Een afspraak? Of de hele behandeling? Volgens de website van degene met wie ik een afspraak ga maken, duurt het eerste consult ongeveer een uur (intake-gesprek e.d.), daarna per consult een half uur tot drie kwartier voor de behandeling. Hoe vaak je gaat, is afhankelijk van of het aanslaat en hoe ernstig de klachten zijn. Er wordt algemeen als richtlijn gebruikt, dat als het na 5 behandelingen niet aanslaat, er beter gestopt kan worden.quote:
de hele behandeling. 5x is niet zoveelquote:Op maandag 5 juli 2010 11:48 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Een afspraak? Of de hele behandeling? Volgens de website van degene met wie ik een afspraak ga maken, duurt het eerste consult ongeveer een uur (intake-gesprek e.d.), daarna per consult een half uur tot drie kwartier voor de behandeling. Hoe vaak je gaat, is afhankelijk van of het aanslaat en hoe ernstig de klachten zijn. Er wordt algemeen als richtlijn gebruikt, dat als het na 5 behandelingen niet aanslaat, er beter gestopt kan worden.
Daarom, ik ben niet veel tijd/geld kwijt als het niet aanslaat.quote:
Dat is er ook voor hooikoorts ja.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:04 schreef Bloemkool het volgende:
Ermee leren leven is wel erg kort door de bocht.
Als je ergens veel last van hebt moet er toch zeker wat tegen te doen zijn lijkt me.
Anders gewoon eens bij iemand anders een mening gaan vragen.
Zelf heb ik last gehad van allergie voor huisstofmijt. De behandeling daarvoor was wel niet alternatief, maar gewoon 3jr lang naar het ziekenhuis om elke week, daarna 2 weken, daarna maand een spuit te halen.
Ondertussen heb ik er al 10jr geen last meer van gehad, dus dat was zeer de moeite waard.
Zoiets zal er toch ook wel mogelijk zijn voor hooikoorts.
Aangezien ik daar zelf ook weer wat last van krijg ga ik daar zelf ook naar op zoek.
Waarom onzin?quote:Op maandag 5 juli 2010 13:16 schreef Fes1-2 het volgende:
Acupunctuur is echt onzin (en nee ik ben niet persé anti alles want massage en dergelijke kan best). Van de acupunctuur genees je namelijk niet, van het eventuele placebo effect wel.
meneer is een expert? Je geeft ook goede argumenten enzo, topuser!quote:Op maandag 5 juli 2010 13:16 schreef Fes1-2 het volgende:
Acupunctuur is echt onzin (en nee ik ben niet persé anti alles want massage en dergelijke kan best). Van de acupunctuur genees je namelijk niet, van het eventuele placebo effect wel.
Waar komt masseren ineens vandaan?quote:Op maandag 5 juli 2010 13:16 schreef Fes1-2 het volgende:
Haha topic komt ineens tot levenquote:Op zondag 6 mei 2012 19:25 schreef Senderious het volgende:
We zijn voor hetzelfde allergisch.![]()
Ik heb zo'n acupunctuur behandeling gehad maar het heeft niet geholpen, heb je ooit een desensibilisatiekuur gehad? Dat heeft wel bij mij geholpen. (tijdelijk)
Ik heb een keer een onderzoek gezien naar het effect van accupunctuur, weet niet meer waar het precies voor was, maar het kwam er op neer dat een 'fake accupunctuur behandeling' ( de naaldjes gaan net niet diep genoeg het lichaam in om het normale effect te krijgen ) even veel resultaat had als een normale accupunctuur behandeling. een placebo effect dus.quote:
je zou niet denken dat bepaalde mensen er baat bij hebben als alternatieve genezingsmethoden gecatagoriseerd zouden worden als kwakzalverij?quote:Op maandag 7 mei 2012 16:49 schreef Michielos het volgende:
Accupunctuur valt onder kwakzalverij en is nooit aangetoond als zijnde werkbaar. Wat wel werkbaar is, is het placebo effect en het lijkt mij dat dat van toepassing is bij accupunctuur. Als je er baat bij hebt, by all means, go ahead. Alleen als het echt te veel kost zou ik andere oplossing zoeken.
Lezen wat hij typt misschien??quote:Op maandag 7 mei 2012 18:08 schreef TWO_FINGERZ het volgende:
[..]
je zou niet denken dat bepaalde mensen er baat bij hebben als alternatieve genezingsmethoden gecatagoriseerd zouden worden als kwakzalverij?
wat hij typt zegt niets, ieder persoon met een beetje hersenen weet dat de medische sector eigenlijk maar een duister zootje is. Er wordt geld gemaakt met nauwelijks werkende medicijnen waar een patent op staat dus dat zal worden gebruikt. Alternatieve geneesmethodes worden als kwakzalverij afgestempeld om bedreiging van eigen markt te voorkomen.quote:
Dus hij gebruikt het woord kwakzalverij hier, omdat hij er zelf baat bij heeft, namelijk om bedreiging van eigen markt te voorkomen. Hij zegt dat het enige werkbare aan accupunctuur 'het placebo effect ' is, wat in mijn ogen waar is. en het placebo effect betekent nog steeds dat je er baat bij kunt hebben..quote:Op maandag 7 mei 2012 22:41 schreef TWO_FINGERZ het volgende:
[..]
wat hij typt zegt niets, ieder persoon met een beetje hersenen weet dat de medische sector eigenlijk maar een duister zootje is. Er wordt geld gemaakt met nauwelijks werkende medicijnen waar een patent op staat dus dat zal worden gebruikt. Alternatieve geneesmethodes worden als kwakzalverij afgestempeld om bedreiging van eigen markt te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |