Ik heb een paar albums zowel op lp als op cd, en ik prefereer de lp-versies. Bovendien is zo'n grote lp-hoes toch véél mooier dan zo'n cd-boekje, met onleesbaar kleine lettertjes.
Maar wat vind jij? Onzin of niet?
quote:
Op 17 juli 2000 21:40 schreef Zanderrr het volgende:
Ondanks de kleine tikjes en kraakjes vind ik zelf vaak ook dat een lp meer 'leeft'.
Helemaal mee eens. Een LP heeft een veel voller geluid. Een CD klinkt veel sterieler. Alsof je alle instrumenten afzonderlijk kunt horen. Muziek op een LP klinkt veel meer als een geheel. Net als op de radio bijvoorbeeld.
Qua gemak is CD superieur, maar muzikaal zijn de LP en ook de radio bij mij favoriet.
quote:
Op 17 juli 2000 22:06 schreef Arcee het volgende:
Qua gemak is CD superieur, maar muzikaal zijn de LP en ook de radio bij mij favoriet.
De radio? Dat is niet zo'n heel goede kwaliteit hoor... Dan klinken cassetebandjes bij jou ook beter dan cd?
Ik prefereer muziek minimaal 16bit stereo @ 44.4Khz, of dit nu CD of MP3 is ...
MP3 is qua gemak het best.
Het moie van platen is dat ze zo goedkoop zijn dat je een beetje met oude muziek kunt experimenteren. Ik terk gewoon alles wat bekend klinkt uit de 1-gulden bak en ik heb weer voor een paar weken muziek...
AN-A-LOOG!
AN-A-LOOG!!
Zelf draai ik wel eens wat club plaatjes aan elkaar, komt er later zo'n nummer uit op CD dan valt het me vaak op dat dat erg kaal en idd, steriel, klinkt. Ook heb ik wat platen van Blonde Redhead, als ik deze vergelijk met de CD versie dan draai ik de LP veel en veel vaker, gewoon omdat het mooier en voller klinkt... En het heeft gewoon wel wat, dat plaatjes draaien... *zucht*
"Sorry moppie, effe nokke nou, ik mot de LP effe omdaaie" (en dat om de 15 a 25 minuten)
CD duren langer en CDspelers hebben tenminste 'repeat' en als het een goede CD is het geen enkel probleem dat je 'm 7 keer achter elkaar hoort...
quote:
Op 18 juli 2000 14:45 schreef SunChaser het volgende:
de shuflemode is bij lp's niet zo handig.
dat heet scratchen
een mooi compromis is het nummer van James Holden ´Horizons´. ik heb het op cd, maar je hoort het kraken van de plaat
quote:
Op 18 juli 2000 15:04 schreef SunChaser het volgende:
Tears for Fears (Shout)
heb ik laatst een remix van gehoord, en is verkrijgbaar op cd en vinyl
quote:
Op 18 juli 2000 16:21 schreef SunChaser het volgende:
maken ze nog eigenlijk wel vynil?
Zekers! Geen enkele DJ wil met CD's werken.
quote:Alleen Alice DJ!
Op 18 juli 2000 16:23 schreef Zanderrr het volgende:
Zekers! Geen enkele DJ wil met CD's werken.
quote:
Op 18 juli 2000 16:21 schreef SunChaser het volgende:
maken ze nog eigenlijk wel vynil?
Zoals ik al zei.. Veel metal word op vinyl uitgebracht! Maar zoals iemand anders ook zei.. Dat alleen de grote labels geen vinyl meer doen... Dat klopt zo ongeveer wel ja!
* Gellarboy haalt dat meestal van E-bay af
Dat vinyl van NU mooier klinkt dan een CD is bullshit, want alles wordt tegenwoordig digitaal opgenomen en dan voor de LP op analoog overgezet. De kwaliteit is dus hetzelfde of minder. Dat het mooier klinkt zit tussen de oren ben ik bang...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |