Ha, die strijd heb ik ook gemerkt in de paar maanden dat ik in die regio was. De rivaliteit tussen Argentinië en Chili aan de andere kant is nog wat serieuzer...quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Op de een of andere manier schijt Brazilië bagger van Argentinië. Brazilië en Argentinië zijn 2 aarts-vijanden en hopen die niet te treffen.
Buiten de arrogantie van Maradona op dus die riep dat Pelé terugmoet naar een museum.
onzin, ik hoor niemand klagen, iedereen hier is juist super blij dat we in de kwartfinale van een WK staan met een finale die nog nooit zo dichtbij wasquote:
Misschien niet in jouw omgeving dat kanquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:58 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
onzin, ik hoor niemand klagen, iedereen hier is juist super blij dat we in de kwartfinale van een WK staan met een finale die nog nooit zo dichtbij was![]()
![]()
Ik gun het zequote:Op woensdag 30 juni 2010 19:02 schreef Michielos het volgende:
de braziliaanse pers, voetballers en de mensen die ik ken zeggend at NLD dik gaat verliezen. "we zijn klaar voor de finale" , "Nld mist kwaliteit" en "Enkel robben is OK" zijn de meest gehoorde uitspraken.
En ik geef ze geen ongelijk.. brasil for the win
nee, in het algemeen zijn de kranten juist erg positief over het resultaat, leeft iedereen naar brazilie toe en heb ik nog nooit zo'n stemming meegemaakt waarbij iedereen zich er zo verschrikkelijk van bewust is dat nederland misschien wel echt eens wereldkampioen kan wordenquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:01 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Misschien niet in jouw omgeving dat kanmaar over het algemeen zijn ze hier ook ontevreden over het spel
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:02 schreef Michielos het volgende:
de braziliaanse pers, voetballers en de mensen die ik ken zeggend at NLD dik gaat verliezen. "we zijn klaar voor de finale" , "Nld mist kwaliteit" en "Enkel robben is OK" zijn de meest gehoorde uitspraken.
En ik geef ze geen ongelijk.. brasil for the win
Is dat andersom ook zo trouwens?quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Op de een of andere manier schijt Brazilië bagger van Argentinië. Brazilië en Argentinië zijn 2 aarts-vijanden en hopen die niet te treffen.
Buiten de arrogantie van Maradona op dus die riep dat Pelé terugmoet naar een museum.
Andersom is dat ook zo jaquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dat andersom ook zo trouwens?
Zou dus wel een epische finale zijn, Argentinie-Brazilie
Idd, al zou ik Brazillie - Duitsland ook niet erg vindenquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ook. De sympathieke brazilianen leven voor voetbal. In nederland scheppen ze enkel op, arrogantie viert hoogtij. Laten we dat maar eens meteen afstraffen
Schitterende finale inderdaad. Mooi voetbal, mooie techniek. Mijns inziens DE finale dit WKquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:05 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Idd, al zou ik Brazillie - Duitsland ook niet erg vinden
wat een slap gelul dit zeg......wat die brazilianen doen heeft juist helemaal NIETS met voetbal te maken. Meer met dat overdreven gedoe van feestvieren en carnaval enzo...die grijpen het voetbal aan om maar te gaan lopen feesten dansen en swingen. nederlanders leven juist echt met het voetbal mee.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ook. De sympathieke brazilianen leven voor voetbal. In nederland scheppen ze enkel op, arrogantie viert hoogtij. Laten we dat maar eens meteen afstraffen
dat wordt slaapverwekkend voetbal, controlerend en stug en een beslissing die door een individueel technische actie valt.....quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
Schitterende finale inderdaad. Mooi voetbal, mooie techniek. Mijns inziens DE finale dit WK
Ja, want het land met de beste supporters wint.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:10 schreef Michielos het volgende:
hahahaha nooit oranjefans gezien? Brasilia leeft met passie mee. Ze rollen NLD op.
Voetbal hoort ook een feest te zijn, ik hou echt van die Brazilianen lijkt elke keer wel Carnaval als ik ernaar kijk, dat frivole dat plezier in het spel. Bij Holland is dat allemaal plichtmatig en alleen maar centjes opstrijkenquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:09 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
wat een slap gelul dit zeg......wat die brazilianen doen heeft juist helemaal NIETS met voetbal te maken. Meer met dat overdreven gedoe van feestvieren en carnaval enzo...die grijpen het voetbal aan om maar te gaan lopen feesten dansen en swingen. nederlanders leven juist echt met het voetbal mee.
maar das ook logisch want tja, met het kansarme bestaan wat de meeste brazilianen lijden, is voetbal natuurlijk een ideale gelegenheid om een uitvlucht uit die misere te zoeken....
nee, geef mij maar gewoon de zuideuropese beleving ipv al dat theatrale feestgedrag
Helaas moet ik je hier 100% gelijk in geven. Woon hier, en echt alles ligt stil zodra Brazilië gaat spelen. Werken??? Wat is dat? Nee, men heeft dan allemaal collectief vrij. Nu ja, bijna iedereen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:09 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
wat een slap gelul dit zeg......wat die brazilianen doen heeft juist helemaal NIETS met voetbal te maken. Meer met dat overdreven gedoe van feestvieren en carnaval enzo...die grijpen het voetbal aan om maar te gaan lopen feesten dansen en swingen. nederlanders leven juist echt met het voetbal mee.
maar das ook logisch want tja, met het kansarme bestaan wat de meeste brazilianen lijden, is voetbal natuurlijk een ideale gelegenheid om een uitvlucht uit die misere te zoeken....
nee, geef mij maar gewoon de zuideuropese beleving ipv al dat theatrale feestgedrag
ik vind het behoorlijk lachwekkend, dat carnavaleske gedoe...dan zie je van die wijven staan heupwiegen en met hun tieten schudden terwijl ze achterin net een aanval aan het opbouwen zijn of er een corner voor de tegenstander genomen wordt......hou toch op. dat heeft niets met passie te maken maar puur met simpel banaal bananenrepubliek achtig feestgedragquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:10 schreef Michielos het volgende:
hahahaha nooit oranjefans gezien? Brasilia leeft met passie mee. Ze rollen NLD op.
Maar wel geil...quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:13 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ik vind het behoorlijk lachwekkend, dat carnavaleske gedoe...dan zie je van die wijven staan heupwiegen en met hun tieten schudden terwijl ze achterin net een aanval aan het opbouwen zijn of er een corner voor de tegenstander genomen wordt......hou toch op. dat heeft niets met passie te maken maar puur met simpel banaal bananenrepubliek achtig feestgedrag
Ze mogen wmb een atoombom op Brasilia gooien. Wil er nog niet dood gevonden worden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:10 schreef Michielos het volgende:
En hoe is je kennis van het Braziliaans-Portugees?quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Michielos het volgende:
gast ik ben een braziliefan in hart en near
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |