abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83684175
Over een paar weken wil ik op mijn balkon een kattennet gaan monteren. Ik heb sinds vrijdag 2 kittens , en die mogen wat mij betreft over een paar weken het balkon op, zodat ze lekker buiten kunnen zitten. Maar om er voor te zorgen dat ze niet bij de buurman beneden in de tuin springen, wil ik dus zo'n net monteren.

Schroefjes, plugjes e.d. zit er allemaal bij, ik zit alleen met 1 klein dingetje. Om het net aan de onderkant van het balkon te bevestigen, willen we daar een hardhouten latje tegen het beton aan lijmen. Het is ontzettend dik beton, en om er nou met een betonboor gaten in te gaan boren vind ik iets te veel werk voor zo'n net, dus vandaar deze oplossing. Dan kunnen we het net met de schroefjes vast maken in het latje.

Aangezien mijn kennis van het klussen nihil is, weet ik dus niet precies wat voor lijm ik moet gebruiken. Het latje moet in ieder geval stevig tegen het beton aan komen te zitten, moet dus niet makkelijk loskomen. De lijm moet dus geschikt zijn voor zowel hout als beton. Verder is het zo dat het aan de buitenkant van het balkon komt te zitten, dus zal het ook nat worden van de regen, plus dat als de zon schijnt deze er vol op staat (balkon op het zuiden), dus het kan ook warm worden (en koud als het 's winters vriest).

Kan ik voor deze klus gewoon bij de bouwmarkt een van de vele soorten Bison lijm kopen, of een ander goed merk natuurlijk, of vraagt dit om een speciale lijm? Het liefst koop ik natuurlijk een klein potje of tube lijm, want veel vaker zal ik het niet nodig hebben. Maar het moet wel goed vast komen te zitten, dus ik zou graag wat advies willen hebben.
pi_83684281
http://www.bison.nl/NL/nl/index.do

Daar heb je de bison lijm adviseur

Voor hout op beton, vochtbestendig adviseert bison
quote:
Montagekit Heavy Duty

Speciale hoogwaardige montagelijm voor zware klussen en verbindingen waaraan hoge eisen worden gesteld. Zeer geschikt voor buitentoepassingen. Watervast. Met hoge aanvangshechting.

Toepassingsgebied
Plaatmateriaal, gevelplaten, Trespa, dakplaten, dak- en vorstpannen, balken, regelwerk, latten, plinten, drempels, vensterbanken, isolatieplaten, gasbeton,naamborden, huisnummers, kunststof, (natuur)steen, spiegels en keramische tegels op beton, baksteen, pleisterwerk, hout en spaanplaat.
Eigenschappen

* voor zware klussen
* watervast
* weer- en UV-bestendig
* blijvend elastisch
* temperatuurbestendig van -40°C tot +90°C
wel ff goed de gebruiksaanwijzing lezen
pi_83684282
Of polymax, hebben ze ook in tubes...
pi_83684709
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:53 schreef Ra-z het volgende:
http://www.bison.nl/NL/nl/index.do

Daar heb je de bison lijm adviseur

Voor hout op beton, vochtbestendig adviseert bison
[..]

wel ff goed de gebruiksaanwijzing lezen
Google ik op lijm en lijmsoorten en weet ik veel wat allemaal nog meer, kom ik niet eens bison tegen Als ik dat had geweten. Maar toch bedankt!

Maar klinkt goed idd!
pi_83684764
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:53 schreef bbtb77 het volgende:
Of polymax, hebben ze ook in tubes...
Wat zou het verschil tussen deze 2 zijn?
pi_83684967
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:07 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Wat zou het verschil tussen deze 2 zijn?
naja voor een tube heb je geen kitpistool nodig
pi_83686115
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:11 schreef Ra-z het volgende:

[..]

naja voor een tube heb je geen kitpistool nodig
Joh!

Maar ik bedoelde eigenlijk het verschil tussen Polymax en die heavy duty van Bison, of is dat hetzelfde alleen dan in een andere verpakking?
  maandag 5 juli 2010 @ 16:53:58 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83687081
Montagekit werkt goed, mits je het beton we leven goed schoon maakt en zo veel mogelijk stofvrij.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83712030
inderdaad bison montage kit.. daar heb ik in mijn huis de hardhouten dorpels mee aan de betonnen vloer gelijmd.
Zit zo vast als een huis!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')