Ik reageer beheerst. Dat is het verschil. Ik ben enigszins verontwaardigd over de opwinding die dit soort topics altijd op weten te wekken, dat is mijn goed recht. Het vingertje opeens naar mij wijzen is in deze zin niet op z'n plaats.quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:24 schreef Stali het volgende:
[..]
Jou raakt het verhaaltje helemaal want anders zou je niet gereageerd hebben.
En velen wel, en daar verbaas ik me over.quote:Ik sta ook niet meteen op mijn achterste poten klaar om TS af te fikken.
Dat weet je niet. Ze post dit verhaal rationeel, dat kan. Jij hebt geen idee hoe zij zich daadwerkelijk voelt, letters geven dat niet correct weer. Ze vraagt advies en plaatst daar niet de gebruikelijke huil-smilies bij, nou en, dat voegt toch niets toe aan een eventuele inhoudelijke discussie. En daar behoren wat mij betreft smilies en 'hoer' niet bij.quote:Maar je kunt TS ook werkelijk nergens op iets als bijv. het hebben van een geweten aanrekenen.
Daarom begin ik altijd met het afvragen of jij dat wel moet weten. Dat doet je niets goeds, zoals je zelf hier al aangeeft.quote:Ik weet niet hoe jij zoiets ziet maar het lijkt mij behoorlijk kut als mijn partner met een andere vrouw de stoffige hoeken in ons huis gaat verkennen terwijl ik argeloos aan het werk ben.
Ik zou een hypotheek ook niet in de weg laten staan van mijn ware gevoelens, maar als je verder niets hebt.. Dan is het helaas wel iets waar je misschien rekening mee moet houden. Dat jij alles zou laten vallen voor liefde is wederom jouw goed recht en heel mooi, maar voor anderen geldt dat wellicht niet. De waarde die we aan liefde hebben is subjectief, onthou dat goed. Daar zijn geen wetten voor in Nederland, godzijdank, en zij hoeft wat mij betreft dus ook niet publiekelijk aan de schandpaal te worden genageld.quote:En dat er dan ook een flieftverhaaltje opduikt waarin iemand zegt dat de hypotheek slechts in de weg staat. Ik weet het niet hoor, maar als je als partner zoiets achter je rug om doet en voelt of niet voelt, dat lijkt me echt verrot.
Untermensch.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:39 schreef Anna-bella het volgende:
Hallo, ik (28) heb al zo'n 5 jaar een relatie met D. (31) en afgelopen weekend is er iets gebeurd waarvan ik nog niet weet of ik er spijt van heb ja of nee.
Een tijdje terug heb ik via het Internet L. (43) leren 'kennen'. Na veel mail, smsjes, msncontact en belletjes heb ik afgelopend weekend stiekem met hem afgesproken toen D. niet thuis was.
De bedoeling was om eens kennis te maken, omdat we elkaar wel lagen qua ideeën en denkwijze, maar na veel gelach en gelul hebben we elkaar alle hoeken van het huis laten zien (sexuele wijze), zoals misschien ook wel te verwachten viel. De situatie is dus lichtjes uit de hand gelopen en nu ben ik heel ernstig verliefd, geloof ik.
Nu zou je zeggen: Dump D. en ga verder met L., maar het leven zou het leven niet zijn als de situatie niet iets ingewikkelder in elkaar zou zitten.
Even een opsomming: Allebei koophuizen, L. is al een behoorlijke tijd getrouwd en we wonen allebei aan de andere kant van het land waarbij we ook gebonden zijn aan ons werk.
Ik weet nu even niet meer wat te doen..
Mijn relatie met D. was na een paar jaar toch wel wat aan het 'versleuren' en dingen liepen de laatste tijd al niet echt lekker, vandaar misschien dat ik als een blok voor L. ben gevallen.. En nu het eenmaal zo ver is gegaan, kan ik ook mijn gevoelens niet meer terugdraaien.
Wat is wijsheid? Wat moet ik nu doen?
Hier heb ik wel zo´n enorme hekel aan. Users die iedere zin gaan quoten. Ik vind het ook een beetje raar ook.quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik reageer beheerst. Dat is het verschil. Ik ben enigszins verontwaardigd over de opwinding die dit soort topics altijd op weten te wekken, dat is mijn goed recht. Het vingertje opeens naar mij wijzen is in deze zin niet op z'n plaats.
[..]
En velen wel, en daar verbaas ik me over.
[..]
Dat weet je niet. Ze post dit verhaal rationeel, dat kan. Jij hebt geen idee hoe zij zich daadwerkelijk voelt, letters geven dat niet correct weer. Ze vraagt advies en plaatst daar niet de gebruikelijke huil-smilies bij, nou en, dat voegt toch niets toe aan een eventuele inhoudelijke discussie. En daar behoren wat mij betreft smilies en 'hoer' niet bij.
[..]
Daarom begin ik altijd met het afvragen of jij dat wel moet weten. Dat doet je niets goeds, zoals je zelf hier al aangeeft.
[..]
Ik zou een hypotheek ook niet in de weg laten staan van mijn ware gevoelens, maar als je verder niets hebt.. Dan is het helaas wel iets waar je misschien rekening mee moet houden. Dat jij alles zou laten vallen voor liefde is wederom jouw goed recht en heel mooi, maar voor anderen geldt dat wellicht niet. De waarde die we aan liefde hebben is subjectief, onthou dat goed. Daar zijn geen wetten voor in Nederland, godzijdank, en zij hoeft wat mij betreft dus ook niet publiekelijk aan de schandpaal te worden genageld.
als ze al zo makkelijk vreemdgaat zal ze dat echt niet snappenquote:Op woensdag 30 juni 2010 03:04 schreef rijsttafel het volgende:
TS, in je huidige relatie heb je in ieder geval gefaald. L trouwens ook.
Maar goed, je moet doen waar je gelukkig van wordt. Liefde is een raar iets. Voel je niets meer voor je vriend, ga dan bij 'm weg en begin iets met L. Laat koophuizen enzo je dan vooral niet tegenhouden.
Sowieso ben je verplicht het je vriend te vertellen, dat snap je toch hopelijk ook wel. Hij heeft hier de keuze, niet jij.
Wat een merkwaardige ergernis. Ik wil niet weten welke obstakels jij allemaal tegenkomt in je dagelijks leven als dit al vreselijk is. Nuttige bijdrage ook.quote:Op woensdag 30 juni 2010 03:27 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier heb ik wel zo´n enorme hekel aan. Users die iedere zin gaan quoten. Ik vind het ook een beetje raar ook.
Ik reageer morgen want het is al veel te laat geworden en moet echt slapen. Trusten.
Ik ben het eens met Stali. Het is het gebrek aan wroeging ten aanzien van TS' huidige partner wat fout valt. Het komt er niet in voor. Sterker nog: TS maakt zich ook al niet druk om vrouw/kids van deze internetscharrel maar houdt zich al wel bezig met de financiële konsekwenties (hypotheek).quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:59 schreef Taurus het volgende: Het vingertje opeens naar mij wijzen is in deze zin niet op z'n plaats.
Vast niet, daarom heb ik ook 'hopelijk' erbij gezet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:09 schreef Olle. het volgende:
[..]
als ze al zo makkelijk vreemdgaat zal ze dat echt niet snappen
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:45 schreef Tinkepink het volgende:
Wat voor reacties verwacht je hier TS?
Reken maar dat de 'slet' en 'hoer' reacties je om de oren gaan vliegen.
Persoonlijk zou ik denk even afstand nemen van de hele situatie, een kamer oid zoeken en je partner eerlijk vertellen wat er is gebeurd. En eventueel samen kijken waar het vreemdgaan vandaan komt en of jullie relatie nog te redden is. Is de relatie niet meer te redden (omdat jij niet meer wil of omdat hij niet meer wil) alles op een rijtje zetten en je leven weer oppakken. Wat je met je scharrel aanmoet weet ik niet.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:00 schreef Scorpie het volgende:
Stoppen met je relatie is iig de eerste stap.
neukt wel zo prettig jaquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:00 schreef Scorpie het volgende:
Stoppen met je relatie is iig de eerste stap.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
sinds wanneer voel je 't aan iemand z'n kut of piemel dat hij/zij bezet is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |