abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83674581
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met acupunctuur bij hooikoorts en andere allergieën. Ik heb zelf hooikoorts en verschillende voedselallergieën (o.a. noten en verschillende soorten fruit). Vier jaar geleden heb ik acupressuur gehad (komt ongeveer op hetzelfde neer als acupunctuur, maar dan met stroomstootjes ipv naalden), en ben ruim drie jaar helemaal van mijn hooikoorts af geweest. Het is nu echter weer terug gekomen. De mevrouw waar ik toen ben geweest, is echter met pensioen gegaan en behandelt geen mensen meer. Daarom ben ik nu op zoek naar een alternatief, en kwam zo uit bij acupunctuur. Ik ben van plan deze week een afspraak te maken, maar ben benieuwd of hier mensen zijn die er ervaring (zowel positief als negatief) mee hebben.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:43:50 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_83674914
hoelang duurt zoiets?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_83675092
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:43 schreef wise het volgende:
hoelang duurt zoiets?
Een afspraak? Of de hele behandeling? Volgens de website van degene met wie ik een afspraak ga maken, duurt het eerste consult ongeveer een uur (intake-gesprek e.d.), daarna per consult een half uur tot drie kwartier voor de behandeling. Hoe vaak je gaat, is afhankelijk van of het aanslaat en hoe ernstig de klachten zijn. Er wordt algemeen als richtlijn gebruikt, dat als het na 5 behandelingen niet aanslaat, er beter gestopt kan worden.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:53:24 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_83675278
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:48 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Een afspraak? Of de hele behandeling? Volgens de website van degene met wie ik een afspraak ga maken, duurt het eerste consult ongeveer een uur (intake-gesprek e.d.), daarna per consult een half uur tot drie kwartier voor de behandeling. Hoe vaak je gaat, is afhankelijk van of het aanslaat en hoe ernstig de klachten zijn. Er wordt algemeen als richtlijn gebruikt, dat als het na 5 behandelingen niet aanslaat, er beter gestopt kan worden.
de hele behandeling. 5x is niet zoveel
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_83677238
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:53 schreef wise het volgende:

[..]

de hele behandeling. 5x is niet zoveel
Daarom, ik ben niet veel tijd/geld kwijt als het niet aanslaat.

Nog ervaringen hier? Andere alternatieve hulpmiddelen tegen hooikoorts/allergieën mag ook, volgens het reguliere circuit moet ik er gewoon mee leren leven, daarom kijk ik nu verder dan dat.
pi_83677876
Ermee leren leven is wel erg kort door de bocht.

Als je ergens veel last van hebt moet er toch zeker wat tegen te doen zijn lijkt me.
Anders gewoon eens bij iemand anders een mening gaan vragen.

Zelf heb ik last gehad van allergie voor huisstofmijt. De behandeling daarvoor was wel niet alternatief, maar gewoon 3jr lang naar het ziekenhuis om elke week, daarna 2 weken, daarna maand een spuit te halen.
Ondertussen heb ik er al 10jr geen last meer van gehad, dus dat was zeer de moeite waard.

Zoiets zal er toch ook wel mogelijk zijn voor hooikoorts.
Aangezien ik daar zelf ook weer wat last van krijg ga ik daar zelf ook naar op zoek.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_83678015
Ik heb al van kinds af aan last van verschillende allergieën. Ben gelukkig helemaal over mijn eczeem heen gegroeid, maar hooikoorts en in mindere mate voedselallergieën blijven een probleem. Ben bij verschillende dermatologen en allergologen geweest, maar kwam eigenlijk niet verder dan 'dit is het, we hebben er medicijnen voor, meer kunnen we niet doen'. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er wel veel aan gehad, maar nu kom ik gewoon niet meer verder, en ik wil eigenlijk niet steeds medicijnen blijven slikken. Vandaar dat ik nu wat verder kijk.
pi_83678255
Acupunctuur is echt onzin (en nee ik ben niet persé anti alles want massage en dergelijke kan best). Van de acupunctuur genees je namelijk niet, van het eventuele placebo effect wel.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:16:58 #9
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_83678281
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:04 schreef Bloemkool het volgende:
Ermee leren leven is wel erg kort door de bocht.

Als je ergens veel last van hebt moet er toch zeker wat tegen te doen zijn lijkt me.
Anders gewoon eens bij iemand anders een mening gaan vragen.

Zelf heb ik last gehad van allergie voor huisstofmijt. De behandeling daarvoor was wel niet alternatief, maar gewoon 3jr lang naar het ziekenhuis om elke week, daarna 2 weken, daarna maand een spuit te halen.
Ondertussen heb ik er al 10jr geen last meer van gehad, dus dat was zeer de moeite waard.

Zoiets zal er toch ook wel mogelijk zijn voor hooikoorts.
Aangezien ik daar zelf ook weer wat last van krijg ga ik daar zelf ook naar op zoek.
Dat is er ook voor hooikoorts ja.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_83680663
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:16 schreef Fes1-2 het volgende:
Acupunctuur is echt onzin (en nee ik ben niet persé anti alles want massage en dergelijke kan best). Van de acupunctuur genees je namelijk niet, van het eventuele placebo effect wel.
Waarom onzin?
  zondag 6 mei 2012 @ 16:39:53 #11
302219 clear_mind
a better life for all
pi_111209653
In China zijn verschillende programma's ontwikkeld tegen chronische longaandoeningen en ook hooikoorts. Deze worden met succes op grote schaal gebruikt. Het houdt in dat men twee keer per jaar drie keer behandeld moet worden.
Als je er meer informatie over wilt hebben, dan moet je dat bij de patientenvereniging voor acupunctuur is navragen. hun website is www.npva.nl .
Je kunt anders een beroepsvereniging voor acupunctuur proberen. Bijvoorbeeld de kruidencommissie van de arts acupuncturisten beroepsvereniging www.naav.nl.
Ik weet niet zeker of de behandelprogramma's al in Nederland aangeboden worden. Ik hoop van harte van wel, want het zou veel mensen flink helpen.
Succes
Clear_mind
  zondag 6 mei 2012 @ 17:44:47 #12
369437 TWO_FINGERZ
Romanista nel cuore!
pi_111212494
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2010 13:16 schreef Fes1-2 het volgende:
meneer is een expert? Je geeft ook goede argumenten enzo, topuser!
  zondag 6 mei 2012 @ 18:16:32 #13
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_111213878
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2010 13:16 schreef Fes1-2 het volgende:
Waar komt masseren ineens vandaan?
Je wilt zeggen dat je massages onder dezelfde noemer schaart als een alternatieve theraphie zoals acupunctuur of acupressuur?
(Un)masking for the greater good.
pi_111216208
We zijn voor hetzelfde allergisch. :o
Ik heb zo'n acupunctuur behandeling gehad maar het heeft niet geholpen, heb je ooit een desensibilisatiekuur gehad? Dat heeft wel bij mij geholpen. (tijdelijk)
pi_111238005
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:25 schreef Senderious het volgende:
We zijn voor hetzelfde allergisch. :o
Ik heb zo'n acupunctuur behandeling gehad maar het heeft niet geholpen, heb je ooit een desensibilisatiekuur gehad? Dat heeft wel bij mij geholpen. (tijdelijk)
Haha topic komt ineens tot leven :P.

Ik ben twee jaar geleden twee maanden behandeld met acupunctuur, en voor mij heeft het volgens mij wel geholpen! Moet wel zeggen dat ik in de afgelopen twee jaar ook ben begonnen met intensief yoga beoefenen en dat ik daardoor sowieso lichamelijk sterker ben geworden en beter in m'n vel zit. Heb vorig jaar vrijwel geen last gehad van hooikoorts en dit jaar tot nu toe ook niet, hoewel het nu zoveel regent dat de verschijnselen sowieso minder zouden zijn. Desensibilisatie heb ik wel eens overwogen, maar vond het nooit hevig genoeg daarvoor. Mocht het weer terugkomen, zou ik zoiets zeker overwegen. :)
  maandag 7 mei 2012 @ 16:49:53 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_111253559
Accupunctuur valt onder kwakzalverij en is nooit aangetoond als zijnde werkbaar. Wat wel werkbaar is, is het placebo effect en het lijkt mij dat dat van toepassing is bij accupunctuur. Als je er baat bij hebt, by all means, go ahead. Alleen als het echt te veel kost zou ik andere oplossing zoeken.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_111255780
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2010 14:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Waarom onzin?
Ik heb een keer een onderzoek gezien naar het effect van accupunctuur, weet niet meer waar het precies voor was, maar het kwam er op neer dat een 'fake accupunctuur behandeling' ( de naaldjes gaan net niet diep genoeg het lichaam in om het normale effect te krijgen ) even veel resultaat had als een normale accupunctuur behandeling. een placebo effect dus.
Maar hoe het precies bij hooikoorts in elkaar zit. Ik neem zelf altijd pilletjes en die werken heel goed..
  maandag 7 mei 2012 @ 18:08:10 #18
369437 TWO_FINGERZ
Romanista nel cuore!
pi_111256069
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:49 schreef Michielos het volgende:
Accupunctuur valt onder kwakzalverij en is nooit aangetoond als zijnde werkbaar. Wat wel werkbaar is, is het placebo effect en het lijkt mij dat dat van toepassing is bij accupunctuur. Als je er baat bij hebt, by all means, go ahead. Alleen als het echt te veel kost zou ik andere oplossing zoeken.
je zou niet denken dat bepaalde mensen er baat bij hebben als alternatieve genezingsmethoden gecatagoriseerd zouden worden als kwakzalverij?
pi_111256110
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:08 schreef TWO_FINGERZ het volgende:

[..]

je zou niet denken dat bepaalde mensen er baat bij hebben als alternatieve genezingsmethoden gecatagoriseerd zouden worden als kwakzalverij?
Lezen wat hij typt misschien??
  maandag 7 mei 2012 @ 22:41:46 #20
369437 TWO_FINGERZ
Romanista nel cuore!
pi_111269751
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:08 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

Lezen wat hij typt misschien??
wat hij typt zegt niets, ieder persoon met een beetje hersenen weet dat de medische sector eigenlijk maar een duister zootje is. Er wordt geld gemaakt met nauwelijks werkende medicijnen waar een patent op staat dus dat zal worden gebruikt. Alternatieve geneesmethodes worden als kwakzalverij afgestempeld om bedreiging van eigen markt te voorkomen.
pi_111271892
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:41 schreef TWO_FINGERZ het volgende:

[..]

wat hij typt zegt niets, ieder persoon met een beetje hersenen weet dat de medische sector eigenlijk maar een duister zootje is. Er wordt geld gemaakt met nauwelijks werkende medicijnen waar een patent op staat dus dat zal worden gebruikt. Alternatieve geneesmethodes worden als kwakzalverij afgestempeld om bedreiging van eigen markt te voorkomen.
Dus hij gebruikt het woord kwakzalverij hier, omdat hij er zelf baat bij heeft, namelijk om bedreiging van eigen markt te voorkomen. Hij zegt dat het enige werkbare aan accupunctuur 'het placebo effect ' is, wat in mijn ogen waar is. en het placebo effect betekent nog steeds dat je er baat bij kunt hebben..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')