StateOfMind | woensdag 30 juni 2010 @ 22:52 |
Ik weet toevallig dat Sounddragon een liefhebber is van oude Amerikanen en er ook eentje in bezit heeft (een '77 Chevy Caprice Wagon toch?). Maar zijn er onder de PTA"ers verder nog andere liefhebbers en/of eigenaren te vinden? Zelf heb ik al sinds jongs af aan een enorm groot zwak gehad voor die lekkere foute sloepen, maar mijn verstand heeft mij er tot nu toe altijd van weerhouden om er daadwerkelijk een aan te schaffen. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en omdat zo langzamerhand ook de jaren beginnen te tellen, heb ik onlangs besloten om toch die oude droom te gaan verwezenlijken: ik ga een oude Amerikaan kopen! Jammer genoeg zal ik daar eerst flink voor moeten sparen, maar met een jaar of 3 moet ik toch wel zover kunnen zijn (bewust ruim genomen). Ik ben voor dat doel zelfs gestopt met roken ![]() Mijn absolute droom Amerikanen zijn toch wel de '70 Plymouth Barracuda en de '70 Dodge Challenger. Maar die zijn qua geld onhaalbaar voor mij. Toen ben ik eens gaan kijken naar wat wel haalbaar zou zijn binnen een voor mezelf redelijke termijn. In eerste instantie dacht ik toen aan een Caprice lijkwagen (lekker fout ![]() Zoals het er nu bij staat (maar dat kan in 3 jaar natuurlijk veranderen) zijn er momenteel 2 kandidaten voor mij. Ten eerste de Cadillac Eldorado 8,2 V8 van circa 1970 tot zeg maar 1973/1974: ![]() ![]() ![]() Nummer 2 is de Buick Rivièra Boattail 7,5 V8 van 1971 t/m 1973: ![]() ![]() ![]() Hoe gaaf ![]() Nog meer liefhebbers/bezitters? | |
Kenny | woensdag 30 juni 2010 @ 22:54 |
Mooie auto's maar rijden die dingen niet 1 op 2 ofzo? | |
Portadona | woensdag 30 juni 2010 @ 22:55 |
quote:als je mazzel heb wel ja verder; amerikaanse auto's ![]() ![]() ![]() | |
valek | woensdag 30 juni 2010 @ 23:02 |
Als ik ooit het geld heb een Charger uit '69. Maar dat zal waarschijnlijk altijd een droom blijven. | |
ShevaJB | woensdag 30 juni 2010 @ 23:05 |
Zo'n oude Ford Mustang zou ik ooit in willen rijden ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 juni 2010 @ 23:08 |
Heb 3 jaar een Ford F250 XLT Camper Special Cobra Jet 428 met 500 PK uit 1971 gehad. Op LPG ongeveer 400 PK en 1:4, verder erg lastig om pakeerplek te vinden. Max snelheid ongeveer 200 km/u, harder durfde ik niet meer. ![]() ![]() | |
bas-beest | woensdag 30 juni 2010 @ 23:10 |
quote:die hebben wel extreem foute velgen ![]() | |
Panzerknacker666 | woensdag 30 juni 2010 @ 23:27 |
Een john goss special ford falcon xb gt coupe, officieel wel australisch, maarja![]() | |
ellevehC86 | donderdag 1 juli 2010 @ 00:00 |
![]() Das toch een verschrikking voor het milieu? ![]() | |
bas-beest | donderdag 1 juli 2010 @ 00:08 |
quote: ![]() ![]() | |
ellevehC86 | donderdag 1 juli 2010 @ 00:16 |
quote: ![]() Geert Wilders stemmer zeker? ![]() | |
sjonwa | donderdag 1 juli 2010 @ 00:26 |
schitterende wagens!!! echt waar, hoef je niks meer over te zeggen!! 15 jaar geleden had me vader ook zo een cadillac eldorado,en ooknog toendertijd nog niet wegenbelastingvrij ![]() nu heeft hij een chevrolet impala wagon uit 1977 5,7 liter dacht , en ja met het nieuwe front die tot eind jaren 90 werd gebruikt!! ook met een impco lpg installatie erin, zwarte lak (geen matzwart!!!! ![]() en een mercury grand marquis wagon uit 1976 dacht ik, zit een gloednieuwe 8.2 liter motor in, impco lpg installatie, rijd 1 op 2 met airco snaar erop, rijd 1 op 3 met airco snaar eraf. maar ja aanschaf prijs he, ![]() | |
TommyGun | donderdag 1 juli 2010 @ 07:54 |
quote:Dit dus ![]() | |
error_404 | donderdag 1 juli 2010 @ 08:58 |
Geweldig topic! In mijn zoektocht naar een klassieker ook met een schuin oog naar amerikanen gekeken. Jammer dat mijn vrouw per definitie tegen dit soort bakken is ![]() | |
starla | donderdag 1 juli 2010 @ 09:00 |
![]() Cord uit '37 | |
bas-beest | donderdag 1 juli 2010 @ 10:16 |
quote:nogmaals ![]() ![]() Nee dus... | |
ellevehC86 | donderdag 1 juli 2010 @ 10:21 |
quote:Dit is toch veul mooier! ![]() ![]() | |
ShevaJB | donderdag 1 juli 2010 @ 11:31 |
Alleen jammer dat veel van die oude Amerikanen automaat zijn. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 1 juli 2010 @ 11:36 |
quote:Mwoach, juist hier in Nederland rijdt dat wel zo relaxed. Zo een Caprice stationwagon (de foute ronde) staat bij mij op het "Foute auto's die ik stiekem toch een keer wil hebben of rijden"-lijstje. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 1 juli 2010 @ 11:47 |
Tof topic ![]() Ik heb er 2 trouwens; idd een Caprice Wagon, maar ook nog een supermooie Lincoln Towncar in nieuwstaat (60.000 mijl); geweldige bak, luxe van A tot Z, heerlijk relaxed rijgedrag waardoor je echt bijna automatisch onthaast, en toch 1 op 7½ rijden, want: injectie ![]() Met een bigblock erin haal je uiteraard maar 1 op 3 ofzo, dus als dagelijkse auto niet meer leuk, ook niet op gas .. De Chevy doet 1 op 5 (LPG) als je een beetje normaal doet; daar rijdt mijn vrouw dagelijks in, ware het niet dat hij sinds een paar dagen stevig inelkaar zit, omdat één of andere ouwe bokkenlul een vuiltje in zijn oog had ![]() | |
Sounddragon | donderdag 1 juli 2010 @ 11:52 |
quote:Dat zegt iedereen die er nog nooit serieus in gereden heeft ![]() | |
sjonwa | donderdag 1 juli 2010 @ 12:02 |
quote:sjonge jonge, je snapt er ook niet veel van, t worden niet voor niets cruise wagens genoemd. ga jij maar lekker schakelen in je limo, lekker voor je gasten achterin ![]() | |
Koepert | donderdag 1 juli 2010 @ 13:43 |
quote: Die foto van je caprice naast die Zakjapanners ![]() | |
ellevehC86 | donderdag 1 juli 2010 @ 14:33 |
http://link.marktplaats.nl/358154691![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 1 juli 2010 @ 14:56 |
quote:MINE! | |
rubje | vrijdag 2 juli 2010 @ 13:08 |
quote: ![]() dat waren nog eens stijlvolle auto's waarvan je als autoliefhebber ging ![]() weet iemand een leuk adresje waar dit soort wagens te verkrijgen zijn en waar aan je moet denken als je een kostenplaatje moet opmaken voor aanschaf,onderhoud en allerlei belastingen die je jaarlijks krijgt? iemand? ![]() | |
UncleFunk | vrijdag 2 juli 2010 @ 13:38 |
quote:Hier een liefhebber, maar helaas geen eigenaar. Zou deze wagens zo willen rijden ![]() ![]() Ik geef natuurlijk direct toe dat deze véél minder karakter heeft ![]() | |
bredabounce | vrijdag 2 juli 2010 @ 13:50 |
![]() ![]() ![]() wat jaren geleden een aantal jaren mee gereden...zeker geen schoonheid...maar wel ultiem genot. ...En veel freebees.... Verbruik gemiddeld ergens tussen de 1 op 4 en 1 op 5. Langere afstanden (snelweg) 1 op 7 a 1 op 8 haalbaar. 100% op gas. wel stuurbekrachtiging, wel rembekrachtiging, wel automaat, wel V8 ![]() + bank voorin, waar je met 3en ruim kan zitten. | |
invine | vrijdag 2 juli 2010 @ 13:50 |
quote:Leuk dat ze ook baiten chevelle68 ![]() ![]() | |
2cv | vrijdag 2 juli 2010 @ 14:46 |
Die oude ameriaanse stationwagons zijn gaaf ! ENORME auto met een ENORME motor. | |
popolon | vrijdag 2 juli 2010 @ 14:51 |
Er zijn, en zullen nooit, mooiere auto's gemaakt worden. Klassieke Amerikaanse bakken. ![]() | |
classpc | vrijdag 2 juli 2010 @ 15:44 |
TS: Als je al voor de Buick Rivièra Boattail gaat, doe er dan ook fatsoenlijke velgen en banden onder zoals op de derde foto ervan uit je OP. Bij die andere twee foto's ziet het er niet uit. ![]() | |
boegschroef | vrijdag 2 juli 2010 @ 20:07 |
Vele weten het al maar mijn bijdrage aan dit topic:![]() Zo mooi als de auto's vroeger waren zullen ze nooit meer worden ![]() | |
bas-beest | vrijdag 2 juli 2010 @ 20:25 |
quote:mooie auto idd., alleen jammer dat vooral de standaard-uitvoeringen rijden als een dweil (zelfs voor Amerikaanse begrippen) Nog een Buick Riviera dan maar: ![]() | |
ellevehC86 | vrijdag 2 juli 2010 @ 20:51 |
quote:blegh ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 2 juli 2010 @ 21:00 |
quote:Blijft altijd weer grappig; als je voor het verkeerslicht staat en er komen 2 smartjes naast je staan en die zijn samen net zo lang ![]() Mijn vrouw rijdt dagelijks in de Caprice, ook op de parkeerplaats bij de C1000, en ze heeft met enige regelmaat dat kerels in hun leasebak beteuterd staat te kijken als ze 'm gewoon en een gaatje frommelt waar een normale auto claustrofobie van krijgt. ![]() ![]() De Lincoln is een nieuwstaat auto, met net iets meer als 60.000 mijl erop, en alles erop en eraan wat een moderne auto ook heeft (en meer), alleen dan in jaren 80 stijl ![]() ![]() quote:Adresje heb ik wel, als jij een flinke spaarpot hebt ![]() ligt er helemaal aan wat je wilt hebben en wat je kunt besteden, als je een échte mooie wilt, zit je rond de 10 roodjes voor iets tussen '75 - '85 ongeveer, en dan van het caliber Lincoln of Chevrolet, mooie Mopars zijn wat zeldzamer, en dus ook duurder.. er zijn ook diverse manieren om ze uit de states hierheen te halen .. Aanschaf ligt dus aan je wensen/eisen, hierheen halen vanuit de US kost ongeveer 2000¤ kan meer, kan iets minder zijn .. volgens mij betaal je geen invoerheffingen, en voor de RDW/APK ben je rond de 200¤ kwijt exclusief aanpassen van de verlichting ongeveer 100¤, moet je vooraf even doen.. (fluitje van een cent). Als je dus een frisse koopt, heb je qua onderhoud niet zoveel te vrezen, onderdelen zijn ook ruimschoots verkrijgbaar voor soms echt belachelijke prijzen.. je bestelt nog eens wat voor de leut, kost toch 2 keer niks .. oliefiltertje kost in de states bijvoorbeeld 2 of 3 dollar ofzo.. kun je niet echt voor tobben.. onderdelen zijn hier overigens ook gewoon volop te krijgen, dan zijn ze alleen ietsje duurder, moet ook vervoerd en ingevoerd worden enzo natuurlijk, maar die komen in de praktijk ook gewoon bij bijvoorbeeld Rockauto vandaan. Belasting hier is dus 0, mits hij van voor '85 is, en de verzekering (winkelen loont) is mits hij niet als eerste auto staat en je boven de 24 bent echt een giller.. denk in de regionen van een scootertje of brommertje, no shit .. ik heb allebei de Yanken getaxeerd voor de hoofdprijs en allrisk voor een tientje of 4 per maand, en geen gezeik met km's of daily use. In de praktijk betaal je dus een schijntje verzekering en je brandstof, en dat laatste is 75% van de kosten, dus als je niet veel rijdt, heb je een toffe bak met weinig operationele kosten .. De hardrij belasting valt ook reuze mee; want op de een of andere manier ben je echt per direkt onthaast als je in zo'n ding rijdt, en anders onthaast je wel weer bij de volgende tankbeurt ![]() Hardrijden in een auto van 2 ton met skippyballen als voorveren leer je rap af; het kost veel brandstof, het ziet er niet uit, en het is gewoon domweg niet leuk, en als je een auto van 30+ gaat mishandelen kan ik je vertellen dat ie je terug pakt in je knip. Als je er goed voor bent en je doet het nodige onderhoud, brengt hij je overal waar je maar heen wilt .. Had ik al gezegd dat het wel handig is als je zelf 2 rechterhanden hebt ? ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 2 juli 2010 @ 21:02 |
quote:Jah.. en 125 pk uit 5 liter cilinderinhoud ![]() ![]() | |
2cv | vrijdag 2 juli 2010 @ 21:06 |
En en berg koppel waar je U tegen zegt ! | |
Sounddragon | vrijdag 2 juli 2010 @ 21:16 |
quote:Nou ![]() ![]() | |
2cv | vrijdag 2 juli 2010 @ 21:30 |
Burnouts zijn zonde, daar slijten je banden zo hard van. | |
boegschroef | vrijdag 2 juli 2010 @ 21:34 |
quote:Maar die roffel is het wel waard ![]() Alleen jammer dat die 2 smartjes die hier boven genoemt worden samen minder verbruiken dan amerikaanse bakken... | |
classpc | vrijdag 2 juli 2010 @ 23:32 |
quote:Dit klinkt erg interessant. Zo'n Caprice als die van jou zou ik ook wel in willen rijden. ![]() Als de tijd daar is dan PM ik je wel even voor een adresje. ![]() | |
bas-beest | vrijdag 2 juli 2010 @ 23:49 |
quote:ook wel mooi ![]() zelf zou ik trouwens eerder voor zoiets gaan: ![]() '66 Pontiac GTO | |
Sounddragon | zaterdag 3 juli 2010 @ 00:03 |
quote:Ghehe, da's midden in de publieke opinie, dan moet je nog eeeeeventjes doorsparen ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 3 juli 2010 @ 00:06 |
quote:Een tijdje geleden (eind vorig jaar) stond er een nieuwstaat Caprice wagon te koop voor 10 roodjes, 17.000 mijl en echt mint condition.. supermooi 8) helaas komen dat soort buitenkansjes weinig voor met wagons.. wel met gewone Caprice's, daar kom je nog wel eens heel mooie tegen ![]() | |
bas-beest | zaterdag 3 juli 2010 @ 00:07 |
quote:tsja, da's 'een beetje' het nadeel idd. ![]() | |
classpc | zaterdag 3 juli 2010 @ 08:55 |
quote:Ik heb er geen haast mee op dit moment en daarbij is een gewone Caprice ook niet lelijk natuurlijk. ![]() Maar hoe zit dat eigenlijk qua verf en laklaag? Ik had altijd het idee dat je (met name met een Caprice) vrij snel roestvorming hebt. | |
powerflux | zaterdag 3 juli 2010 @ 11:07 |
absolute uberliefhebber hier.. new yorker, oldsmobile 96 & 88, 440, 442, gto, charger, mustang, camaro, thunderbird.. ik kan blijven ratelen. heerlijke, fantastisch mooie auto's en ooit staat er een voor m'n deur! | |
T42 | zaterdag 3 juli 2010 @ 11:08 |
ik heb een mercedes gehad in us uitvoering telt dat ook? | |
Sounddragon | zaterdag 3 juli 2010 @ 13:05 |
quote:Als je ze eenmaal hier hebt, willen ze wel roesten ja .. het beste is om er eentje hierheen te halen die roestvrij is, en hem meteen te laten behandelen met Dinitrol; kost wat, maar je investering blijft wel goed .. De Caprice's roesten bijna standaard aan de onderkanten van de deuren, dat moet je goed bijhouden ... de onze was al een poos in NL, en de deuren roesten zo hard dat de Opels in de buurt komen vragen hoe hij dat zo goed voor elkaar heeft ![]() Nu met die schade laat ik de 'nieuwe' deuren meteen goed en netjes maken, dus de linker kant is alweer gered ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 03-07-2010 15:42:09 ] | |
StateOfMind | zaterdag 3 juli 2010 @ 18:14 |
Meer liefhebbers hier dan gedacht ![]() Maar nu vroeg ik mij af: wat zijn nou zo'n beetje DE dealers in NL voor wat betreft oude Ami's? Qua kwaliteit en betrouwbaarheid en zo. En welke moet je vooral mijden? | |
ellevehC86 | zaterdag 3 juli 2010 @ 18:38 |
quote:Maakt niet veel uit, je praat toch over een categorie auto's die al 2 normale autolevens zijn meegegaan. Ik heb iig wel wat positieve verhalen gehoord over Jurger in Zwijndrecht http://www.handelsprijzen(...)ger-usa-zwijndrecht/ | |
StateOfMind | zaterdag 3 juli 2010 @ 18:45 |
quote:Je hebt wel een punt natuurlijk, maar ik doe toch liever zaken met een bedrijf dat positief bekend staat. Het gaat uiteindelijktoch om een hoop geld en die wil ik niet besteden bij een "Jet Cars"-achtig bedrijf of "Apeldoorn"-bedrijven. Ik ben wel bereid het hele land door te gaan voor een goede auto bij een goede dealer. Hoe staat USA Cars Grave (bij Nijmegen) bekend in het wereldje? | |
ellevehC86 | zaterdag 3 juli 2010 @ 18:50 |
quote:Duur ![]() | |
StateOfMind | zaterdag 3 juli 2010 @ 18:54 |
quote:Okee, dan weet ik dat ook alvast. Ik rij daar regelmatig langs om ff te kwijlen. En wat zijn verder nog meer als goed bekend staande bedrijven (door het hele land)? | |
ellevehC86 | zaterdag 3 juli 2010 @ 19:18 |
ik doe zelf het liefst zaken met dit bedrijf: http://www.blazerparts.nl/ Gasten zijn heel consequent over hun eigen kunnen, moeilijk om afspraken mee te maken wegens aanhoudende drukte. prijstechnisch vaak redelijk tot bovengemiddeld, maar met fatsoenlijke onderhandelingsruimte bij correcte benadering | |
boegschroef | zaterdag 3 juli 2010 @ 20:36 |
Deze zaak hoef je niet te mijden maar gewoon goed kijken wat je koopt. En niet luisteren naar de mooie woorden dan de verkoper. http://www.california-import.com/ Het is wel in belgie maar de auto's worden ook verkocht in nederland. Voor specifiek mustangs weet ik nog wel meer zaakjes... | |
powerflux | zondag 4 juli 2010 @ 09:11 |
http://www.hofman.nl/ ? heel erg dure lui. voor de rest geen real-life ervaring | |
rechtsedirecte | zondag 4 juli 2010 @ 09:18 |
quote:woooowwww, practig art deco vormgeving...nog nooit van deze auto gehoord maar heel erg mooi! | |
2cv | zondag 4 juli 2010 @ 15:42 |
quote:Sas Klassiekers kan je vast aan een leuke Ami helpen. | |
ellevehC86 | zondag 4 juli 2010 @ 16:00 |
quote: ![]() | |
2cv | zondag 4 juli 2010 @ 16:10 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Markster | zondag 4 juli 2010 @ 16:11 |
Geweldig mooi, alleen jammer dat het niet te betalen is met die benzineprijzen hier in nederland ![]() | |
UncleFunk | zondag 4 juli 2010 @ 17:05 |
quote:Lang leve LPG ![]() | |
Sounddragon | zondag 4 juli 2010 @ 17:16 |
quote:Wel waar, je betaalt voor de rest weinig tot niets; als je het gaat omrekenen op jaarbasis ben je net zo duur uit als met een normale auto (en dan bedoel ik een decente middenklasser, geen groene truttenschudder met grasmaaiermotor), alleen je moet gewoon FF niet kijken op de pomp en lachend betalen, want je rijdt tenslotte wel in een ernstig aparte dikke bak ![]() Yank rijden moet je gewoon willen en leuk vinden, en ja het heeft wat nadeeltjes, zoals parkeren in de stad enzo, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me in de praktijk best wel meevalt .. maja, ik woon ook niet in de stad, dus dat is geen dagelijkse koek ![]() quote:En dat ![]() | |
Palomar | zondag 4 juli 2010 @ 22:46 |
Ik vind die grote Amerikaanse sloepen ook altijd wel wat hebben. Vooral het geluid ![]() In de VS is het een ander verhaal. Lijkt me wel erg gaaf om een keer met zo'n bak het over de Amerikaanse highways te cruisen ![]() | |
Sounddragon | donderdag 12 april 2012 @ 13:35 |
Waarom is dit topic eigenlijk deaud? Er zitten zat Fokkers stiekum aan een Yank te prutsen in de garage ![]() | |
SilentChaos | donderdag 12 april 2012 @ 13:41 |
Hoezo? Rijden ze allemaal Ford? ![]() Hier mijn Chevrolet Impala uit 1965 ![]() | |
Sounddragon | donderdag 12 april 2012 @ 13:46 |
Dikke bak hoor, mijn droombak is een '63 impala ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb een Furd gehad (Lincoln TC, zie FoBo), maar dat sleutelen viel best mee hoor ![]() | |
SilentChaos | donderdag 12 april 2012 @ 13:49 |
![]() Mijne 57-er bel-air convertible: ![]() | |
Sounddragon | donderdag 12 april 2012 @ 14:27 |
Wel een beetje afgezaagd he ![]() ![]() Ik vind een Chevy Nomad ook helemaal geweldig ![]() ![]() ![]() Goffer wat is dat gheyl ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 12 april 2012 @ 14:29 |
Jij vindt Japanse kruisjes geyl? | |
Sounddragon | donderdag 12 april 2012 @ 14:29 |
Heb je trouwens LPG in de Impala? en wat ligt er in het vooronder? | |
Sounddragon | donderdag 12 april 2012 @ 14:33 |
Fixed ![]() | |
SilentChaos | donderdag 12 april 2012 @ 15:17 |
Chevy Nomad ![]() ![]() ![]() Ik rij gewoon op benzine ![]() Ter compensatie ligt er een 3.8L 6 cilinder in ![]() Rijdt ongeveer 1op 7 a 1 op 8 ![]() | |
bredabounce | donderdag 12 april 2012 @ 15:19 |
Hier nog een liefhebber van zulks... mijn ex; inmiddels al wat jaartjes geleden: ![]() ![]() en hij is groter dan hierboven lijkt; hier staat er een Volvootje naast...: ![]() mooi? nee niet direct, kleuren, niet mijn keuze,... machtig? ja! ...en die nomads (of chevy 210's) zijn wereldvoertuigen... [ Bericht 4% gewijzigd door bredabounce op 12-04-2012 15:28:52 ] | |
Sounddragon | donderdag 12 april 2012 @ 16:15 |
Is da een Ford Country SQ wagon? Vind ik wel kewl zo in ratlook ![]() Daar is trouwens ook een Nomad look-a-like van ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 12 april 2012 @ 16:28 |
Da's dan net weer jammer.. zijn idd een hoop Impala's met een 6 cilinder erin.. op zich niks mis mee, maar als ik in een Ami rijd wil ik juist die lekkere V8 roffel horen; that's what it's all about ![]() Ze zijn vaak wel weer een stuk betaalbaarder met een V6 erin ![]() Ik reed de Lincoln (302 CUI) ook gewoon op benzeen, die verbruikte precies hetzelfde, heb ik zelfs wel eens 1 op 8,5 mee gehaald.. moest ik me wel heel erg beheersen en veel op de snelweg op de cc rijden, dat wel ![]() | |
SilentChaos | donderdag 12 april 2012 @ 16:31 |
Ja en "mijn" type L6 van Chevrolet uit 1965 is een zeer, zeer, zeeeeeer degelijk blok. Bovendien is de 2 versnelling ( ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 12 april 2012 @ 16:36 |
Nog nooit met een powerglide gereden, lijkt me wel apart.. maakt dat niet heel veel toeren? of schakelt hij vrij rap naar 2 en doet hij de rest in de 2e versnelling? | |
SilentChaos | donderdag 12 april 2012 @ 16:40 |
Hangt er vanaf hoe je hem intrapt... Als je hard wegtrekt bij het stoplicht schakelt'ie ongeveer bij 50-60km/h naar z'n 2. Rij je wat fatsoenlijker weg dan is't meestal rond de 30. Het is wel zo dat je inderdaad het lekkerst rijdt met een km of 80 per uur, want daarboven ga je gewoon veel toeren maken (alhoewel dat ook wel lekker rijdt, want je blijft gewoon altijd koppel houden om ff snel ergens voorbij te gaan ![]() | |
Prullenbak6 | donderdag 12 april 2012 @ 18:23 |
Zelf vind ik Amerikaanse auto's helemaal mooi (ik zal zelf voor geen goud een aygo of wat dan ook voor kijkmijisgroenenzuinigzijnkleinkoekblik auto willen bezitten ![]() Tja.... om de juiste auto in Nederland vinden is best wel lastig. En als je toch een keer een leuk dagje wil hebben, ga naar RD classics in duitsland staan genoeg mooie auto's ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 april 2012 @ 13:15 |
Dat is pas een bazenwagen waarmee je tevoorschijn kan komen. Wat te denken van onderstaande? ![]() La Salle Classic's | |
SilentChaos | vrijdag 13 april 2012 @ 13:17 |
![]() ![]() ![]() Die uitlaat ook die uit die achterbumper komt ![]() ![]() Zeker mooie wagen ![]() | |
bredabounce | vrijdag 13 april 2012 @ 16:58 |
nope... geen ford product. Dit is een Chevrolet Townsman uit '69; de stationwagon versie van de Chevrolet Belair uit die tijd (uit het Full-size gamma van Chevrolet). origineel een 327cui (5.4l) V8, maar later een 350 cui (5.7l) V8 ingebouwd toen de 327 veranderde van V8 naar V7... afhankelijk van de aankleding had je in die jaren een ander type; De '69 Chevrolet Kingswood estate was de meest luxe van het geheel...; maar in de basis gewoon gelijk. | |
Sounddragon | zaterdag 21 april 2012 @ 10:50 |
Die body's lijkten allemaal op elkaar; maar beter een Chevy als een Furd idd, al heb ik met de Linc weinig problemen gehad, kon je van de Caprice niet zeggen, maja, dat was al een frikandel toen ik hem kocht ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 21 april 2012 @ 10:51 |
Voor Sneezeechu : http://dayton.craigslist.org/cto/2922443155.html Heb je een dikke bak én een crosshokkie in één, voor wêhnag ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 21 april 2012 @ 10:54 |
Wannahave : http://dayton.craigslist.org/cto/2968747995.html ![]() Ook nice, voor een mooie prijs ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Sounddragon op 21-04-2012 10:59:26 ] | |
Sounddragon | zaterdag 21 april 2012 @ 11:03 |
Hmm, geen Caprice, wel een broertje: -> http://dayton.craigslist.org/cto/2959324095.html Zulke bakken moet je gewoon zelf halen; kijk naar die prijs! Als je hem láát halen kost ie hier ineens 8 - 9K, Transport kost 2500$, keuren hier een meijertje of 2 ofzo. inclusief onderdelen. | |
Sounddragon | zaterdag 21 april 2012 @ 11:30 |
Mooi projectje voor de liefhebbers van de échte oldies: http://dayton.craigslist.org/cto/2957336030.html Potentiëel dikke ratlook ![]() Caddilac pooier mobiel : http://dayton.craigslist.org/cto/2966555472.html ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door Sounddragon op 21-04-2012 12:08:38 ] | |
Revolution-NL | zaterdag 21 april 2012 @ 12:23 |
Morgen American Sunday op Circuitpark zandvoort ![]() Hopen op goed weer. | |
Sounddragon | zaterdag 21 april 2012 @ 12:31 |
Not really ![]() Sterkte ![]() | |
Sneezeechu | zaterdag 21 april 2012 @ 13:31 |
Ideale combo ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 21 april 2012 @ 14:54 |
Ga over een maandje ook eens wat rondneuzen tijdens mijn vakantie in de US. Zoiets is wel koel ![]() ![]() 1972 Torino Maar een oude Bronco blijf ik ook tof vinden, wel zo praktisch qua zooi zeulen. ![]() ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Hyperdude op 21-04-2012 15:00:36 ] | |
Sounddragon | zaterdag 21 april 2012 @ 16:29 |
werkhokken koop je voor een prikkie, die worden redelijk massaal gedumpt. | |
Prullenbak6 | zaterdag 21 april 2012 @ 16:38 |
Als ze hiervan een productie auto van gaan maken. http://www.amcarguide.com/custom/1955-chevy-newmad-rod/
| |
Hyperdude | zaterdag 21 april 2012 @ 16:58 |
Als ik iets koop, dan is het een goed rijdend RDW-bestendig ![]() Ga oa.bij een aardige Torino met 400 blok kijken die mijn broertje ergens in Utah heeft gevonden. Heb mijn halve pubertijd verspild aan roest. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 21 april 2012 @ 19:29 |
Wat denk je zelf? ![]() Ik denk dat er klassiekerliefhebbers zijn die daar hun hond nog niet tegen willen laten urineren. Op zich wel dapper om een auto die origineel 60K $ waard is voor zo'n hoop geld te vernaggelen, maar echt heel vreselijk mooi vind ik het ook niet. Doe mij het origineel maar ![]() ![]() ![]() ![]() Er waren trouwens een paar jaar geleden al pogingen om een new style Nomad te maken, maar da's helemáál niks ![]() ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 21 april 2012 @ 23:48 |
Is het eigenlijk echt zo dat zo'n amerikaan wel snel is maar met een bulldozer de bocht om getrokken moet worden ? | |
ellevehC86 | zondag 22 april 2012 @ 00:46 |
Het is veelal afhankelijk van de lengte van de wielbasis en het soort suspensie. Een Citroen DS uit de jaren 60 moet je ook niet met hoge snelheden de bocht om gooien. | |
2cv | zondag 22 april 2012 @ 02:46 |
Ik heb juist begrepen dat die dat wel redelijk wil wegens voorwielaandrijving + grote spoorbreedte aan de voorkant en stuurbekrachtiging. Geen ervaring mee helaas ... | |
Sounddragon | zondag 22 april 2012 @ 12:02 |
Ligt aan de amerikaan in kwestie, maar als je een hedendaagse, laten we zeggen Mustang met 350 paardjes op een circuit loslaat samen met, laten we zeggen een jap of duitser met hetzelfde vermogen en je gaat een beetje gas geven, dan heb je met een Yank in de bochten niet echt veel te vertellen. Ik kon met de Caprice wel aardig een bocht om, maar met de Lincoln wilde dat echt niet.. ![]() | |
Sounddragon | zondag 22 april 2012 @ 12:03 |
Leukerdje voor Chevelle : http://dayton.craigslist.org/cto/2962016889.html | |
ellevehC86 | zondag 22 april 2012 @ 13:57 |
Dit lijkt me wel wat....... alleen heb ik geen flauw idee hoe je het hier krijgt. http://dallas.craigslist.org/ftw/rvs/2915228449.html | |
Sounddragon | zondag 22 april 2012 @ 14:26 |
Deck-or cargohole transport, alleen zal hij daar wel wat van te lijden hebben, en zal ook niet goeiekoop zijn.. in een container past hij niet denk ik ![]() | |
Sneezeechu | zondag 22 april 2012 @ 15:18 |
Klopt moet vervoerd worden in een Roll-on-roll-off dat kost al gauw een 2500/3000E probleem ook is dat in de USA maar enkele havens zulke schepen kunnen aanmeren dus de caravan moet ook nog eens daar naartoe versleept worden dat kost je al een 75Eurocent de mijl om hem naar de haven te laten slepen. Dan komen er nog eens de havengelden invoerkosten en btw bij. en dan moet je hem nog uit de haven slepen richting Nederland. Wat dan weer wel kan is hem door een bedrijf in de USA uit elkaar laten halen in een container laten proppen en eenmaal hier in Nederland weer in elkaar zetten wat toch een dermate grote klus is en het scheelt niet enorm veel met hem op een Roll-on-roll-off te laten vervoeren en je moet hem dan weer zelf vanaf de grond opbouwen. Al met al welke manier dan ook het is geen goedkoop grapje ![]() | |
densmee | zondag 22 april 2012 @ 16:24 |
is dat niet een hoge 40 footer te krijgen | |
D. | maandag 23 april 2012 @ 20:21 |
Ik denk dat ie te breed is ![]() | |
2cv | maandag 23 april 2012 @ 20:59 |
Popnageltjes uitboren, aluplaatjes in een container stapelen, verschepen, hier de aluplaatjes uit de container halen, weer aan elkaar popnagelen en klaar ben je. | |
densmee | maandag 23 april 2012 @ 21:14 |
zie hier: http://www.airstream.com/files/library/c854649704a8ce2a.jpg breedte van 228 cm hoogte van 269 cm lengte van 914 cm gewicht is 2154 kg container binnenmaat Breedte 234, deurmaat 233 Hoogte normale 239, deurmaat 228 lengte 1356 extra hoge is 270 dus het moet gaan in een container 1201x234x239 | |
2cv | maandag 23 april 2012 @ 21:18 |
Zou je de assen eenvoudig onder zo'n airstream vandaan kunnen schroeven ? Misschien kan het dan in een gewone container. | |
Prullenbak6 | maandag 23 april 2012 @ 21:19 |
Deze ziet er trouwens ook niet zo slecht uit..... er zit wat werk aan. Cadillac | |
densmee | maandag 23 april 2012 @ 21:32 |
ik zat daar ook over te twijfelen maar dan moet je meer als 40 cm winnen. en als ik de foto zie lijkt mij niet dat je dat haalt | |
D. | maandag 23 april 2012 @ 21:35 |
Aan beide kanten 3 cm over ![]() Vastzetten hoeft niet eens ![]() | |
2cv | maandag 23 april 2012 @ 21:52 |
Ik vraag me af hoe ver het chassis onder de carrosserie uitsteekt. Als het onderste punt van het chassis even laag is als het laagste punt van de carrosserie kan het misschien net. Maar dan moet je hem wel op het chassis/de carrosserie over de vloer van de container schuiven. Een paar houten wiggen tussen de buitenkant van de Airstream en de binnenkant ven de container slaan ![]() | |
D. | maandag 23 april 2012 @ 21:54 |
Of de binnenkant van de container met bubbelplastic behangen ![]() | |
Hyperdude | maandag 23 april 2012 @ 21:57 |
Of bij de je haalt een SuperSize bus PUR-schuim bij de Wally mart daaro. ![]() | |
densmee | maandag 23 april 2012 @ 21:59 |
maar zorg dat hij goed vaststaat want anders komt hij op de kop de container uit in Nederland, en zeker als de boot door een storm is gegaan | |
D. | maandag 23 april 2012 @ 22:01 |
Waar zie je de ruimte om 'm te laten kantelen? ![]() | |
ellevehC86 | maandag 23 april 2012 @ 23:44 |
Vind ik deze heel wat praktischer en mooier: ![]() http://link.marktplaats.nl/546665861 | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 01:53 |
Ik ben benieuwd wat er mis mee is, kan bijna niet voor dat geld. | |
ellevehC86 | dinsdag 24 april 2012 @ 02:20 |
Vraag en aanbod denk ik toch meer, wie zoekt er nou nog naar Oldsmobiles en Buicks? | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 02:24 |
Zijn er zat; 70's ook nog wel denk ik. Die 7.0 zal een beetje wat minder zijn aan de pomp denk ik, ook met gas is dat niet meer grappig ![]() Als ik op zoek was naar een Yank zou het een kanshebber zijn, alleen niet zo geschikt als daily door die zuipslet voorin. | |
ellevehC86 | dinsdag 24 april 2012 @ 03:38 |
In dezelfde prijsklasse: http://www.speurders.nl/o(...)-107777647.html?q=v8 7.4 liter is dan wel echt teveel denk ik... http://www.speurders.nl/o(...)-107240496.html?q=v8 Sound, jij zat toch in de kraanbiz? http://www.speurders.nl/o(...)-106576447.html?q=v8 Verliest zijn waarde niet meer http://www.speurders.nl/o(...)-106459426.html?q=v8 | |
Prullenbak6 | dinsdag 24 april 2012 @ 16:34 |
Oldsmobile Starfire ![]() Ook wel een leuke potentiële auto om eens naar te gaan kijken. Alleen jammer dat die auto niet de optionele midden console heeft. http://www.oldcarbrochure(...)dsmobile_Brochure-02 Op marktplaats word al over de 6k geboden voor deze Cadillac. | |
Prullenbak6 | dinsdag 24 april 2012 @ 17:18 |
http://www.nadaguides.com(...)-Door-Hardtop/Values Of dit auto bedrijf weet de waarde niet van de auto of er is wat mis mee. Als ik nada moet volgen zou het een een Average Retail zijn. En die vallen toch wel in een andere prijsklasse. ![]()
| |
ellevehC86 | dinsdag 24 april 2012 @ 17:53 |
Amerikaanse retailprijzen gelden hier niet. Een mooie scheefgroei zie je ook met de Chevrolet Impala's Hier bv http://link.marktplaats.nl/524570741 niks uitmuntende staat, het is gewoon een 3 tje http://www.nadaguides.com(...)p-Sport-Sedan/Values en dan kom je bij NADA uit op $7700 | |
Prullenbak6 | dinsdag 24 april 2012 @ 17:59 |
Die Chevy staat al sinds vorig jaar begin herfst op marktplaats als het niet langer is. Maar 16k is dan ook wel heel veel. http://www.autotekoop.nl/(...)enaar-839067/details Deze kost ook niet veel. | |
Kriegel | dinsdag 24 april 2012 @ 18:15 |
Ik zal je vertellen: de allernieuwste Mustang GT kan op een circuit wedijveren met een huidige BMW M3, hoe bizar het ook mag klinken. De Mustang Boss verslaat 'm zelfs. Dat is dan ook voor het eerst dat het spul echt goed door de bocht wil, oudere Amerikanen zijn natuurlijk over het algemeen dweilen. | |
ellevehC86 | dinsdag 24 april 2012 @ 18:23 |
Deal van de dag!: http://link.marktplaats.nl/550534986 | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 19:04 |
Whehe, dat moet ik eerst zien om het te geloven ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 19:05 |
Neh, hooiwagens zijn niet mijn ding, dan haal ik die Olds wel op ![]() | |
ellevehC86 | dinsdag 24 april 2012 @ 19:41 |
Voor jou dan... Een zuinige stationwagen ![]() http://www.autotrader.nl/(...)ht=bouwjaar-tot-1986|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs&trefwoord=v8#foto-6 | |
D. | dinsdag 24 april 2012 @ 20:07 |
*kucht en vlak de ZR1 ook niet uit ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 20:12 |
Een zuinige 429, en het is een Fuuuuuuuuuurdddd jonguh ![]() Er staat een mooie zwarte Caps wagon op MP zag ik gisteren ![]() [Edit] http://link.marktplaats.nl/539688548 | |
ellevehC86 | dinsdag 24 april 2012 @ 20:13 |
Een Lincoln is toch ook een halve Ford?...... ben je er nu weer uit dan? | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 20:19 |
Een Lincoln is een héle Ford zelfs.. maar een Chevy interieur vind ik wel een beetje mooier als van zo'n Squire ![]() ![]() | |
Kriegel | dinsdag 24 april 2012 @ 20:28 |
http://www.motortrend.com(...)parison/viewall.html Ik moet zeggen dat het mij ook verbaast. [ Bericht 25% gewijzigd door Kriegel op 24-04-2012 20:42:44 ] | |
Prullenbak6 | dinsdag 24 april 2012 @ 20:30 |
http://auto.marktplaats.n(...)tomaat-1963-wit.html Volgens mij is dit helemaal geen Starfire, maar gewoon een Cutlass kijk meer eens naar de dashboard foto, zie je duidelijk Cutlass staan, de neus en achterkant van de auto kloppen ook niet.
En de RDW zegt ook dat het een Starfire is..... kan het natuurlijk ook verkeerd hebben. | |
Kriegel | dinsdag 24 april 2012 @ 20:39 |
Ja goed, maar die is dan ook weer een heel stuk duurder, dan betaal je gewoon M3 geld. Dat de Mustang tegenwoordig zo goed rijdt (hoewel ie nog steeds zwaarlijvig zou voelen, wat ik best geloof want het is en blijft een lompe bak) is met het oog op de relatief erg lage prijs juist zo knap. ![]() En met laag bedoel ik natuurlijk "laag in de VS", hier heeft het geen zin om die auto te kopen omdat je bang for buck wil. | |
ellevehC86 | donderdag 26 april 2012 @ 17:30 |
redelijke dagdeal: http://www.speurders.nl/o(...)ml?fh_start_index=45 | |
Revolution-NL | donderdag 26 april 2012 @ 18:10 |
![]() ![]() ![]() Heel gaaf! | |
Sounddragon | donderdag 26 april 2012 @ 18:28 |
Two-tone is wel kewl, die zie je niet vaak ![]() | |
ellevehC86 | donderdag 26 april 2012 @ 18:33 |
Zal wel scam zijn.... zo niet ONMIDDELLIJK KOPEN!!!! http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213462604 | |
Prullenbak6 | donderdag 26 april 2012 @ 19:05 |
Als dat echt is, meteen ophalen ! ![]() Denk dat het een aanbetaling is die je moet doen. | |
Sneezeechu | donderdag 26 april 2012 @ 21:02 |
International Harvester 1210-1973 ![]() | |
Hyperdude | donderdag 26 april 2012 @ 22:02 |
Of ipv een IH een Monteverdi Safari (op Scout basis) http://www.erfolglos.de (= Autohaus Al Bundy ![]() Wel wat roest. | |
Robbiej | vrijdag 27 april 2012 @ 10:36 |
![]() ![]() ![]() ![]() Chevrolet Corvette C3 V8 5.7L 1979 | |
ellevehC86 | vrijdag 27 april 2012 @ 10:48 |
Doe er dan wel een andere motor in, met die standaard 1979 lage compressie motor rij ik je er nog met een standaard lijn 6 uit. | |
zuigmarmot | vrijdag 27 april 2012 @ 11:04 |
Neuh, ik weet waar hij staat, zitten aardige plekken op, is niet in zo'n goede staat | |
Prullenbak6 | vrijdag 27 april 2012 @ 11:49 |
http://www.tpocr.com/1962caddyforsale.html Mooie caddy, jammer dat ik niet Amerika woon ![]() Hoeveel zou je kwijt zijn om deze naar Nederland te halen? 15k? | |
ellevehC86 | vrijdag 27 april 2012 @ 11:58 |
veel te duur voor een 4 deurs | |
ellevehC86 | vrijdag 27 april 2012 @ 12:04 |
http://dallas.craigslist.org/ftw/cto/2946286226.html | |
El_Liberaliste | vrijdag 27 april 2012 @ 13:11 |
http://img504.imageshack.us/img504/8770/53199705iw9.jpg (copy/paste deze link) Zo'n Flodder-auto wil ik nog wel eens hebben. En dan gewoon met pak aan er in gaan rijden, bij klanten op bezoek en zo. Is eens wat meer karakter dan een Golfje of Astra'tje. | |
ellevehC86 | vrijdag 27 april 2012 @ 16:49 |
http://cars.trovit.com/in(...)id./referer_id.1/t.1 ![]() | |
El_Liberaliste | vrijdag 27 april 2012 @ 17:15 |
Op dit moment even buiten budget dus. Maar heerlijk dus, zo'n Floddermobiel. ![]() | |
ellevehC86 | zaterdag 28 april 2012 @ 16:58 |
Chrysler 300C's zijn toch weer helemaal in? http://link.marktplaats.nl/552659415 Voor wie het lef heeft, een '67 (eerste jaar) Camaro Rallysport Supersport 350, Auto verliest zelfs als project al geen waarde meer ![]() http://link.marktplaats.nl/550204126 | |
Kriegel | zaterdag 28 april 2012 @ 17:22 |
Dan heb je dus ook geen lef nodig. ![]() | |
D. | zaterdag 28 april 2012 @ 17:47 |
Die onderste is geen '79er ![]() | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 15:20 |
Wat een geniale bak. Die zou ik best willen hebben ![]() | |
Sounddragon | zondag 29 april 2012 @ 16:20 |
Dan moet je hem 3500$ bieden, kom je uit op een roodje of 5, 2K transport en een 1000 - 1500 voor LPG erbij en je hebt een dikke bak voor de deur ![]() Ruim gerekend he ![]() | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 18:09 |
Da's toch zo'n 6 à 7k in euro's die ik niet zomaar heb liggen en niet makkelijk kan stukslaan op een auto. Wel vet, zo'n 7.7 of 8.2 liter V8, maar voor nu nog even niet haalbaar. Het is geen daily drive maar voor erbij... ik moet echter wel een plek hebben om 'm te stallen en die plek heb ik nu echt niet. | |
Hyperdude | vrijdag 4 mei 2012 @ 09:09 |
http://cgi.ebay.com/ebaym(...)&hash=item3a73d0ec00 Looks like it's had lots of redneck love since Ol' Neil put 'er down. ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 11:54 |
Koopje van de week ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 mei 2012 @ 12:07 |
Zijn er hier liefhebbers van het autoprogramma op Discovery genaamd Classic Cars oid waar een oude vent oude auto's opkoopt en opknapt en vervolgens op Beurzen weer tegen de hoogste prijs probeert te verkopen. ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 mei 2012 @ 12:10 |
Kijk ik uiteraard wel als ik het tegenkom ![]() Ik kijk sowieso veel DC ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 mei 2012 @ 17:20 |
Dit programma bedoel ik dus. | |
chili66-66 | dinsdag 22 mei 2012 @ 19:36 |
hier de mijne, een 68 fastback met een 390 Cui, 4 bak handgeschakeld ( de bullit, andere kleur) ![]() ![]() en voor een betrouwbaar adres www.geevers.nl wel veel geld meenemen, maar dan heb je ook wat.... [ Bericht 13% gewijzigd door chili66-66 op 22-05-2012 19:44:31 ] | |
Sounddragon | dinsdag 22 mei 2012 @ 19:48 |
God-ver-domme wat een pr0nbak [insert 5432545 kwijl-smilies]![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
chili66-66 | dinsdag 22 mei 2012 @ 19:51 |
en voor de liefhebbers, er staan leuke meetings op http://www.v8meetings.nl/?page_id=8 as zaterdagavond in Den Bosch bijvoorbeeld... | |
Prullenbak6 | woensdag 23 mei 2012 @ 17:27 |
Die Mustang ![]() ![]() | |
Daywalk3r | zaterdag 26 mei 2012 @ 11:39 |
Had ooit bijna als eerste auto een Fleetwood brought uit 84 gekocht maar ik was eerst op vakantie. Bij terugkomst was hij verkocht.. Nu rij ik een alfa 147 wat ook super rijdt maar een Amerikaan blijft mijn droom. Heb nu ook een mooie Fleetwood uit 79 maar die staat al heel lang te koop en dat is een 7 liter. | |
klaaskippegaas | zaterdag 26 mei 2012 @ 12:17 |
Prachtige auto man. ![]() | |
ellevehC86 | zaterdag 26 mei 2012 @ 14:03 |
Smijt 'm idd de deur uit en ga voor een pre-1973 model (voor de oliecrisis), al die motoren hebben een veel betere compressieverhouding wat de koppel enorm ten goede komt. |