abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2010 @ 13:05:24 #1
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83677902

Naar aanleiding van veel gezeur in het chinese webshop topic kunnen we hier verder!

iRobot/aPad
Wiipad
Er zijn er zeker nog veel meer, als je er een weet stuur dan een pm

iRobot/aPad:

Beste keus voor Europese kopers ivm invoerrechten.

Wiipad
http://wiipad.us/product.php?id_product=11

De op moet nog wat afgewerkt worden

[ Bericht 41% gewijzigd door MagischMannetje op 05-07-2010 13:45:51 ]
  maandag 5 juli 2010 @ 13:10:24 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_83678057
Tvp! Ik wil er ook eentje hebben.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 5 juli 2010 @ 13:11:06 #3
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83678084
Woensdag word die van mij verzonden.
pi_83678990
Android tablet, of iPad, wat vinden jullie?
  maandag 5 juli 2010 @ 13:36:14 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_83679022
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:35 schreef retorbrapi het volgende:
Android.
pi_83679180
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:36 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Android.
En waarom?
  maandag 5 juli 2010 @ 13:41:21 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_83679218
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:11 schreef MagischMannetje het volgende:
Woensdag word die van mij verzonden.
Linkje naar degene die je gekocht hebt?
  maandag 5 juli 2010 @ 13:41:22 #8
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_83679220
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:40 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

En waarom?
Beter OS, open source, goedkoper... etc etc
  maandag 5 juli 2010 @ 13:46:22 #9
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83679428
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:41 schreef Libris het volgende:

[..]

Linkje naar degene die je gekocht hebt?
http://tabletstoreuk.com/index.php
(http://tabletstoreuk.com/Tablets/Rockchip-7-inch-Android-Tablet-Apad-/-iRobot-/prod_2.html)
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:41 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Beter OS, open source, goedkoper... etc etc
En geen strenge eisen voor apps, en gratis updates.

Weet iemand nog goede maten voor de pics in de OP? vind ze nu een beetje oversized.
pi_83679730
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:46 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Maar de App Store heeft desondanks meer apps toch? En zijn iPad updates ook niet gratis?
pi_83680127
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:40 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

En waarom?
Op een tablet zal je toch een Full-web experience willen hebben, vanwege het grotere scherm ten opzichte van een smartphone. Aangezien Android 2.2 uitgerust is met Flash 10.1 zal je dit wel hebben met een Android Tablet en niet met een iPad aangezien deze geen flashsupport heeft.

Er zijn nog geen Android tablets uitgebracht die het gebruikersgemak van de iPad evenaren, maar dit is slechts een kwestie van tijd, nu samsung en LG hebben aangekondigd tablets te maken. Het grote voordeel van de Androidtablets is natuurlijk de prijs tov. de iPad.
pi_83685379
Ik ben aan het twijfelen tussen de Irobot(Rockchip 600Mhz, 128MB RAM) en de Gome Flytouch/Epad(VIA 400-450Mhz, 256 MB RAM). Ik denk dat ik voor die Gome Flytouch ga omdat er 256MB RAM inzit.
pi_83685758
quote:
iPad. Zoals Android tot nu toe op tablets is toegepast faalt het aan alle kanten naar mijn mening
pi_83685782
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:30 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

iPad. Zoals Android tot nu toe op tablets is toegepast faalt het aan alle kanten naar mijn mening
Hoezo?
pi_83686056
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:30 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Hoezo?
Het is log, niet op een tablet afgestemd en voegt niet veel toe aan de tabletervaring. Er moet dus behoorlijk wat getweakt worden om Android geschikt te maken voor een tablet en dat is vooralsnog niet goed gebeurd.
pi_83687251
ik kies voor android, bij Ipad heb je geen Usb ports.. en dat vindk toch wel een heel groot plus punt die USB ports
pi_83687342
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:57 schreef ASUS-Lover het volgende:
ik kies voor android, bij Ipad heb je geen Usb ports.. en dat vindk toch wel een heel groot plus punt die USB ports
Waarvoor heb je die USB ports nodig dan?
pi_83688514
quote:
Windows 7 Mobile natuurlijk, wacht maar tot daar tablets van uit komen. Windows Mobile had de functies van iOS4 2 jaar geleden al en Nokia trouwens ook. Microsoft heeft de tablet zelfs uitgevonden, dus Apple loopt weer eens achter de feiten aan. En Microsoft heeft al aangegeven een eigen app store toe te voegen aan Windows 8, dus dan is het helemaal afgelopen met Apple. De iPad heeft geeneens flash.
  maandag 5 juli 2010 @ 17:33:05 #19
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_83688711
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:54 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Maar de App Store heeft desondanks meer apps toch? En zijn iPad updates ook niet gratis?
De App Store draait inmiddels al tijden, de Android Market is veel nieuwer. Logisch dus dat er meer apps zijn.
Bovendien, ga je kijken naar het aantal NUTTIGE apps, dan denk ik dat je bij Android echt niet slechter uitkomt dan bij iOs. Het is allemaal leuk en aardig dat er twinter aansteker-apps zijn voor iOs, maar det telt wat mij betreft niet echt mee.
En volgens mij zul je voor major updates bij de iPad toch echt moeten gaan betalen (bijvoorbeeld bij een update als Android 1.6 naar Android 2.1, maar dan voor iOs).
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:20 schreef rossifan46 het volgende:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Irobot(Rockchip 600Mhz, 128MB RAM) en de Gome Flytouch/Epad(VIA 400-450Mhz, 256 MB RAM). Ik denk dat ik voor die Gome Flytouch ga omdat er 256MB RAM inzit.
Doe de Rockchip maar, die met de VIA chipset staat toch erg slecht bekend voorzover ik weet. Bovendien heeft de Rockchip een aparte DSP (voor multimedia decoding etc.) en de VIA volgens mij niet. DSP van iRobot ligt ergens tussen de 533 en 600mHz.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:58 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Om apparaten aan te sluiten? Externe opslag, extern toetsenbord, externe muis, weet ik wat voor andere dingen die je via USB aan kunt sluiten?
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  maandag 5 juli 2010 @ 17:33:45 #20
183846 joepie91
pi_83688740
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:27 schreef kadeya het volgende:

[..]

Windows 7 Mobile natuurlijk, wacht maar tot daar tablets van uit komen. Windows Mobile had de functies van iOS4 2 jaar geleden al en Nokia trouwens ook. Microsoft heeft de tablet zelfs uitgevonden, dus Apple loopt weer eens achter de feiten aan. En Microsoft heeft al aangegeven een eigen app store toe te voegen aan Windows 8, dus dan is het helemaal afgelopen met Apple. De iPad heeft geeneens flash.
Bron?
pi_83688754
quote:

[..]

Maemo. Door Nokia ontwikkeld (jarenlange ervaring in de business) én open source. Je bent dus niet gebonden aan de nazi-regels van dictator Jobs en mag zelf bepalen wat je met je device doet en wat je erop installeert. Bovendien is het gebaseerd op Debian dus je kan ontzettend veel Linux applicaties erop draaien.
pi_83688946
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:33 schreef joepie91 het volgende:

[..]

De App Store draait inmiddels al tijden, de Android Market is veel nieuwer. Logisch dus dat er meer apps zijn.
Bovendien, ga je kijken naar het aantal NUTTIGE apps, dan denk ik dat je bij Android echt niet slechter uitkomt dan bij iOs. Het is allemaal leuk en aardig dat er twinter aansteker-apps zijn voor iOs, maar det telt wat mij betreft niet echt mee.
Dus Android heeft meer NUTTIGE apps? Ja, klinkt wel logisch inderdaad, aan twintig aansteker-apps heb je niet zoveel, en Android heeft die niet, dus Android heeft wel betere apps inderdaad.
quote:
En volgens mij zul je voor major updates bij de iPad toch echt moeten gaan betalen (bijvoorbeeld bij een update als Android 1.6 naar Android 2.1, maar dan voor iOs).
De update van 3.2 naar 4.0 wordt gratis toch? Maar ja, ze zullen vast wel geld gaan vragen voor een andere major update, kom zeg, het blijft Apple, die vragen altijd geld.
quote:
[..]

Om apparaten aan te sluiten? Externe opslag, extern toetsenbord, externe muis, weet ik wat voor andere dingen die je via USB aan kunt sluiten?
Oh ja natuurlijk. Externe opslag draadloos benaderen is niet echt handig, en een extern toetsenbord kan je beter via USB dan via Bluetooth aansluiten. En een muis is inderdaad best handig op een tablet, dan kan je de touch interface óók met een muis besturen. Zo had ik het nog niet bekeken!
pi_83689134
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:58 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

natuurlijk
pi_83689284
ik snap naar mijn mening niet waarom mensen zo negatief zijn over de ipad en positief over een willekeurige android tablet. naar mijn neming heeft apple een product op de markt gezet waar goed is over nagedacht en vooral gebruiksvriendelijk is. Keuzes zoals geen usb ports en flash hebben beide hun redenen. de kans dat usb ports veel gebruikt worden met een mobile device lijkt me heel onlogisch, je hebt (meestal) internet, dus alles kan tegenwoordig verstuurd worden. waarom zou je dan nog een log usbtje hierin willen plaatsen. dit is naar mijn mening niet zo bedoeld. Flash kan ik enigszins wel begrijpen dat mensen dit regelmatig gebruiken. Maar apple heeft hiervoor ook hun redenen voor, zoals dat het niet goed loopt, want van elk apparaat schiet het cpu gebruik omhoog. en voor spelletjes heb je een appstore vol met spelletjes, volgens mij bij lange na niet zoveel flash games op het internet.
pi_83689620
quote:

[..]

Bron?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tablet-pc

En over die iPad, hoe slecht dat ding ook is de Apple fanboys blijven hem toch wel kopen. Kijk maar naar de iPhone 4, ding kan niet eens bellen als je hem vasthoudt, en toch miljoenen verkopen, overal uitverkocht. En wat is er nou bijzonder aan, niet eens amoled. De Galaxy S heeft een veel beter scherm. En Facetime, videobellen? Dat bestond echt al zolang bij bijv. Nokia. Hij is niet eens mooi, ding is van glas. Een telefoon van glas? En toch blijven de fanboys kopen, zelfde dus bij de iPad. Voor dat geld heb je straks twee Android-tablets uit China en dan heb je nog geld over voor een toetsenbord en muis, heb je zelfs een alternatief voor een pc.
pi_83689882
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:58 schreef kadeya het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tablet-pc

En over die iPad, hoe slecht dat ding ook is de Apple fanboys blijven hem toch wel kopen. Kijk maar naar de iPhone 4, ding kan niet eens bellen als je hem vasthoudt, en toch miljoenen verkopen, overal uitverkocht. En wat is er nou bijzonder aan, niet eens amoled. De Galaxy S heeft een veel beter scherm. En Facetime, videobellen? Dat bestond echt al zolang bij bijv. Nokia. Hij is niet eens mooi, ding is van glas. Een telefoon van glas? En toch blijven de fanboys kopen, zelfde dus bij de iPad. Voor dat geld heb je straks twee Android-tablets uit China en dan heb je nog geld over voor een toetsenbord en muis, heb je zelfs een alternatief voor een pc.

Apple is nooit de eerste en al helemaal niet 'innovatief' zoals de fanboys je doen geloven. Videobellen kon inderdaad al jaren, nu pas in 2010 komt Apple ermee, met Wifi only en alleen iPhone 4 naar iPhone 4 . Typische Apple beperkingen. En toch kopen de fanboys alles waar een appeltje op staat. Als er een lichtgevend appeltje op een hoop stront zou zitten zouden ze het nog kopen! En alleen maar omdat ome Steve het zegt.

Geniaal filmpje op youtube:
pi_83689909
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:48 schreef kneusje28 het volgende:
ik snap naar mijn mening niet waarom mensen zo negatief zijn over de ipad en positief over een willekeurige android tablet. naar mijn neming heeft apple een product op de markt gezet waar goed is over nagedacht en vooral gebruiksvriendelijk is. Keuzes zoals geen usb ports en flash hebben beide hun redenen. de kans dat usb ports veel gebruikt worden met een mobile device lijkt me heel onlogisch, je hebt (meestal) internet, dus alles kan tegenwoordig verstuurd worden. waarom zou je dan nog een log usbtje hierin willen plaatsen. dit is naar mijn mening niet zo bedoeld. Flash kan ik enigszins wel begrijpen dat mensen dit regelmatig gebruiken. Maar apple heeft hiervoor ook hun redenen voor, zoals dat het niet goed loopt, want van elk apparaat schiet het cpu gebruik omhoog. en voor spelletjes heb je een appstore vol met spelletjes, volgens mij bij lange na niet zoveel flash games op het internet.
Ik snap dat USB gebeuren echt niet. Wat is er handiger dan dat als je bij een vriend bent die wat leuks voor je iPad heeft je even snel een USB stick in kan pluggen en dat meteen overzetten. Makkelijker en universeler kan toch bijna niet? Ik vind het erg vreemd dat ze het weggelaten hebben en een behoorlijk minpunt.
pi_83690056
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:05 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Apple is nooit de eerste en al helemaal niet 'innovatief' zoals de fanboys je doen geloven. Videobellen kon inderdaad al jaren, nu pas in 2010 komt Apple ermee, met Wifi only en alleen iPhone 4 naar iPhone 4 . Typische Apple beperkingen. En toch kopen de fanboys alles waar een appeltje op staat. Als er een lichtgevend appeltje op een hoop stront zou zitten zouden ze het nog kopen! En alleen maar omdat ome Steve het zegt.

precies, alleen die naam al iPhone 4, konden ze nou echt niks beters bedenken, hoe inspiratieloos is dit. Ehmm het is de vierde generatie dus we noemen hem.... 4! Maar ja die gasten bij apple zijn natuurlijk Stevefanboys dus spreken hem ook niet tegen. Bij Android (mooiere naam dan ios4 natuurlijk) heb je tenminste Desire, Galaxy, Evo of Incredible.
pi_83690340
Sowieso, die 'i' overal voor... iPAQ, anyone?
pi_83690350
@MagischMannetje in het DX topic zeg je dat de wiipad niet zoveel extra heeft als de aPad, maar hij heeft toch duidelijk een snellere processor en meer intern geheugen?
pi_83690486
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:05 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

[..]

Bwhaha
  maandag 5 juli 2010 @ 18:26:59 #32
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83690597
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:41 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Beter OS
Kan je dit onderbouwen ? Ik heb toevallig app development gedaan op zowel Android als iPhone OS, en ik ben het totaal niet met je eens.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:46 schreef MagischMannetje het volgende:
(...)
En geen controle op malware, alleen achteraf kan iets verwijderd worden. De gratis updates komen alleen als je geluk hebt en meestal maanden nadat de nieuwe OS versie gereleased is. Als de fabrikant niet meewerkt dan komt er gewoon geen update en moet je met door hobbyisten gehackte firmware gaan draaien om bij te blijven.

Nee, Android is een leuk idee, maar het is nog lang niet op het niveau van iOS.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 5 juli 2010 @ 18:28:04 #33
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83690632
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:54 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik bedoel de software updates 1.5 en 2.1 en bij de iphone moest je toen toch betalen voor de nieuwe software?
  maandag 5 juli 2010 @ 18:28:08 #34
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83690634
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:03 schreef Alxander het volgende:
Er zijn nog geen Android tablets uitgebracht die het gebruikersgemak van de iPad evenaren, maar dit is slechts een kwestie van tijd(...)
Dan moet Google eerst Android flink onder handen nemen, of je krijgt een door de fabrikant zo omgehackte versie van Android dat het eigenlijk geen Android meer is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_83690741
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:18 schreef retorbrapi het volgende:
Sowieso, die 'i' overal voor... iPAQ, anyone?
wat is met jou gebeurd?
pi_83690745
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:28 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Ik bedoel de software updates 1.5 en 2.1 en bij de iphone moest je toen toch betalen voor de nieuwe software?
Nee, zijn altijd gratis geweest
  maandag 5 juli 2010 @ 18:33:57 #37
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83690830
quote:

[..]

Windows 7 Mobile natuurlijk, wacht maar tot daar tablets van uit komen. Windows Mobile had de functies van iOS4 2 jaar geleden al
Features zoals copy-paste en multitasking bedoel je ? Features die in WM7 niet aanwezig zijn.

WM7 is *niet* een nieuwere versie van 6.x maar een totaal nieuw OS, dat WM 7 die functies '2 jaar geleden' al had
kan niet want toen bestond het nog niet eens.
quote:
(...) Microsoft heeft de tablet zelfs uitgevonden,
Grapjas, Atari had al een tablet in 1991. Daarnaast heeft Apple in een paar maand tijd meer iPad's verkocht dan MS in de 10 jaar dat 'TabletPC' bestaat.
pi_83690869
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:31 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Nee, zijn altijd gratis geweest
Om iOS4 op je 3G te krijgen moet je wel betalen
  maandag 5 juli 2010 @ 18:35:53 #39
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83690889
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:18 schreef korting het volgende:
@MagischMannetje in het DX topic zeg je dat de wiipad niet zoveel extra heeft als de aPad, maar hij heeft toch duidelijk een snellere processor en meer intern geheugen?
Ja maar voor de dingen waar ik het voor gebruik (mail/internet/filmpje) heb ik het niet echt nodig. En hij is niet zo heel portable meer met dat grote scherm.
pi_83690929
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:35 schreef Adames het volgende:

[..]

Om iOS4 op je 3G te krijgen moet je wel betalen
Oh, dan heeft Apple voor mij een uitzondering gemaakt
  maandag 5 juli 2010 @ 18:38:35 #41
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83690973
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:34 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Maemo. Door Nokia ontwikkeld (jarenlange ervaring in de business) én open source.
Is gewoon Linux met een ander UI, bovendien is Maemo dood. Verder is Nokia al jaren de weg kwijt. Symbian is een ramp en hun toestellen zijn gewoon slecht te noemen.
quote:

Je bent dus niet gebonden aan de nazi-regels van dictator Jobs en mag zelf bepalen wat je met je device doet en wat je erop installeert. Bovendien is het gebaseerd op Debian dus je kan ontzettend veel Linux applicaties erop draaien.
Ja, want daar zit de gemiddelde gebruiker op te wachten. De N900 b.v. is een heel leuk nerd-apparaat, maar meer dan dat ook niet.
  maandag 5 juli 2010 @ 18:39:06 #42
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83690988
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:37 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Voor mij ook al
pi_83691078
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:37 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

ik dacht het vrij zeker te weten, maar ik praat weer onzin
met wat ben ik dan weer in de war.
pi_83691144
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:41 schreef Adames het volgende:

[..]

ik dacht het vrij zeker te weten, maar ik praat weer onzin
met wat ben ik dan weer in de war.
De 2.0 update kostte ¤8 voor iPod touch users vanwege de Sarbanes-Oxley Act
  maandag 5 juli 2010 @ 18:44:35 #45
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83691195
quote:
[quote] Op maandag 5 juli 2010 18:05 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Apple is nooit de eerste
Je bedoelt zoals met USB, firewire, displayport, het weglaten van de floppydrive, etc. ?
quote:
en al helemaal niet 'innovatief' zoals de fanboys je doen geloven. Videobellen kon inderdaad al jaren, nu pas in 2010 komt Apple ermee, met Wifi only en alleen iPhone 4 naar iPhone 4 .
Het is een open standaard, verwacht dus binnenkort veel meer toestellen en software die er mee kan omgaan.

Apple was niet de eerste met video bellen en met een heleboel andere dingen ook niet. Apple maakt een heel simpele keuze: ze doen het helemaal goed of helemaal niet. standaard 3G videobellen ziet er niet uit, dus dat doen ze gewoon niet.
quote:
Je weet dat je gewoon een bluetooth of USB keyboard aan een iPad kan aansluiten en dat dat gewoon werkt ? Wat je met een muis zou willen weet ik niet, maar dat is met een jailbreak ook mogelijk. Verder werken IIRC ook USB geluidskaarten/speakers e.d. gewoon.
pi_83691286
dikke war tussen Android fans en Apple fans

beter praten we over De tablets en niet over wie het nou eigelijk heeft uitgevonden.. :p
pi_83691411
lol nu gaan ze een dure oplossing verzinnen om toch USB's te kunnen : http://www.crunchgear.com(...)d-usb-port-adapters/

kunnen ze daar ook weer geld uit halen

wil je USB? moet je dat er weer extra bij kopen voor een euro of (wat zal het zijn?) ¤29,99?
  maandag 5 juli 2010 @ 18:52:07 #48
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83691494
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:49 schreef ASUS-Lover het volgende:
(...)
wil je USB? moet je dat er weer extra bij kopen voor een euro of (wat zal het zijn?) ¤29,99?
Tja, ik zie de use-case niet voor een USB of SD poort dus ik ben blij dat er niet een paar extra lelijke gaten in m'n iPad zitten.
pi_83691696
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:44 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals met USB, firewire, displayport, het weglaten van de floppydrive, etc. ?
USB niet, DP was ATI en heeft apple nooit gebruikt behalve op hun LED display (mini-DP inderdaad wel) en het weglaten van dingen is eerder kosten en ruimtebesparend dan vernieuwend
  maandag 5 juli 2010 @ 18:59:16 #50
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83691774
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:03 schreef Alxander het volgende:

[..]

Op een tablet zal je toch een Full-web experience willen hebben, vanwege het grotere scherm ten opzichte van een smartphone. Aangezien Android 2.2 uitgerust is met Flash 10.1 zal je dit wel hebben met een Android Tablet en niet met een iPad aangezien deze geen flashsupport heeft.
Geen van de hier getoonde Android tablets heeft Flash support. De meeste hebben zelfs een heel antieke versie van Android (1.5) en de performance van Android voor 2.2 is om te janken zo slecht, traag als dikke stront in een trechter.
quote:
Het grote voordeel van de Androidtablets is natuurlijk de prijs tov. de iPad.
Je krijgt waar je voor betaald. Slechte accu, resistief touchscreen, etc.
pi_83691860
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:49 schreef ASUS-Lover het volgende:
lol nu gaan ze een dure oplossing verzinnen om toch USB's te kunnen : http://www.crunchgear.com(...)d-usb-port-adapters/

kunnen ze daar ook weer geld uit halen

Christ.
pi_83692223
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik snap dat USB gebeuren echt niet. Wat is er handiger dan dat als je bij een vriend bent die wat leuks voor je iPad heeft je even snel een USB stick in kan pluggen en dat meteen overzetten. Makkelijker en universeler kan toch bijna niet? Ik vind het erg vreemd dat ze het weggelaten hebben en een behoorlijk minpunt.
het is gemakkelijker om met 1 druk op de knop dit te versturen via mail. geen enkele 'handeling' meer nodig. usb sticks zullen echt geen 10 jaar meer meegaan, aankomende jaren word alles draad/stickloos.
pi_83692280
mag ik vragen wat er precies met open source word bedoeld ?
wil dit zeggen dat de code van het OS zelf aan te passen is?
pi_83692311
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:11 schreef kneusje28 het volgende:

[..]

het is gemakkelijker om met 1 druk op de knop dit te versturen via mail. geen enkele 'handeling' meer nodig. usb sticks zullen echt geen 10 jaar meer meegaan, aankomende jaren word alles draad/stickloos.
De tijd totdat het duurt dat de USB sticks weg zijn, duurt langer dan dat je weer een nieuwe iPad koopt.
En als je geen 3G slot hebt, heb je niet eens overal internet. Dan is USB evt ook wel handig om alsnog te tetheren met je GSM.
pi_83692674
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:14 schreef Adames het volgende:

[..]

De tijd totdat het duurt dat de USB sticks weg zijn, duurt langer dan dat je weer een nieuwe iPad koopt.
En als je geen 3G slot hebt, heb je niet eens overal internet. Dan is USB evt ook wel handig om alsnog te tetheren met je GSM.

wat wil je precies met die eerste zin zeggen? als ik het zo lees begrijp ik hieruit dat apple dus eigenlijk deze standaard moet houden tot dat het niet meer 'standaard' is. zo zul je nooit de standaard kwijt raken.

ik heb het nu over een ipad met 3g en wifi. tethering is naar mijn mening iets erg onpraktisch, dit omdat je met een mobiel apparaat zit dat eigenlijk nog niet helemaal mobiel is. aangezien het alsnog kabeltjes nodig heeft om aan eisen te voldoen die eigenlijk gewoon in een mobiel apparaat moet worden ingebouwd.

zijn er momenteel al android tablets met een mogelijkheid om 3g internet te hebben zonder tethering?
pi_83692889
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:23 schreef kneusje28 het volgende:

[..]

wat wil je precies met die eerste zin zeggen? als ik het zo lees begrijp ik hieruit dat apple dus eigenlijk deze standaard moet houden tot dat het niet meer 'standaard' is. zo zul je nooit de standaard kwijt raken.

ik heb het nu over een ipad met 3g en wifi. tethering is naar mijn mening iets erg onpraktisch, dit omdat je met een mobiel apparaat zit dat eigenlijk nog niet helemaal mobiel is. aangezien het alsnog kabeltjes nodig heeft om aan eisen te voldoen die eigenlijk gewoon in een mobiel apparaat moet worden ingebouwd.

zijn er momenteel al android tablets met een mogelijkheid om 3g internet te hebben zonder tethering?
Ik zeg dat het een beetje erg voorbarig is om de al USB sticks af te serveren.
Verder zijn er ook genoeg iPads zonder 3G, waarvoor een USB poort dus wel handig is, die sporadische keer dat je dan wel op internet wilt. Zowel via GSM als een eventuele dongle.
Die mensen hebben niet voor niks geen 3G op hun iPad, dus echt vaak gebruiken willen ze het ook niet. Maar om daarom nou maar geen USB er op te zetten gaat me wat ver

Persoonlijk zou ik ook alleen een Tablet aanschaffen met 3G, maar de early adaptors uit de VS hebben dit allemaal niet.
  maandag 5 juli 2010 @ 19:42:20 #57
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_83693455
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:59 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Geen van de hier getoonde Android tablets heeft Flash support. De meeste hebben zelfs een heel antieke versie van Android (1.5) en de performance van Android voor 2.2 is om te janken zo slecht, traag als dikke stront in een trechter.
[..]

lol ik dacht dat ik op tweakers zat, dacht al wat is dit nu weer voor gelul uit een stierennek, of eerder, koeienanus.
maar ik zit op fok lolzorz
Je leeft maar één keer...
pi_83693519
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:42 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

lol ik dacht dat ik op tweakers zat, dacht al wat is dit nu weer voor gelul uit een stierennek, of eerder, koeienanus.
maar ik zit op fok lolzorz
Sterk, Tim.
  maandag 5 juli 2010 @ 19:45:39 #59
183846 joepie91
pi_83693603
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:44 schreef Adames het volgende:

[..]

natuurlijk
Ik zat er op te wachten...
  maandag 5 juli 2010 @ 19:46:24 #60
183846 joepie91
pi_83693636
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:48 schreef kneusje28 het volgende:
volgens mij bij lange na niet zoveel flash games op het internet.
pi_83695241
retorbrapi, heeft iemand je account gehacked of zo?
pi_83697307
tvp
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_83707205
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
tvp
Mag niet meer, onderaan zit een tvp knop
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:50:42 #64
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_83707339
De Apple fanboys hebben hun weg weer gevonden hoor.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_83708808
quote:

[..]

Geen van de hier getoonde Android tablets heeft Flash support.
Oh, waar zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat android 2.2 flash met zich meebrengt.
quote:
De meeste hebben zelfs een heel antieke versie van Android (1.5) en de performance van Android voor 2.2 is om te janken zo slecht, traag als dikke stront in een trechter
Onzin, kijk de performance van de nexus one met minder snelle processor dan de A4 maar bij javascript op de Google keynote in vergelijking met de ipad. Op een android tablet draait geen ander OS dan op de telefoon zelf.
.
quote:
[..]

Heeft de aangekondigde galaxy tablet een resistief scherm dan? Accu doet niet veel onder tov. van die van de ipad. Ben het met je eens dat android tablets nog echt onder doen voor de ipad, maar voor een hebbedingetje zal uiteindelijk echt niet de grote massa een prijs van een laptop betalen.
pi_83710421
iemand die weet waar je goedkoop tablet standaard kan kopen?

is handig
  dinsdag 6 juli 2010 @ 09:56:50 #67
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83711922
quote:

[..]

[..]

Heb je hem zelf al binnen dan? Waar zeur je dan over je hebt hem nog nooit getest.
En dit is een android topic en als je dan vind dat apple zo veel beter is waarom klik je dan op dit topic. Je weet dat je die reacties krijgt.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 08:45 schreef ASUS-Lover het volgende:
iemand die weet waar je goedkoop tablet standaard kan kopen?

is handig

[ Bericht 21% gewijzigd door MagischMannetje op 06-07-2010 10:01:59 ]
pi_83731403
handig ook echt op school.. om dan klitterband op de tafel te plakken ^^
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:52:34 #69
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83734106
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 02:24 schreef Alxander het volgende:

[..]

Oh, waar zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat android 2.2 flash met zich meebrengt.
Nee, je noemt flash support als een voordeel voor android tablets, maar er zijn geen android tablets met flash.
quote:
Onzin, kijk de performance van de nexus one met minder snelle processor dan de A4 maar bij javascript op de Google keynote in vergelijking met de ipad. Op een android tablet draait geen ander OS dan op de telefoon zelf..
De browser op de N1 gebruikt de WebKit engine, net als de iPhone en iPad. Dit is een native component geschreven in (IIRC) C++. Deze zal best snel zijn.

Android apps worden, op een paar uitzonderingen na, geschreven in Java. Nu is dat op zich niet erg, Java werkt erg goed. Het probleem met Android is dat Google eigenwijs moest doen en hun eigen VM moesten bouwen, Dalvik genaamd. Android apps worden geconverteerd van Java bytecode naar Dalvik bytecode, waarna ze op het toestel in de Dalvik VM draaien.

Het grote probleem hiermee is dat Sun al sinds 1995 bezig is de performance van de Java VM op niveau te krijgen, en ondertussen presteert ie behoorlijk goed. Google is net begonnen met hun VM en de performance hiervan is voor versies < 2.2 om te janken zo slecht. Vanaf 2.2 zit er iig nog een JIT compiler in wat nogal scheelt. Een groot probleem in Dalvik is bijvoorbeeld de garbage collector, de GC in Dalvik is een hele naïeve implementatie welke voor geen ene meter performed. Dit houd in dat je app zeer regelmatig gewoon 100 tot 200 ms stil staat, wat echt een fucking eeuwigheid is.

Ik ben vorige week toevallig bezig geweest met het optimaliseren van wat Java code voor gebruik op Android. Deze code draait op een prepaid Sony-Ericsson van 3 tientjes als een zonnetje, op een high-end Android toestel van honderden euro's was het niet vooruit te branden. Je wilt niet weten wat voor smerige dingen ik heb moeten doen om de performance op peil te krijgen, optimalisaties die helemaal niet nodig moeten zijn in een moderne VM maar wel op Android.

Nou geloof ik wel dat Google het uiteindelijk allemaal goed op orde krijgt maar daar gaan nog wel een paar jaartjes overheen voordat het op niveau is. Tot die tijd komt het qua performance niet in de buurt van iPad, tenzij je native apps gaat bouwen met de NDK (wat haast niet gebeurt en je over het algemeen echt niet wilt doen).

Verder zijn er onder de motorkap nogal wat dingen mis met Android, en dan heb ik het nog niet eens over de developer tools, daar ligt Apple echt lichtjaren voor op de concurrentie.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:30:58 #70
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_83746063
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:52 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
Toevallig heb ik ook al het eea in de android market gegooid, maar ik vind persoonlijk helemaal niet dat android zo gigantisch langzaam is.
Hoewel ik helemaal geen beschikking heb over 2.2 hardware (dat dus blijkbaar heel snel is) vind ik de 1.5 en 1.6 erg snel voor een eerste toestel en al helemaal niet onder doen aan me iphone 3g (die is pas langzaam voor een single task systeem).
En ja, als je games maakt (of andere realtime achtige apps), is de GC (en dus de vm) echt een kriem, maar voor al het andere valt het reuze mee.
Sterker nog, ik vind dat google zo snel best iets geweldigs heeft neer gezet.
Vergelijk het anders ook is met de eerste iphone... (2g enzo dat uber langzame crashende ding) dan is google in die enkele jaartjes echt veel sneller gegroeid.
Je leeft maar één keer...
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:09:21 #71
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83756667
quote:

[..]

Nee, je noemt flash support als een voordeel voor android tablets, maar er zijn geen android tablets met flash.

Skyfire ondersteund veel flash. En over android 1.5 als hij aan al mijn eisen voldoet en hij is niet te sloom. Waarom dan updaten?
pi_83768723
wiens tablet van tabletstoreuk is vandaag verzonden?
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:48:06 #73
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83770174
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:14 schreef ASUS-Lover het volgende:
wiens tablet van tabletstoreuk is vandaag verzonden?
Hij staat nog op processing maar dit zegt toch genoeg:
'Our next batch - which will bring us right up to date and keep us in stock - will be shipping on 7th July. Customers in the UK would receive their tablet on 8th July. '
pi_83786171
ik wil ook graag die wiipad bestellen, ben alleen aan het twijfelen met hoeveel GB flash ik hem ga kopen.... 16 GB lijkt zoveel maar is in feite helemaal niets.
pi_83794456
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:56 schreef sk888er het volgende:
ik wil ook graag die wiipad bestellen, ben alleen aan het twijfelen met hoeveel GB flash ik hem ga kopen.... 16 GB lijkt zoveel maar is in feite helemaal niets.
4 GB intern is prima, je kan hem altijd nog uitbereiden met een SD kaart
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:08:17 #77
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83796931
Ik koop geen micro SD voor mn apad. Ik sluit gewoon een usb aan met al mijn ilms etc.
pi_83797107
krijgen jullie laatste tijd ook reclame hier naast fok ----------------------------->
met reclame voor; iRobot?
pi_83797780
heb net een hoesje voor men apad besteld 2,24 euro
pi_83803939
Wiipad besteld
pi_83806134
Wie heeft zo'n apad of wiipad al? Ik zit eraan te denken om zo'n tablet te kopen, ben benieuwd naar gebruikerservaringen
pi_83823428
Alle apads van Tabletstore uk : de zending is vertraagt. alle apads zullen maandag worden verstuurd naar ons.

reden: hele grote chaos in china omdat er veel gecontroleerd wordt op namaak producten, en nu zullen ze de apads in een blanco witte doos moeten verzenden is mij verteld
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:19:37 #84
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_83824788
Ik wil graag gamen op een tablet, welke moet ik nemen de android tablet of de apple ipad?
pi_83824917
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:19 schreef Apekoek het volgende:
Ik wil graag gamen op een tablet, welke moet ik nemen de android tablet of de apple ipad?
Sowieso iPad
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:22:58 #86
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_83824978
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:21 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Sowieso iPad
Waarom doet de android tablet het daar niet goed dan?
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:29:35 #87
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_83825331
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:21 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Sowieso iPad
Die doet het vooral goed met flash spelletjes.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:02:06 #88
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_83827004
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:29 schreef mstx het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk zijn, welk device moet ik hebben als ik offline leuke spelletjes wil spelen?
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:03:45 #89
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_83827075
quote:

[..]

Vooral dit soort spelletjes wil ik spelen, ook mogelijk op de android tablet?

pi_83827335
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Waarom doet de android tablet het daar niet goed dan?
Voor de iPad worden gewoon véél meer spelletjes gemaakt, bovendien zijn ze ook beter en draaien ze sneller.
pi_83827347
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:03 schreef Apekoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet je echt de iPad hebben.
pi_83827398
quote:

[..]

Je gaat toch geen Flash spelletjes, oftewel spelletjes gericht op een muis-toetsenbord interface proberen te spelen op een tablet met een touchscreen? Je speelt gewoon native games, die veel beter/sneller draaien, geoptimaliseerd zijn voor het device en betere graphics hebben.
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:15:26 #93
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_83827651
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je gaat toch geen Flash spelletjes, oftewel spelletjes gericht op een muis-toetsenbord interface proberen te spelen op een tablet met een touchscreen? Je speelt gewoon native games, die veel beter/sneller draaien, geoptimaliseerd zijn voor het device en betere graphics hebben.
Klopt, was ook niet serieus.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe je een FPS moet besturen op een tablet.
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_83827853
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:15 schreef mstx het volgende:

[..]

Net als op een iPhone gok ik. Maar dat soort spelletjes zijn natuurlijk sowieso niet optimaal te spelen op een tablet. Ik zou eerder bord of puzzelspellen spelen ofzo.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 02:54:25 #95
183846 joepie91
pi_83834676
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:15 schreef mstx het volgende:

[..]

Niet op een tablet met singletouch in ieder geval. Dat is toch echt een van de dingen waar deze Android-tablets helaas niet geschikt voor zijn
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:40:57 #96
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83838332
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 21:57 schreef ASUS-Lover het volgende:
Alle apads van Tabletstore uk : de zending is vertraagt. alle apads zullen maandag worden verstuurd naar ons.

reden: hele grote chaos in china omdat er veel gecontroleerd wordt op namaak producten, en nu zullen ze de apads in een blanco witte doos moeten verzenden is mij verteld
geen aPad mee op vakantie
pi_83839171
de 1 Ghz android tablet staat nu ook op eBay:

klik
pi_83840046
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:10 schreef korting het volgende:
de 1 Ghz android tablet staat nu ook op eBay:

klik
Volgens mij is dat de wiipad, precies dezelfde specs
pi_83840112
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:35 schreef sk888er het volgende:

[..]

ja klopt
pi_83857047
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk zijn, welk device moet ik hebben als ik offline leuke spelletjes wil spelen?
Op dit moment iPad. Zeker weten. In de toekomst kan het nog veranderen. Ik weet niet hoe snel je die tablet wilt aanschaffen.
pi_83857316
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:35 schreef sk888er het volgende:

[..]

Waar kan ik zo'n wiipad bestellen?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:33:40 #102
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83857332
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Waar kan ik zo'n wiipad bestellen?
Zie OP
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:40:08 #103
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_83857541
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:03 schreef Apekoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spelletjes speel je met knoppen
pi_83858079
quote:

[..]

Android 2.2. ondersteunt flash en is alweer een tijdje uit. Kwestie van tijd dus.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 20:53:03 #105
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_83863459
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Spelletjes speel je met knoppen
Prima, blijf maar vooral hangen in de tijd, opa. Een laggard noemen we dat:
pi_83865887
Als iPad-bezitter toch een tvp hier, ben benieuwd wanneer de eerste Androidtablet met 11 uur accuduur komt.
  Donald Duck held vrijdag 9 juli 2010 @ 22:56:37 #107
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83868659
Dat moet eigenlijk makkelijk mogelijk zijn. Veel Atom netbooks zetten ook een enorm goede accuduur neer.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_83868979
De iPad heeft het ook, dus snap eerlijk gezegd niet waarom veel Androids bij 3 uur blijven steken.
  Donald Duck held vrijdag 9 juli 2010 @ 23:14:50 #109
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83869263
Zal ook wel te maken hebben met de combinatie van hard- en software. Bij de iPad is dat natuurlijk perfect op elkaar afgestemd. Daardoor is vergaande optimalisatie mogelijk. De processor weet precies wanneer deze zich extra moet inzetten en wanneer het juist rustig aan kan.
Maar Android is veel algemener. Het moet op van alles en nogwat kunnen draaien. Daardoor is het minder efficiënt. Dat maakt een goede accuduur geen onmogelijkheid, maar de fabrikant moet dan wel eens flink tijd steken in de fijnafstelling van Android.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_83873050
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Zal ook wel te maken hebben met de combinatie van hard- en software. Bij de iPad is dat natuurlijk perfect op elkaar afgestemd. Daardoor is vergaande optimalisatie mogelijk. De processor weet precies wanneer deze zich extra moet inzetten en wanneer het juist rustig aan kan.
Maar Android is veel algemener. Het moet op van alles en nogwat kunnen draaien. Daardoor is het minder efficiënt. Dat maakt een goede accuduur geen onmogelijkheid, maar de fabrikant moet dan wel eens flink tijd steken in de fijnafstelling van Android.
Android is het nieuwe Windows.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 11:13:33 #111
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83877222
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:54 schreef Adames het volgende:

[..]

Android 2.2. ondersteunt flash en is alweer een tijdje uit. Kwestie van tijd dus.
Skyfire is een optie die ondersteund flash, java etc
Bron
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:05 schreef Tonio-mcdo het volgende:
De iPad heeft het ook, dus snap eerlijk gezegd niet waarom veel Androids bij 3 uur blijven steken.
Er zijn al mensen op slatedroid die de batterij hebben uitgebreid, en het ligt natuurlijk ook aan de helderheid van het scherm.
pi_83877937
Maar daar koop je geen tablet voor toch, dat je hem zelf nog uit gaat lopen breiden? Koop dan liever een compleet product voor wat meer geld. Ik heb helderheid op max staan en hij gaat zo lang mee.
pi_83878750
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:46 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Maar daar koop je geen tablet voor toch, dat je hem zelf nog uit gaat lopen breiden? Koop dan liever een compleet product voor wat meer geld. Ik heb helderheid op max staan en hij gaat zo lang mee.
De iPad heeft geen usb en je moet met iTunes werken. Twee grote tekortkomingen die mijns inziens niet opwegen tegen minder standbytijd. Daar gaat echter ook wel aan gewerkt worden.
pi_83879661
Waar heb je eigenlijk USB voor nodig? Ik probeer het te begrijpen, wellicht heeft het fanboyvirus me te pakken. Meer dan een toetsenbord kan ik namelijk niet verzinnen.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 13:44:38 #115
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_83881179
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Waar heb je eigenlijk USB voor nodig? Ik probeer het te begrijpen, wellicht heeft het fanboyvirus me te pakken. Meer dan een toetsenbord kan ik namelijk niet verzinnen.
Even een filmpje op de stick van iemand anders zetten zodat hij hem straks op zijn laptop kan kijken. Ik zie je nog niet zo snel 4 gig via het mobiele netwerk uploaden.
pi_83881666
Dat doe ik ook nooit met mijn laptop(ik download vrijwel nooit films illegaal) dus ik mis het niet echt. Heb vorige week een aPad in handen gehad, wat was ik blij toen ik mijn iPad weer gebruikte. Werkelijk alles aan de aPad is minderwaardig.

Je betaalt er wel een stuk minder voor, dat is natuurlijk ook wel zo.

Denk ook dat er genoeg mensen zijn die genoegen zullen nemen met een aPad, WiiPad of iPed, ligt er maar net aan wat je eisen zijn. Ik reis aardig vaak met het vliegtuig en trein dus dan is accuduur een must en de mogelijkheid om veel op te slaan en een goed gevulde App Store. Dan is de iPad de beste keuze momenteel.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:09:08 #117
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_83881856
Zoveel geheugen zit er toch niet op een Ipad? Stel ik ga voor een paar dagen weg en wil iedere dag een filmpje zien dan is een stickje wel handig.

Maar de accuduur is inderdaad een behoorlijke pro op de Ipad.
pi_83882749
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dat doe ik ook nooit met mijn laptop(ik download vrijwel nooit films illegaal) dus ik mis het niet echt. Heb vorige week een aPad in handen gehad, wat was ik blij toen ik mijn iPad weer gebruikte. Werkelijk alles aan de aPad is minderwaardig.

Je betaalt er wel een stuk minder voor, dat is natuurlijk ook wel zo.

Denk ook dat er genoeg mensen zijn die genoegen zullen nemen met een aPad, WiiPad of iPed, ligt er maar net aan wat je eisen zijn. Ik reis aardig vaak met het vliegtuig en trein dus dan is accuduur een must en de mogelijkheid om veel op te slaan en een goed gevulde App Store. Dan is de iPad de beste keuze momenteel.
5x dezelfde aansteker apps
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:03:25 #119
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_83883158
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:09 schreef Erasmo het volgende:
Zoveel geheugen zit er toch niet op een Ipad? Stel ik ga voor een paar dagen weg en wil iedere dag een filmpje zien dan is een stickje wel handig. (...)
Een speelfilm van 90 minuten is geconverteerd naar iPad resolutie H264 met AAC audio ongeveer 1GB, dan passen er dus 64 van die films op het grootste model iPad.
pi_83883467
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:46 schreef ASUS-Lover het volgende:

[..]

Precies, dat "goed gevulde App Store" zegt dus ook helemaal niks. Je ziet het zelf al in deze screenshot. Alleen maar bagger radiostations en een of andere kutapp waarmee je muziek kan herkennen. Echt nutteloos, en de App Store staat dus vol met dit soort spam apps.

En dan heb je Android, die heeft dan weliswaar minder apps, maar wel veel betere/nuttigere apps. Dat komt doordat Android open source is en dus beter, en de apps zijn dus ook beter. Kijk maar in deze screenshot. Je kan gewoon GRATIS ringtones van bekende artiesten downloaden, terwijl je bij de App Store ervoor moet betalen! Nou, ik weet wel wat ik zou kiezen.

pi_83883650
Waarom lach ik nog steeds om de undercover trolls van RetorBrapi in dit topic?
pi_83883700
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:46 schreef ASUS-Lover het volgende:

[..]

obvious troll is obvious.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:28:33 #123
183846 joepie91
pi_83888872
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Mass Storage (is toch wel verdomde handig als je bijvoorbeeld gelijk je vakantiefoto's van je camera op je pad kunt zetten), toetsenbord, muis, extern 3g-modem, gamepads (sommigen worden ondersteund als ik het me goed herinner), zodra dat een beetje doorontwikkelid is in Android bluetooth-sticks, etc etc etc.
pi_83888928
Of ze brengen de extra batterij via usb uit!.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_83888931
Camera connector heeft de iPad.

Serieus, een muis op een touchdevice? Waar koop je dan niet gewoon een netbook. Toetsenbord moet eenvoudig met bluetooth kunnen.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:35:57 #126
183846 joepie91
pi_83889068
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:

Serieus, een muis op een touchdevice? Waar koop je dan niet gewoon een netbook. Toetsenbord moet eenvoudig met bluetooth kunnen.
Camera connector... correct me if I'm wrong, maar dat moet je er los bij kopen?

En een bluetooth-toetsenbord kost je ook weer extra geld?

Het gaat er niet alleen om of het kán, maar of het rendabel is. Als je drie keer voor iedere functionaliteit moet gaan betalen (bij wijze van spreken) schiet het ook niet op. Bovendien zullen er echt wel mensen zijn die zo nu en dan een externe muis aan willen sluiten.
pi_83889132
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:05 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Komt omdat de enige android tablets die er nu zijn simpele iPad kloons zijn die op alles bezuinigen.
De goede concurrentie komt er ook aan.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:

De early adopters hebben geen 3G iPad. Evenals de mensen die geen internet abo hebben op hun iPad. Als ze dan toch even internet erop nodig hebben is de usb dongle die ze van het werk hebben gekregen bij de laptop, of tethering via hun gsm wel erg handig.

Tevens is massaopslag iets waar je om heen zou kunnen, echter kan je toch altijd onverwacht een filmpje van iemand anders willen hebben. Dat jij dat niet doet, wilt niet zeggen dat niemand daar behoefte aan heeft.
Ik zou een enkele USB verbinding wel erg fijn vinden.
  zondag 11 juli 2010 @ 11:16:49 #128
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83909612
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:03 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Een speelfilm van 90 minuten is geconverteerd naar iPad resolutie H264 met AAC audio ongeveer 1GB, dan passen er dus 64 van die films op het grootste model iPad.
En heb je niks meer over voor apps etc.
pi_83909713
Of je zet er twee films minder op en heb voldoende voor tientallen applicaties.
  zondag 11 juli 2010 @ 12:57:16 #130
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83912646
Heb trouwens een soft pouch en screenprotector besteld voor mn apad. De pouch is al binnen alleen moet ik nu nog wachtten op de apad.
pi_83914132
Waarom zou je überhaupt 64 films op je iPad zetten... het is niet alsof je ze allemaal in zo'n kort tijdsbestek gaat kijken dat je niet gewoon af en toe een nieuwe erop kan zetten.
pi_83922344
Ik zit een beetje naar de Tablets te kijken en ik zie een hoop leuke.
Op statedroid staat veel over custom firmware enzo, en daardoor zouden de apparaten nog beter moeten werken.
Ik zou er dus wel eentje willen, maar ik vraag me af wat voor één, en waar ik hem het beste kan kopen.

Ikzelf wil niet gaan voor de Tablet met de Rockchip erin, omdat ik niet zoveel geld wil uitgeven aan een tablet voor de lol. Daarnaast al het gedoe rondom levering en de berichten dat hij misschien niet eens Android 2 gaat ondersteunen door de Rockchip erin, wil ik niet voor die gaan.

Verder heb ik van Eken de M001 gezien, zijn veel mensen voor bezig met custom firmware en dat lijkt me wel wat. Het enige probleem is, is dat ik hem niet héél erg mooi vindt.

Tussen die twee types zitten er ook weer een boel, de een beter dan de ander. Maar, welke raden jullie het meest mij aan? Ikzelf zat te denken aan een M002 of een ePad, maar ik hoor er veel slecht commentaar over. De M001 wil ik misschien toch wel gaan kopen, alleen niet voor $100,- terwijl ik hem eigenlijk niet echt mooi vindt.
  maandag 12 juli 2010 @ 11:20:38 #133
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83948975
quote:
Op zondag 11 juli 2010 17:09 schreef Joene94 het volgende:
Ik zit een beetje naar de Tablets te kijken en ik zie een hoop leuke.
Op statedroid staat veel over custom firmware enzo, en daardoor zouden de apparaten nog beter moeten werken.
Ik zou er dus wel eentje willen, maar ik vraag me af wat voor één, en waar ik hem het beste kan kopen.

Ikzelf wil niet gaan voor de Tablet met de Rockchip erin, omdat ik niet zoveel geld wil uitgeven aan een tablet voor de lol. Daarnaast al het gedoe rondom levering en de berichten dat hij misschien niet eens Android 2 gaat ondersteunen door de Rockchip erin, wil ik niet voor die gaan.

Verder heb ik van Eken de M001 gezien, zijn veel mensen voor bezig met custom firmware en dat lijkt me wel wat. Het enige probleem is, is dat ik hem niet héél erg mooi vindt.

Tussen die twee types zitten er ook weer een boel, de een beter dan de ander. Maar, welke raden jullie het meest mij aan? Ikzelf zat te denken aan een M002 of een ePad, maar ik hoor er veel slecht commentaar over. De M001 wil ik misschien toch wel gaan kopen, alleen niet voor $100,- terwijl ik hem eigenlijk niet echt mooi vindt.
Waarvoor zou je op de aPad de nieuwste android willen? Ik kan er alles mee zonder die nieuwe firmware en daarom ben ik voor de aPad gegaan.
pi_83949261
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:20 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Waarvoor zou je op de aPad de nieuwste android willen? Ik kan er alles mee zonder die nieuwe firmware en daarom ben ik voor de aPad gegaan.
Oke, dat klopt inderdaad.
Maar daarnaast zou ik toch niet zoveel geld willen uitgeven aan een tablet.
Tenzij het zo is dat die Rockchip echt een stuk beter is dan bijvoorbeeld die M001 versie.
Ik denk dat ik toch maar even ga rondkijken op internet hoe goed die met de Rockchip is, en of er ook veel door mensen aan gewerkt wordt (custom firmware, support, enz).
pi_83956653
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:27 schreef Joene94 het volgende:

[..]

Oke, dat klopt inderdaad.
Maar daarnaast zou ik toch niet zoveel geld willen uitgeven aan een tablet.
Tenzij het zo is dat die Rockchip echt een stuk beter is dan bijvoorbeeld die M001 versie.
Ik denk dat ik toch maar even ga rondkijken op internet hoe goed die met de Rockchip is, en of er ook veel door mensen aan gewerkt wordt (custom firmware, support, enz).
De rockchip is dual core, die M001 niet.

Een betere Android tablet is deze, ook wel wiipad genoemd en ook op eBay.
  maandag 12 juli 2010 @ 14:36:20 #136
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83957505
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:18 schreef korting het volgende:

[..]

Een betere Android tablet is deze, ook wel wiipad genoemd en ook op eBay.
Hij is alleen niet zo heel portable meer. Die wiipad
pi_83958518
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:18 schreef korting het volgende:

[..]

Oké. Duidelijk. Ik las ook dat hij daardoor gewoon prima filmpjes kan afspelen, en je er muziek enz. mee kan luisteren. En het internetten gaat natuurlijk ook een stuk soepeler.
Maar, ik ben overgehaald na het lezen op het internet: ik ga voor de aPad met de Rockchip erin.
Waar kan ik deze het beste kopen? Ik wil er rond de ¤130,- voor uitgeven, is dat mogelijk?
Ik heb hem al genoeg gezien op site's, maar weet niet welke ik kan vertrouwen of de prijs is veel te hoog.
pi_83959131
mij heeft het 181 gekost ongeveer incl shipping en alle andere kosten..

hij is vandaag uit eindelijk verzonden door TabletstoreUK ^^
  maandag 12 juli 2010 @ 15:57:26 #139
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_83961224
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:57 schreef Joene94 het volgende:

[..]

Oké. Duidelijk. Ik las ook dat hij daardoor gewoon prima filmpjes kan afspelen, en je er muziek enz. mee kan luisteren. En het internetten gaat natuurlijk ook een stuk soepeler.
Maar, ik ben overgehaald na het lezen op het internet: ik ga voor de aPad met de Rockchip erin.
Waar kan ik deze het beste kopen? Ik wil er rond de ¤130,- voor uitgeven, is dat mogelijk?
Ik heb hem al genoeg gezien op site's, maar weet niet welke ik kan vertrouwen of de prijs is veel te hoog.
Als je voor zekerheid wil gaan en hem snel wil hebben moet je voor tabletstoreuk gaan. Wil je wel wat langer wachten moet je hem bij mp4nation halen of op ebay zoeken. Maar pas op want op ebay zijn ook neppe apads die veel slomer zijn. Ik zou dus als ik jou was hem bij mp4nation halen wacht je wel 2-3weken maar heb je hem ook voor jou budget.
pi_83965895
quote:
Op maandag 12 juli 2010 15:57 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Als je voor zekerheid wil gaan en hem snel wil hebben moet je voor tabletstoreuk gaan. Wil je wel wat langer wachten moet je hem bij mp4nation halen of op ebay zoeken. Maar pas op want op ebay zijn ook neppe apads die veel slomer zijn. Ik zou dus als ik jou was hem bij mp4nation halen wacht je wel 2-3weken maar heb je hem ook voor jou budget.
Ja, bij mp4nation is hij prima geprijsd. Ik ga hem daar bestellen aan het eind van de week (nog eventjes op loon wachten).
Bedankt voor je hulp!
pi_83982514
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:42 schreef Joene94 het volgende:

[..]

Ja, bij mp4nation is hij prima geprijsd. Ik ga hem daar bestellen aan het eind van de week (nog eventjes op loon wachten).
Bedankt voor je hulp!
120 euro bij Jack
pi_83984498
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:55 schreef korting het volgende:

[..]

120 euro bij Jack
Hij is ook 120 euro op mp4nation (118 om precies te zijn, als je de currencies op Euro zet).
Daarnaast geloof ik niet erg meer in het bestellen bij Jack, ben er een beetje klaar mee. Doen lang over reageren op mailtjes terwijl ze beloven snel te reageren. Heb geen zin in gedoe via hun.
pi_84014616
Wie heeft de apad in huis en heeft er eigen foto's of filmpjes van?
pi_84018285
ik krijg hem deze week.. ik ga er een video van maken
pi_84021593
Ik mailde:
quote:
> Goodday,
>
> I orderd last week the wiipad (order #...... ).
> I found out today that I forget to select "gift wrap". Is it still
> possible to change this?
> Also I want to ask to not add the receipt in the package?
>
> Kind regards,
Ik kreeg terug:
quote:
Hello, **.
Thanks for the mail.
we will write as low price as we can to reduce the tax ,,
about $40 on package and won't add receipt in the pqackage..
Regards,
Rocky
wiipad
pi_84027003
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:32 schreef sk888er het volgende:
Ik mailde:
[..]

Ik kreeg terug:
[..]

Dan is het wel in orde denk ik.
pi_84027493
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:32 schreef sk888er het volgende:
Ik mailde:
[..]

Ik kreeg terug:
[..]
Maar krijg je nu een gift wrap?
pi_84093373
Zojuist de aPad met Rockchip bij mp4nation besteld.
Nu rustig afwachten tot hij binnen komt.
Ik zal jullie op de hoogte houden!
pi_84094228
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:31 schreef Joene94 het volgende:
Zojuist de aPad met Rockchip bij mp4nation besteld.
Nu rustig afwachten tot hij binnen komt.
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Cool!
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:45:40 #150
183846 joepie91
pi_84096637
Ik heb zojuist mijn apad afgehaald op het postkantoor. Even een paar puntjes die ik al ben tegengekomen:

Pro:
* Tablet ligt echt heerlijk in de hand, toetsen zijn soepel genoeg.
* Het gebruik van Android voelt lekker soepel aan. Er is bij het openen van het menu een miniscule vertraging, maar die komt niet eens in de buurt van mijn irritatiegrens (en aangezien ik me erger aan 95% van de smartphone-menu's, is die irritatiegrens ERG snel bereikt). Prima dus.

Con:
* Touchscreen is inderdaad niet erg reponsief, echter went dit vanzelf. Vooral met nagel werken (iets wat ik bij bijvoorbeeld een Nintendo DS al deed) werkt erg goed. WEL aan te raden is een screenprotector (ownta.com heeft er een), anders zit je scherm na een tijdje vol met krassen, al moet ik zeggen dat de kwaliteit van het plastic zelf erg goed lijkt te zijn.
* Tijdens het opladen reageert het touchscreen niet en kun je dus de tablet niet gebruiken, het scherm is wel aan te zetten.

Verder even kijken, ben hem nu eerst aan het opladen... hij kwam binnen met circa 10% batterij
pi_84098278
Ach, over het touchscreen: ik ben touchscreens gewend van de i68+/i9+++ baggertelefoons uit China dus ben wel wat gewend. Het zal vast wel beter dan dat zijn, haha. Anders gewoon een stylus erbij. Op Slatedroid staan er ook veel links naar mooie hoesjes waar je de aPad in zou kunnen stoppen met ruimte voor een stylus, misschien dat ik dat dan wel doe.
pi_84098590
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:45 schreef joepie91 het volgende:
Ik heb zojuist mijn apad afgehaald op het postkantoor. Even een paar puntjes die ik al ben tegengekomen:

Pro:
* Tablet ligt echt heerlijk in de hand, toetsen zijn soepel genoeg.
* Het gebruik van Android voelt lekker soepel aan. Er is bij het openen van het menu een miniscule vertraging, maar die komt niet eens in de buurt van mijn irritatiegrens (en aangezien ik me erger aan 95% van de smartphone-menu's, is die irritatiegrens ERG snel bereikt). Prima dus.

Con:
* Touchscreen is inderdaad niet erg reponsief, echter went dit vanzelf. Vooral met nagel werken (iets wat ik bij bijvoorbeeld een Nintendo DS al deed) werkt erg goed. WEL aan te raden is een screenprotector (ownta.com heeft er een), anders zit je scherm na een tijdje vol met krassen, al moet ik zeggen dat de kwaliteit van het plastic zelf erg goed lijkt te zijn.
* Tijdens het opladen reageert het touchscreen niet en kun je dus de tablet niet gebruiken, het scherm is wel aan te zetten.

Verder even kijken, ben hem nu eerst aan het opladen... hij kwam binnen met circa 10% batterij
Video,pics aub. Mijne is op het postkantoor, morgen even ophalen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:38:45 #153
183846 joepie91
pi_84098730
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:27 schreef Joene94 het volgende:
Ach, over het touchscreen: ik ben touchscreens gewend van de i68+/i9+++ baggertelefoons uit China dus ben wel wat gewend. Het zal vast wel beter dan dat zijn, haha. Anders gewoon een stylus erbij. Op Slatedroid staan er ook veel links naar mooie hoesjes waar je de aPad in zou kunnen stoppen met ruimte voor een stylus, misschien dat ik dat dan wel doe.
Ik heb er inmiddels even mee zitten spelen (halfuurtje ofzo, camera enzo testen), en het touchscreen went erg snel. Ook het typen met een on-screen keyboard op een single-touch valt ERG mee, en is zeer goed te doen. Zelfs zonder swype. De camera is redelijk te noemen. Kleuren kloppen, geen gekleurde "waas" zoals bij veel goedkope Chinese camera's het geval is, maar het beeld is wel bijzonder "blurry", alsof de focus niet goed ingesteld is. Als je een video maakt wordt deze in 3gp opgeslagen (op een lagere resolutie dan de feitelijke cameraresolutie, volgens mij), en bij het afspelen zitten er storingen in het filmpje (lijnen eroverheen etc).
Niet aan te raden om foto's en video's te maken, maar voor videobellen is het een prima camera dus.
Geluid is echt belachelijk zacht (zoals al aangegeven was in verschillende reviews), zelfs naar mijn maatstaven. De goedkope FM-radio's van 1 euro met ingebouwde speaker van de Euroland gaan vele malen harder. Probleem is hier opgelost door er een Fiio Walkbox aan te hangen (helaas zijn deze volgens mij uit productie, het is aan te raden te kijken naar andere Fiio-producten, deze geven meestal ERG goed geluid).
De bijgeleverde USBHost-kabel moet je écht goed aandrukken, anders valt hij eruit (zorg dat je een klikje hoort). Verder blijft ie prima zitten, en het afspelen van een FullHD-kwaliteit AVI van een Kingston memorystick gaat hier prima.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:43:52 #154
183846 joepie91
pi_84098955
Excuses voor de slechte kwaliteit van de pics, ik heb nog steeds geen digitale camera, en deze pics zijn gemaakt met een webcam in slechte belichting (kunstmatig licht, op een donkere ondergrond, gaat niet zo goed)

pi_84099506
Ziet er goed uit!
Nog een vraagje: Wat voor adapter om de aPad op te laden zit erbij? Ik ga er namelijk van uit dat dit een US oplader is (met 2 van die rechte pinnen, niet ronde), en heb dus al een omvormertje gekocht op dealextreme. Is dit een slimme actie? Of heb ik 50 cent verspild?
pi_84100050
bij die van Tablet store uk krijg je als het waar is wat ze zeggen : een 3 pin UK adaptor
pi_84100483
En apps?
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:18:19 #158
183846 joepie91
pi_84102103
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:15 schreef ASUS-Lover het volgende:
bij die van Tablet store uk krijg je als het waar is wat ze zeggen : een 3 pin UK adaptor
Klopt, zat er inderdaad bij.

Overigens een klein probleempje hier, ik heb een apad met een BLAUWE charging LED.
Dit blijkt een andere revisie/manufacturer/iets te zijn, weet nog niet precies hoe het zit, maar volgens de diverse forums heeft deze een ander touchscreen en een andere wifi-module. Dit zou verklaren waarom ik er nog niet in ben geslaagd WiFi in te schakelen en waarom het touchscreen stopt met werken bij het aansluiten op de charger. Waarschijnlijk heeft TabletStoreUK een ROM erop gezet die bedoeld is voor degene met een RODE led, met andere hardware dus. Sommigen beweren dat de blauwe een kloon is, anderen zeggen gewoon een hardwarerevisie. Ik heb inmiddels contact opgenomen met TabletStoreUK, en het is even afwachten wat die zeggen. Mocht je dus een blauwe LED hebben van TabletStoreUK, reken er dan op dat je misschien wat problemen kunt hebben. Ik ben momenteel op zoek naar een ROM voor de "blauwe" versie maar heb helaas nog niets kunnen vinden.

Ik houd jullie op de hoogte

EDIT: Momenteel 23 pagina's van een topic aan het doorspitten om een werkende ROM te vinden.
pi_84102503
Een werkende ROM voor de blauwe led versie is jammer genoeg nog niet te vinden volgens mij.
Als het goed is komt er in een week een firmware voor uit die wel zou werken.
Bij een andere store was het mogelijk om volgende week als er nog geen firmware is, je aPad in te ruilen voor eentje met rode led. Ik weet alleen niet of dat tabletstoreUK was.

Succes ermee!
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:35:16 #160
183846 joepie91
pi_84102817
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:27 schreef Joene94 het volgende:
Een werkende ROM voor de blauwe led versie is jammer genoeg nog niet te vinden volgens mij.
Als het goed is komt er in een week een firmware voor uit die wel zou werken.
Bij een andere store was het mogelijk om volgende week als er nog geen firmware is, je aPad in te ruilen voor eentje met rode led. Ik weet alleen niet of dat tabletstoreUK was.

Succes ermee!
Bedankt voor de tip, zal even kijken of dat nog zin heeft... ga over iets meer dan een week op vakantie, en wilde tablet meenemen

Overigens, die met die blauwe LED schijnt een hardwarerevisie van het moederbord te zijn.
pi_84102968
Ik zoek een apparaat dat geschikt is om goed op te Internetten en e-mailen (eventueel ook nog tekstverwerken). Het apparaat moet aan kunnen staan binnen 2 minuten en niet vastlopen bij het internetten, e-mailen en dergelijke. Ik weet dat een mini laptop hieraan voldoet, maar doet de aPad dat ook.

Stel ik heb een aPad met muis en toetsenbord, is die dan even zo geschikt als een mini laptop voor de dingen waar ik hem dus voor wil hebben?
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:45:14 #162
183846 joepie91
pi_84103250
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:39 schreef bergdani het volgende:
Ik zoek een apparaat dat geschikt is om goed op te Internetten en e-mailen (eventueel ook nog tekstverwerken). Het apparaat moet aan kunnen staan binnen 2 minuten en niet vastlopen bij het internetten, e-mailen en dergelijke. Ik weet dat een mini laptop hieraan voldoet, maar doet de aPad dat ook.

Stel ik heb een aPad met muis en toetsenbord, is die dan even zo geschikt als een mini laptop voor de dingen waar ik hem dus voor wil hebben?
Het lijkt er op dit moment op dat je één USB-apparaat tegelijk aan kunt sluiten, en een muis+toetsenbord wordt misschien dus lastig. Ik heb geen idee of hubs werken, aangezien ik er geen heb
Verder lijkt hij er prima aan te voldoen (ook al heb ik zelf de WiFi nog niet werkend gekregen). Over vastlopen heb ik geen idee, maar bij mij is de opstarttijd vanaf volledige shutdown ongeveer een minuut, dus dat zou moeten voldoen. Ik laat het weten als ik alles werkend heb, en ik een beetje ermee ge-internet heb
pi_84103502
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:18 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Klopt, zat er inderdaad bij.

Overigens een klein probleempje hier, ik heb een apad met een BLAUWE charging LED.
Dit blijkt een andere revisie/manufacturer/iets te zijn, weet nog niet precies hoe het zit, maar volgens de diverse forums heeft deze een ander touchscreen en een andere wifi-module. Dit zou verklaren waarom ik er nog niet in ben geslaagd WiFi in te schakelen en waarom het touchscreen stopt met werken bij het aansluiten op de charger. Waarschijnlijk heeft TabletStoreUK een ROM erop gezet die bedoeld is voor degene met een RODE led, met andere hardware dus. Sommigen beweren dat de blauwe een kloon is, anderen zeggen gewoon een hardwarerevisie. Ik heb inmiddels contact opgenomen met TabletStoreUK, en het is even afwachten wat die zeggen. Mocht je dus een blauwe LED hebben van TabletStoreUK, reken er dan op dat je misschien wat problemen kunt hebben. Ik ben momenteel op zoek naar een ROM voor de "blauwe" versie maar heb helaas nog niets kunnen vinden.

Ik houd jullie op de hoogte

EDIT: Momenteel 23 pagina's van een topic aan het doorspitten om een werkende ROM te vinden.
Stuur m dan back. Maar is het bij alle? Het kan toch toevallig zijn?
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:00:29 #164
183846 joepie91
pi_84104063
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:49 schreef Berend.. het volgende:

[..]

Stuur m dan back. Maar is het bij alle? Het kan toch toevallig zijn?
Ik heb geen idee... ik heb wat meer info verzameld, en het lijkt alsof er zelfs VERSCHILLENDE hardwarerevisies zijn voor de tablets met blauwe LEDs. Ik ben nu een ROM aan het downloaden die in principe moet werken, even kijken wat het gaat doen. Voor degenen die deze dagen hun apad binnen krijgen: die van jullie komt waarschijnlijk uit dezelfde batch en gaat dus ook dezelfde problemen hebben, tenzij ik toevallig een verkeerd geflashte tablet heb o.i.d.
En terugsturen gaat lastig worden, aangezien ik heb op vakantie mee wil nemen, en dat is over een week.
pi_84105195
misschien handig als je vertelt bij wie je hebt besteld?
pi_84105596
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:22 schreef ASUS-Lover het volgende:
TabletstoreUK
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:32:11 #167
183846 joepie91
pi_84105777
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:22 schreef ASUS-Lover het volgende:
Dat heb ik in een van bovenstaand posts gezegd, inderdaad TabletStoreUK.
pi_84108613
NEEEEE ..

daar heb ik ook bestelt..

ik ga hun haten !
pi_84108763
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:34 schreef ASUS-Lover het volgende:
NEEEEE ..

ik ga hun haten !
You never know. Maybe heeft hij gewoon een foute gekregen.
pi_84108872
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:34 schreef ASUS-Lover het volgende:
NEEEEE ..

ik ga hun haten !
Misschien heb je intussen wel de goede batch te pakken, je weet maar nooit.

Ik hoop dat de batch van mp4nation klopt. Volgens de site van mp4nation staat er een custom firmware op, en die custom firmware werkt toevallig alleen maar met de red led version. Dus ik dénk dat het wel goed zit. Maar ach, je weet nooit..
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:45:48 #171
183846 joepie91
pi_84109289
Ja, die van TabletStoreUK heeft ook een custom firmware. En die werkte dus ook niet.

Overigens heb ik het vermoeden dat ik gewoon een defecte tablet heb ontvangen (kan gebeuren..).
Ik was van plan om er een andere firmware op te zetten die beter zou moeten werken op de Blue LED-versies, maar bij het opstarten van de flasher (ik had nog niet eens op Start geklikt!) hoorde ik het "USB afgekoppeld"-geluidje, werd mijn scherm zwart, en sindsdien doet die tablet he-le-maal niets meer.
Niet in flashmodus, niet in normale modus. Ik had ook al erg veel problemen met het uberhaupt aansluiten op mijn PC (iets wat ik nog niet heb gelezen van anderen) dus ik denk dat ik gewoon een defecte apad heb ontvangen. Lijkt me niet dat een flashtool al bij het opstarten een signaal uitstuurt wat zelfstandig een tablet kan bricken, lijkt me eerder toeval.
pi_84109623
This batch are blue, but please don't believe all you read on the internet, because already it is hard to buy the red led from china anyway. All manufacturers will be moving to the new 9V improved PCB. The memory benchmarks 10% faster, and the filesystem 25% faster. The blue apad will be the future supported version and leave the red behind much like the early samples without cameras.

Sure, some early blue apads out there had big problem which you read about on the internet but already we have a customized 4.1 update for the blue apad released on our site today. The remaining glitch with wifi which only affects connections to some routers should be fixed next week anyway.

Best regards

The Tablet Store Team
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:51:53 #173
183846 joepie91
pi_84109681
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:50 schreef ASUS-Lover het volgende:
This batch are blue, but please don't believe all you read on the internet, because already it is hard to buy the red led from china anyway. All manufacturers will be moving to the new 9V improved PCB. The memory benchmarks 10% faster, and the filesystem 25% faster. The blue apad will be the future supported version and leave the red behind much like the early samples without cameras.

Sure, some early blue apads out there had big problem which you read about on the internet but already we have a customized 4.1 update for the blue apad released on our site today. The remaining glitch with wifi which only affects connections to some routers should be fixed next week anyway.

Best regards

The Tablet Store Team
Mja, dat fixt helaas niets aan mijn problemen met USB-verbindingen en het zichzelf-bricken

EDIT: TabletStoreUK zal het op het moment wel druk hebben met mailtjes van mensen waar de WiFi niet werkt...
pi_84109933
nee maar ik zei dit effe voor mensen die het interessant vonden of wat aan hebben

ik quote je ook niet he
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:06:44 #175
183846 joepie91
pi_84110586
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:56 schreef ASUS-Lover het volgende:
nee maar ik zei dit effe voor mensen die het interessant vonden of wat aan hebben

ik quote je ook niet he
Oh, sorry Zit niet goed op te letten.

... iemand enig idee hoe een apad te unbricken?

EDIT: Ben nu zelf maar bezig. Ik krijg met de enige flashing tool die werkt (RKAndroidDM) de foutmelding dat ID_BLOCK niet geschreven kan worden. De enige site die een oplossing (in het Japans) aan lijkt te bieden, zegt het volgende volgens Google Translator:
quote:
> Schrijven ID_BLOCK mislukt, kunt u weer aan te sluiten apparaat!

Jullie waren het opgelost dezelfde symptomen.

Voor de operatie, houdt de knop gedurende 3 seconden voorsprong op het lichaam van een leeuw
Selecteer het afsluiten, kunt u goed uit te schakelen.
Ook kunt u het werk.

Bovendien, XP, maar krijg ik een foutmelding, Win7 te maken met
Ik heb geen fouten.
Snapt iemand dit?

[ Bericht 22% gewijzigd door joepie91 op 15-07-2010 23:07:42 ]
pi_84113385
Dat vind ik wel negatief, het niet kunnen gebruiken tijdens het opladen...
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:08:31 #177
183846 joepie91
pi_84113871
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:58 schreef jopiede het volgende:
Dat vind ik wel negatief, het niet kunnen gebruiken tijdens het opladen...
Van wat ik tot nu toe heb gezien lijkt dat ook een probleem met de hardware te zijn, en hoort dit wel te kunnen. Ik zou sowieso even mijn lijstje met punten negeren, aangezien het lijkt of ik een niet helemaal werkend exemplaar heb ontvangen
pi_84114234
quote:
> Schrijven ID_BLOCK mislukt, kunt u weer aan te sluiten apparaat!

Jullie waren het opgelost dezelfde symptomen.

Voor de operatie, houdt de knop gedurende 3 seconden voorsprong op het lichaam van een leeuw
Selecteer het afsluiten, kunt u goed uit te schakelen.
Ook kunt u het werk.

Bovendien, XP, maar krijg ik een foutmelding, Win7 te maken met
Ik heb geen fouten.

Snapt iemand dit?
Volgens mij staat dit er:
"Hou de knop 3 seconden ingedrukt en kies voor afsluiten als het apparaat nog aan staat. Zo staat hij goed uit.

Bovendien krijg ik alleen op Windows XP de foutmelding, met Windows 7 had ik niet te maken met fouten."
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:19:10 #179
183846 joepie91
pi_84114417
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:50 schreef ASUS-Lover het volgende:

Best regards

The Tablet Store Team
... waar is deze eigenlijk te vinden? Is het de Flash image (BLUE) op http://tabletstoreuk.com/support/cat_3.html?
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:15 schreef Joene94 het volgende:

[..]

Volgens mij staat dit er:
"Hou de knop 3 seconden ingedrukt en kies voor afsluiten als het apparaat nog aan staat. Zo staat hij goed uit.

Bovendien krijg ik alleen op Windows XP de foutmelding, met Windows 7 had ik niet te maken met fouten."
Ahja, dat wordt alleen wat lastig als je tablet helemaal niet meer werkt Dank voor de vertaling

EDIT: Het lijkt er tot nu toe op dat de tablet niet defect was, maar de meegeleverde USB-kabel. Ik heb met behulp van de USB-kabel van mijn Dingoo en de originele flasher (de Chinese, niet de modernere Engelse) de Loader geflashed, die blijkbaar corrupt was geraakt door de defecte USB-kabel. Hierna met behulp van de oude flasher een andere firmware-versie teruggeplaatst, en nu werkt hij weer

Ik zal er een blogpost over schrijven als het allemaal achter de rug is

[ Bericht 16% gewijzigd door joepie91 op 15-07-2010 23:44:33 ]
pi_84115793
Goed nieuws dus! Ik ben zeer benieuwd of hij je zal bevallen en kijk uit naar je blogpost.
pi_84115857
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:19 schreef joepie91 het volgende:

[..]

... waar is deze eigenlijk te vinden? Is het de Flash image (BLUE) op http://tabletstoreuk.com/support/cat_3.html?
[..]

Ahja, dat wordt alleen wat lastig als je tablet helemaal niet meer werkt Dank voor de vertaling

EDIT: Het lijkt er tot nu toe op dat de tablet niet defect was, maar de meegeleverde USB-kabel. Ik heb met behulp van de USB-kabel van mijn Dingoo en de originele flasher (de Chinese, niet de modernere Engelse) de Loader geflashed, die blijkbaar corrupt was geraakt door de defecte USB-kabel. Hierna met behulp van de oude flasher een andere firmware-versie teruggeplaatst, en nu werkt hij weer

Ook WIFI enzo?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 00:15:21 #182
183846 joepie91
pi_84116831
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:49 schreef Berend.. het volgende:

[..]

Ook WIFI enzo?
WiFi werkt, maar van deze versie is bekend dat je bereik wegvalt als je verder dan 1 meter van je router bent, en dat gebeurt inderdaad ook. Maar eens even kijken of er betere firmware te vinden is. In ieder geval kan ik mijn WiFi nu "enablen", wat dus betekent dat het in ieder geval geen hardwaredefect is.
Ik ga nog een beetje verder knoeien met andere firmware-versies (inclu diegene op de site van TabletStoreUK, ik weet niet of dat degene is waarin de WiFi-problemen zijn opgelost, maar we zullen zien) en ik laat het resultaat in mijn toekomstige blogpost weten
pi_84117264
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:19 schreef joepie91 het volgende:

[..]

[..]

Mooi om te horen! Meestal zijn inderdaad die USB kabels niet zo goed bij chinees spul. Verbaasd me wel dat bij een relatief duur iets de USB kabel zo slecht is. Maar ach, hij doet het weer en dat is goed nieuws.

Door al je verhalen kan ik niet wachten eigenlijk tot ik hem in mijn handen heb, blauwe led of rode led versie maakt me geen reet meer uit omdat voor de blauwe toch wel firmware updates komen om hem volledig werkend te krijgen.
pi_84122321
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:37 schreef ASUS-Lover het volgende:
http://www.buyincoins.com(...)45-product-1851.html

wie een goedkope zoekt
Zonder de rockchip prosessor: CPU Type: VIA VT8505 ARM926
pi_84130598
Ook opgehaald van het postkantoor. Ik dacht wel dat die veel groter was haha. Helaas werkt de wifi nog niet, hoe kan ik dit fixen? Vet ding btw.
TIP: Gebruik een pinnetje van je touchscreen telefoon/ds ofzo, dan gaat het echt makkelijker.
pi_84133334
Trouwens, zo'n wiipad importeren voor verkoop hier in Nederland, zal dat mogelijk zijn of lijkt het daarvoor teveel op de ipad?
pi_84133597
Uhmm hoe connect ik me aPad met me computer? Als ik usb''tje erin gooi zie ik niets ofzo. Drivers nodig?
pi_84133722
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:45 schreef sk888er het volgende:
Trouwens, zo'n wiipad importeren voor verkoop hier in Nederland, zal dat mogelijk zijn of lijkt het daarvoor teveel op de ipad?
Mwa kan wel denk ik. Maar mensen zullen eerst research werk doen en zien dat ze hem zelf voor goedkoper vinden
pi_84133975
Lol wat een noob vragen van mij. Maar liever dat ik noob vragen heb dan dat die kapot gaat. Hoe zie ik of ik een blue versie heb ofzo?
pi_84133994
Ik ga daarom ook proberen met de fabriek in contact te komen en een grote order te plaatsen. Het gaat mij er dan vooral om dat ik het hier vanuit Nederland kan verkopen en dat de potentiele kopers zich daardoor veiliger voelen dan dat ze het zelf moeten importeren
pi_84134320
Ik moet zeggen dat de support van TabletstoreUK erg goed is!

Hoe moet ik die drivers installeren? o.O

[ Bericht 14% gewijzigd door Berend.. op 16-07-2010 15:57:41 ]
pi_84136915
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:01 schreef Berend.. het volgende:
Lol wat een noob vragen van mij. Maar liever dat ik noob vragen heb dan dat die kapot gaat. Hoe zie ik of ik een blue versie heb ofzo?
Aan het lampje..
En het feit of WiFi wel of niet werkt.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 18:05:20 #194
183846 joepie91
pi_84140367
quote:

wie een goedkope zoekt
Nah, doe maar niet. De tablets met een VIA worden niet voor niets afgeraden
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:32 schreef Berend.. het volgende:
Ook opgehaald van het postkantoor. Ik dacht wel dat die veel groter was haha. Helaas werkt de wifi nog niet, hoe kan ik dit fixen? Vet ding btw.
TIP: Gebruik een pinnetje van je touchscreen telefoon/ds ofzo, dan gaat het echt makkelijker.
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:52 schreef Berend.. het volgende:
Uhmm hoe connect ik me aPad met me computer? Als ik usb''tje erin gooi zie ik niets ofzo. Drivers nodig?
Klinkt alsof je een Blue LED versie hebt. Ten eerste, haal ergens anders een USB-kabel vandaan, want degene die je erbij hebt gekregen is hoogstwaarschijnlijk, net als bij mij, totaal verneukt. NIET flashen ermee. Gewoon een kabeltje van je Aldi-MP3speler ofzo pakken, dat moet werken. Ik heb zelf de (erg goede) kabel van mijn Dingoo A320 gebruikt. Vervolgens de flashing tool en update image (ik heb hem nog NIET kunnen testen!!) downloaden van http://tabletstoreuk.com/support/cat_3.html.
Schakelaar van tablet UITzetten. Dan USB-kabel aansluiten. Terwijl je de Home-toets ingedrukt houdt de schakelaar weer AANzetten, dan gaat Windows drivers zoeken. Bij de flashing tool zitten als het goed is rk28-drivers o.i.d. (in de map Drivers->architectuur->Windowsversie), die moet je selecteren als driver. Dan zal hij herkend worden en kun je als het goed is de flashing tool gebruiken. LET WEL OP dat je de tablet tijdens het flashen aan de lader hangt, je wilt echt NIET dat hij uitvalt.

Gaat het fout, dan heb je een probleem, waarschijnlijk start hij dan niet meer op. Is dat het geval, dan met behulp van de generieke Android-flasher en de hourong-firmware op http://www.slatedroid.com/vbulletin/downloads.php?do=file&id=51 je firmware terugzetten op een oudere versie. Let wel op dat je OOK "Loader" aanvinkt, naast de standaard aangevinkte onderdelen, als je helemaal geen beeld meer kunt krijgen op je tablet.

Ben je klaar met flashen, schakelaar uit en aan, en je zou hem weer moeten kunnen gebruiken.

EDIT: Voor het touchscreen kun je ook je nagel gebruiken, dat werkt ook vrij makkelijk. Typen kun je het beste in portrait mode doen i.v.m. positie van je vingernagels en de (niet-)gevoeligheid van het scherm.
Of WiFi wel of niet werkt lijkt niet aan de kleur van je Charging LED te liggen, er schijnen ook enkele blauwe versies te zijn waar het probleem er niet is.

EDIT2: Maak je geen zorgen over het flashen, volgens TabletStoreUK is het niet mogelijk om een apad volledig te bricken, en kun je in principe ALTIJD reflashen, ook al is alles compleet dood.
pi_84159525
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 18:05 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Nah, doe maar niet. De tablets met een VIA worden niet voor niets afgeraden
[..]

[..]

Klinkt alsof je een Blue LED versie hebt. Ten eerste, haal ergens anders een USB-kabel vandaan, want degene die je erbij hebt gekregen is hoogstwaarschijnlijk, net als bij mij, totaal verneukt. NIET flashen ermee. Gewoon een kabeltje van je Aldi-MP3speler ofzo pakken, dat moet werken. Ik heb zelf de (erg goede) kabel van mijn Dingoo A320 gebruikt. Vervolgens de flashing tool en update image (ik heb hem nog NIET kunnen testen!!) downloaden van http://tabletstoreuk.com/support/cat_3.html.
Schakelaar van tablet UITzetten. Dan USB-kabel aansluiten. Terwijl je de Home-toets ingedrukt houdt de schakelaar weer AANzetten, dan gaat Windows drivers zoeken. Bij de flashing tool zitten als het goed is rk28-drivers o.i.d. (in de map Drivers->architectuur->Windowsversie), die moet je selecteren als driver. Dan zal hij herkend worden en kun je als het goed is de flashing tool gebruiken. LET WEL OP dat je de tablet tijdens het flashen aan de lader hangt, je wilt echt NIET dat hij uitvalt.

Gaat het fout, dan heb je een probleem, waarschijnlijk start hij dan niet meer op. Is dat het geval, dan met behulp van de generieke Android-flasher en de hourong-firmware op http://www.slatedroid.com/vbulletin/downloads.php?do=file&id=51 je firmware terugzetten op een oudere versie. Let wel op dat je OOK "Loader" aanvinkt, naast de standaard aangevinkte onderdelen, als je helemaal geen beeld meer kunt krijgen op je tablet.

Ben je klaar met flashen, schakelaar uit en aan, en je zou hem weer moeten kunnen gebruiken.

EDIT: Voor het touchscreen kun je ook je nagel gebruiken, dat werkt ook vrij makkelijk. Typen kun je het beste in portrait mode doen i.v.m. positie van je vingernagels en de (niet-)gevoeligheid van het scherm.
Of WiFi wel of niet werkt lijkt niet aan de kleur van je Charging LED te liggen, er schijnen ook enkele blauwe versies te zijn waar het probleem er niet is.

EDIT2: Maak je geen zorgen over het flashen, volgens TabletStoreUK is het niet mogelijk om een apad volledig te bricken, en kun je in principe ALTIJD reflashen, ook al is alles compleet dood.

Maar hij is wel open!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 03:33:23 #196
183846 joepie91
pi_84160301
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 02:00 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Maar hij is wel open!
Dat getroll begint nu een beetje vervelend te worden. Ga lekker ergens anders trollen.
pi_84160356
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 03:33 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Dat getroll begint nu een beetje vervelend te worden. Ga lekker ergens anders trollen.
Het is toch zo?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:42:52 #198
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_84176835
Zo'n tablet lijkt mij heel leuk voor in de vakantie in de auto welke tablet kan ik het beste kopen voor rond de 200 euro? wil hem voornamelijk gebruiken om video'tjes te kijken en muziek af te spelen en wat websites en mail te bekijken bij wi-fi hotspots .
pi_84186474
Even een update over de Android Tablets die op dit moment verkrijgbaar zijn:

Op dit moment is de allerbeste de 10" met 1 Ghz processor en android 2.1 (verschillende namen: Zenithink ZT-180, Wiipad neno, of 10.1" Full Touchscreen Tablet. 178 euro inclusief verzendkosten.

Nog niemand op dit forum heeft deze binnen gekregen.

Ook een goede, en goedkoper, de Apad met de bekende Rockchip. Deze is dual core 600 Ghz en draait op Android 1.5, heeft 128 MB geheugen en het scherm is 7". gemiddelde prijs is 120 euro inclusief verzendkosten.
Deze is te koop bij Jack, Wiipad, TabletstoreUK, en bij MP4nation. Let op dat je de versie mét camera hebt!

Ook kan je in Nederland een Archos 7 Tablet kopen met Android 1.5. Het scherm is 7" en deze tablet draait ook op de Rockchip processor. Hier een review. Prijs: 170 euro inclusief verzendkosten, ook te koop bij Conrad.

En binnenkort komt er een nieuwe, de Aigo N700. 7" scherm, Android 2.1, en een dual core processor van 1Ghz. Het is nog onbekend of deze naar Nederland komt, en ook de prijs is nog onbekend.

[ Bericht 9% gewijzigd door korting op 18-07-2010 11:14:24 ]
pi_84186991
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:42 schreef First het volgende:
Zo'n tablet lijkt mij heel leuk voor in de vakantie in de auto welke tablet kan ik het beste kopen voor rond de 200 euro? wil hem voornamelijk gebruiken om video'tjes te kijken en muziek af te spelen en wat websites en mail te bekijken bij wi-fi hotspots .
Ik zou gewoon voor de normale aPad gaan.De apparaten met grote schermen wordt veel van gezegd dat ze aan de trage kant zijn ondanks de betere processor. Voor het simpele wat je ermee van plan bent denk ik dus dat je het beste kunt gaan voor de aPad.
pi_84190334
quote:
Op zondag 18 juli 2010 00:25 schreef korting het volgende:
knip
wel besteld nog niet binnen
wel contact met de verkoper van wiipad.us
pi_84192401
quote:
Op zondag 18 juli 2010 04:31 schreef sk888er het volgende:

[..]

wel besteld nog niet binnen
wel contact met de verkoper van wiipad.us
aangepast

Wanneer gaan ze hem versturen. weet je al iets?
pi_84200448
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:15 schreef korting het volgende:

[..]

aangepast

Wanneer gaan ze hem versturen. weet je al iets?
Hij is nu op de volgende levering aan het wachten dus ik ben benieuwd
  zondag 18 juli 2010 @ 16:35:50 #204
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_84201748
Hoe zit het eigenlijk met de software ?

Op m'n iPad kan je iPhone apps draaien maar in praktijk doe je dat niet omdat het enorm zuigt. Hetgene wat een iPad zo'n stuk krachtiger maakt dan een smartphone is dat je door het grote scherm veel complexere/krachtiger software kan gebruiken. M.a.w. de software geschreven voor het grote scherm maakt dat het veel meer is dan een grote iPod Touch.

Hoe zit dit bij Android. Android is van oorsprong een smartphone OS. Zijn de meegeleverde apps op de diverse android tablets aangepast aan de maat v/h scherm of zijn het gewoon precies dezelfde apps maar dan groter ? Volgens mij heeft de Android SDK ook geen extra UI componenten voor tablets zoals iOS 3.2 dit wel heeft (split-view, popup-views, etc). Zijn er nog veel tablet specifieke apps in de marketplace ? Volgens mij is er ook geen aparte android marketplace voor tablets, hoe vind je dan de tablet-apps als die er al zijn ?

M.a.w: zijn Android tablets echte tablets of is het een Android smartphone voor slechtzienden, waar je niet mee kan bellen ?
pi_84201777
wat is een goed android tablet dat zonder pennetje werkt, minstens 9 inch heeft en rap is?
pi_84204198
alle tablets werken zonder Pinnetje? en dan moet je voor de wiipad gaan.
pi_84205443
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:49 schreef ASUS-Lover het volgende:
alle tablets werken zonder Pinnetje? en dan moet je voor de wiipad gaan.
Hoe in godsnaam weet je of dat ding wel oke is? Ik zie haast geen dingen erover staan op internet/reviews. Bij de aPad waren er wel wat reviews en veel filmpjes. Natuurlijk omdat die nieuw is, maar hoe kan je iemand dan zoiets aanraden?
pi_84206417
ik zei niet dat ik hem aanraad.. maar omdat ik de enige 9" tablet ken die heet Wiipad dus.

nja.. miss hebk het beetje verkeerd gezegt

maar ik heb hem nog steeds niet binnen
pi_84211027
De 14e een aPad 7" op mp4nation besteld. Staat helaas nog steeds op 'processing'. Wachten op dit soort gadgets duurt altijd te lang
  zondag 18 juli 2010 @ 21:22:59 #210
183846 joepie91
pi_84211346
quote:
Op zondag 18 juli 2010 16:35 schreef Aaargh! het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de software ?

Op m'n iPad kan je iPhone apps draaien maar in praktijk doe je dat niet omdat het enorm zuigt. Hetgene wat een iPad zo'n stuk krachtiger maakt dan een smartphone is dat je door het grote scherm veel complexere/krachtiger software kan gebruiken. M.a.w. de software geschreven voor het grote scherm maakt dat het veel meer is dan een grote iPod Touch.

Hoe zit dit bij Android. Android is van oorsprong een smartphone OS. Zijn de meegeleverde apps op de diverse android tablets aangepast aan de maat v/h scherm of zijn het gewoon precies dezelfde apps maar dan groter ? Volgens mij heeft de Android SDK ook geen extra UI componenten voor tablets zoals iOS 3.2 dit wel heeft (split-view, popup-views, etc). Zijn er nog veel tablet specifieke apps in de marketplace ? Volgens mij is er ook geen aparte android marketplace voor tablets, hoe vind je dan de tablet-apps als die er al zijn ?

M.a.w: zijn Android tablets echte tablets of is het een Android smartphone voor slechtzienden, waar je niet mee kan bellen ?
Ik ben al een aardige berg tegengekomen die inderdaad gewoon uitvergroot wordt (met gemengd succes, sommigen zien er niet uit, anderen zien er netjes uit, anderen werken gewoon simpelweg niet), maar er zijn ook behoorlijk wat apps die gewoon voor zowel smartphone als tablet gemaakt zijn. Heel goed voorbeeld is Aldiko (de e-book reader) die duidelijk goed werkt op een tablet. Maar zo zijn er wel meer.
Het is echter wel duideijk dat er nog steeds gefocussed wordt op smartphones door veel ontwikkelaars. Misschien komt daar met de App Inventor verandering in
pi_84212320
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:16 schreef JapieGijs het volgende:
De 14e een aPad 7" op mp4nation besteld. Staat helaas nog steeds op 'processing'. Wachten op dit soort gadgets duurt altijd te lang
Zelfde verhaal hier, op de 15e een aPad 7" besteld, staat ook nog op processing.
pi_84214154
Er bestaat ook een 10" Apad met Rockchip. Heb hem op eBay gezien.
pi_84224818
vandaag gearriveerd

hij ligt half uur op de oplader.. en is nu al 50% vol!
dat is erg nice..
je moet idd wel een beetje drukken voor toetsenbord.

ik kan gewoon het scherm gebruiken als hij oplaad

ik heb alleen op het moment geen router
pi_84226324
omg.. 1 USB port doet het niet.. wat nu?
pi_84228138
Ik ga me aPad denk ik terugsturen. Denk dat ik dan voor een iPad ga, ookal is die te duur.
pi_84229996
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:51 schreef Berend.. het volgende:
Ik ga me aPad denk ik terugsturen. Denk dat ik dan voor een iPad ga, ookal is die te duur.
Waar schiet de aPad precies tekort volgens jou? Heb zelf een iPad dus ben benieuwd waar de aPad steken laat vallen.
pi_84230090
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:43 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Waar schiet de aPad precies tekort volgens jou? Heb zelf een iPad dus ben benieuwd waar de aPad steken laat vallen.
Nah die update installeren gaat gewoon echt te klote. Het moet gebruiksvriendelijker zijn, maar tja is de verwachten. Verder is het best een oke ding.
pi_84230391
Het is denk ik een afweging maken inderdaad. Betaal ik 100/200 euro voor een apparaat dat redelijk doet wat ik wil, open is maar niet gebruiksvriendelijk is en accuduur van 4 uur heeft of betaal ik 500 euro voor een gebruiksvriendelijk apparaat waar je (volgens sommigen) bepertkt wordt in mogelijkheden en 10 uur batterij mee hebt.

Ik wilde gaan voor een professioneel apparaat waarbij aanraakgevoeligheid, kwaliteit en een gevulde store belangrijk was, maar anderen kunnen weer een compleet ander eisenpakket hebben. 500 euro voor een sub-computer is namelijk veel geld.
pi_84230895
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:46 schreef Joene94 het volgende:

[..]

Zelfde verhaal hier, op de 15e een aPad 7" besteld, staat ook nog op processing.
En hij is verzonden!
pi_84233579
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:05 schreef Joene94 het volgende:

[..]

En hij is verzonden!
Had ze vanochtend gemaild waarom m'n order nog op processing stond en of ze de aPad nog wel op voorraad hadden. 2 uur daarna kreeg ik ook m'n verzendbevestiging
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:11:24 #221
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_84309511
Hoe zit het met de resolutie op bijv. de apad en de wiipad? Is bijv zijwaarts scrollen nodig bij browsen? Aangezien zijwaarts scrollen iets uit 1980 is.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:12:56 #222
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_84309575
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:59 schreef mstx het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-van-windows-ce.html
Ziet er leuk uit. Met Android 3.0.
👾
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:53:24 #223
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84310990
Ook een leuk apparaatje op komst: Viliv X10 Android Tablet Blows Our Mind With 1366 x 768 Screen, 3D Graphics, HD Video

[ Bericht 16% gewijzigd door popolon op 21-07-2010 13:00:09 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_84311155

[ Bericht 100% gewijzigd door Berend.. op 21-07-2010 21:21:14 ]
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:00:09 #225
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_84311234
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:58 schreef Berend.. het volgende:

[..]

Verkeerde link?
http://blog.laptopmag.com(...)3d-graphics-hp-video
👾
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:00:34 #226
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84311252
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:58 schreef Berend.. het volgende:

[..]

Verkeerde link?
Argh, ja. Fixed.
pi_84316448
Ik heb 2 weken gemist. Maar de meesten hier kiezen de aPad of WiiPad? Met 7" scherm?
Ik las iets over de WiiPad Neno die binnenkort uitkomt, die heeft ook goede specs! Je kan hem pre-orderen voor 180 euro

http://www.wiipad.us/product.php?id_product=11
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:19:14 #228
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84316896
Ik wacht liever op de Viliv, ik vind 1024×600 net wat te klein maar da's dus persoonlijk. 1366×768 spreekt me wel aan.

pi_84317519
Heb me aPad net op de bus gedaan, terug naar tabletstoreUK
pi_84319752
ik ga proberen me geld terug te krijgen.. het ding loopt telkens vast .. is onttiegelijk traag.. en werkt niet echt naar mijn wensen..
pi_84324483
krijg men geld terug.. kon ook kiezen voor de RED led versie. die hadden ze ineens wel weer een batch van.
maar ja.
pi_84324495
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:59 schreef ASUS-Lover het volgende:
krijg men geld terug.. kon ook kiezen voor de RED led versie. die hadden ze ineens wel weer een batch van.
maar ja.
Yeah ik ok.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:16:32 #233
48067 neo2000
pi_84327356
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Argh, ja. Fixed.
Of je passed ff de gegevens van je zakelijke webmail account, kan ook, kunnen we er ook bij.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:23:22 #234
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_84330222
Volgens mij is het al gelukt toch?
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:04:57 #235
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84332412
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:23 schreef Sander het volgende:
Volgens mij is het al gelukt toch?
Zo te zien wel. Bedankt iig.

Ook een grappig stukje: Forget all these Android tablets, let me at that Chrome OS
pi_84356682
Denk dat ik toch maar een aPad ga bestellen (MP4nation)
pi_84357178
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Denk dat ik toch maar een aPad ga bestellen (MP4nation)
Don't
pi_84358553
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:59 schreef Berend. het volgende:

[..]

Don't
Waarom?
pi_84358670
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Waarom?
Best wel zooi, kan je beter iets beters kopen. Ik heb hem teruggestuurd.
pi_84358812
Net zoals Asus-Lovers en een andere gozer verkocht hem in het verkoopforum.
pi_84359112
En nu? Wachten op betere Androidtablets of iPad?
pi_84359365
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:37 schreef Berend. het volgende:

[..]

Best wel zooi, kan je beter iets beters kopen. Ik heb hem teruggestuurd.
De meeste mensen hier kopen toch gewoon de aPad? En op de site van MP4nation staat dat het om de v2 versie met camera gaat.
Mja, op tabletsstore is hij een stuk duurder
pi_84359490
ding loopt continu vast.. raad het je niet aan
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:58:28 #244
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84359494
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En nu? Wachten op betere Androidtablets of iPad?
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten. De eerste lichting zal altijd wat kinderziektes hebben.

Er zit wel wat mooi spul aan te komen de komende maanden.
pi_84359523
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:58 schreef popolon het volgende:

[..]

Moet je natuurlijk helemaal zelf weten. De eerste lichting zal altijd wat kinderziektes hebben.

Er zit wel wat mooi spul aan te komen de komende maanden.
wat dan?
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:14:33 #246
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_84360152
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:59 schreef ASUS-Lover het volgende:

[..]

wat dan?
zenithink zt-180
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:29:10 #247
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84360764
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:59 schreef ASUS-Lover het volgende:

[..]

wat dan?
Scroll eens terug.
pi_84370586
Ik ben op zoek naar een navigatie systeem voor in de auto die werkt op android met Google Maps Navigatie.
Mobiele telefoon lijkt mij ongeschikt vanwege het kleine scherm.
Zelf heb ik al een mobieltje met navi, maar ben daar nog niet geheel tevreden mee.
maar ik zou graag voor in de auto een android 'tomtom' met groot scherm willen hebben.
Is zo'n apparaat al beschikbaar.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:40:55 #249
48067 neo2000
pi_84370698
pi_84371243
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:38 schreef Windsurfbart het volgende:
Ik ben op zoek naar een navigatie systeem voor in de auto die werkt op android met Google Maps Navigatie.
Mobiele telefoon lijkt mij ongeschikt vanwege het kleine scherm.
Zelf heb ik al een mobieltje met navi, maar ben daar nog niet geheel tevreden mee.
maar ik zou graag voor in de auto een android 'tomtom' met groot scherm willen hebben.
Is zo'n apparaat al beschikbaar.
Dat gaat lastig worden denk ik. De maps van Google Maps zijn (nog) niet vooraf te downloaden, dus zal er altijd internet nodig zijn. (tijdens het rijden download hij steeds een stukje kaart)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:49:42 #251
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_84412745
quote:
wie een goedkope zoekt :D

:D Zojuist besteld :D
Voor die 75 euri kan er weinig misgaan :? GSM is tegenwoordig al duurder :+

Bestaat er trouwens een mogelijkheid dat ik itunes kan benaderen en daar content kan kopen :?

Zodra hij binnen is revieuw w/
pi_84413490
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 18:05 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Nah, doe maar niet. De tablets met een VIA worden niet voor niets afgeraden :)
[..]

[..]

Je hebt dus net een tablet gekocht en dit is hoe je hem aan krijgt? :')
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:16:31 #253
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_84413779
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:08 schreef kadeya het volgende:

Als hij niet voldoet inpakpapier eromheen en kadootje :D
aan iemand die ver weg woont _O-
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:19:18 #254
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84413894
Na wat vragen over de Viliv X10 kreeg ik een mail terug van hun waar o.a. dit instond:

quote:
... I saw couple of humble 7” Android designs, but the feeling was exactly Chinese finished good, not the same level of high quality tablet like a Ipad and X10,

Wel leuk omschreven.
pi_84467831
Kan ik hieruit begrijpen dat het voorlopig nog niet verstandig is om een android tablet te kopen? de enige enthousaiste mensen hier lijken er zelf geen te hebben..

En is er misschien iemand in de omgeving Arnhem/Nijmegen/Zevenaar waar ik misschien even zou mogen proberen te spelen met een tablet om te kijken hoe deze functioneert?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_84468009
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:D Zojuist besteld :D
Voor die 75 euri kan er weinig misgaan :? GSM is tegenwoordig al duurder :+

Bestaat er trouwens een mogelijkheid dat ik itunes kan benaderen en daar content kan kopen :?

Zodra hij binnen is revieuw w/
Geen van de applicaties uit iTunes zullen werken. Je device kan niet syncen met iTunes. Je kan hoogstens muziek op iTunes kopen en dat via een ander programma op je tablet zetten.
pi_84468441
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:08 schreef kadeya het volgende:

[..]

Dus? Jij bent zeker zo'n iPad fanboy. De aPad is tenminste open, dus je kan 'm flashen met welke ROM je ook wilt. Bovendien is er een hele actieve Android community die sterk voor deze apparaatjes is aan het ontwikkelen. Je kan 'm ook helemaal personaliseren en aan je wensen aanpassen. En ik vind het juist wel fijn dat niet alles voor je wordt voorgekauwd zoals bij de iPad.
pi_84472737
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:05 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dus? Jij bent zeker zo'n iPad fanboy. De aPad is tenminste open, dus je kan 'm flashen met welke ROM je ook wilt. Bovendien is er een hele actieve Android community die sterk voor deze apparaatjes is aan het ontwikkelen. Je kan 'm ook helemaal personaliseren en aan je wensen aanpassen. En ik vind het juist wel fijn dat niet alles voor je wordt voorgekauwd zoals bij de iPad.
Ik heb zelf een aPad gehad, en jij? Nee he? Nou het is echt zooi, trust me.
pi_84473298
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:27 schreef Berend. het volgende:

[..]

