voor de luie lezers alvast de conclusie: prima ding, aanrader.
bol.com verkoopt hem![]()
Ik had wat extra opslagruimte nodig voor muziek, games etc dus ik besloot deze aan te schaffen. Hij is ook voor 10-20 euro minder te kopen, maar ik ging voor de betrouwbaarheid van bol. Niet ten onrechte, binnen drie dagen had ik hem binnen in een keurig doosje.
Hij wordt geleverd met alle benodigde kabels, een instructieboekje en een garantiepapiertje.
Aansluiten is kinderlijk eenvoudig, letterlijk plug&play: je steekt de usbkabel in de HD en in je pc, dan de stroomkabel in je HD en dan in de wandcontactdoos en klaar. Windows herkent het als schijf en je kun bestanden gaan overzetten

Over de snelheid ben ik vrij tevreden, vooral met grote bestanden gaat dat goed. Een vijf gb groot bestand duurt minder dan vijf minuten, bij mp3'tjes en dergelijke presteert hij iets minder goed.
Hij wordt niet echt warm, zelfs niet bij constant schrijven. Na een tijdje niet gebruiken gaat hij vanzelf in idle mode, als je hem dan nodig hebt duurt het even (een paar seconden) tot hij weer 'opgestart' is.
Qua geluid/beweging/licht is het ook een prima ding, hij is heel stil, het getik is vrijwel niet te voelen en het lichtje heb ik ook geen last van
Als je nog informatie mist, vertel het me dan kan ik het voor je bekijken
Die Tür fällt zu, das Licht geht aus.
Seid ihr bereit?
Seid ihr soweit?
Willkommen in der Dunkelheit!