollandsche meid is die zichzelf aan het ontplooien is in een of ander droef derde wereld land.
pi_83775216
Zo hard moeten werken in een prille relatie is niet ok. Je wist het na 3 maanden al, maar voelde je toch te schuldig om door te zetten. Voortaan maar luisteren naar je alarmbelletjes.
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:37:50 #10
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_83775816
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:07 schreef Copycat het volgende:
Niet zwichten voor kinderachtig gedreig. Klinkt alsof je het zelf prima weet wat je te doen staat.
Succes.
TS zwicht niet, ook niet voor chantage. Blij te horen dat ik de juiste koers gekozen heb.

Ik heb alleen tot nu toe moeite gehad om op een gegeven moment mijn internet uit te zetten en niet te reageren, ik blijf (helaas) wel praten.
Echter, vriendin heeft inmiddels opgehangen en ik ben nu offline, en reageer niet.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_83776905
snap het even niet, je vriendin hing zichzelf opp of de telefoon???
pi_83777716
Mensen die zeggen dat ze zelfmoord plegen als je het uit maakt, moet je verre van je houden. Als ik jou was zou ik voor jezelf kiezen..
pi_83778020
Laat je niet chanteren als ze er een eind aan wil maken is dat haar keuze en niet die van iemand anders en suiker is geen excuus voor dat maffe gedrag van haar.
Het zal er zeker deels mee te maken hebben maar geen reden om daar alles maar op af te schuiven ze ook nog voor een heel groot deel zelf verantwoordelijk..
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:11:46 #14
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_83779776
Borderline-trekjes...

Je ex(?) klinkt als mijn ex. Mijn advies: kies voor je zelf. Het is het niet waard. Ten eerste die bullshit steeds, ten tweede de afstand, ten derde de hele tijd op eieren te moeten lopen en ten vierde: er zijn genoeg leuke normale meiden op de wereld.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_83786930
Mja, mensen hun gedrag kan idd verklaard worden door een ziekte, maar het is aan beide partners om er iets mee te doen, dus je best doen moet niet van één kant komen maar van beide kanten.

Sinds dit al de 'second try' is en het nog niet werkt, zou ik het persoonlijk afkappen omdat de kans er dik in zit dat het zo verder blijft doorgaan en zij, als puntje uiteindelijk bij paaltje komt, wel weer zal beloven nog meer haar best te doen, maar uiteindelijk komt het er ook niet van in de mate dat het wenselijk is.

Succes
pi_83790010
Klinkt akelig veel als borderline, ook nog eens een typje die dus met zelfmoord dreigt.

Je doet er goed aan afstand te nemen hoe dan ook.
pi_83790800
Als jij er zelf niet meer in gelooft (wat ik goed kan begrijpen na je relaas), dan wordt het moeilijk om er nog iets van te maken, vrees ik. Je hoeft jezelf niets te verwijten, je hebt het geprobeerd. Het dubbeltje had ook de andere kant op kunnen vallen, but it takes two to tango. Moeilijke, maar goede keuze dus.
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:35:11 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83791166
Wel erg veel TS.

Maar in een relatie moet je je goed voelen, je moet jezelf kunnen zijn, als je continu het gevoel hebt dat je op eieren loopt is dit geen lekkere relatie.
Dan kan het mede door haar suiker komen maar de reden maakt eigenlijk niet uit, aangezien dit niet prettig is voor jou.

Tevens is bedreigen met zelfdoding voor mij al meteen een einde relatie, als iemand zo gaat dreigen houdt de relatie zeker geen stand.

Je vriendin moet denk ik eerst een alles voor zichzelf op een rijtje te zetten eer ze een relatie met een ander aangaat.
Zelf zou ik het uitmaken, wil je het toch nog proberen dan zou ik dat alleen doen op voorwaarde dat ze psychische hulp gaat zoeken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:44:02 #19
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_83791483
is haar bloedsuiker niet stabiel te houden met medicijnen?
ik weet dat je jezelf behoorlijk rot kunt voelen als je te laag zit en sommige mensen flippen op bepaalde momenten echt helemaal de pan uit (kunnen ze idd niets aan doen), maar dit klinkt meer als een excuus.
want volgens mij zijn dat niet periodes, maar plotselinge terugvallen.
iemand die er meer verstand van heeft mag me corrigeren als ik het fout heb.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_83793406
uitmaken. kies voor jezelf
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:12:10 #21
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_83801399
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:02 schreef Tanin het volgende:
Ik lurk al een tijdje mee op dit forum, maar heb de behoefte om dit even van mij af te schrijven. Zal er even een samenvatting in plakken voor de echte Fok!kers. Als je geen zin hebt om het te lezen, of serieus te reageren, doe dat dan alsjeblieft niet. Alle andere serieuze reacties (steun betuigingen, tips en opbouwende kritiek zijn welkom)

Ik studeer al tijden in het buitenland en ben daar ruim een halfjaar geleden een leuk meisje tegengekomen. Ze begon met mij te flirten, ik flirte terug en al snel zaten we elke dag bij elkaar.
In het begin ging alles goed, vriendin is erg knap (niet dat TS daar perse behoefte aan heeft), slim en avontuurlijk. Dikke pret. Vriendin heeft Diabetes, type II, dus moet zo min mogelijk suikers eten. TS houdt van koken en past zijn menu hier op aan.
Echter, ze is erg licht aangebrand en wordt om het minst of geringste boos (misschien is boos niet het goede woord, maar een hele negatieve, afstandelijke en soms agressieve houding). TS kan er niet zo goed tegen mensen pijn te doen en probeert dus uit te praten wat er mis zit. Dit eindigt in gesprekken van 2-3 uur (vaak 's avonds laat), waar TS dit soort problemen met anderen in 10 minuten oplost. Tijdens die gesprekken krijgt TS veel nare dingen (beledigingen, etc. )naar zijn hoofd geslingerd.

Na meerdere malen aan te geven daar problemen mee te hebben, besluit TS na iets meer dan 3 maanden er een punt achter te zetten. Vriendin woedend, als je iets wilt kun je het bereiken ook. Bovendien lag het feit dat ze licht aangebrand is en lelijke dingen zei niet aan haar maar aan haar bloedsuikerniveau (ivm diabetes), en het is, aldus vriendin, ontzettend laag om het om een mankement uit te maken.
TS besluit er volledig voor te gaan, als hij het wil, kan het. Hij doet zijn uiterste best om haar niet te irriteren, en om de nare dingen te tolereren. Ondertussen probeert vriendin om zoveel mogelijk te accepteren, niet boos te worden en geen lelijke dingen te zeggen.
Dit kost TS uiterst veel moeite, aangezien zijn ideale relatie een is waar problemen op een vriendelijke toon besproken worden (en TS heeft in het verleden een relatie gehad waar dit werkte).

Het gaat steeds beter, TS en vriendin zitten lekker in de relatie met hier en daar een terugval (meestal een week of 2-3 niets, dan 3-4 keer achter elkaar) TS accepteerd dit en geeft aan dat hij de inzet van vriendin op prijs stelt. Echter, deze terugvallen accepteren en het tolereren dat er nare dingen gezegd worden, kost TS erg veel moeite. Moeite die hij graag levert voor een goede relatie. TS zit op het uiterste van zijn kunnen, maar het resultaat mag er wezen, dus TS is blij. TS meldt dit en vriendin vraagt herhaaldelijk of TS niet teveel moeite doet. TS vind van niet, hij kan dit hebben (daarnaast doet TS veel dingen als koken, boodschappen en de was, en TS doet dat met plezier).
Vervolgens komen de tentamens in zicht, die uiteraard voor de nodige spanning zorgen. De problemen steken weer de kop op, erger als ooit. TS wordt uitgemaakt voor rotte vis. Dit doet pijn. TS is kapot, heeft geen energie meer om ook maar iets te investeren in de relatie en besluit dat dit niet de relatie is die hij wil en niet de relatie is waarin hij gelukkig is.

Vriendin raakt over de rooie. Vindt dat TS haar geen eerlijke kans geeft. Zegt niet doorgehad te hebben hoeveel moeite sommige dingen TS kostte. Dat zij zich wel nog meer in kan zetten.
TS denkt dan: als TS op het punt staat een relatie te beindigen, en daarna aangeeft zijn uiterste best te doen, dan lijkt hem de inzet duidelijk.
Daarnaast doet het ongelovelijk veel pijn om te horen dat vriendin ondanks alles niet d'r uiterste best heeft gedaan (of nu loopt te liegen in een laatste poging om TS bij zich te houden). Vriendin dreigt er een eind aan te maken (zichzelf).
TS en vriendin zitten momenteel in verschillende landen en TS kan niets voor vriendin doen, behalve de relatie doorzetten, maar TS gaat daar zelf aan onderdoor.

Samenvatting:
TS heeft vriendin, vriendin doet TS meermaals pijn, TS staat op het punt uit te maken omdat hij dit niet leuk vindt.
Vriendin over de rooie, wil het proberen. TS doet alles in zijn macht om de relatie te redden (en dit, en enkele andere dingen, te accepteren). Vriendin doet ook d'r best.
Tentamens voor de boeg en problemen worden erger dan ooit, TS voelt zich niet langer prettig in de relatie. Vriendin claimt TS, vindt het belachelijk dat TS het hierom uit wil maken. Dreigt vervolgens er een eind aan te maken (zichzelf), als TS niet terug komt. TS gaat echter kapot aan de relatie.
TS en vriendin zitten in verschillende landen.
Niet uitmaken, want dat wil ze niet.
Ik zou alles gewoon slikken, en gelukkig zijn met wat je nu hebt.

Ik vind haar, het is soms niet zo leuk met elkaar, maar ze wil gewoon verdergaan toch. ze kan het alleen niet zo goed uiten, en begint meteen met dreigen van zelfmoord enzo.
niet helemaal gezond... maar
jij boft echt.

Ik had ook dat ik best wel lang, aantal jaar, liefdesverdriet had over een meisje.
was alleen maar kalverliefde van haar kant, en we waren 16, en 'chase is better than te catch' en alles vond zij.
ik jaren depresief, ichtelijk stalkgedrag vanaf mijn kant. het is erg.
ik heb nu 7 jaar later een meisje ontmoet, 1 keer nogmaar, ik kan wel weer helemaal psycho worden enzo, maar nu laat ik dat niet zo ver komen. Ik ga uit van het slechtste, en ga wel weer gewoon naar de hoeren. zij laat nooit iets van zich horen, omdat ze een moeilijk leven heeft. en geen tijd heeft voor mij.
en ik heb het toch al verkloot, door gemene emails.
depresief klinkende emails
dreigende emails
eisende emails.

jij boft nu echt, en ik zou het heel zielig voor haar vinden.

als je het wil uitmaken nu. doe dat niet, en doe gewoon zelf minder moeite voor de relatie.
is makkelijker voor je. en zo kan het toch nog wat worden.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:13:16 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83801438
Dus ...
pi_83801948
Ik herken het gedrag eerlijk gezegd wel van mensen met slecht gereguleerde suiker.

Maar ook al komt het door de suiker, dat wil niet zeggen dat je het daarom niet uit kunt maken. Je bent niet gelukkig met de relatie, dat is genoeg reden, er hoeft niet iemand de schuld te hebben. Het is gewoon niet anders, jij kunt / wilt hier niet mee om gaan, nou stop er dan mee want de situatie verandert niet.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:27:39 #24
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_83801973
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:13 schreef Copycat het volgende:
Dus ...
dus:
-niet zomaar nu gaan uitmaken. want je weet niet hoe je boft. ik kan niemand vinden in elk geval die mij leuk vind. je boft echt.
wat wil je dan, de 'perfecte' relatie ofzo.

-en niet uitmaken, omdat dat heel kut voor haar is.
ik haat het zelf ook als iemand het zomaar ineens uitmaakt, of ineens niets meer van zich laat horen

doe gewoon wat minder moeite om alles uit te praten, als je het niet trekt. dat lukt nu toch niet zo goed
en ga blij zijn met haar.
pi_83802005
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:12 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

Niet uitmaken, want dat wil ze niet.
Ik zou alles gewoon slikken, en gelukkig zijn met wat je nu hebt.

Ik vind haar, het is soms niet zo leuk met elkaar, maar ze wil gewoon verdergaan toch. ze kan het alleen niet zo goed uiten, en begint meteen met dreigen van zelfmoord enzo.
niet helemaal gezond... maar
jij boft echt.

Ik had ook dat ik best wel lang, aantal jaar, liefdesverdriet had over een meisje.
was alleen maar kalverliefde van haar kant, en we waren 16, en 'chase is better than te catch' en alles vond zij.
ik jaren depresief, ichtelijk stalkgedrag vanaf mijn kant. het is erg.
ik heb nu 7 jaar later een meisje ontmoet, 1 keer nogmaar, ik kan wel weer helemaal psycho worden enzo, maar nu laat ik dat niet zo ver komen. Ik ga uit van het slechtste, en ga wel weer gewoon naar de hoeren. zij laat nooit iets van zich horen, omdat ze een moeilijk leven heeft. en geen tijd heeft voor mij.
en ik heb het toch al verkloot, door gemene emails.
depresief klinkende emails
dreigende emails
eisende emails.

jij boft nu echt, en ik zou het heel zielig voor haar vinden.

als je het wil uitmaken nu. doe dat niet, en doe gewoon zelf minder moeite voor de relatie.
is makkelijker voor je. en zo kan het toch nog wat worden.

Iemand die hier iets van kan maken? Ik niet namelijk. Klinkt als slecht advies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')