#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:00 |
Om een lang verhaal kort te maken, carburateur aan de onderkant heeft een knopje om de vlotter te kunnen vlotteren, ik heb al van alles geprobeerd, en de bromfietshandelaar hierzo heeft zwart plakkerig spul erop gesmeerd dat uiteindelijk hard is geworden. Dit hielp 2 dagen en toen begon ie weer te lekken en is dat harde spul redelijk eenvoudig los te maken en weer beetje zacht geworden. Aangezien ik dat knopje echt niet nodig hebt en hij bleef lekken heb ik hem eraf geknipt en was ik van plan een bout en moer en rubberen ring te gebruiken om dat gat weer te dichten, In de praktijk pakt het anders uit, er is geen ruimte in de vlotter om de moer kwijt te kunnen. Ik zit me dus af te vragen of er wel iets bestaat om het gat dicht te maken wat tegen het aanvreten van benzine kan? Kit of iets anders. (bromfietshandelaar is met vakantie ontdekte ik net). Natuurlijk kan ik een nieuwe onderkant kopen maar ik wil eerst zeker weten dat ik niks meer met de oude kan. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 18:01:14 ] | |
FreezePop | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:03 |
Duct tape. | |
Googolplexian | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:05 |
Een ei | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:06 |
ONZ is een paar deuren verderop | |
Sounddragon | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:19 |
Heb je een plaatje per ongeluk ?? Je wilt het gaatje van het vlotterknopje dichtmaken ? ![]() Er is niet zo heel veel kruid gewassen tegen benzine, maar kun je er een stukje slang overheen schuiven ?? | |
2cv | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:23 |
De vlotter vlotteren ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:29 |
quote:Nee, het is een plastic buisje wat dmv van een veer teruggeduwt wordt en als je dat indrukt loopt er benzine uit de vlotterkamer eruit. Die plastic buisje was dichtgesmeerd met zwart plakkerig spul wat na een uurtje keihard werd. Ik heb geen idee wat dat spul was maar volgens de bromfietshandelaar doen ze dit vaker. | |
Darkomen | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:30 |
Kneedbaar staal, te koop bij de bouwmarkt. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:33 |
quote:Kan dat tegen benzine, sluit ie de gat goed af zodat de benzine er niet lang sijpelt? | |
2cv | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:33 |
Waarom moet je de vlotterkamer uberhaupt leeg drukken/pompen ? | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:42 |
![]() ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 18:43:06 ] | |
Darkomen | dinsdag 6 juli 2010 @ 18:59 |
quote:Denk het wel, kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Afdichten ligt aan jezelf. | |
Marvelous | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:12 |
Ik heb het gelezen, maar ik snap niet waarom je er uberhaupt iets af knipt... Ik zou het oplossen door hem weer te krijgen zoals hij orgineel hoort... Dus als dat een nieuw onderdeel moet zijn, dan dat! ga er gewoon van uit dat de fabriek dat niet voor niets heeft gedaan! | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:23 |
quote:Like as i said before, ik heb al van alles vervangen, pakking, dat dingetje wat benzinetoevoer regelt en eruitziet als een raketje, en de bromfietshandelaar smeerde er uiteindelijk wat erop wat slechts 2 dagen bleef zitten maar het gelek is wel opgehouden. Ik wilde hem erafknippen en dan een boutje en moertje en rubberen ring hem voorgoed sluiten, desnoods met locktite maar daar is geen ruimte voor zag ik te laat. Ik zit al uren te piekeren en vond het de beste oplossing dan opnieuw dat spul erop smeren. Hoe dan ook, ik heb kneedbaar staal erop gedaan, we zullen zien of het helpt en anders wordt het zeer waarschijnlijk een nieuwe carberateur als het bakje niet los te koop is. Ik wordt gewoon schijtziek van de benzinegeur in mijn huis ![]() Overigens heeft de fabrikant het gemaakt om zeg maar oud benzine eruit te kunnen laten lopen handmatig zonder hem open te moeten schroeven. Maar dit heb je zo goed als nooit nodig. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 19:34:08 ] | |
Marvelous | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:31 |
Hopelijk werkt dit dan!! maar een beetje benzine geur is heerlijk ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:33 |
quote:De 1e paar dagen was ik high, vond het nog wel komisch maar na een tijdje, vooral tijdens het slapen irriteer je je eraan dat alle ramen openstaan maar het nog in elke kamer te ruiken is. Straks voetbal kijken en daarna misschien verder sleutelen en anders morgen (is al uitgehard na 5 min staat er op verpakking?) | |
Turquaz52 | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:38 |
hmm... buisje er af halen, en dicht kitten en dan dicht branden (in een joint vorm).. terug op plaatsen met kit aan de zijkanten en terug plaatsen.. ![]() | |
Marvelous | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:39 |
quote:Dan kan je hem weer klaar hebben voor voetbal begint!! Off topic: morgen rond 3 uur breng ik je stoelen langs.. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:40 |
quote:Is niet eraf te halen zonder hem te slopen Ik denk overigens niet dat hij lekt via de buisje maar via de koperen rand die te zien is op de foto, je ziet dat de cirkel niet helemaal rond is maar dat een stukje eruit is of zo. Ik heb nog nooit aan deze scooter gesleuteld en nieuw bij fabrikant gekocht, ik weet ook niet wat er is gebeurd dat ie lekt. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 19:41 |
quote:Mooi, dan kan je helpen met de carburateur! Jij bent de beste! ![]() SPOILER | |
T42 | dinsdag 6 juli 2010 @ 20:27 |
je vlotternaald zit vast | |
densmee | dinsdag 6 juli 2010 @ 20:49 |
hoe dik is die wand van dat messing anders daar draad in tappen en een kort boutje erin met vloeibare pakking | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 21:22 |
quote:Dat was ook 1 van mijn eerdere ideeen maar de messing ring draait mee. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 21:24 |
quote:Al vervangen, ik noemde het een ding dat op een raketje leek (wist de naam ervan ff niet meer). Hij is ongeveer 3 jaar oud en ik heb hem nog niet eens 1 keer zien hangen wat ik ook probeer. | |
Darkomen | dinsdag 6 juli 2010 @ 23:31 |
als het messing is kan je hem ook dicht solderen. Dat is weer een stukje netter | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2010 @ 23:34 |
quote:Dat had ik alleen gedaan als het gat kleiner was geweest, nu duurt het te lang voor de gat dicht is en is het plastic gesmolten gok ik zo, overigens vermoed ik dat de buitenkant van de messing ring lekt, check de foto maar ff, er lijkt een stukje plastic weg te zijn rondom de messingring. Dus ik moest iets hebben wat zowel het gat dichtmaakte als de buitenkant van de ring dichtte. | |
#ANONIEM | woensdag 7 juli 2010 @ 11:22 |
Vannacht weer in mekaar gezet, had hem vanochtend nodig vandaar... Hij lekt vooralsnog niet. Ff afkloppen nog ![]() | |
Marvelous | woensdag 7 juli 2010 @ 11:35 |
quote:Houd je vingers maar gekruist!! ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 juli 2010 @ 11:57 |
quote:Hoe moet ik dan gebaren tegen Summer? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 11:58:03 ] | |
Marvelous | woensdag 7 juli 2010 @ 12:01 |
quote:LipLuisteren ![]() | |
compier | vrijdag 9 juli 2010 @ 04:46 |
JB weld | |
#ANONIEM | vrijdag 9 juli 2010 @ 07:38 |
![]() Net gegoogeld, lijkt me een goede duurzame oplossing. Edit: na verder zoeken kom ik erachter dat dit 2 komponementen kneedbaar staal is. Zoiets had ik al gebruikt maar die van mij is van Bison, permanent repair, had ik nog liggen van een eerdere reparatie. Is ongeveer hetzelfde als JB Weld. [ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2010 08:15:26 ] | |
HaerdenC | vrijdag 9 juli 2010 @ 07:52 |
TEC 7 !!! echt waar kost 6 euro of zo voor een bus, kan goed tegen chemische middelen en is makkelijk verwerkbaar | |
#ANONIEM | vrijdag 9 juli 2010 @ 08:06 |
quote: Nou ik lees niets over tegen benzine kunnen in de beschrijving ervan? | |
HaerdenC | vrijdag 9 juli 2010 @ 11:47 |
Chemische bestendigheid goed: water, zeewater, alifatische oplosmiddelen, oliën, vetten, verdunde organische zuren, logen. matig: esters, ketonen, aromaten. slecht: geconcentreerde zuren, gechloreerde solventen, chloor van zwembaden als het tegen neem het van mij aan ... tegen wat benzine kan het ![]() |