Ik heb zelf een aPad gehad, en jij? Nee he? Nou het is echt zooi, trust me.
Hij zit te trollen ;)
pi_84555018
Ben de laatste week erg veel bezig met tablets... Ik wil graag een Android (minstens 1.6, liefst 2.1/2) 256 MB RAM is een vereiste,.. Hij moet een smalle rand hebben! 7", Want 10" is nog te duur. (Wil graag onder de 100 euro blijven)
maar nu komt het:

Het zijn er zoveel! :D

Heb er een paar uitgekozen, welke naar mijn mening het beste zijn:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42070

http://www.focalprice.com(...)d_Netbook_Black.html

(Welke is dees?+Waar te koop? Want die ziet er nog het best/snelst uit)
Ow ja, GPS is een leuk extraatje.

(Witte of mooie chrome grijze achterkantfinish maakt het helemaal af) _O_

[ Bericht 5% gewijzigd door SalimRMAF op 27-07-2010 16:36:59 ]
pi_84555171
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:31 schreef SalimRMAF het volgende:
Ben de laatste week erg veel bezig met tablets... Ik wil graag een Android (minstens 1.6, liefst 2.1/2) 256 MB RAM is een vereiste,.. Hij moet een smalle rand hebben! 7", Want 10" is nog te duur. (Wil graag onder de 100 euro blijven)
maar nu komt het:

Het zijn er zoveel! :D

Heb er een paar uitgekozen, welke naar mijn mening het beste zijn:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42070

http://www.focalprice.com(...)d_Netbook_Black.html

(Welke is dees?+Waar te koop? Want die ziet er nog het best/snelst uit)
Ow ja, GPS is een leuk extraatje.
aPad, niet kopen! Koop gewoon waar voor je geld, een iPad :)
pi_84555551
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:35 schreef Berend. het volgende:

[..]

Maar ik neem genoegen met wat ik in videos heb gezien; 720P play functie, WiFi, Mooie styling, snelle reactie van het apparaat op je input: mij kan ie denk ik sowieso niet teleurstellen!
pi_84563615
Help ik kom er echt niet uit. :p Ik wil het liefst diegene van de dame uit het video.... (8> Alleen weet niet waar hij te koop is.
pi_84563721
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:43 schreef SalimRMAF het volgende:

[..]

Maar ik neem genoegen met wat ik in videos heb gezien; 720P play functie, WiFi, Mooie styling, snelle reactie van het apparaat op je input: mij kan ie denk ik sowieso niet teleurstellen!
1. Wifi werkt niet op de blue version, moet je update doen enzo. En die upate gaat echt heel moeilijk bij mij, niet gelukt.
2. Je moet met je nagel de touchscreen aanraken, anders moet je hard drukken/ doet het niet.
3. Het is gewoon een klote ding! :P
pi_84563793
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:23 schreef Berend. het volgende:

[..]

1. Wifi werkt niet op de blue version, moet je update doen enzo. En die upate gaat echt heel moeilijk bij mij, niet gelukt.
2. Je moet met je nagel de touchscreen aanraken, anders moet je hard drukken/ doet het niet.
3. Het is gewoon een klote ding! :P
Nu worden er nieuwe versies (geen blue version) verzonden. Volgens mij kwam er binnenkort ook een Android 2.1 update voor de aPad uit.
pi_84563873
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:35 schreef Berend. het volgende:

[..]

wacht beter tot er iets op de markt komt dat op je tv (hdmi) is aan te sluiten. dan worden het pas echt leuke gevallen om te gebruiken. >:)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:49:58 #267
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_84564728
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
:D Zojuist besteld :D Zodra hij binnen is revieuw w/
Item is dispatched *O* Nog een paar daagjes geduld dus w/
:W
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:51:14 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_84564785
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:52 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Geen van de applicaties uit iTunes zullen werken. Je device kan niet syncen met iTunes. Je kan hoogstens muziek op iTunes kopen en dat via een ander programma op je tablet zetten.
Thanx Het ging trouwens niet over mp3 maar over duitse autobladen :@
pi_84566343
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:25 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Nu worden er nieuwe versies (geen blue version) verzonden. Volgens mij kwam er binnenkort ook een Android 2.1 update voor de aPad uit.
Ach man het blijft zooi. Je kan hem gewoon niet vergelijken. Koop een iPad :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:57:32 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_84567732
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:26 schreef Berend. het volgende:
Je hebt een PM met mijn rekeningnummer voor de resterende 430 Euri :+
pi_84569275
quote:

[..]

Ga je nou heel irritant iedereen een ipad aanraden ofzo?
pi_84569623
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:29 schreef rcco het volgende:

[..]

Ga je nou heel irritant iedereen een ipad aanraden ofzo?
Wel als je het vergelijkt ja.Ik heb een aPad gebruikt en een iPad. :) Jij? Nee. Dus ja, ik raad een iPad aan.. w/
pi_84569974
quote:

[..]

Niet huilen!

de chinese Apad is misschien wel zooi, maar over een paar maanden komt er eentje uit van Samsung en eentje van ASUS, en die Viliv X10 klinkt ook heel erg nice.

Niks iPad dus, en niks chinese kut Apad, gewoon eventjes wachten tot het wat verder is allemaal ;).
pi_84570241
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:45 schreef korting het volgende:

[..]

Niet huilen!

de chinese Apad is misschien wel zooi, maar over een paar maanden komt er eentje uit van Samsung en eentje van ASUS, en die Viliv X10 klinkt ook heel erg nice.

Niks iPad dus, en niks chinese kut Apad, gewoon eventjes wachten tot het wat verder is allemaal ;).
iPad heeft wel een hele goede store he :p. Maar die zullen ook wel erg goed zijn! :D(Samsung,Asus tablet)
pi_84570482
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:37 schreef Berend. het volgende:

[..]

Wel als je het vergelijkt ja.Ik heb een aPad gebruikt en een iPad. :) Jij? Nee. Dus ja, ik raad een iPad aan.. w/
Je hebt de apad en de ipad vergeleken. De ipad vond je beter. Je meld hier even 1 keer dat je die apad maar niks vind en je gaat vervolgens lekker enthousiast zijn in het ipad topic. ^O^

OF je blijft gewoon hier lekker trollen. :')
pi_84570627
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:55 schreef rcco het volgende:

[..]

Je hebt de apad en de ipad vergeleken. De ipad vond je beter. Je meld hier even 1 keer dat je die apad maar niks vind en je gaat vervolgens lekker enthousiast zijn in het ipad topic. ^O^

OF je blijft gewoon hier lekker trollen. :')
Ik heb nog nooit gereageerd in het iPad topic volgens mij, ik heb er zelf nog geen lol. Nouja maybe 1x
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:36:18 #277
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_84617130
gvd kom ik terug van vakantie hoor ik dat die apad helemaal niks is terwijl hij vandaag aankomt :{ Maar alsnog houd ik hem alleen al voor de ereader en de filmpjes die je kan kijken.

[ Bericht 17% gewijzigd door MagischMannetje op 29-07-2010 10:46:37 ]
pi_84619539
Ach, ik ben intussen terug van vakantie en had al aardig het idee dat hij onderweg was naar Nederland.
Maar mooi niet dus, tracking nummer werkt nog niet eens bij HongKongPost. Na 10 dagen dus nog steeds niets.
Jammer, maar ik wacht af..
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:40:15 #279
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_84659840
Gelukkig ik krijg de rode LED versie, kan ik jullie laten zien hoe hij behoort te werken.
pi_84662293
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:40 schreef MagischMannetje het volgende:
Gelukkig ik krijg de rode LED versie, kan ik jullie laten zien hoe hij behoort te werken.
En toch blijf je zo'n tyfusch touchscreen houden. En slechte batterij. |:(
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:11:08 #281
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_84663231
Ik wil er binnenkort eentje gaan halen als ik op reis ga naar China.
Feyenoord Rotterdam
pi_84663808
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:11 schreef o.us het volgende:
Ik wil er binnenkort eentje gaan halen als ik op reis ga naar China.
aPad? Don't.
pi_84673893
Ik ga een apad kopen.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:52:17 #284
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_84674212
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:50 schreef Berend. het volgende:

[..]

En toch blijf je zo'n tyfusch touchscreen houden. En slechte batterij. |:(
Je kan als ik er echt zoveel last van heb er een grotere batterij bij in zetten. En dat touchscreen maakt me niet zoveel uit. Ben het wel gewend naar een tijdje met een chinese phone gewerkt te hebben. En schrik nu niet iedereen af want als je goede touchscreens gewend bent valt dit altijd tegen. En als ik alles gewoon aan kan klikken ben ik tevreden.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:57:27 #285
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_84675998
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:23 schreef Berend. het volgende:

[..]

aPad? Don't.
Why not? Ik heb niets negatiefs gehoord. Althans, niets negatiefs gevonden :+ In ieder geval, de markten in China zijn groot. Big time. Dus ik verwacht, zeker in Beijing, genoeg varatie qua tablets. Of er nou Android, een gehackte iOS of Windows 7 er op staat.

[ Bericht 9% gewijzigd door o.us op 30-07-2010 18:57:55 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_84677229
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:57 schreef o.us het volgende:

[..]

Why not? Ik heb niets negatiefs gehoord. Althans, niets negatiefs gevonden :+ In ieder geval, de markten in China zijn groot. Big time. Dus ik verwacht, zeker in Beijing, genoeg varatie qua tablets. Of er nou Android, een gehackte iOS of Windows 7 er op staat.
Er zijn er 4 aangekomen ofzo tot nu toe.
Ik: bagger ding teruggestuurd
Asus-lover: bagger ding teruggestuurd
Magischmannetje: Nouja hij vind hem dus wel goed.
En nog iemand: Die hebben we niet meer gehoord.

Ik heb het over de aPad he..
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:34:39 #287
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_84677280
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:33 schreef Berend. het volgende:

[..]

Waarom dan uiteindelijk?
Zit er tekstverwerking op? Of is het het standaard Android net als op de mobiele telefoon?
Anders zoek ik daar wel een met iOS of Windows 7 er op.

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 30-07-2010 19:34:55 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_84677622
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:34 schreef o.us het volgende:

[..]

Waarom dan uiteindelijk?
Zit er tekstverwerking op? Of is het het standaard Android net als op de mobiele telefoon?
Anders zoek ik daar wel een met iOS of Windows 7 er op.
Er zit Android op net zoals op een mobiel.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:44:42 #289
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_84677684
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:43 schreef Berend. het volgende:

[..]

Er zit Android op net zoals op een mobiel.
Dan ga ik eentje proberen te zoeken/fixen met Windows 7 of iOs er op als ik daar eenmaal ben.
Feyenoord Rotterdam
pi_84677735
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:44 schreef o.us het volgende:

[..]

Dan ga ik eentje proberen te zoeken/fixen met Windows 7 of iOs er op als ik daar eenmaal ben.
Als ik jou was zou ik gewoon een mooie iPad nemen of even wachten op een tablet van Asus ofzo. :)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:50:04 #291
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_84677844
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:46 schreef Berend. het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik gewoon een mooie iPad nemen of even wachten op een tablet van Asus ofzo. :)
iPad heb ik al. Ik wil een andere halen met Windows 7 er op voor de leuk en een goedkopere iPad / tablet met iOS voor een bekende hier. Geloof me, in China kunnen ze van alles in elkaar fiksen.
Feyenoord Rotterdam
pi_84678157
Ik zou niet voor Windows 7 gaan. Besturingssysteem is niet geoptimaliseerd voor een iPad en loopt daarom niet lekker/optimaal.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:01:13 #293
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84678279
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:50 schreef o.us het volgende:

[..]
Geloof me, in China kunnen ze van alles in elkaar fiksen.
Yep, 'Chinese finished'.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:03:40 #294
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_84678369
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik zou niet voor Windows 7 gaan. Besturingssysteem is niet geoptimaliseerd voor een iPad en loopt daarom niet lekker/optimaal.
Ach, ik ga toch eerst al die tablets eerst checken op gebruik voordat ik er een koop.

Trouwens, die aPad. Hoe kan die nou USB-ingangen hebben terwijl er hetzelfde Android als op de mobiele telefoon op draait?
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 31 juli 2010 @ 11:46:27 #295
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_84697863
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:33 schreef Berend. het volgende:

[..]

Ik heb het over de aPad he..
Als jij nu zon prut blue led hebt ontvangen snap ik het, maar waarom kraak je dan ook de normale af? En alles wat ik wil kan ik er mee:
Ebooks lezen
E-mail checken
Chatten
Filmpje kijken
Muziek luisteren
internetten
SIMPEL spelletje spelen
Mn documenten bekijken (Word powerpoint excel)

ooh ja en ook nog filmpjes/liedjes van youtube downloaden

En waarom zou ik dan nog meer willen ik hoef geen android 2.2 of wat dan ook. En aan dat touchscreen wen ik wel. En anders koop ik een stylus.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:03 schreef o.us het volgende:

[..]

Ach, ik ga toch eerst al die tablets eerst checken op gebruik voordat ik er een koop.

Trouwens, die aPad. Hoe kan die nou USB-ingangen hebben terwijl er hetzelfde Android als op de mobiele telefoon op draait?
Custom firmware.

[ Bericht 21% gewijzigd door MagischMannetje op 31-07-2010 20:40:08 ]
pi_84708513
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Berend. op 31-07-2010 18:41:22 ]
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:06:32 #297
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_84731930
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:46 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Als jij nu zon prut blue led hebt ontvangen snap ik het, maar waarom kraak je dan ook de normale af? En alles wat ik wil kan ik er mee:
Ebooks lezen
E-mail checken
Chatten
Filmpje kijken
Muziek luisteren
internetten
SIMPEL spelletje spelen
Mn documenten bekijken (Word powerpoint excel)

ooh ja en ook nog filmpjes/liedjes van youtube downloaden

En waarom zou ik dan nog meer willen ik hoef geen android 2.2 of wat dan ook. En aan dat touchscreen wen ik wel. En anders koop ik een stylus.
[..]

Custom firmware.
Dus je kan gewoon bestanden openen die in jouw USB-stick staan?
Feyenoord Rotterdam
pi_84735788
quote:
The item (RT***********HK) was posted on 29-Jul-2010 and is being processed for delivery to the addressee.
Na 2 weken is eindelijk m'n aPad van mp4nation te traceren. :)
Kan niet wachten tot hij er is. :P
pi_84736472
Net bij mediamarkt de archos 5 (8GB) geprobeerd, met android erop, ik vond het zeker niet tegenvallen alleen een klein scherm, zelfs het resistieve scherm vond ik niet slecht. nb ik heb zelf een g1 met android 2.1 erop..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:54:06 #300
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_84737122
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:36 schreef caffeinjunk het volgende:
Net bij mediamarkt de archos 5 (8GB) geprobeerd, met android erop, ik vond het zeker niet tegenvallen alleen een klein scherm, zelfs het resistieve scherm vond ik niet slecht. nb ik heb zelf een g1 met android 2.1 erop..
Geroot of heb ik weer eens een update misgelopen? :')
pi_84742823
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Geroot of heb ik weer eens een update misgelopen? :')
Geroot. De G1 gaat niet verder dan 1.6.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')