Kijk je mee?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:30 schreef Xurk het volgende:
Ik wil ook Angel helemaal weer kunnen ontdekkenHet is niet eerlijk!
komt volgens mij ook omdat beide series op een gegeven moment bij verschillende zenders worden gemaakt en uitgezonden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:47 schreef Tegan het volgende:
Inmiddels bij seizoen drie. Wel vervelend dat je af en toe iets meekrijgt van het Buffy-plot, maar net te weinig dat het echt iets toevoegt aan het verhaal. Eerder vervelend. Bijvoorbeeld als Willow even vijf seconden in beeld komt om te zeggen dat Buffy dood is, vervolgens een paar afleveringen verder dat Cordelia ineens zegt dat ze weer leeft. En verder niets erover. Had beter eringeschreven kunnen worden.
Hmm wierd, zit toch anders in m'n hoofd, maar ja de tijd doet rare dingen met je...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:02 schreef Xurk het volgende:
Nou ja, alleen bij het laatste seizoen van Angel was Buffy gestopt hè
BtVS s1-3
BtVS s4 = Angel s1
BtVS s5 = Angel s2
BtVS s6 = Angel s3
BtVS s7 = Angel s4
Angel s5
Niet alleen teenage, SMG is nog steeds lief en Willow ook trouwensquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:27 schreef Xurk het volgende:
Ik heb niet zo snel last van emoties bij het kijken van TV-series, maar bij die scène kreeg ik me toch een brok in de keel
Voor de geïnteresseerden: seizoen 8 in de comics is officieel voorbij en over een paar maanden start seizoen 9, wat erg back to basic schijnt te gaan zijnZe hebben bekend iets teveel te hebben gedaan in seizoen 8 doordat ineens "alles" kon doordat ze niet aan budget etc. gehouden werden. Maar BtVS werkt natuurlijk het beste als het nog een béétje street-level blijft
Helaas gaan we één iemand missen in seizoen 9...Ik heb de comics nog nooit gelezen. Is het aan te raden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool, dat wist ik nog nietquote:Op woensdag 7 september 2011 21:05 schreef Breuls het volgende:
Op 14 september, volgende week dus, begint ook Buffy Season 9.
Ach, hij speelt ook al in Merlin natuurlijk.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:34 schreef Tegan het volgende:
Anthony Stewart Head zit overigens in de nieuwe US pilot Free Agents. Maar ik denk niet dat die serie lang blijft bestaan.
Oh nice, we like!quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:36 schreef superjojo het volgende:
vanaf komende week ook elke middag weer herhalingen op comedy central
Buffy of Angel?quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:36 schreef superjojo het volgende:
vanaf komende week ook elke middag weer herhalingen op comedy central
Ik was een beetje verbaasd dat Comedy Central 't uitzond. Die zender is toch bedoeld voor comedyseries? Dat Buffy regelmatig ook grappig is wil niet meteen zeggen dat het een comedyserie is.quote:Op donderdag 24 november 2011 06:46 schreef Gordian het volgende:
Stewart doet ook de stem van een baby meisje in Family Guy, was het alweer vergeten maar lag dubbel toen 'ze' pas weer een scene had.
Terug on topic; gezien Comedy Central Buffy niet meer uitzend ben ik zelf maar weer eens gaan kijken, was al weer een aantal jaar geleden dat ik meer dan een enkele aflevering gezien had. Gisteren seizoen 3 afgerond. In S1 en S2 een hoop overgeslagen (deels omdat ze pas uitgezonden waren, deels omdat er veel fillers tussen zitten), in S3 slechts twee.
Lijken, ja, maar dat is niet altijd zo. Overigens vond ik een mooi teken van de vooruitziende blik in S3 dat Faith in een droomscène Dawn aankondigt, die pas in S5 verschijnt. Ik dacht toen echt: damn, hoe ver vooruit werken jullie je verhalen eigenlijk uit?quote:Dit seizoen laat goed zien wat ik zo geweldig aan de serie vind; de Big Bad is goed gekozen, het overkoepelende verhaal heeft een goed tempo, en zelfs de filler afleveringen hebben wat belangrijke karakter ontwikkelingen. Al met al kan je er aan af zien dat Buffy geschreven is met een lange termijn visie. Dat is iets wat ik vaak wel mis in recentere series, die vaak van aflevering tot aflevering geschreven lijken te worden.
Het maakte de wereld wel groter: er waren niet alleen vampiers, maar ook een soort Frankenstein, en er is niet alleen de Scooby gang, maar the Initiative vecht ook tegen onderwereldbeesten. En Spikes verhaal in dat seizoen was ook wel tof.quote:Op donderdag 24 november 2011 08:12 schreef Abby79 het volgende:
Seizoen 4 vind ik trouwens lastiger doorkomen, het heeft hele goede afleveringen ("Fear, Itself", (persoonlijk vind ik "Beer Bad" ook leuk :p), "Pangs", "Something Blue", "Hush", "This Years Girl / Who Are You", "Superstar", "Primeval", "Restless"), maar ik vind de season arc te slechtIk vind Walsh / Adam nou niet echt een leuke "Big Bad", geef me dan maar The Mayor of Glory
Spike is sowieso coolquote:Op donderdag 24 november 2011 09:09 schreef Breuls het volgende:
Het maakte de wereld wel groter: er waren niet alleen vampiers, maar ook een soort Frankenstein, en er is niet alleen de Scooby gang, maar the Initiative vecht ook tegen onderwereldbeesten. En Spikes verhaal in dat seizoen was ook wel tof.
Was dat seizoen 3? Niet seizoen 4? Toen Faith weer wakker was uit haar coma? De scene komt mij namelijk heel bekend voor, maar ik heb seizoen 1-3 niet op dvd, dus die heb ik alleen maar destijds op TV gezien...quote:Op donderdag 24 november 2011 09:07 schreef Breuls het volgende:
Overigens vond ik een mooi teken van de vooruitziende blik in S3 dat Faith in een droomscène Dawn aankondigt, die pas in S5 verschijnt. Ik dacht toen echt: damn, hoe ver vooruit werken jullie je verhalen eigenlijk uit?
That's the one. Little Miss Muffet is Dawn, 730 is het aantal dagen tot de finale van seizoen 5 (binnen de tijd van het verhaal), waarin Buffy natuurlijk sterft. Hence; counting down.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:06 schreef Abby79 het volgende:
Het was seizoen 3, als ze in beide in het ziekenhuis liggen in de laatste aflevering, dan "droomt" Buffy dat ze weer terug zijn in het appartement van Faith, waar Faith dus "Miles to go, Little Miss Muffet, counting down from 7-3-0" zegt.
Dead Mans Party vind ik nog wel goed, omdat het laat zien dat Buffy niet zomaar weer binnen kan lopen en doen alsof er niets gebeurt is. Het gedoe met die zombies en het masker is wat minder. Gingerbread heb ik over geslagen idd. Bad Candy ook, en Earshot ben ik vlug doorheen geskipt omdat er wel een paar grappige scenes in zitten, en het einde wel mooi is. Verder voegen die afleveringen niet zoveel toe imo.quote:Op donderdag 24 november 2011 08:12 schreef Abby79 het volgende:
Hmm, als ik moet gokken, 3x02 "Dead Mans Party" en 3x11 "Gingerbread" geskipt?
Seizoen 3 is inderdaad een leuke (Faith, the Mayor, afleveringen als "The Wish / Doppelgangerland" en "Band Candy / Earshot").
Ja ik verwacht ook wel wat over te slaan in seizoen 4. Adam mist wat als Big Bad, en had beter gediend als tegenstander voor één of een paar afleveringen.quote:Seizoen 4 vind ik trouwens lastiger doorkomen, het heeft hele goede afleveringen ("Fear, Itself", (persoonlijk vind ik "Beer Bad" ook leuk :p), "Pangs", "Something Blue", "Hush", "This Years Girl / Who Are You", "Superstar", "Primeval", "Restless"), maar ik vind de season arc te slechtIk vind Walsh / Adam nou niet echt een leuke "Big Bad", geef me dan maar The Mayor of Glory
Het is natuurlijk wel makkelijker om dit soort dingen te kunnen doen als je er zeker van bent dat je serie nog een paar jaar zal lopen. Maar ik zie het zo weinig in huidige series, al is het natuurlijk moeilijk om zoiets te doen zonder er óf teveel aandacht op vestigen, óf dat het een gigantische ass pull/diabolus ex machina is.quote:Op donderdag 24 november 2011 09:07 schreef Breuls het volgende:
Lijken, ja, maar dat is niet altijd zo. Overigens vond ik een mooi teken van de vooruitziende blik in S3 dat Faith in een droomscène Dawn aankondigt, die pas in S5 verschijnt. Ik dacht toen echt: damn, hoe ver vooruit werken jullie je verhalen eigenlijk uit?
Band Candy en Earshot vind ik een geweldige combinatie. Die zou ik nooit skippenquote:Op donderdag 24 november 2011 15:35 schreef Gordian het volgende:
Dead Mans Party vind ik nog wel goed, omdat het laat zien dat Buffy niet zomaar weer binnen kan lopen en doen alsof er niets gebeurt is. Het gedoe met die zombies en het masker is wat minder. Gingerbread heb ik over geslagen idd. Bad Candy ook, en Earshot ben ik vlug doorheen geskipt omdat er wel een paar grappige scenes in zitten, en het einde wel mooi is. Verder voegen die afleveringen niet zoveel toe imo.
Afleveringen overslaan en geweldige dialogen missen? No way.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:35 schreef Gordian het volgende:
[..]
Dead Mans Party vind ik nog wel goed, omdat het laat zien dat Buffy niet zomaar weer binnen kan lopen en doen alsof er niets gebeurt is. Het gedoe met die zombies en het masker is wat minder. Gingerbread heb ik over geslagen idd. Bad Candy ook, en Earshot ben ik vlug doorheen geskipt omdat er wel een paar grappige scenes in zitten, en het einde wel mooi is. Verder voegen die afleveringen niet zoveel toe imo.
[..]
Ja ik verwacht ook wel wat over te slaan in seizoen 4. Adam mist wat als Big Bad, en had beter gediend als tegenstander voor één of een paar afleveringen.
Prachtig. Ik lag echt helemaal dubbel na die laatste quote. (Toen ik het in de aflevering zag.) Zo sterk geschreven.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:24 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Band Candy en Earshot vind ik een geweldige combinatie. Die zou ik nooit skippenIk hou wel van de afleveringen met wat meer humor.
"You had sex with Giles? You had sex with Giles? On the hood of a police car?! TWICE?!"
"Sure. We can work out after school. You know, if you're not too busy having sex with my MOTHER." *bonk*
Je ziet in Fringe wel dat ze in het eerste seizoen heel voorzichtig waren omdat ze niet wisten hoe het zou aanslaan, maar inmiddels is wel duidelijk dat er een groter plan was. En goed uitgewerkt. En Doctor Who zit ook in een meerjarenplan qua verhaal.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:54 schreef Gordian het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel makkelijker om dit soort dingen te kunnen doen als je er zeker van bent dat je serie nog een paar jaar zal lopen. Maar ik zie het zo weinig in huidige series, al is het natuurlijk moeilijk om zoiets te doen zonder er óf teveel aandacht op vestigen, óf dat het een gigantische ass pull/diabolus ex machina is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn wel goed over na gedacht.
Anyaquote:
Mijn broer heeft destijds een tijd lang "Music for Elevators" in z'n auto gehad, vond dat niet zo'n denderend succes, ondanks de redelijke link met Buffyquote:Op maandag 28 november 2011 16:08 schreef Xurk het volgende:
Ik vind de zangstem van SMG ook wel erg schattig, ook al is het niet erg hoogstaand. Amber Benson, Anthony Stewart Head en James Marsters however...(van laatstgenoemde heb ik ook ooit een solo-album gedownload
)
Vooral in "I think I was in heeaaaaaavveeeennnn".quote:Op maandag 28 november 2011 16:08 schreef Xurk het volgende:
[..]
Anya
Ik vind de zangstem van SMG ook wel erg schattig, ook al is het niet erg hoogstaand.
Benson is erg goed ja. Marsters voldoet, maar ik vond dat hij een beetje een stem 'opzet'.quote:Amber Benson, Anthony Stewart Head en James Marsters however...(van laatstgenoemde heb ik ook ooit een solo-album gedownload
)
Niet alleen Hannigan, maar ook Sarah Michelle Gellar en Michelle Trachtenberg wilden niet zingen! Sarah heeft pas besloten wel te gaan zingen nadat ze het script las en besefte dat dit voor Buffy een heel groot emotioneel kantelpunt was, en dat wilde ze absoluut zelf doen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 01:35 schreef Steve het volgende:
Allison Hannigan (Willow) wilde zelf niet veel te zingen hebben.
I think this line's mostly filler. - Ook zo grappig midden in een best serieus liedje.quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:58 schreef Karstman het volgende:
Een van de meer briljante afleveringen inderdaad, heb de soundtrack uiteraard ook, vooral het stuk met Tara raakte me erg kan ik me herinneren. Zal 'm weer eens opzetten. Wel sneu voor Willow dat ze maar 2 zinnen had ofzo, nou was het ook wel duidelijk dat ze echt niet kan zingen.
Nee, ik heb alleen deze.quote:Hebben jullie de andere cd's ook, ik heb Radio Sunnydale en de eerste officiële soundtrack.
Oh, ik wist niet dat die een rol had. Leuk.quote:Op dinsdag 29 november 2011 06:36 schreef Abby79 het volgende:
[Edit] Overigens, vannacht wordt de Ringer uitzending met Amber Benson uitgezonden! *heeft al zin in morgen*
Beetje spoilerig: stukje tekst/video over Amber's rol in Ringer.quote:Op dinsdag 29 november 2011 07:32 schreef Breuls het volgende:
Oh, ik wist niet dat die een rol had. Leuk.
Wow, daar kan ik me echt niets over herinneren! Geniaalquote:Op dinsdag 29 november 2011 00:16 schreef Breuls het volgende:
Wat ik me ineens herinner (want ik zit naar de soundtrack te luisteren), is dat in seizoen 7, in een flashback naar de dag waarop OMWF zich afspeelt, er buiten het appartement van Anya en Xander ook nog gezongen wordt over een mosterdvlek en wat ze daar in godsnaam mee moeten.
Ik lag echt helemaal dubbel toen ik dat hoorde.
Ja, inderdaad! Dat bedoelde ik ook met dat ik er weer helemaal in zat na het luisteren van de soundtrack. Het verhaal wordt zó goed verteld in de teksten van de liedjes, waardoor de aflevering zelf helemaal geen gimmick of filler midden in het seizoen is, maar juist het verhaal voor bijna ieder karakter voor dat seizoen weet verder te ontwikkelen. Echt respect voor Joss wat dat betreftquote:Op dinsdag 29 november 2011 07:32 schreef Breuls het volgende:
Gisteren dus weer even geluisterd, en het blijft wel geweldig hoor. Niet alleen de soundtrack, maar gewoon de hele aflevering. De liedjes zijn geweldig en er gebeurt zoveel: Tara die ontdekt dat Willow haar voorliegt, Giles die zich realiseert dat hij Buffy los moet laten, Anya die haar twijfels uit, Buffy die eindelijk haar vrienden de gruwelijke waarheid vertelt. En alles hangt goed samen. Gewoon awesome.
Why don't you let it go? I think I've paid more than my share! I'm just a poor girl, don't you care? Hey, I'm not wearing underwear.....quote:Op maandag 28 november 2011 16:36 schreef Abby79 het volgende:
It isn't right, it isn't fair. There was no parking anywhere. I think that hydrant wasn't there.
Ik vind het alleen wel jammer dat wel David Fury en Marti Noxon meedoen, maar dat Joss zelf niet heeft meedaan
Dat heb ik met heel de serie zo ongeveer, zelfs bij het lezen van een losse quote uit welke aflevering dan ook lees ik bijna altijd de emotie van dat moment erbij. En inderdaad, in de musical komt dat er veel sterker uitquote:Op dinsdag 29 november 2011 09:51 schreef Breuls het volgende:
Je voelt wat de personages voelden toen ze dat zongen.
Het zit er wel in, maar is inderdaad bijna onverstaanbaarquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Why don't you let it go? I think I've paid more than my share! I'm just a poor girl, don't you care? Hey, I'm not wearing underwear.....
(In de aflevering krijgen we maar een paar zinnetjes te horen, op de soundrack-cd is íe nog wat langer...)
Omdat het handiger is een video direct te kunnen bekijken ipv weg te moeten navigeren van de pagina. En als je dat niet wilt klik je op de titel ipv de thumbnail.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:38 schreef Abby79 het volgende:
Offtopic: Waarom kan ik niet gewoon een link maken van een YouTube video? Zelfs een tinyurled YT wordt zo'n irritant popup ding![]()
Het werkt alleen niet handig als je link een deel 1 van 8 isquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Omdat het handiger is een video direct te kunnen bekijken ipv weg te moeten navigeren van de pagina. En als je dat niet wilt klik je op de titel ipv de thumbnail.
Voor mij niet, ik klik te vaak zomaar op de pagina, of wil tijdens het kijken naar de YouTube verder lezen/bladeren in het topic, en dan sluit ie meteenquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:19 schreef Breuls het volgende:
Tuurlijk wel, na het afspelen toont YT je de vervolgdelen vanzelf.
Herkenbaar, geen idee wat het precies is maar SMG raakt een snaar, alleen al de manier waarop ze "okay" zegt... smelt...quote:Op woensdag 30 november 2011 09:00 schreef Abby79 het volgende:
"I will Remember You" vond ik ook echt een mooie aflevering, een van de weinige inderdaad waarin Buffy echt gelukkig is. En dat maakt mij weer gelukkigGeen idee waarom, maar ik heb met Sarah Michelle Gellar altijd dat ik heel erg 'meevoel' met haar karakters. In dat opzicht vind ik Buffy vooral de laatste paar seizoenen heel "lastig" om te kijken, aangezien ze daar eigenlijk nooit meer echt gelukkig is. En de laatste halve seconde in "Chosen" is niet genoeg om dat terug te draaien
Ringer is daarin trouwens nog vreemder als Buffy, aangezien Sarah daar eigenlijk continue 3 verschillende rollen speelt, met ieder hun eigen emotionele status...
En toch is het gemeen als ze dood gaat. Net als met Joyce, irritantste wijf van de wereld, toch niet leuk als ze dood neerploft.quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:48 schreef PhalanX het volgende:
Ik ben nu bezig met Buffy, iedere avond braaf een DVD'tje erin gegooid, seizoen vier ging er doorheen alsof het niks was.
Tara is en blijft stom, net als Riley.
Taraquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:48 schreef PhalanX het volgende:
Tara is en blijft stom, net als Riley.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |