abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83547037
Mijn vriendin willen de buitenmuren van ons huis wit verven.(Ral 9010)
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

En weet iemand welk verf/merk beter is sigma of sikkens?

Ik twijfel tussen:

de sikkens alpha serie(zijn er zoveel zie door de bomen het bos niet meer) of sigma facade
pi_83547195
Ik zou beginnen met een vergunning.
pi_83547214
Facade is zeer goed, mits met rubber deeltjes.
Wij hebben Trimetal Facade op dit moment, ook prima.

Overigens goed voorstrijken! En besteed ook wat aandacht aan een kwast of roller.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83547235
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:34 schreef dagizmo het volgende:

goede soms mag het niet vd welstandscommissie.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:35:12 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_83547244
quote:
Om je huis te verven
Tics van je petten.
pi_83547412
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:35 schreef nattermann het volgende:

[..]

Om je huis te verven
Ja natuurlijk! Wat denk jij dan. Dat je zomaar even een kleurtje op je buitengevel mag smeren?
99,9% van de gemeenten vereist dat je voor (kleur)aanpassingen aan de buitengevel een (lichte)vergunning moet hebben. Een aanvraag gaat dan langs de welstandcommissie.

Als je het zonder vergunning doet dan ben je goed zuur, aangezien je je gehele gevel dan opnieuw kunt opmetselen. Ontzettend veel bestemmingsplannen tolereren namelijk niet een afwijkende gevel kleur.

Daarnaast heb je altijd en overal buurtbewoners die dit soort zaken bij de gemeente aankaarten en bezwaar maken.
pi_83548325
Jup andere kleur dakpannen idem.
pi_83550952
quote:
Ja dat weet ik. Ik zal het ook voor de zekerheid na vragen bij de welstandscommissie maar kan me niet voorstellen dat het niet goedgekeurd wordt aangezien het nu al half wit is.

Ik vraag alleen welke stappen je het beste kunt volgen om een goed en duurzaam resultaat te krijgen?
en welke verf/merk het beste is of goed is bevallen?
pi_83551879
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:39 schreef Huttenkloas87 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Ik zal het ook voor de zekerheid na vragen bij de welstandscommissie maar kan me niet voorstellen dat het niet goedgekeurd wordt aangezien het nu al half wit is.

Ik vraag alleen welke stappen je het beste kunt volgen om een goed en duurzaam resultaat te krijgen?
en welke verf/merk het beste is of goed is bevallen?

Dan is het een ander verhaal idd

Over het algemeen struikelen ze er alleen over als je voorgevel erg afwijkt van andere huizen/ als je die alleen een andere kleur gaat geven
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:10:00 #10
273841 Rarekwast_
eigenlijk heel normaal
pi_83552448
weet je of er een dispersiemuurverf (latex) op zit of een alkydharsmuurverf?

dat is belangrijk omdat; als je een vers laagje latex op een reeds geverfde alkydharsverf zet het geen of zeer slechte hechting krijgt!!

Dat o.a. komt omdat alkydhars dampremmend is, en een dispersiemuurverf is juist waterdampdoorlatend

ff checke duz
pi_83552837
Is keimverf niet iets?

Basis van de KEIM mineraalverven
Natuurlijke grondstoffen vormen de basis voor de unieke kwaliteit van de KEIM mineraalverven: vloeibaar kalisilikaat als bindmiddel, dat in structurele opbouw en hardheid gelijk is aan bergkristal, minerale vulstoffen en anorganische kleurpigmenten.

Verstening
Het principe van de silicaat verftechniek berust op een verkeiming van de mineraalverf met de ondergrond. Er ontstaat een vaste, minerale en onoplosbare verbinding van de verf met de verfdrager (pleisterwerk, beton, baksteen, natuursteen e.d) De doorsnede van een pleisterlaag toont dit versteningsproces, ook bekend als "verkiezelen" aan de hand van aangekleurd KEIM fixatief (vloeibaar kalisilicaat)

Waterdampdoorlaatbaarheid
De hoge waterdampdoorlaatbaarheid van de silicaat- verven garandeert dat de vochtigheid in de ondergrond ongehinderd naar buiten verdampen kan. Er kunnen derhalve geen vochtconcentraties ontstaan tussen verflaag en ondergrond, die kunnen leiden tot afbladderen en scheurvorming. De ondergrond blijft gezond. Het ademend vermogen van de ondergrond blijft volledig gehandhaafd. .

Geen schimmel of bacteriën
Door de zuiver anorganische opbouw van de KEIM silicaatverven samen met de hoge water-dampdoorlaatbaarheid wordt de vorming van condens vermeden en tegelijkertijd de groei van schimmels en bacteriën verhinderd. Deze eigenschap vormt een garantie voor een schone en hygiënische verflaag, alsmede een voorwaarde voor gezonde condities in met KEIM behandelde ruimtes.

Onbrandbaar
Zelfs in een lasvlam branden KEIM mineraalverven niet! In tegenstelling tot de dispersie- of siliconenharsemulsie- verven. Dat betekent, dat in het geval van brand de verflagen niet branden waardoor geen giftige gassen/uitstoot ontstaat

Temperatuurregulering
KEIM mineraalverven hebben een microkristallijne structuur. Daardoor worden licht- en warmte stralen goed gereflecteerd. In hete klimaatsgebieden bijv. in Bahrein wordt door deze reflectie de thermische belasting van de ondergrond aanzienlijk gereduceerd en scheurvorming voorkomen.

Onovertroffen lichtechtheid
Noch ruwe weersomstandigheden, noch sterke UV belasting beïnvloeden de kleur van de KEIMverf. Ook na vele tientallen jaren is overschilderen in dezelfde kleur mogelijk. Originele wandschilderingen uit de 19de eeuw, bijv het raadhuis in Schwyz vormen de indrukwekkende voorbeelden uit de praktijk. De afgebeelde en door KEIM gevolgde testmethode toont deze eigenschap duidelijk aan. Na sterke UV bestraling, overeenkomend met een jaar blootstellen aan de buitenlucht, is in de kleur van de KEIMverf geen verandering zichtbaar, dit in tegenstelling tot de siliconenharsverf.

Bestand tegen luchtvervuiling
Keim mineraalverven zijn bestand tegen zuren, die door de luchtvervuiling op minerale oppervlakken inwerken bijv. het agressieve zwavelzuur. Het door keimverf verkiezelde oppervlak kan door de zure regen niet worden aangetast.

Milieuvriendelijk
KEIM mineraalverven zijn milieutechnisch gezien probleemloos. Zij bestaan uit minerale stoffen uit het aardrijk. Daartoe behoren bijv. kwarts, veldspaar en minerale kleurpigmenten. Het vloeibare kalisilicaat dient als bindmiddel. KEIM verven vormen een milieuvriendelijke techniek, zowel in fabricage als in verwerking (dus ook onschadelijk voor berwerkers en verwerkers) en in het milieu, m.a.w. geen milieubelastende componenten zoals oplosmiddelen. Het oplosmiddel van KEIM mineraalverven is water. KEIM verven zijn reukloos en volledig ademend, de belangrijkste voorwaarden voor gezond bouwen en wonen.

270 standaard keimsche kleuren
KEIM Mineraalverven zijn in meer dan 270 standaard, Historische en Natuursteen kleuren leverbaar, waardoor meervoudig, op elkaar afgestemde kleurontwerpen mogelijk zijn. Ook kunnen kleuren op verzoek worden samengesteld. Nalevering is door langdurig bewaarde kleurmonsters gegarandeerd. De vele bijzondere eigenschappen van de KEIMSCHE Mineraalverven geven deze systemen een beduidend hogere levensduur in vergelijking met organische verfsystemen, waardoor een positieve prijs/kwaliteitsverhouding ontstaat
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:49:08 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_83554030
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:35 schreef nattermann het volgende:

[..]

Om je huis te verven
gelukkig wel . Je zal maar een buurvrouw treffen die mintgroen met paarse paddestoelen wel tof vind op hun gevel. Ben je dan mooi klaar mee als dat gewoon kon.
pi_83567429
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:19 schreef exlurker het volgende:
Is keimverf niet iets?

Klinkt ook wel goed dit maakt mij alleen nog maar meer aan het twijfelen.

Graag hoor ik van iemand die er ervaring/schilder mee heeft, welke stappen ik het beste kan volgen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:20:43 #14
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_83568005
Wat is het voor muur, baksteen, gepleisterd, ???. is ie ooit al eens gevverfd of niet? Allemaal factoren die meespelen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_83568059
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:10 schreef Rarekwast_ het volgende:
weet je of er een dispersiemuurverf (latex) op zit of een alkydharsmuurverf?

dat is belangrijk omdat; als je een vers laagje latex op een reeds geverfde alkydharsverf zet het geen of zeer slechte hechting krijgt!!

Dat o.a. komt omdat alkydhars dampremmend is, en een dispersiemuurverf is juist waterdampdoorlatend

ff checke duz
Dat weet ik niet maar de bovenste helft van de woning is hout(wit) en de onderste helft is stenen.(origineel)
Het hout is sowieso ook aan de beurt en mijn vriendin en ik willen graag de stenen ook meenemen omdat we een wit huis mooi vinden.

Zou dit in principe met dezelfde verf kunnen of hebben we dan hout en muurverf nodig?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:45:38 #16
153506 Captain_Fabulous
pi_83568946
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:22 schreef Huttenkloas87 het volgende:

[..]
Zou dit in principe met dezelfde verf kunnen of hebben we dan hout en muurverf nodig?
OMG je weet niet echt waar je aan begint geloof ik...houtverf en steenverf, zeker voor buiten zijn verschillende soorten verf. En en stenen ondergrond moet eerst behandeld worden voor je verft. Steen en cement hbebben namelijk op verschillende plekken verschillende zuigkracht. Als je er dus zomaar verf op smeert wordt de verf op de ene plek veel verder in het oppervlak gezogen dan het andere, waardoor je vlekken krijgt. Leuk als je voor een koeienhuid effect gaat, maar als het een egale laag moet zijn moet je dus eerst de mnuur voorbehandelen met voorstrijk middel.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:02:28 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83569696
9010 is veeeeel te wit voor een buitenmuur; verblindend wit zelfs.
Daar ga ze echt spijt van krijgen.

De projecten waarin ik buitenkleuren toepas, komen de witten op het monster vaak geel over. In het daglicht buiten, op een groot vlak is het hartstikke wit.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83569874
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:02 schreef error_404 het volgende:
9010 is veeeeel te wit voor een buitenmuur; verblindend wit zelfs.
Daar ga ze echt spijt van krijgen.

De projecten waarin ik buitenkleuren toepas, komen de witten op het monster vaak geel over. In het daglicht buiten, op een groot vlak is het hartstikke wit.
9001 is beter? dat hebben mijn ouders binnen maar is redelijk geel.
pi_83569967
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

OMG je weet niet echt waar je aan begint geloof ik...houtverf en steenverf, zeker voor buiten zijn verschillende soorten verf. En en stenen ondergrond moet eerst behandeld worden voor je verft. Steen en cement hbebben namelijk op verschillende plekken verschillende zuigkracht. Als je er dus zomaar verf op smeert wordt de verf op de ene plek veel verder in het oppervlak gezogen dan het andere, waardoor je vlekken krijgt. Leuk als je voor een koeienhuid effect gaat, maar als het een egale laag moet zijn moet je dus eerst de mnuur voorbehandelen met voorstrijk middel.
Dat klopt daarom vraag ik ook hier een stappenplan:

ik denk dat het nu zo zit:

1 schoonspuiten met hoge drukspuit
2 paar dagen laten opdrogen
3 grondverf/voorstrijkmiddel
4 echte verf dure verf 1 laag? goedkopere meerder lagen?
5 klaar
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:11:01 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83570013
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:07 schreef Huttenkloas87 het volgende:

[..]

9001 is beter? dat hebben mijn ouders binnen maar is redelijk geel.
Nee; ik zou niet eens (zomaar) een RAL-kleur kiezen. Er zijn bij de betere speciaalzaken goede waaiers met speciale gevelkleuren, daar kun je beter bij kijken.
Je kunt, als je steenachtige materialen wilt schilderen, misschien ook beter uitwijken naar Keim, daar zijn ook weer standaard kleuren in, wat het iets makkelijker maakt.

En zoals je zelf al aangeeft: bij je ouders binnen. Dit is niet te vergelijken.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:11:36 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83570036
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:09 schreef Huttenkloas87 het volgende:

[..]

Dat klopt daarom vraag ik ook hier een stappenplan:

ik denk dat het nu zo zit:

1 schoonspuiten met hoge drukspuit
2 paar dagen laten opdrogen
3 grondverf/voorstrijkmiddel
4 echte verf dure verf 1 laag? goedkopere meerder lagen?
5 klaar
Wat voor soort muur heb je? Steens of met een spouw?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:12:46 #22
153506 Captain_Fabulous
pi_83570075
Begint al een aardige lijst te worden, blij dat je het methodisch gaat aanpakken, dat voorkomt teleurstelling
ik heb zelf eerst de buitenmuur met een staalborstel schoongemaakt...rotklus maar dan is wel al het losse spul en stof van de muur als je gaat voorstijhken.
pi_83570356
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:11 schreef error_404 het volgende:

[..]

Wat voor soort muur heb je? Steens of met een spouw?
Het is een huis uit 94 muur is met spouw lijkt me en is verder onbehandeld en zijn strakke stenen.
Keim heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:30:54 #24
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83570766
Ik las Buitendam, in plaats van Buitenmuur.
Dit, dus.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:44:16 #25
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83571333
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:19 schreef Huttenkloas87 het volgende:

[..]

Het is een huis uit 94 muur is met spouw lijkt me en is verder onbehandeld en zijn strakke stenen.
Keim heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
Dat scheelt iig; steense muren moet je niet zomaar met vanalles willen schilderen, slecht voor de bouwfysische vochthuishouding.
Wat betreft keim: dat zou je vertrekpunt moeten zijn met het zoeken naar een geschikt produkt als je steen wilt schilderen.
pi_83599613
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:44 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dat scheelt iig; steense muren moet je niet zomaar met vanalles willen schilderen, slecht voor de bouwfysische vochthuishouding.
Wat betreft keim: dat zou je vertrekpunt moeten zijn met het zoeken naar een geschikt produkt als je steen wilt schilderen.
Trouwens 1 gedeelte (schuurtje) zal wel een steense muur betreffen, hoe anders moet je dit stuk aanpakken?
En waarom kun je beter verven met keim verf dan sikkens of sigma?
pi_83599768
Gevel reinigen
Hout schuren
Hout gronden en eventueel repareren
Aflakken met een syntetische hoogglans
Muur 1x dun verven ( of speciale impregnant )
2e keer puur

Welk product?
De Sigma en Sikkens hebben diverse producten, kik op de site voor technische bladen en werkomschrijving

Veveo heeft bv de housepaint verf. Water afstotend, goed reinigbaar en dampdoorlatend ( dus ademt je muur wel )

Keim is leuk, maar ook een zeer lastig product voor een particulier

Ik zou zeggen stap is een verf grossier binnen ( Wilbrink-Molenaar / Simonis / Claasen Coatings / ProCoatings ) of een Sigma/Sikkens Centre. Die leggen alles goed uit, en kunnen gelijk een prijs geven
  zaterdag 3 juli 2010 @ 16:20:35 #28
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_83611228
Hier verf van Herberts
Prima !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_83627241
Voorbeeldje gevelreinigen-voorstrijken-trimetal facade 9010 erover (met rubberdeeltjes)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83627251
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Begint al een aardige lijst te worden, blij dat je het methodisch gaat aanpakken, dat voorkomt teleurstelling
ik heb zelf eerst de buitenmuur met een staalborstel schoongemaakt...rotklus maar dan is wel al het losse spul en stof van de muur als je gaat voorstijhken.
Staalborstel is ook een goede tip.
pi_83650123
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:51 schreef Ml-etje het volgende:
Voorbeeldje gevelreinigen-voorstrijken-trimetal facade 9010 erover (met rubberdeeltjes)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vet ziet er volgens mij niet te wit uit zoals iemand anders aangaf hier.
Wij willen ook de onderste 5 stenen donker doen i.v.m opspattend vuil,
en de windveren/kozijnen ook donker we twijfelen tussen:

Ral 7016 en Ral 7021

Mijn gevoel zegt dat er weinig verschil zit tussen sikkens trimental en sigma denk dat het allemaal geen rotzooi is. Zal binnenkort is zo'n verf bedrijf binnestappen
pi_83650414
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:32 schreef Huttenkloas87 het volgende:

[..]

Vet ziet er volgens mij niet te wit uit zoals iemand anders aangaf hier.
Wij willen ook de onderste 5 stenen donker doen i.v.m opspattend vuil,
en de windveren/kozijnen ook donker we twijfelen tussen:

Ral 7016 en Ral 7021

Mijn gevoel zegt dat er weinig verschil zit tussen sikkens trimental en sigma denk dat het allemaal geen rotzooi is. Zal binnenkort is zo'n verf bedrijf binnestappen

Zelfde kwaliteit en trimetal is iets goedkoper.
Bij ons is de onderste rand 7023.
Ga nu even foto's plaatsen.
pi_83650583
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:38 schreef dagizmo het volgende:

[..]

Ja natuurlijk! Wat denk jij dan. Dat je zomaar even een kleurtje op je buitengevel mag smeren?
99,9% van de gemeenten vereist dat je voor (kleur)aanpassingen aan de buitengevel een (lichte)vergunning moet hebben. Een aanvraag gaat dan langs de welstandcommissie.

Als je het zonder vergunning doet dan ben je goed zuur, aangezien je je gehele gevel dan opnieuw kunt opmetselen. Ontzettend veel bestemmingsplannen tolereren namelijk niet een afwijkende gevel kleur.

Daarnaast heb je altijd en overal buurtbewoners die dit soort zaken bij de gemeente aankaarten en bezwaar maken.
Wit is geen kleur.
  maandag 5 juli 2010 @ 10:24:23 #34
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83672396
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:50 schreef bakkerted het volgende:

[..]

Wit is geen kleur.
Technisch gezien heeft wit alle kleuren in zich en is zwart geen kleur
pi_84346209
Wij denken er ook aan om het huis wit te keimen en inderdaad elke witte kleur is erg wit in de felle zon:-(
En daarbij willen we het ook niet te geel hebben, anders krijg je zo'n pudding effect.

@ error_404; wat is volgens jou een goede witte kleur die niet te wit en zeker niet te geel is?
pi_84346563
Ral9010
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:10:59 #37
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84350529
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:57 schreef Mike159 het volgende:
Wij denken er ook aan om het huis wit te keimen en inderdaad elke witte kleur is erg wit in de felle zon:-(
En daarbij willen we het ook niet te geel hebben, anders krijg je zo'n pudding effect.

@ error_404; wat is volgens jou een goede witte kleur die niet te wit en zeker niet te geel is?
Dat licht aan het huis dat je hebt, locatie etc. Wat handig kan zijn, is om een paar proefpaneeltjes te maken en die tegen je gevel aan te zetten en dat een tijdje laten staan. Dan krijg je met verschillend licht een redelijke indruk wat eht op je gevel zou doen.
pi_84366656
Hallo,

Wij verfen ons huis op dit moment antraciet kleur en dat gaat goed, het heeft wel veel lagen nodig, dit komt door de kleur volgens Hornbach. Uiteraard zit er eerst een diepgrond op de baksteen.
Iemand vertelde ons echter dat de verf van Hornbach snel gaat verpoederen en dat we het over 3 jaar weer moeten doen, Hornbach bestrijd dit en zegt dat we ons daar niet ongerust over hoeven te maken.
Heeft er iemand ervaring met Hornbach supergevelverf?
pi_84371876
Alles wat je als particulier kan kopen is nooooooit zo goed als verf voor de prof schilder
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:48:41 #40
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84376837
Ik blijf toch echt van mening dat een gevel niet geschilderd dient te worden met verf. Ik ben nog geen enkele praktijksituatie tegen gekomen waarin het uiteindelijk goed is gegaan. En ik kom er heel wat tegen.....

Daarbij zou ik idd ook voor dit soort klussen echt professioneel materiaal inzetten en als het even kan ook professionele arbeid. Het grootste probleem is vaak dat wanneer het fout gaat of niet zo mooi meer is, je het er niet meer af krijgt, tenzij je serieus grof geweld gebruikt waarmee je je baksteen beschadigd.
Bezint eer ge begint dus.
pi_84377008
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:48 schreef error_404 het volgende:
Ik blijf toch echt van mening dat een gevel niet geschilderd dient te worden met verf. Ik ben nog geen enkele praktijksituatie tegen gekomen waarin het uiteindelijk goed is gegaan. En ik kom er heel wat tegen.....

Daarbij zou ik idd ook voor dit soort klussen echt professioneel materiaal inzetten en als het even kan ook professionele arbeid. Het grootste probleem is vaak dat wanneer het fout gaat of niet zo mooi meer is, je het er niet meer af krijgt, tenzij je serieus grof geweld gebruikt waarmee je je baksteen beschadigd.
Bezint eer ge begint dus.

Dat laatste is zeker waar
Verder heb ik vandaag de laatste bus trimetal Vila opgehaald (9010) ben benieuwd.
pi_84379927
Prima verfje Trimetal ( oftwel Akzo Nobel ),

@ Error_404:
een gevel schilderen is eerder voor het zicht dan dat het nuttig is. Een schone goed gevoegde gevel is nog altijd het beste. Als je gaat schilderen, dan altijd een goed product gebruiken die ervoor geschikt is, Zoals bv de Villa of Classic van Trimetal, of bv de Housepaint van Veveo
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:53:48 #43
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84380493
@ Estolan; mij hoef je niets te vertellen
Ik ben gespecialiseerd in het restaureren en herontwikkelen van monumenten en industrieel erfgoed. Dit soort dingen kom ik regelmatig tegen.
pi_84386405
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:53 schreef error_404 het volgende:
@ Estolan; mij hoef je niets te vertellen
Ik ben gespecialiseerd in het restaureren en herontwikkelen van monumenten en industrieel erfgoed. Dit soort dingen kom ik regelmatig tegen.

Ah en wat is jouw mening over trimetal (dat de verf verder niets bijdraagt wist ik ook al wel )?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:30:51 #45
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84391506
Trimetal is niets mis mee, prima 'nieuwbouwverf' hoewel wij meer historiserende lakken voorschrijven zoals Evert Koning. Maar dat is dus niet voor gevels, om gevels te kleuren, uitsluitend keimwerk.
Maar bij Trimetal hebben ze wel verstand van zaken, dus ik zou het persoonlijk wel adviseren.
pi_84392921
De 2 hieronder komen uit zga dezelfde fabriek
(PPG) Sigma - Veveo
(Akzo Nobel ) Sikkens - Trimetal

Evert Koning is net als Nelf en Anker Stuy een kleiner merk, ook allemaal voor de prof. Maar elk verfmerk heeft zn specialiteit

Maar de prijzen liggen in algemeen net wat lager dan bij Sigma en Sikkens, dat is meer het voordeel voor de wat kleinere schildersbedrijven of ZZP-ers

@ error_404: Zelf ben ik ook schilder geweest en ook filiaalleider van een verfgroothandel
pi_84956352
Ben vandaag bij een professionele verfboer in de buurt(duitsland) geweest.
Deze heeft namelijk schappelijke prijzen.

Het beste wat hij had en wat hij zou adviseren is:

Grondverf:

Carparol Dupa haftgrund

Buitenmuurverf:

Sigma Eurosil Matt

Kent iemand deze verven?
En is het verschil op de buitenmuren groot met matt en zijdeglans?
Waarom zou je bijvoorbeeld niet voor matt kiezen of niet voor zijdeglans?
Oftwel aanmerkingen op deze verf?
pi_84956795
Ik zou zowieso nooit voor matte verf gaan, het veel meet rotzooi aan dan glans

over de Eurosil op een site via Google:

SIGMA EUROSIL
Zeer hoogwaardige buitenmuurverf.
- goed vullend vermogen
- goed dekvermogen
- zeer goed ademend vermogen (waterdampdoorlatend)
- scheurbestendig volgens DIN 53778
- makkelijk te verwerken

rond 99euro per 12,5liter

Rare is wel dat op de officieele Sigma Site, en helemaal niks over staat ( oud artikel? )
pi_84956922

Duits, dus denk ik niet eens normaal in NL geleverd

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2010 22:21:50 ]
pi_84956966
In België en Duitsland hebben ze inderdaad andere sigma verfsoorten dan in NL :)
pi_84968521
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:22 schreef Ml-etje het volgende:
In België en Duitsland hebben ze inderdaad andere sigma verfsoorten dan in NL :)
Klopt helemaal.

Is er optisch trouwens veel verschil tussen mat en zijdeglans buitenmuur verf?
Of gaat het alleen om het feit dat het meer vuil op zou kunnen nemen?
Anders zou je evt eerst een laag met deze matte verf kunnen doen ook om wat dingen op te vullen en dan af te lakken met de facade zijdeglans versie van sigma.
pi_84968715
wat je zelf zegt

matt is mat, zijdeglans zit een glans laagje aan :)

en vuil hecht minder aan glans dan aan mat
pi_84969313
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 10:54 schreef Estolan het volgende:
wat je zelf zegt

matt is mat, zijdeglans zit een glans laagje aan :)

en vuil hecht minder aan glans dan aan mat
Ja oke maar het zal wel geen wereld van verschil zijn.
Waarom verkopen ze anders matte buitenmuur verf?
pi_84974264
UHm omdat sommige mensen geen glans willen

beetje een domme vraag he :)

Alleen wat ik dus al eerder zei, is gewoon zo ( zegt een ex schilder en filiaalleider van een verfgroothandel :) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')