Ik weet toevallig dat Sounddragon een liefhebber is van oude Amerikanen en er ook eentje in bezit heeft (een '77 Chevy Caprice Wagon toch?).
Maar zijn er onder de PTA"ers verder nog andere liefhebbers en/of eigenaren te vinden?
Zelf heb ik al sinds jongs af aan een enorm groot zwak gehad voor die lekkere foute sloepen, maar mijn verstand heeft mij er tot nu toe altijd van weerhouden om er daadwerkelijk een aan te schaffen.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en omdat zo langzamerhand ook de jaren beginnen te tellen, heb ik onlangs besloten om toch die oude droom te gaan verwezenlijken: ik ga een oude Amerikaan kopen!
Jammer genoeg zal ik daar eerst flink voor moeten sparen, maar met een jaar of 3 moet ik toch wel zover kunnen zijn (bewust ruim genomen).
Ik ben voor dat doel zelfs gestopt met roken

(na 19 jaar flink gerookt te hebben).
Mijn absolute droom Amerikanen zijn toch wel de '70 Plymouth Barracuda en de '70 Dodge Challenger.
Maar die zijn qua geld onhaalbaar voor mij.
Toen ben ik eens gaan kijken naar wat wel haalbaar zou zijn binnen een voor mezelf redelijke termijn.
In eerste instantie dacht ik toen aan een Caprice lijkwagen (lekker fout

), maar na het bezoeken van enkele meetings en zoekwerk op internet stapte ik daar al gauw van af.
Zoals het er nu bij staat (maar dat kan in 3 jaar natuurlijk veranderen) zijn er momenteel 2 kandidaten voor mij.
Ten eerste de Cadillac Eldorado 8,2 V8 van circa 1970 tot zeg maar 1973/1974:
![]()
![]()
![]()
Nummer 2 is de Buick Rivièra Boattail 7,5 V8 van 1971 t/m 1973:
![]()
![]()
![]()
Hoe gaaf

Daar kan toch geen moderne meuk tegenop!
Nog meer liefhebbers/bezitters?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.