quote:Op zondag 4 juli 2010 09:30 schreef eleusis het volgende:
Van foto's 1 en 5 krijg ik een behoorlijk hard stijfje.
die vind ik ook de mooiste.quote:Op zondag 4 juli 2010 09:30 schreef eleusis het volgende:
quote:Op zondag 4 juli 2010 09:30 schreef eleusis het volgende:
quote:Op zondag 4 juli 2010 09:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
OhjaIs wel wat beter zo.... En idd zonder die zonnevlek, mooi gedaan
thnx
Ik heb nog een bonus foto
7
[ afbeelding ]
dat dacht ik eerst ook, maar dat komt door de lichtinval. Als je kijkt naar het pad dan zie je dat het horizontaal is. De lichtinval maakt het scheef.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:28 schreef Cheiron het volgende:
Leuk gedaan, met name die met de inkomende reiger. Staat van die laatste alleen de horizon niet erg scheef?
Midden Delfland gebied... Tussen Rotterdam en Delft in zeg maarquote:
Aha cool.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:43 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Midden Delfland gebied... Tussen Rotterdam en Delft in zeg maar
En thnx allVoel me zeer vereerd
Hahaha Prima! Moet ik alleen wel ff een autotje regelenquote:Op zondag 4 juli 2010 11:51 schreef Crutch het volgende:
[..]
Aha cool.
Binnenkort een Hoeksche Waard serie?
Ja thnx klopt, zat ook een beetje te "klootzakken" ermee idd... Gebruikte hiervoor altijd mn D40 en nu eigenlijk voor t eerst mn D70 met nieuw 50mm lensje.. Was een beetje zoekende naar de juiste instellingen...quote:Op zondag 4 juli 2010 12:05 schreef Crutch het volgende:
O ja, als tip:
Ik zie dat je een enorme(korte) sluitertijd gebruikt tegenover een diafragma dat bijna helemaal openstaat, of ver open iig.
Daardoor verlies je scherptediepte.
Dus een kleiner diafragma, neem bijvoorbeeld 8 of 11, en een langere sluitertijd, 1/250ste of 1/125ste, in plaats van 1/2500ste.
Visuele ondersteuning bij verhaal:
[ afbeelding ]
Bron
Thnxquote:Op zondag 4 juli 2010 13:31 schreef Omniej het volgende:
Die laatste twee die je gepost hebt, zijn niet zo best. Denk dat je hier van twee mislukte foto's nog te veel hebt willen maken in de nabewerking... Te zien aan de harde lijnen in de zon van de laatste foto bijvoorbeeld, en #8 heeft gewoon een uitgebeten vlek in de lucht t.o.v. een onderbelichte voorgrond. Niet álle foto's kunnen geslaagd zijn hè.
De serie die je in de OP hebt gepost is wel eeerg netjes.In #1 en #5 is dat licht dat door de bomen heen komt echt geniaal, en #3 is, mits de flare inderdaad weggewerkt wordt, gewoon
. Heerlijke plaat die derde, met die reiger op een perfecte plek, het supermysterieuze sfeertje, die typische ochtendzon... Absoluut de beste uit de serie.
Overige foto's vind ik wat minder, #4 en #6 hebben ook potentie, maar in #4 vind ik de doormidden gehakte zon niet zo fraai en de rest van de foto is toch nog net een tikkeltje te donker, en in #6 is de onderste 1/4 van de foto jammer genoeg wat te donker. De rest van die foto is wel prachtig.
Gast. Echt, hulde. Pure hulde.quote:Op zondag 4 juli 2010 09:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
OhjaIs wel wat beter zo.... En idd zonder die zonnevlek, mooi gedaan
thnx
Ik heb nog een bonus foto
7
[ afbeelding ]
gracias..... Pure graciasquote:
thnx ronnyboyquote:Op zondag 4 juli 2010 16:15 schreef RonaldV het volgende:
Beetje wazige fotos.
Die met die reiger is wel errug tof trouwens.
nee, ik niet, ben er van onder de indruk.quote:Op zondag 4 juli 2010 08:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Vroeg uit de veren vandaag, wil al een tijdje een paar mist foto's maken...
Viel eigenlijk best wel tegen, want mist is maar zo mistig
Dit is het resultaat...
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
( de laatste hoort eigenlijk niet in de reeks, maar op weg naar huis kwam ik dit plaatje nog ff tegen )
Nog Mist tips iemand?
Mist blijft op zijn plek zitten en loopt niet wegquote:Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef xjoyce het volgende:
Gaaflijkt me ook echt leuk om een keer te fotograferen
echt een uitdaging denk ik!
Je bent zojuist genaaid door Nikon.quote:Op donderdag 8 juli 2010 08:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ik heb er eentje ingestuurd bij de Nikon wedstrijd
Jullie zijn wel zo lief om even voor me te stemmen toch????
STEM
En 6 ook wel.quote:Op zondag 4 juli 2010 09:30 schreef eleusis het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |