abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:54:42 #1
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_83767848
ik heb van de huisarts na ongeveer een jaar flinke (volgende de HA) somatische klachten Xanax retard 1 meegekregen.

Overal lees ik op internet dat het een heel zwaar middel enzo is, maar ik heb gisteren voor de 1e keer toch echt 2mg genomen maar ik merk er behalve dat ik er iets rustiger van wordt niet veel bijzonders van.

reageer ik er nou zo licht op of overdrijven ze zo op het internet ?
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_83768015
Xanax retard is echt wel een heftig middel hoor. Je zult niet echt heftige dingen merken zolang je het slikt, maar op het moment dat je gaat afbouwen kan het zijn dat je toch wel even door een moeilijke tijd zal gaan. Ik heb zelf 4 * 0.5 mg Xanax retard geslikt en tijdens het afbouwen kreeg ik last van ontwenningsverschijnselen. Dit middel is namelijk verslavend en er wordt ook altijd geadviseerd om het niet lang te gebruiken en heel langzaam af te bouwen.
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:00:07 #3
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_83768037
Yep, en dit is de laatste waarschuwing. Niet gaan lopen klooien hier.

[ Bericht 38% gewijzigd door Snakey op 07-07-2010 16:02:08 ]
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_83768101
Alvast een linkje voor als je er straks vanaf wilt, maar niet meer zonder kunt: http://www.benzodebaas.nl/ (Site van het Ministerie van VWS, dus geen spammerij). Enjoy.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:02:30 #5
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83768144
Je lichaam gaat er gewoon anders mee om.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_83768285
Benzo's zou ik sowieso mee oppassen. Helemaal als je een drinker / blower / snuiver bent, maar ook als je verder nuchter blijft.

Een tablet opzich kan vaak geen kwaad. Maar door het hele ritueel van dagelijks innemen kan eigenlijk bijna niet voorkomen worden dat je er ontwenningsverschijnselen van gaat krijgen, of misschien wel verslaafd aan raakt.

Alprazolam is het trouwens en wordt verkocht onder de naam Xanax.
pi_83768655
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1490426/1/25#83768285]Alprazolam is het trouwens en wordt verkocht onder de naam Xanax.
Alprazolam is de werkzame stof in Xanax, maar is niet exact hetzelfde.
Xanax is een retard en dat houdt in dat de hoeveelheid ingenomen stof gelijkmatig gedurende een bepaalde periode door het lichaam verspreid wordt. De Alprazolam is geen retard en dat houdt dus in dat je het in neemt en het gedurende een bepaalde periode voor de volledige hoeveelheid werkt.
pi_83768697
genoteerd
pi_83768805
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:14 schreef boyv het volgende:
genoteerd
Oke

Maar het blijft hoe dan ook geen perfect middel te zijn, maar als je het nodig hebt dan zul je het toch moeten slikken.
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:20:28 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83768993
KuikenGuppy
  woensdag 7 juli 2010 @ 17:58:43 #11
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_83772646
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:20 schreef Burdie het volgende:
Kijk eens in dit topic: [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #15
bedankt voor alle reacties, ik zal het nog even in het centrale topic vragen
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:03:42 #12
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_83772774
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:05 schreef boyv het volgende:
Benzo's zou ik sowieso mee oppassen. Helemaal als je een drinker / blower / snuiver bent, maar ook als je verder nuchter blijft.

Een tablet opzich kan vaak geen kwaad. Maar door het hele ritueel van dagelijks innemen kan eigenlijk bijna niet voorkomen worden dat je er ontwenningsverschijnselen van gaat krijgen, of misschien wel verslaafd aan raakt.

Alprazolam is het trouwens en wordt verkocht onder de naam Xanax.
ohja ben trouwens gestopt met roken/blowen/drinken doordat mijn klachten bestaan uit maagklachten en veel braken wil ik niet mn maag nog verder belasten
pi_83885640
Het is toch juist de bedoeling dat je van Xanax rustig/ontspannen wordt?
Maar als jouw somatische klachten uit maagklachten bestaan, dan snap ik niet waarom je dat middel krijgt?
Bij maagklachten zou ik eerder denken aan een maagonderzoek (als je die al niet hebt gehad) en als je een ontsteking hebt of maagzuur daar aan gerelateerde medicijnen voor krijgt.
Of...speelt er meer behalve maagklachten?
pi_83885702
Hij bedoelt psychosomatische klachten, die ontstaan door stress/onderdrukte emoties.

Maar het is uiteindelijk wel een heftig middel ja, en verslavend zoals gezegd.
Springfield's looking pretty dusty today
  zondag 11 juli 2010 @ 17:26:16 #15
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_83922891
vandaag lijkt het wel of de medicijnen verkeerd zijn gevallen ?
had vandaag bijna niet geslapen en heel mn familie denkt nu dat ik zwaar aan de drugs zit ...
heel zwaar gevoel ik mn hoofd, praat langzaam en kan niet meer helder nadenken ....

misschien moet ik er toch maar mee stoppen ? of komt dit doordat ik niet geslapen heb ?
pi_83947037
En ook echt niet reageren op mijn bericht....
  maandag 12 juli 2010 @ 13:16:35 #17
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_83953639
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:46 schreef Yoewie het volgende:
Het is toch juist de bedoeling dat je van Xanax rustig/ontspannen wordt?
Maar als jouw somatische klachten uit maagklachten bestaan, dan snap ik niet waarom je dat middel krijgt?
Bij maagklachten zou ik eerder denken aan een maagonderzoek (als je die al niet hebt gehad) en als je een ontsteking hebt of maagzuur daar aan gerelateerde medicijnen voor krijgt.
Of...speelt er meer behalve maagklachten?
De dokter denkt dat de maagklachten misschien door angst veroorzaakt worden en als dat echt zo zou zijn zou dit een tijdelijke oplossing zijn.

Ik heb al 7 soorten zuurremmers gehad, dus ik denk dat dat geen oplossing meer is
maagonderzoek heb ik ook al gehad
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:22:00 #18
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85538949
heb eergisteren geprobeerd te stoppen met Xanax :)
merkte er weinig van maar werd sinds gisteren opeens zwaar depressief
deze bijwerking staat niet in de bijsluiter, maar misschien voor de zekerheid toch nog maar eventjes doornemen dan ? :?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:25:00 #19
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_85538993
Ga eens langs de apotheek of de huisarts, zou ik zeggen. :)
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:33:44 #20
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85539144
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:25 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Ga eens langs de apotheek of de huisarts, zou ik zeggen. :)
ga maandag idd maar eens langs de apotheek, de huisarts weet het ook niet echt meer geloof ik :)
pi_85541652
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:02 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
Doe eens wat voorbeelden als in " hoe anders?"
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85579123
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:02 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
en dat is inherent aan het ouder worden toch?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 22 augustus 2010 @ 19:50:30 #23
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85579772
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:31 schreef rubje het volgende:

[..]

en dat is inherent aan het ouder worden toch?
snap ook niet precies wat ie daarmee bedoeld
wat ik wel merk is dat die 1mg nu amper nog effect heeft en ik er eerder paniekachtig word (terwijl ik dit voor de medicatie bijna nooit had)

zal de gewenning wel zijn :{ hopelijk hoef ik straks niet 2mg/dag in te nemen

heb al op 4mg/dag gezeten en toen kon ik na een week amper nog normaal praten :')
pi_85582496
Denk dat iedereen overal anders op kan reageren, ik heb ooit wel eens morfine gehad en merkte er niet echt veel van. En met een operatie moeten ze bij mij zo'n beetje 2x spuiten dan wat normaal is om eea te verdoven, geen idee hoe dat kan.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:16:26 #25
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85582883
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:06 schreef Samson het volgende:
Denk dat iedereen overal anders op kan reageren, ik heb ooit wel eens morfine gehad en merkte er niet echt veel van. En met een operatie moeten ze bij mij zo'n beetje 2x spuiten dan wat normaal is om eea te verdoven, geen idee hoe dat kan.
klopt :)
het rare is wel dat bijv alle maagmedicijnen die ik slik (omeprazol, domperidon etc) bijna een omgekeerde werking hebben of helemaal niet werken bij mij

en op sommige medicijnen die ik heb gehad (zoals haloperidol) was ik na een 0.5mg al bijna tot niks meer in staat :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')