quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Cahir het volgende:
We kennen allemaal het blauwe potje wel:
[ afbeelding ]
Wat mij dus opviel bij de Etos, AH etc. is dat de 150ml word verkocht voor 1.80 (komt neer op 11,XX euro per liter). En de 400ml versie gaat al gauw tegen de 5 nogwat euro aan per liter wat neerkomt op 17,XX euro per liter. Dit stond bij de etos ook keurig op de prijskaartjes.
Maar waarom nou dit conceptHet is toch meestal: hoe meer, hoe goedkoper.
Wat gaan die zeggen? "ja mensen denken dat het goedkoper is maar zo maken we meer winst hihihihiquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:12 schreef strontboer het volgende:
Lijkt me dat er niet voor niets personeel in een winkel loopt
Ja weet ik veel, kan toch dat er een verkeerd prijskaartje aanhangt....quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:13 schreef Cahir het volgende:
[..]
Wat gaan die zeggen? "ja mensen denken dat het goedkoper is maar zo maken we meer winst hihihihi"
Prijzen kloppen want het is bij elke Etos, Ah e.d. enzoquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:15 schreef strontboer het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, kan toch dat er een verkeerd prijskaartje aanhangt....
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:17 schreef Cahir het volgende:
[..]
Prijzen kloppen want het is bij elke Etos, Ah e.d. enzo
Maar goed stomme autistenVolgende keer maak ik wel foto's + schema e.d. want het niveau is wel erg triest gesteld
Zelfs al zou die 400 ml voor 5,99 euro verkocht worden ben je voor een liter maar 14,97 kwijt ipv 17 nog wat hoor...quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Cahir het volgende:
We kennen allemaal het blauwe potje wel:
[ afbeelding ]
Wat mij dus opviel bij de Etos, AH etc. is dat de 150ml word verkocht voor 1.80 (komt neer op 11,XX euro per liter). En de 400ml versie gaat al gauw tegen de 5 nogwat euro aan per liter wat neerkomt op 17,XX euro per liter. Dit stond bij de etos ook keurig op de prijskaartjes.
Maar waarom nou dit conceptHet is toch meestal: hoe meer, hoe goedkoper.
Die 14 euro is al meer dan 11.quote:Op donderdag 1 juli 2010 02:03 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Zelfs al zou die 400 ml voor 5,99 euro verkocht worden ben je voor een liter maar 14,97 kwijt ipv 17 nog wat hoor...
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:44 schreef G-NiLES het volgende:
ik heb een mogelijke verklaring.
toen ik in de supermarkt werkte, kregen we onderzoeken van Consumentenbond, en van diverse tijdschriften en kranten over de vloer.
Voorbeeld wat wij hadden was Blue Band boter. Kuipje van 250g was per kilo goedkoper dan de 'voordeelverpakking' van 500gram.
Reden? De consumentenbond kocht alleen de 250g, en testte daarmee het prijspeil van de supermarkt.
Zo was onze supermarkt dus goedkoper dan de AH.
Kan HEEL goed dat dat hierbij ook is..
Soortgelijke verklaring is de logica van de mens.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:44 schreef G-NiLES het volgende:
ik heb een mogelijke verklaring.
toen ik in de supermarkt werkte, kregen we onderzoeken van Consumentenbond, en van diverse tijdschriften en kranten over de vloer.
Voorbeeld wat wij hadden was Blue Band boter. Kuipje van 250g was per kilo goedkoper dan de 'voordeelverpakking' van 500gram.
Reden? De consumentenbond kocht alleen de 250g, en testte daarmee het prijspeil van de supermarkt.
Zo was onze supermarkt dus goedkoper dan de AH.
Kan HEEL goed dat dat hierbij ook is..
tuurlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:42 schreef Charie het volgende:
Cremes
Ik zit altijd zo weinig mogelijk aan al die poespas.. eigenlijk alleen insmeren in de zomer of voor als er opeens iets is.. uitgezonderd douchen etc..
Zijn er hier mannen hier die echt dagcremes etc hebben?
including me.quote:Peelen
Liefst 60 procent van de ondervraagde jongens gebruikt dagelijks of zeer regelmatig een dagcrème. Peelen kent ook al geen geheimen meer. 28 procent geeft aan dit product regelmatig te gebruiken.
Mijn collega's waren al boos op me: "waarom bestel je nou die kleine verpakkingen koffie, we hebben altijd de grotere" Nou, omdat die kleine per saldo goedkoper zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:04 schreef Stali het volgende:
Dit zou ik ook weleens willen weten. Bij AH zijn vier losse 250 gram pakjes in een folie veel goedkoper dan twee grote pakken van 500 gram. Scheelt meer dan een euro.
Het is irritant om al die kleine pakjes open te maken om een bus iedere keer te vullen maar ja, ik doe het dan toch maar.
Zelfde hoeveelheid koffie maar wel veel meer verpakkingsmateriaal en toch goedkoper.
Mannen die smeren!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:42 schreef Charie het volgende:
Cremes
Ik zit altijd zo weinig mogelijk aan al die poespas.. eigenlijk alleen insmeren in de zomer of voor als er opeens iets is.. uitgezonderd douchen etc..
Zijn er hier mannen hier die echt dagcremes etc hebben?
Misschien is TS een grootverbruiker. Lijkt mij ook logisch bij iemand die groot inkoopt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:49 schreef Tamashii het volgende:
Mja, waarom zou je dan ook zo'n grote willen. Je doet toch een hele tijd met die crème en dadelik issie niet meer houdbaar. Zo'n kleine is ook veel handiger mee te nemen!
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:57 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Misschien is TS een grootverbruiker. Lijkt mij ook logisch bij iemand die groot inkoopt.En wie gaat nou met een pot creme aan de wandel?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:59 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nou, mensen die reizen? Mensen die op vakantie gaan? Mensen met een partner die ergens anders woont?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:13 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Yeah so? Dat doe je een enkele keer per jaar. En als je partner e.a. woont dan laat je toch een pot achter? Ik sleur trouwens gewoon mijn grote potten mee.Die kleine prutverpakkingen waarmee je het einde van je vakantie niet mee haal.
Tsja zou kunnen. Weet het niet. Smeer mezelf 2x per dag in met Zwitsal bodylotion en die flessen gaan er best snel doorheen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:14 schreef Tamashii het volgende:
[..]
150ml is echt niet weinig ofzo.dan moet je wel heel veel smeren.
Juist daarom.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:34 schreef Leandra het volgende:
Dat laatste is een beetje appels met peren vergelijken, het Etos huismerk product is simpelweg iets anders dan de Nivea creme, net zoals andere Nivea creme's iets anders zijn dat die creme uit het blauwe blikje.
Bij de supermarkt waar ik werk is een kleine fles Malibu ook goedkoper dan een grote. Waarom weet ik ook niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:29 schreef Cahir het volgende:
Vandaag gevonden
150ml voor 1.79 = 11.93 per liter
400ml voor 5.99 = 14.97 per liter
Wat is de logica nou
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |