Van de WK-finale of de dood van Blokker?quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:46 schreef Lienekien het volgende:
De WK-finale, niet de dood van Blokker, waar hij groot liefhebber van was.
Van voetbal en Blokker.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:28 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Van de WK-finale of de dood van Blokker?
Hij schreef mede (met Leon de Winter) het scenario van de Weisz-verfilming van 'Bij nader inzien'. Om maar eens iets te noemen. En recentelijk 'Nederland in twaalf moorden', met zijn beide zoons. Was erg interessant.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:24 schreef Frollo het volgende:
Met Jan Blokker had ik helemaal niks, mag dat?
Ik weet dat hij een persoon was en dat hij stukjes schreef. En ik zal er ongetwijfeld ook weleens een gelezen hebben. Maar meer kan ik er niet over zeggen, sorry.
Het boek heb ik niet gelezen maar de serie van Weisz is toch wel legendarisch.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:10 schreef I.R.Baboon het volgende:de verfilming van Bij Nader Inzien ben ik wel benieuwd naar, maar is vast niet zo goed als het boek.
De verfilming van Bij nader inzien is half gebaseerd op het boek. Er is een 'veertig jaar later' toegevoegd. Dat zal met name de inbreng van Blokker en De Winter zijn geweest.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nederland in 12 moorden vond ik niet zo bijzonder, en de verfilming van Bij Nader Inzien ben ik wel benieuwd naar, maar is vast niet zo goed als het boek. Maar dat interview met m in de VN (weetjewel, dat blad van MeneerTim) van een paar maanden geleden was wel aardig.
Hè, fijn.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het boek heb ik niet gelezen maar de serie van Weisz is toch wel legendarisch.
Ik heb dat ook hoor. Al die stukkiesschrijvers en de cultus die om hen heen hangt. Heel vermoeiend. Bij Carmiggelt ben ik de tel kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:17 schreef Frollo het volgende:
De VN lees ik graag, maar dat interview herinner ik me niet.
Ik kan de journalisten van die generatie ook niet uit elkaar houden. Hofland, Brandt Corstius, Blokker, het is één grote (Piet) grijze brij en wat de een zegt, schrijf ik net zo makkelijk toe aan de ander.
Misschien is het wel iets wat ik mis doordat ik niet in Amsterdam woon. Dat ik die lui niet in het café tegenkom of op de markt zie lopen. Wie weet.
Carmiggelt was een baas.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb dat ook hoor. Al die stukkiesschrijvers en de cultus die om hen heen hangt. Heel vermoeiend. Bij Carmiggelt ben ik de tel kwijtgeraakt.
Milo is toch van de illustraties? Je bedoelt Opheffer? Irritant ventje inderdaad, heb ook een tijd gezocht naar wie hij was. Het is trouwens Theodor Holman.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Carmiggelt was een baas.
Ook zoiets, in de Groene Amsterdammer schrijft op de laatste pagina altijd ene Milo. Zeker geen onbekende in het literaire wereldje, zo komt soms naar voren in die columns. Maar ik heb dus echt geen idee wie het is en vind het eigenlijk nogal aanmatigend dat dat wel mij verwacht wordt.
Hofland zag ik inderdaad 1,5 week geleden nog zitten. Bij Zwart natuurlijk.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:17 schreef Frollo het volgende:
De VN lees ik graag, maar dat interview herinner ik me niet.
Ik kan de journalisten van die generatie ook niet uit elkaar houden. Hofland, Brandt Corstius, Blokker, het is één grote (Piet) grijze brij en wat de een zegt, schrijf ik net zo makkelijk toe aan de ander.
Misschien is het wel iets wat ik mis doordat ik niet in Amsterdam woon. Dat ik die lui niet in het café tegenkom of op de markt zie lopen. Wie weet.
Wel voor het soort vakanties waar ik van hou. Met een goede bank, een goed glas bier, goed maar niet opdringerig gezelschap, een enorme stapel boeken, geen mensen die zonodig wat willen ondernemen, wellicht een goed restaurant in de buurt en bij voorkeur de Tour op tv voor de namiddag.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik twijfel nog aan het boek, of dat geschikte vakantielectuur is.
Der. In het Duits?quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb trouwens recentelijk Der/Die/Das Zauberberg besteld.
Ja. Het is een gok, maar mijn Duits was altijd vrij goed.quote:
We gaan niet naar Engeland om niets te ondernemen. Maar je ergens lekker installeren en dan lekker lezen... We hebben een tuin, we kunnen naar de kust. En er staan overal bankjes op leuke plekken.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wel voor het soort vakanties waar ik van hou. Met een goede bank, een goed glas bier, goed maar niet opdringerig gezelschap, een enorme stapel boeken, geen mensen die zonodig wat willen ondernemen, wellicht een goed restaurant in de buurt en bij voorkeur de Tour op tv voor de namiddag.
Ik vind dwerg daar nu toch een beetje te oud voor, hoor.quote:
quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:47 schreef ShadyLane het volgende:
NEDERLAND STAAT IN DE FINALE !!!1111!!!!!11!!!!!!!!11111111!1
RUIM DRIEHONDERD GULDEN, MENSEN!!quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:42 schreef DO2 het volgende:
Dat is dus 144 EURO PER JAAR.
Voor het dramatische effect, zeg maar.
Leuk.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:47 schreef ShadyLane het volgende:
NEDERLAND STAAT IN DE FINALE !!!1111!!!!!11!!!!!!!!11111111!1
Poesjes!quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat sympathiek. Dan hoop ik ook voor Frollo dat ehm... ehm... ehm...
Frollo, wat mogen we je toewensen?
We hebben al vier jaar geen etappe.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:29 schreef Gellius het volgende:
We zitten dan wel in de finale, maar we hebben nog geen etappe, mensen. En zo is er altijd wel iets rottigs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |