En zo'n studenten ov chipkaart, kan me niet herinneren dat ik een inlognaam en een wachtwoord op die site heb.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:17 schreef Juicyhil het volgende:
Kan ook online met 'Mijn OV Chipkaart' op ov-chipkaart.nl
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:19 schreef -SG- het volgende:
[..]
En zo'n studenten ov chipkaart, kan me niet herinneren dat ik een inlognaam en een wachtwoord op die site heb.
Dat is NIET waar, met een anonieme chipkaart kan je alleen bij de automaten en servicebalies de laatste 10 transacties inzien.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:17 schreef Juicyhil het volgende:
Oh ok, thnxquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:20 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Moet je je registreren en het nummer van de kaart aan je account koppelen. Overigens moet je wel toestemming geven voor het bijhouden van je reistransacties.
Met de huidige problemen bij uitchecken is het ook handig om je transacties te controlerenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:22 schreef -SG- het volgende:
Overigens alleen interresant als je voor je werk reist imo.
Wanneer je alles werkend en aangevraagd hebt is hij erg handig inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:25 schreef Hukkie het volgende:
Toch schijnt de OVChip een zegen voor de reiziger te zijn (als je de nadelen wegdenkt natuurlijk).
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:17 schreef Juicyhil het volgende:
Daar vreesde ik al een beetje voor. Ik snap namelijk iets ivm mijn reizen en de saldo, en kan alleen de laatste tien regels van mijn historie inzien bij de automaat.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:20 schreef Prachtman het volgende:
[..]
Dat is NIET waar, met een anonieme chipkaart kan je alleen bij de automaten en servicebalies de laatste 10 transacties inzien.
Meer dan dat is met een anonieme kaart niet mogelijk.
Ik denk dat als je op saldo reist dat het makkelijk kan zijn. Maar als je anoniem wilt blijven doen met een anonieme kaart, dan is het een hel. Niemand wisselt meer om voor kleingeld (expres weinig kleingeld in omloop?) en niet alle automaten kun je de ov-chip opladen met muntgeld. Dus ze diwngen je min of meer om een persoonlijke kaart te nemen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:25 schreef Hukkie het volgende:
Toch schijnt de OVChip een zegen voor de reiziger te zijn (als je de nadelen wegdenkt natuurlijk).
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:45 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat als je op saldo reist dat het makkelijk kan zijn. Maar als je anoniem wilt blijven doen met een anonieme kaart, dan is het een hel. Niemand wisselt meer om voor kleingeld (expres weinig in omloop) en niet alle automaten kun je de vo-chip laden met muntgeld. Dus ze diwngen je min of meer om een persoonlijke kaart te nemen.
een anonyme OV-chipkaart is ook op te laden met pin of chip.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik denk dat als je op saldo reist dat het makkelijk kan zijn. Maar als je anoniem wilt blijven doen met een anonieme kaart, dan is het een hel. Niemand wisselt meer om voor kleingeld (expres weinig kleingeld in omloop?) en niet alle automaten kun je de ov-chip opladen met muntgeld. Dus ze dwingen je min of meer om een persoonlijke kaart te nemen.
Inderdaad, maar dan is het niet meer zo "anoniem", toch?quote:Op woensdag 30 juni 2010 06:33 schreef Essebes het volgende:
[..]
een anonyme OV-chipkaart is ook op te laden met pin of chip.
klopt. Betaal je met pin, dan worden je betaalgegevens ook jaren opgeslagen. Volgens mij is betalen via de chip de enige mogelijkheid om ook dit te voorkomen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:31 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan is het niet meer zo "anoniem", toch?
Volgens mij moeten de vervoerders daarom de mogelijkheid bieden om 'm ook contant op te waarderen. Anders zou anoniem reizen volstrekt onmogelijk worden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:38 schreef Essebes het volgende:
[..]
klopt. Betaal je met pin, dan worden je betaalgegevens ook jaren opgeslagen. Volgens mij is betalen via de chip de enige mogelijkheid om ook dit te voorkomen.
Niet dat ik weet.quote:Op maandag 23 september 2013 18:11 schreef Hojdhopper het volgende:
Vraag is dus of de eerste week nog ergens in te zien valt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |