quote:Ja erg leuk, die hoezen... Ik heb zelf ook veel op vinyl, waarvan ik de artwork echt cool vind. Maar zeg nou zelf: als je DJ bent ga je echt niet een half uur naar je hoezen lopen staren van: WOW, dit is echt 5 keer groter dan CD hoesjes!!! Nee, je denkt: fijn, op een 5 keer kleiner schijfje 5 keer zoveel nummers
Op maandag 30 juni 2003 01:02 schreef sig000 het volgende:
Die hoezen..
quote:Als DJ kun je met 2 draaitafels creatiever zijn als met CD-spelers.
Op maandag 30 juni 2003 01:06 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Ja erg leuk, die hoezen... Ik heb zelf ook veel op vinyl, waarvan ik de artwork echt cool vind. Maar zeg nou zelf: als je DJ bent ga je echt niet een half uur naar je hoezen lopen staren
[/quote]
quote:Voor hoeveel wil je wedden van niet?? Ik heb DJ's op CD spelers leukere dingen horen doen dan draaitafels, geloof me
Op maandag 30 juni 2003 01:10 schreef sig000 het volgende:[..]
Als DJ kun je met 2 draaitafels creatiever zijn als met CD-spelers.
.
quote:
Op maandag 30 juni 2003 01:11 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Voor hoeveel wil je wedden van niet?? Ik heb DJ's op CD spelers leukere dingen horen doen dan draaitafels, geloof me
Ok,ik geloof je niet.
quote:Misschien ben je nog iets te "oudbollig" of "traditioneel" om het niet te geloven. Ga 's een keertje wat DJ's checken die op CD draaien. Nogmaals, Laidback Luke is een goed voorbeeld. Die man kan dingen op CD spelers waar enkel ander vinyl DJ nog wat van kan leren.
Op maandag 30 juni 2003 01:15 schreef sig000 het volgende:[..]
Ok,ik geloof je niet.
Noem jij 's wat dan waarvan jij denkt dat het onmogelijk is op CD spelers...
quote:Scratchen.
Op maandag 30 juni 2003 01:20 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Noem jij 's wat dan waarvan jij denkt dat het onmogelijk is op CD spelers...
quote:Whahaha, jongen als je nou in vervolg 's even iets opzoekt voordat je gaat praten, dan ga ik weer in discussie met je. Neem even een kijke op: http://pioneerprodj.com/index.asp, wil je? Tot die tijd kun je beter even stil zijn, grapjas.
Op maandag 30 juni 2003 03:57 schreef sig000 het volgende:[..]
Scratchen.
.
quote:Scratchen met CD is allang mogelijk, maar dan nog blijft de vraag, produceert het hetzelfde geluid als een LP, klinkt het net zo warm?? Is btw volgens mij niet echt goedkope apparatuur, heb er wel eens een DJ mee aan het werk gezien, ondanks dat ik liever een echte plaat zie vind ik dit erg mooi spul!!!!
Op maandag 30 juni 2003 09:49 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Whahaha, jongen als je nou in vervolg 's even iets opzoekt voordat je gaat praten, dan ga ik weer in discussie met je. Neem even een kijke op: http://pioneerprodj.com/index.asp, wil je? Tot die tijd kun je beter even stil zijn, grapjas.
quote:*ruim twee maanden later
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:49 schreef OphiOn het volgende:
Ik ben ook overtuigd dat Vinyl gewoon weg beter klinkt dan CD. Ik ben alleen een beetje bang dat mijn lp's stuk gaan of snel slijten omdat ik welllicht een verkeerde afstelling heb. Ik heb een PHILIPS F7111 platenspeler. Nou heb ik al zoveel sites gevonden met info over het afstellen van een platenspeler. Daar heb ik mij nooit echt mee bezig gehouden. Gewoon een plaat erop dumpen en luisteren maar. Ik heb gelezen dat je platen stuk kunnen gaan wanneer de naald te dicht op te plaat zit. Moet ik mij nu hier druk over maken? Aangezien ik mijn platenspeler nooit speciaal heb afgesteld ofzo. Overigens koop ik een nieuwe platen speler over 2 maanden.
En nieuwe gekocht??
quote:BIJNA niemand, dus die paar die daar niet onder vallen zijn hier aan het zeiken
Op donderdag 9 oktober 2003 13:19 schreef Chillmeister het volgende:
Zou wel mijn mp3 collectie (40GB) op vinyl willen hebben. maar daar heb ik gewoon het geld niet voor. en dat mensen mp3 afzeiken vindt ik ook stom want 256kb/s en een CD kan bijna niemand het verschil horen.
Ik vraag me ook af waarom je eigenlijk je mp3 collectie op vinyl wil zetten en hoe je dat in godsnaam had willen doen?????
quote:Maar, los daarvan, een mp3 is toch al gecomprimeerd? Wat voor toegevoegde waarde heeft een mp3 geschreven op vinyl? Dan gaat het er toch puur om dat je het nummer op je platenspeler kan afdraaien? Want de muzikale verschillen die vinyl tov cd heeft, die zijn dan toch helemaal geen issue, wegens die compressie?
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:46 schreef Robar het volgende:
Ik vraag me ook af waarom je eigenlijk je mp3 collectie op vinyl wil zetten en hoe je dat in godsnaam had willen doen?????
quote:Nou das niet helemaal waar, want vinyl heeft weer compleet andere eigenschappen dan een CD. Zo heeft een lp van nature een diepere klank. Dus als je een nummer op CD zet zal exact hetzelfde nummer op LP warmer en dieper klinken. Maar wat wel waar is is dat de kwalitiet verder hetzelfde zal blijven. Hoge tonen zullen er niet bij komen op plaat, net als op een CD. Je zal toch bepaalde tonen blijven missen.
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:50 schreef haaahaha het volgende:[..]
Maar, los daarvan, een mp3 is toch al gecomprimeerd? Wat voor toegevoegde waarde heeft een mp3 geschreven op vinyl? Dan gaat het er toch puur om dat je het nummer op je platenspeler kan afdraaien? Want de muzikale verschillen die vinyl tov cd heeft, die zijn dan toch helemaal geen issue, wegens die compressie?
quote:Dat is wat ik probeer te zeggen, alleen de eigenschappen van vynil zullen invloed hebben op het geluid. Maar een MP3 blijft een MP3, je zal dus dezelfde beperkingen hebben!
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:08 schreef Puur het volgende:
Het grote verschil tussen CD/MP3 en vinyl is dat vinyl een hogere resolutie heeft. Bezitters van digicams zullen heel erg bekend zijn met wat een hogere resulutie kan betekenen met goede weergaveapparatuur. MP3 omzetten naar vinyl heeft dus geen enkele zin.
quote:weet jij eigenlijk wel wat het verschil tussen soundprocessing en een limiter is
Op maandag 3 maart 2003 11:41 schreef ginod het volgende:
Volgens mij zijn er inderdaad een hoop producers /etc die inderdaad graag de max.limit flink omhoog gooien. Zie Cooledit bij MAX. Limiting. Doe nu bij dat klassiek geval eerst maar een normalize en daarna een max limit op minimaal 6 DB, krijg je ook zowat een groene brede strook....Klinkt misschien wel hard en duidelijk (voor sommigen) maar zo was het dus NIET bedoeld. Op de radiozenders (velen dan) staat er ook flink de limiter te blazen... Ben Liebrand deed tijdens de herhaling van de grandmixen de limiter bij 538 gewoon op standby
quote:Ja, dat snap ik, maar wat ik vraag is, als je een mp3, wat tenslotte al gecomprimeerd is, en je het op vinyl zet...die lp tovert dan toch niet ineens de klanken (=informatie) tevoorschijn die die compressie van mp3 al in de eerste plaats heeft weggelaten?
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:04 schreef Robar het volgende:[..]
Nou das niet helemaal waar, want vinyl heeft weer compleet andere eigenschappen dan een CD. Zo heeft een lp van nature een diepere klank. Dus als je een nummer op CD zet zal exact hetzelfde nummer op LP warmer en dieper klinken. Maar wat wel waar is is dat de kwalitiet verder hetzelfde zal blijven. Hoge tonen zullen er niet bij komen op plaat, net als op een CD. Je zal toch bepaalde tonen blijven missen.
Dus daarom: wat voor voordeel (anders dan dat je het nummer op je audioset met platenspeler kan beluisteren) heeft het zetten van een mp3 op vinyl?
quote:ik geloof je niet en noem slechts dmc wedstrijden waar het gaat om turntableism (schrijf je dat zo)
Op maandag 30 juni 2003 01:11 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Voor hoeveel wil je wedden van niet?? Ik heb DJ's op CD spelers leukere dingen horen doen dan draaitafels, geloof me
1 voorbeeld: ik heb nog nooit iemand live een cdtrack achterstevoren horen afspelen, met draaitafels en platen kan dat wel !
quote:Geen......
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:41 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ja, dat snap ik, maar wat ik vraag is, als je een mp3, wat tenslotte al gecomprimeerd is, en je het op vinyl zet...die lp tovert dan toch niet ineens de klanken (=informatie) tevoorschijn die die compressie van mp3 al in de eerste plaats heeft weggelaten?
Dus daarom: wat voor voordeel (anders dan dat je het nummer op je audioset met platenspeler kan beluisteren) heeft het zetten van een mp3 op vinyl?
quote:Er is toch echt apparatuur op de markt die je kan gebruiken om te "scratchen met CD's" niet met de CD zelf uiteraard, maar het heeft hetzelfde effect. Ook zul je daar ongetwijfeld een track mee achterstevoren kunnen spelen. Wat dat betreft zijn er al aardig wat mogelijkheden hoor.
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:46 schreef Freeflyer het volgende:[..]
ik geloof je niet en noem slechts dmc wedstrijden waar het gaat om turntableism (schrijf je dat zo)
1 voorbeeld: ik heb nog nooit iemand live een cdtrack achterstevoren horen afspelen, met draaitafels en platen kan dat wel !
quote:Ik bedoelde dus kopen. veeeel te duur. Maar vorig jaar ging ik een week op wintersport met een paar vrienden en in de chalet was een draai tafel. Was de eerste keer dat ik zat te mixen en scratchen enz.. Ik was mischien geen super dj. Maar ik had er gewoon zo veel lol erin.
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:46 schreef Robar het volgende:[..]
BIJNA niemand, dus die paar die daar niet onder vallen zijn hier aan het zeiken
. Dan mag dat toch?
quote:ik heb het niet over scratchen, dat kan perfect.
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:56 schreef Robar het volgende:[..]
Er is toch echt apparatuur op de markt die je kan gebruiken om te "scratchen met CD's" niet met de CD zelf uiteraard, maar het heeft hetzelfde effect. Ook zul je daar ongetwijfeld een track mee achterstevoren kunnen spelen. Wat dat betreft zijn er al aardig wat mogelijkheden hoor.
wat je dus ziet is dat DJ's die dat willen de track omkeren in de computer en dan op cd branden en er mee spelen terwijl het met een platenspeler in 1 x kan.
Ik neem als voorbeeld electronische muziek. Wordt in 99% van de gevallen met behulp van een computer gebruikt. De perserij krijgt een xx bit wav file aangeleverd. Waarom zou vinyl dan dieper klinken? Het analoge is er namelijk vanaf, het geluid is afkomstig van digitale bronnen (VA synths, computer, etc).
Met het persen op vinyl worden welliswaar bepaalde frequentie verhoudingen net iets anders, maar dat maakt voor de geluidskwaliteit niet uit. Er worden al in ieder geval geen frequenties toegevoegd waardoor een dergelijke plaat niet, zoals vaak beweerd wordt, beter klinkt dan CD.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |