Dat is altijd achteraf he. Ik vind dat ze ons die keus ook wat te vroeg geven. Beter dat ze de basisschool iets langer door laten gaan. Want op 12/13 jarige leeftijd heb je echt geen flauw benul, nou ja tenminste nu spreek ik voor mezelf. Maar ik zie het ook wel om me heen hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:44 schreef justmattie het volgende:
Ik kreeg Havo als advies in groep 8, maar ging VIMBO K doen, omdat ik een praktijkopleiding wou gaan volgen
Achteraf denk ik, had ik maar Havo gedaan, dan had ik nu m'n HBO diploma op zak en was ik me nu niet aan het omscholen op het MBO
Ik kreeg atheneum advies. En in de brugklas ontdekte ik feestjes en drank en jongens enz.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:44 schreef justmattie het volgende:
Ik kreeg Havo als advies in groep 8, maar ging VIMBO K doen, omdat ik een praktijkopleiding wou gaan volgen
Achteraf denk ik, had ik maar Havo gedaan, dan had ik nu m'n HBO diploma op zak en was ik me nu niet aan het omscholen op het MBO
Mijn zoon moet die keuze volgend jaar dus gaan maken. Dat kan je niet verwachten van die kids joh.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:47 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Dat is altijd achteraf he. Ik vind dat ze ons die keus ook wat te vroeg geven. Beter dat ze de basisschool iets langer door laten gaan. Want op 12/13 jarige leeftijd heb je echt geen flauw benul, nou ja tenminste nu spreek ik voor mezelf. Maar ik zie het ook wel om me heen hoor.
Ik kreeg VMBO/havo advies, maar op het VMBO kreeg je minder huiswerk, dus wat kies je dan als twaalfjarige knaap?quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:47 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Dat is altijd achteraf he. Ik vind dat ze ons die keus ook wat te vroeg geven. Beter dat ze de basisschool iets langer door laten gaan. Want op 12/13 jarige leeftijd heb je echt geen flauw benul, nou ja tenminste nu spreek ik voor mezelf. Maar ik zie het ook wel om me heen hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van het concert des levens krijgt niemand een program.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:48 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Ik kreeg VMBO/havo advies, maar op het VMBO kreeg je minder huiswerk, dus wat kies je dan als twaalfjarige knaap?Ik vind het ook belachelijk dat een groot deel van dat advies afhangt van de cito toets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De cito toets is een momentopname. Als de week ervoor je hond is overleden en je bent er kapot en je verneukt hem. Jammer dan.If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
Ik weet nog steeds niet wat ik later worden wilquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:47 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:48 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Ik kreeg VMBO/havo advies, maar op het VMBO kreeg je minder huiswerk, dus wat kies je dan als twaalfjarige knaap?Ik weet nog dat je die meeloop dagen kreeg op de basisschool. Bij al die vmbo scholen kreeg je milkshakes, hamburgers enzo. Maar ze bepaalden via de cito naar welke school je moest voor de meeloop dag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik had niet dat ik perse naar het laagste wilde. Ik wilde eigenlijk perse naar het hoogste omdat ik me anders minderwaardig voelde aan een paar anderen bij mij in de klas.Jeugdige confrontaties enzo. Niet dat, dat mij geholpen heeft hoor.
eerst alleen school ik moet echt kalm theorie eerst halenquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:43 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Top!
Ga je alleen naar school of ga je werken/leren doen?
Overigens onze cito was echt heel vreemd. Ik hoorde dat je een openingstoets had en een sluitings toets. Ik heb maar één toets gehad van die hele cito.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:50 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik vind het ook belachelijk dat een groot deel van dat advies afhangt van de cito toets.
De cito toets is een momentopname. Als de week ervoor je hond is overleden en je bent er kapot en je verneukt hem. Jammer dan.
Klopt. Ook dat is heel lastig. Je moet ook rekening houden met wat je later wilt worden. Gelukkig kan je die keuze nu 4 jaar langer uitstellen door tijdens het MBO te kiezen. Toen ik jong was wilde ik altijd vee-arts worden. Maar toen ik halverwege middelbareschool was wilde ik al weer wat anders. Nu ga ik het juridische pad op en tot nu toe bevalt het. Maar Juridisch was ook een gok hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:50 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat ik later worden wil
Ik ben uiteindelijk maar gaan werken want tja... wat moet je als je niet weet hoe/wat/waar/wanneer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Toen mn zusje met de cito bezig was kwam de juf van mn broertje aan haar vragen of ze op wilde letten dat haar broertje wel at sochtends. Mn zus had meteen dr hele toets verneukt want ze maakte zich zorgen om dr broer.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:53 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Overigens onze cito was echt heel vreemd. Ik hoorde dat je een openingstoets had en een sluitings toets. Ik heb maar één toets gehad van die hele cito.De openingstoets dacht ik.
advancedpauper is hetquote:
quote:
Alleen maar goed dat je dat vanjezelf weet. Anderen ligt werken/leren beter en de meesten willen toch liever alleen theorie.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:52 schreef Giertje het volgende:
[..]
eerst alleen school ik moet echt kalm theorie eerst halen
Serieus wat een pauper juf dat ze dat soort dingen tijdens de cito vraagt... Zij heeft toch ook wel door dat een kind dan kan stressen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:56 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Toen mn zusje met de cito bezig was kwam de juf van mn broertje aan haar vragen of ze op wilde letten dat haar broertje wel at sochtends. Mn zus had meteen dr hele toets verneukt want ze maakte zich zorgen om dr broer.
mja nou ja mijn woonsituatie is nogal prive en ook wel een lang verhaalquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:56 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Alleen maar goed dat je dat vanjezelf weet. Anderen ligt werken/leren beter en de meesten willen toch liever alleen theorie.
Je ziet vooral bij de (met alle respect) ouderen dat ze voor werken/leren kiezen omdat ze een huis moeten onderhouden, of hun gezin.
Nee hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:56 schreef PeZu het volgende:
[..]
advancedpauper is het![]()
[..]
ok, coelie joelie
Ach ik had een decaan die tijdens mn engelse tentamen kwam vragen of ik al wist wat ik na de school wou gaan doenquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:57 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Serieus wat een pauper juf dat ze dat soort dingen tijdens de cito vraagt... Zij heeft toch ook wel door dat een kind dan kan stressen.
wat maak jij toch altijd een wonderlijke dingen meequote:Op woensdag 30 juni 2010 21:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ach ik had een decaan die tijdens mn engelse tentamen kwam vragen of ik al wist wat ik na de school wou gaan doen
Het is je privé leven en ik hoef het ook niet te weten als je het niet wilt vertellen hoor. Maar dat is hoe ik het om mij heen zie gebeuren.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:57 schreef Giertje het volgende:
[..]
mja nou ja mijn woonsituatie is nogal prive en ook wel een lang verhaal
ik woon in ieder geval op mij zelf soort van
Erg is dat hequote:Op woensdag 30 juni 2010 21:59 schreef LovelyLady het volgende:
cito-toetsen krijgen ze zelfs al in groep 2
gaat het ff niet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |