Die reden staat ook in de brief.Dat er niet uitdrukkelijk door een arts is geadviseerd niet te gaan.Hij vond het zelf gewoon niet zo'n goed idee qua autorijden en het dragen van tassen/koffers.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:28 schreef Juicyhil het volgende:
De arts moet natuurlijk wel zeggen of hij wel of niet kan gaan....
Anders kun je die smoes wel voor elk dingetje gebruiken.
Da's heel normaal voor verzekeringen... Innen als de brandweer direct met incassobureaus enzo, maar betalen, ho maar, en zo ja dan pas na maaanden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:29 schreef Sa-Bien-Tjee het volgende:
Raar dat ze het dan niet gewoon terugbetalen.
Hoezo dusdanige eisen? Een briefje van de dokter is toch niet al teveel gevraagd? Anders dan kunnen de annuleringsverzekeringen om de zoveel tijd gaat betalen als je geen zin hebt om op vakantie te gaan of als het weer op de plaats van bestemming tegenvalt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef Purdey het volgende:
Ik denk dat een verklaring achteraf nog de beste optie is.Die annuleringsverzekeringen stellen gewoon dusdanige eisen dat je haast dood en begraven moet zijn om je geld terug te krijgen.M'n pa begrijpt achteraf ook niet waarom je zulke dingen af kunt sluiten, als je er achteraf haast niet eens gebruik van kan maken
Hoezo raar???quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:29 schreef Sa-Bien-Tjee het volgende:
Raar dat ze het dan niet gewoon terugbetalen. Anders ga je alsnog naar de dokter toe en vraag je een bewijs of iets wat die verzekeringsgastjes zo nodig willen hebben?
En als de verzekering dat wel zou doen, dan had TS waarschijnlijk een topic geopend om te kankeren op de te hoge premies voor annuleringsverzekeringen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:51 schreef k_man het volgende:
Wat dacht je vader nou eigenlijk? Dat ie tegen de verzekering kon zeggen "goh, ik heb weer zo'n last van m'n nek, ik heb eigenlijk niet zo'n zin meer om nog op vakantie te gaan, ik blijf liever thuis"? En dat de verzekering dan zegt "goh, vervelend zeg! jammer dat u dat totaal niet kunt bewijzen, maar we geven u toch meteen al uw geld terug, beterschap hoor!"
Zoals aangegeven vraagt een verzekeraar om bewijs, vind je dat werkelijk zo vreemd? Wie eist bewijst, zo werkt dat nou eenmaalquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef Purdey het volgende:
Ik denk dat een verklaring achteraf nog de beste optie is.Die annuleringsverzekeringen stellen gewoon dusdanige eisen dat je haast dood en begraven moet zijn om je geld terug te krijgen.M'n pa begrijpt achteraf ook niet waarom je zulke dingen af kunt sluiten, als je er achteraf haast niet eens gebruik van kan maken
Dat moet wel, omdat anders iedereen met een lulsmoesje het risico kan afwentelen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef Purdey het volgende:
Dan laat hij iemand anders autorijden/tassen dragen, ik ga er niet vanuit dat hij in zijn eentje zou gaan.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die reden staat ook in de brief.Dat er niet uitdrukkelijk door een arts is geadviseerd niet te gaan.Hij vond het zelf gewoon niet zo'n goed idee qua autorijden en het dragen van tassen/koffers.
Dat lijkt me dan weer wel onzin, of het probleem bekend is of niet, anders zou je nooit een reis kunnen boeken.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:56 schreef TronCarter het volgende:
Ik denk dat zelfs ALS een dokter een verklaring afgeeft de claim wordt geweigerd. Het probleem was namelijk al bekend voordat er geboekt werd.
Hoe hard het ook klinkt (en of ik het hier mee eens ben of niet laat ik in het midden), maar een annuleringsverzekering is er niet om al bekende problemen op te vangen.
Dit dus...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:56 schreef TronCarter het volgende:
Ik denk dat zelfs ALS een dokter een verklaring afgeeft de claim wordt geweigerd. Het probleem was namelijk al bekend voordat er geboekt werd.
Hoe hard het ook klinkt (en of ik het hier mee eens ben of niet laat ik in het midden), maar een annuleringsverzekering is er niet om al bekende problemen op te vangen.
Juist, appels met peren vergelijken. Laten we even opnieuw beginnen:quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer wel onzin, of het probleem bekend is of niet, anders zou je nooit een reis kunnen boeken.
Deze is er juist om tijdens terechte omstandigheden te kunnen annuleren.
Ik wil graag mijn reis annuleren want mijn oma is overleden......Hoe oud is uw oma geworden........96 jaar beste verzekering...........Tja dan keren wij niet uit, uw had hier rekening mee moeten houden dat uw oma waarschijnlijk niet te lang meer te leven had...........Maar hoe kan ik dit nu van te voren weten beste verzekering...........Tja vrouwen worden nu eenmaal gemiddeld 86,4 jaar oud, dus toen uw oma ouder werd had u hier rekening mee moeten houden.............Oh sorry dat ik u lastig gevallen heb met mijn onnozele claim...
Ik denk dat dit in dit geval niet opgaat. Ja, het was een bestaande conditie maar met wisselende condities. Op het moment van boeken had de vader geen aanleiding om aan te nemen dat hij niet op vakantie zou kunnen gaan. En daar gaat het om. Als je oma al op sterven ligt of jij zelf al in de kreukels ligt en op de gok een vakantie boekt dan is dat uiteraard niet gedekt. Maar was daar ten tijde van het boeken geen sprake van dan is er in principe gewoon sprake van een onzeker voorval.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:11 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Juist, appels met peren vergelijken. Laten we even opnieuw beginnen:
Zijn vader heeft een bestaande conditie.
Ga gerust eerst naar google en zoek voorbeelden van polisvoorwaarden van annuleringsverzekering. Je zal zien dat ze allemaal bij bestaande ziektes, aandoeningen of afwijkingen niet uitkeren.
Zodra je het even nagezocht hebt hoor ik wel weer van je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |