abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2011 @ 08:51:49 #211
296917 Abby79
Being myself!
pi_105646651
Laatst gevonden via Whedonesque.com: Mark Watches Buffy the Vampire Slayer.

Best gaaf om verslagen van afleveringen te lezen van iemand die gewoon niets van Buffy weet :D Hij is nu bij aflevering 4. (ben benieuwd wat ie schrijft als ie de aflevering 'Angel' gezien heeft :P)

(Ow, en het was inderdaad weer tranen, bij zowel "The Gift" als "Bargaining" als Buffy op die toren staat :'()

That'll put marzipan in you pie plate, bingo!
We-want-her-to-be-exactly-she'll-never-be-exactly-I-know-the-only-really-real-Buffy-is-really-Buffy-and-she's-gone who?
O+ BuffyBot
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:53:22 #212
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_105647798
Geweldig stuk weer Gordian, met veel plezier gelezen :Y As always, kriebels om weer te gaan kijken nu! Ik heb wel van de week OMWF gekeken O+ Voor het eerst in een aantal jaar dat ik een aflevering van BtVS gezien heb en ik verbaasde me eigenlijk vooral over hoe jong Michelle Trachtenberg daar nog is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 02:04 schreef Gordian het volgende:
Is een lang verhaal geworden, sluit ik af met dat ik het jammer vind dat er eigenlijk geen crossovers tussen de series zijn. Ik snap dat de series op eigen benen moeten staan, maar toch. Ze zitten vrij dicht bij elkaar, in dezelfde staat nog, dan kunnen ze elkaar toch best eens te hulp schieten/opzoeken? Ik bedenk maar wat; Xander en Anya die eens naar LA gaan, Wesley die een boek van Giles nodig heeft, Buffy/Willow/Dawn die voor studie/school naar LA gaan, Cordelia die haar ouders opzoekt in Sunnydale, opties genoeg.
Het is jammer dat er geen grote cross-overs zijn inderdaad. We moesten het vooral doen met kleine cadeautjes zoals een telefoontje die in beide series voorkwam, Willow die Angel komt vertellen dat Buffy overleden is (en gelijk helpt met wat magic shizzle), Angel die (natuurlijk) bij de series finale van BtVS opduikt. Volgens mij was het vooral te wijten aan het feit dat Angel bij een andere omroep belandde. In seizoen 1 van Angel (seizoen 4 van Buffy) had je namelijk veel vaker dat ze cross-overs hadden.
  Admin vrijdag 16 december 2011 @ 09:56:09 #213
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_105647862
Nou, belandde.. Angel bleef bij The WB en Buffy ging naar UPN in de laatste twee seizoenen.

Maar of dat veel uit had gemaakt weet je nooit. Je hebt als producent twee series die met elkaar te maken hebben, maar die je ook gewoon hun eigen serie wil laten zijn, natuurlijk. Dus je gaat ze niet constant lopen vermengen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:06:44 #214
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_105648116
Whoops, door elkaar gehaald dan ;) Je hebt ook gelijk dat de series ook zichzelf moeten kunnen dragen zonder gastrollen van acteurs uit de andere serie. Maar het feit dat ze niet meer op dezelfde omroep zaten maakte het voor zover ik me kan herinneren wel iets ingewikkelder.

Wat ik vroeger trouwens ook altijd wel leuk vond, was om op het (later door TV.com opgeslokte) TVTome de reviews / recaps te lezen van Angel en BtVS, die jarenlang door dezelfde persoon geschreven werden. Dat was indertijd nog vrij uniek aangezien Internet lang niet zo ingeburgerd was als nu. Ik weet nog dat de recap daar van de allerlaatste aflevering van BtVS heel emotioneel (van de kant van de schrijfster) was. Nog anderen die daar misschien toevallig ook lazen?
pi_106644941
Hoi. Heb net seizoen een van Buffy teruggekeken, wat een slechte series was het toen. Ik zou het nooit verder hebben gekeken als het nu zo begon. Seizoen twee het begin is al een stuk beter :).
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:26:34 #216
296917 Abby79
Being myself!
pi_106645690
Ik zou hem niet slecht noemen, ja hij is ontzettend fout 90s, maar met afleveringen als The Wish (macho macho man, I want to be a macho man...), Angel, The Puppet Show (geen idee waarom, maar die puppet O+) en Prophecy Girl en geen enkele aflevering slechter dan Go Fish uit seizoen 2, ach, 't is niet slecht, het is eerder oud :P

Natuurlijk, qua karakters is er nog amper ontwikkeling, maar als Whedon dat had gedaan zoals in andere seizoenen, dan denk ik dat The WB er al vroeg de stekker uit had getrokken. Amerikaans publiek, zeker toen, was episodic series gewend, geen complete verhalen in een serie...

Ikzelf heb een tijdje terug seizoen 7 (weer) afgerond, ben nu even van Buffy op TV afgestapt :P Ben wel bij met de S9 comics (gedownload), en heb Death's Daughter van Amber Benson gelezen, en deel 2 besteld, maar da's niet echt Buffy ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  Admin dinsdag 10 januari 2012 @ 16:40:32 #217
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106646259
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:06 schreef Xurk het volgende:
Whoops, door elkaar gehaald dan ;) Je hebt ook gelijk dat de series ook zichzelf moeten kunnen dragen zonder gastrollen van acteurs uit de andere serie. Maar het feit dat ze niet meer op dezelfde omroep zaten maakte het voor zover ik me kan herinneren wel iets ingewikkelder.

Wat ik vroeger trouwens ook altijd wel leuk vond, was om op het (later door TV.com opgeslokte) TVTome de reviews / recaps te lezen van Angel en BtVS, die jarenlang door dezelfde persoon geschreven werden. Dat was indertijd nog vrij uniek aangezien Internet lang niet zo ingeburgerd was als nu. Ik weet nog dat de recap daar van de allerlaatste aflevering van BtVS heel emotioneel (van de kant van de schrijfster) was. Nog anderen die daar misschien toevallig ook lazen?
Ik heb heel veel series op tv.com gelezen (ik heb tvtome nooit meegemaakt). Later ben ik overgegaan naar Wikipedia, waar met name Buffy en Angel erg uitgebreid (soms iets te uitgebreid) zijn omschreven.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:44:06 #218
88233 Steve
Still the best.
pi_106646389
Er was een andere hele handige Buffy/Angel site die alle afleveringen helemaal uitploos met ontzettend veel achtergrondinformatie, en verwijzingen waarnaar in de serie gerefereerd werd. Maar die was op een dag ineens offline helaas.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_106712627
Wat is Go Fish toch een geweldige ep :D. Conchata Ferrell, Shane West en Wentworth Miller in een ep :o . Plus ik zag Christopher Gorham nog voorbij komen een ep eerder in I Only Have Eyes for You. Tot nu toe vind ik I, Robot... You, Jane een slechtere ep dan Go Fish hoor :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tegan op 12-01-2012 11:43:50 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:14:08 #220
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_106714031
"I Robot, You Jane" is dan ook een perfect voorbeeld van hoe er toentertijd tegen computers en het Internet aangekeken werden. Iedereen die "tech savvy" was, was meteen een ontzettende nerd. En het was vooral :o gevaarlijk :o online want er waren alleen maar pyscho's! Om naar niet te beginnen over het 'virus' :D
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:23:14 #221
296917 Abby79
Being myself!
pi_106714179
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 03:09 schreef Tegan het volgende:
Wat is Gone Fishing toch een geweldige ep :D. Conchata Ferrell, Shane West en Wentworth Miller in een ep :o . Plus ik zag Christopher Gorham nog voorbij komen een ep eerder in I Only Have Eyes for You. Tot nu toe vind ik I, Robot... You, Jane een slechtere ep dan Gone Fishing hoor :P.
Ik kan een aflevering niet geweldig vinden vanwege guest appearances :P (zeker als ik er geen van naam ken en na opzoeken alleen Conchata Ferrell herken, maar haar echt niet leuk vind ;))

Ik houd ook niet zo van die amerikaanse "school spirit" afleveringen, daar heb ik niet zoveel mee.

Dus voor mij is Go Fish echt slechter als I Robot, You Jane ;) (ik vind de nostalgie in I Robot, You Jane wel lollig, hij is zo erg verouderd dat het weer leuk word)
pi_106716548
Nouja, alle plots tot nu toe zitten een hoop gaten en 'goedgelovigheid' in, Ik vind Go Fish daarin niet slechter dan een andere ep. Itt dus I, Robot... You, Jane. Daar moet je wel heel veel voor geloven :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tegan op 12-01-2012 11:42:34 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:10:55 #223
296917 Abby79
Being myself!
pi_106723907
Holy crap...

Dat einde van comic 5 van seizoen 9 :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 08:58:26 #224
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_106751760
Must... not... read... spoiler :X Ik heb #5 nog niet ;(

In die "Mark Watches" recaps kwam ik zojuist in de reacties op aflevering s2e10 deze afbeelding :o

Admin vrijdag 13 januari 2012 @ 08:59:49 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106751777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:10 schreef Abby79 het volgende:
Holy crap...

Dat einde van comic 5 van seizoen 9 :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Ik blader vaak even door comics als ik ze net binnen heb, en die pagina zag ik toen zonder dat ik het verhaal gelezen heb. Ik ben soms een vervelende spoiler voor mezelf. :{
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_106752353
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 08:58 schreef Xurk het volgende:
Must... not... read... spoiler :X Ik heb #5 nog niet ;(

In die "Mark Watches" recaps kwam ik zojuist in de reacties op aflevering s2e10 deze afbeelding :o

[ afbeelding ]
da's toch uit my stephmother is an alien?
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:17:31 #227
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_106753302
We hebben een winnaar ^O^
  vrijdag 13 januari 2012 @ 11:08:04 #228
296917 Abby79
Being myself!
pi_106754587
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 08:59 schreef Breuls het volgende:
Ja. Ik blader vaak even door comics als ik ze net binnen heb, en die pagina zag ik toen zonder dat ik het verhaal gelezen heb. Ik ben soms een vervelende spoiler voor mezelf. :{
Het verhaal verduidelijkt niet heel veel over die pagina, dat komt nog gok ik :P
  donderdag 19 januari 2012 @ 08:47:56 #229
296917 Abby79
Being myself!
pi_106979377
Lol... ik heb vorig jaar een set Buffy glazen besteld bij Things From Another World, en nu kreeg ik vanmorgen een mail in de mail waarbij ik 5$ korting krijg bij een bestelling vandaag, omdat Buffy jarig is :P

woensdag 1 februari 2012 @ 13:04:07 #230
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_107475467
Bij "MarkWatches" is gisteren de finale van seizoen twee geweest. Ik realiseer me nu steeds meer dat ik toch écht eens aan een rewatch moet beginnen :P Ik kreeg nog steeds een brok in de keel toen ik in de comments een animated GIF zag van het moment dat Buffy Angel moet 'vermoorden' :+ En als ik nu aan alle toffe dingen denk die Mark in seizoen 3 te wachten staan, krijg ik ook veel zin om het zelf weer mee te maken :Y
pi_107475490
Ik ben ook weer bezig aan een rewatch, inmiddels in seizoen 3 :)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:18:13 #232
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107475907
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:04 schreef Xurk het volgende:
Bij "MarkWatches" is gisteren de finale van seizoen twee geweest. Ik realiseer me nu steeds meer dat ik toch écht eens aan een rewatch moet beginnen :P Ik kreeg nog steeds een brok in de keel toen ik in de comments een animated GIF zag van het moment dat Buffy Angel moet 'vermoorden' :+ En als ik nu aan alle toffe dingen denk die Mark in seizoen 3 te wachten staan, krijg ik ook veel zin om het zelf weer mee te maken :Y
Heb je die voorspelling van Mark gezien voor seizoen 3? Te grappig!

Wacht, hier is 'ie:

SPOILER
pi_107475953
Nou, daar zitten best wat rake observaties tussen!
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:33:59 #234
296917 Abby79
Being myself!
pi_107476365
Ik had bij sommige van Mark's (en Alice/enigmaticagentscully, zie de comments daar) echt zoiets van "Jullie hebben stiekem al vooruitgekeken!" :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:35:20 #235
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107476405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:33 schreef Abby79 het volgende:
Ik had bij sommige van Mark's (en Alice/enigmaticagentscully, zie de comments daar) echt zoiets van "Jullie hebben stiekem al vooruitgekeken!" :P
Ja inderdaad... :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:38:10 #236
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_107476515
Bij die "enigmaticagentscully" heb ik dat inderdaad ook af en toe, die zit té vaak in de juiste richting te hinten :P Maar Mark geloof ik op zich wel, vind dat hij heel vaak ook dingen totaal niet ziet aankomen. Of in ieder geval, hoe hij erop reageert voelt wel authentiek :)

Dat neemt niet weg dat die drie vetgedrukte verwachtingen inderdaad wel erg goed zijn :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:43:40 #237
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107476722
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:38 schreef Xurk het volgende:
Bij die "enigmaticagentscully" heb ik dat inderdaad ook af en toe, die zit té vaak in de juiste richting te hinten :P Maar Mark geloof ik op zich wel, vind dat hij heel vaak ook dingen totaal niet ziet aankomen. Of in ieder geval, hoe hij erop reageert voelt wel authentiek :)

Dat neemt niet weg dat die drie vetgedrukte verwachtingen inderdaad wel erg goed zijn :D
Ik volg Mark al vanaf toen 'ie Twilight aan het lezen was, dus ik vertrouw 'm inmiddels wel.

Deze: http://markreadstwilight.(...)idnight-sun-chapter/

_O-

http://markreads.net/revi(...)ds-twilight-archive/
pi_107476957
ben het nu aan het lezen. Leuke stijl heeft hij! Ik denk dat ik mijn rewatch ga synchroniseren met hem, zodat ik optimaal kan genieten van zijn observaties :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:52:44 #239
296917 Abby79
Being myself!
pi_107477037
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:50 schreef DragonFodder het volgende:
ben het nu aan het lezen. Leuke stijl heeft hij! Ik denk dat ik mijn rewatch ga synchroniseren met hem, zodat ik optimaal kan genieten van zijn observaties :)
Daar zit ik ook aan te denken... dus vanavond maar beginnen met 'Anne' :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:56:37 #240
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107477161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:52 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Daar zit ik ook aan te denken... dus vanavond maar beginnen met 'Anne' :P
Ok, ik doe mee. :)
pi_107477306
dan moet ik even een paar afleveringen wachten, maar bij Band Candy haak ik in :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:05:31 #242
296917 Abby79
Being myself!
pi_107501530
Hey Ken, want to see my impression of Ghandi?
*smashes Ken's head with a club*
Ghandi?
Well, you know, if he was really pissed off...

Geniaal :P

Of de quote van Larry, "If we can focus, keep discipline…and not have so many mysterious deaths, I’m telling ya, Sunnydale is gonna RULE!"

Oh, en scully heeft weer een geniaal commentaar:
"I have been known to temper my Buffy watching with the occasional episode of My Little Pony: Friendship Is Magic." lol!
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:22:09 #243
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_107502229
Nice aflevering inderdaad. Joyce met d'r 'I blame you' tegen Giles doet nog steeds pijn.
pi_107689419
Deze auto had Buffy toch een stuk saaiere serie gemaakt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door wolfrolf op 06-02-2012 20:47:38 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 9 februari 2012 @ 15:22:48 #245
296917 Abby79
Being myself!
pi_107792649
Die Audi reclame is wel heel flauw :P

Gisteren (vanwege Mark) Band Candy weer gekeken, blijft toch een geniale aflevering :D

Verder ook comic 9.6 gelezen... ik vond het een goed nummer, maar weet niet of ik het helemaal met Buffy eens ben :P (kreeg alleen een beetje een 'Ringer' gevoel, weet niet precies waarom)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')