Hallo allemaal,
Ik ben sinds 1,5 week ook aan het (hard)lopen. Ik had inmiddels al twee jaar niets meer aan sport (eigenlijk altijd gevoetbald) gedaan en dat begon ik te merken aangezien ik een kantoorbaan heb. Begon langzaam aan wat zwaarder te worden.
Ik de lessen van Evy binnengehaald en vorige week dinsdag was de eerste dag dat ik zou gaan lopen. Het schema een beetje bekeken en dat zag er toch makkelijk uit..... Omgekleed MP3-speler op en de deur uit. Na het eerste loop stuk gewoon doorgegaan, het voelde goed, Na +/- 1,5 km even gerekt en weer verder, nog 1,5 km verder moest ik toch even gaan wandelen. Daarna heb ik telkens een stuk gelopen tot het niet ging en dan weer even wandelen. Uiteindelijk 5Km met een gemiddelde snelheid van 8,5 km/u. De aftermath was dat ik de dagen daarna flinke spierpijn had (verrassend ;-) ).
Drie dagen later nog pijn maar toch weer gaan lopen. Nu niet opgeven! Toch maar met Evy lopen maar dan wel lekker eigenwijs bij week 7 beginnen

Les 19; 5-6-7-8 met wat wandelingetjes tussendoor. De eerste 5 minuten waren een makkie, halverwege de 6 kreeg ik het ineens erg zwaar en tond ik na 5 minuten als een oude vent (ben 26) teen een hek uit te hijgen. Toch doorzetten. De 7 minuten ging weer redelijk. Nu de laatste 8 nog. Het begin ging lekker maar halverwege begon ik misselijk te worden

(mijn gedachte dwaalde af na de straftrainingen als wij weer eens verloren hadden met voetba

l). Alles binnen kunnen houden en de 8 minuten volgemaakt. Nog even gerekt aan het eind en naar huis gewandeld. Dan zal wel weer pijn gaan doen morgen dacht ik nog, maar wonder boven wonder geen spierpijn de volgende dag, de dag daarna ook niet. Resultaat was overigens 5.562m 7,9 km/u stuk minder vlot dan de eerste keer.
Zondag (netjes na 1 dag rust) was het weer zo ver. Nog maar een keer les 19 doen. Dit keer wat rustiger starten zodat ik aan het eind ook nog een beetje normaal kan lopen. Ging stukken beter! Resultaat was 6.306 mmet een gemiddelde van 9,2 km/u. Mijn rondje was wel wat groot dus heb de eerste 8 minuten van les 20 en aan moeten plakken om thuis te komen.Wat een lekker gevoel geeft dat als je merkt dat het beter gaat! Wederom geen spierpijn de dagen erna.
Gisteravond heb ik les 20 gelopen (had eigenlijk dinsdag willen gaan maar er kwam wat tussen). 4*8 minuten met 1-2-1 minuut wnadelen tussendoor. Poeh dat was weer even pittig. Tijdens de tweede keer 8 minuten last van mijn ademhaling (buiten adem) en tijdens de derde keer 8 minuten juist fysiek zwaar. De laatste 8 minuten gingen weer soepel (zal wel mentaal zijn dat is last had de eerdere blokken). Zo soepel zelfs dat ik mijn rondje (zelfde als zondag) af had voor dat de les klaar was.... Resultaat, na net geen 35 minuten stond ik weer voor de voordeur (6.306 m met gemiddelde snelheid van 10,9 km/u)
Voor morgen staat les 21 in de planning. Ben benieuwd hoe he tdan weer gaat!
-- Nisse