Op vrijdag 16 juli 2010 10:03 schreef Fred_B het volgende:Genee: Wat vind jij van de uitsluiting van Mark Renshaw, Rene?
Gijp: Ja, wel correct, lijkt mij. Je kan moeilijk accepteren dat ze mekaar de hekken in koppen...
Ik heb trouwens begrepen dat die Renshaw in die ploeg is gekomen op basis van een tip van Piet de Visser. Ja, ze zochten een aangever die zijn hoofd gebruikt in de wedstrijden. Toen zei Piet: "Dan heb ik er eentje voor jullie gescout" hahaha
Genee: Wat denk jij ervan Johan?
Derksen: Ja, ik moet hier nu niet al te hypocriet reageren. Ik heb zelf in het verleden ook weleens een stevige kopstoot uitgedeeld. Dat was toen ik zelf nog bij Veendam speelde. Toen hadden we op een gegeven moment de beladen derby tegen FC Kropswolde. Daar speelde toen een zekere Jopie Hamerhuis. Dat was zo'n zelfingenomen blaag van een jaar of 20. Die had vantevoren in de lokale media al geroepen dat die er tegen die Derksen met zijn bolle kop wel even een paar in zou schieten. Ja, dat moest je bij mij niet doen natuurlijk. Toen er 5 minuten gespeeld was, heb ik hem in een kopduel een stevige draai om zijn oren gegeven.
Gijp: Hahahaha
Derksen: En het mooie was, tienduizend man hadden het gezien, maar scheidsrechter Bob van den Brink was het ontgaan!
Ja, ik heb daar later nog wel last mee gekregen, want een KNVB-bobo op de tribune had het ook opgemerkt. Toen mocht ik me de maandag erna melden op het hoofdkantoor van de KNVB in Groningen.
Genee: Waar gaat dit heen allemaal?
Derksen: Toen moest ik me samen met de trainer melden bij de voorzitter van de bond, ene Rinus Burgerveen. Zo'n baantjeszieke ijdeltuit, die daar alleen maar voor zijn eigen eer en glorie zat. Hij was de vader van Harry Burgerveen die daarna nog jarenlang als linksbinnen gespeeld heeft voor Winschotense Boys.
Genee: Wie kent hem niet?
Derksen: Wie kent hem niet inderdaad. Maar goed, ik had toen het geluk dat ik getraind werd door Bertus Scheurwater, die destijds een gezaghebbende column schreef in het Scheemda's Dagblad. Want het was zo, die bondsvoorzitter Rinus Burgerveen, die kwam uit zo'n streng gerefomeerd gezin. Die hadden ook een stuk of 5 kinderen. Maar ja, die vader wilde ook weleens wat, en die heeft toen een tijdje een geheime relatie gehad met de dochter van Bertus Scheurwater, van mijn trainer dus. En ja, toen wist Rinus wel dat als ik een zware schorsing zou krijgen, dat hij dan al zijn jeugdzonden de week erna in de krant zou kunnen lezen. Dus ik ben uiteindelijk vrijgesproken.
Genee: Bedankt voor de anekdote Johan. Ik zal voortaan oppassen als ik iets over je carriere zeg, voor je het weet hebben we Bertus aan de telefoon hahaha
Maar wat vind je dan van het geval Renshaw?
Derksen: Ja, die verdient die schorsing. Een miljoenenpubliek heeft vals spel kunnen waarnemen, en die mensen laten zich niet voor de gek houden.