Ik heb deze fase ook gehad. Constant de drang om mensen te vertellen wat ik heb meegemaakt, online of offline. Gelukkig ben ik nu een compleet ander persoon, ik kan je vertellen dat dat een wereld van verschil maakt veel minder stress.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:50 schreef Vasilevski het volgende:
Het onderwerp levert in ieder geval best aardige posts op. Het zit diep zo te zien. Volkomen terecht overigens.
[..]
Vooral dit. Vroeger toen ik 14-15 was kon ik op vakantie ontiegelijk irritant worden als er geen internetcafé op een steenworp afstand lag. Al die online 'contacten' moesten 24/7 door blijven gaan. Gelukkig worden we allemaal ouder en wijzer. Nu is een vakantie alleen voor mij en eventueel mensen die meegaan. Eindelijk even verlost van de computer, gewoon gedurende de hele week he-le-maal niks te maken hebben met het thuisfront of internet'vrienden', enzovoort. Het is ook niet bepaald een groot gemis als je vakantie tof is.
Ik weet niet wat voor kenissen jij hebt, maar iedereen die ik ken die in Australië heeft gebackpackt beweert ook niet dat het zo'n ruig en onbegrijpbaar land was. Australië is voor backpackers wat Frankrijk is voor campers. En dat geeft iedereen ook toe. Je komt er veel mensen tegen die ook backpacken, er zijn zelfs bedrijven die je complete backpack kits verhuren of verkopen. Daar schamen die backpackers zich ook niet voor, ze doen gewoon waar ze zin in hebben. Jij doet net alsof iedereen denkt dat ze o zo stoer zijn en dat niemand ze dat ff nadoet. Volgens mij baseer je dat gewoon op je eigen kleine wereldje zonder met veel backpackers gesproken te hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:07 schreef Bolter het volgende:
[..]
Oké, jij snapt het dus niet helemaal. Pak mijn hand vast en we duiken eventjes de wondere wereld van de Nederlandse backpackers in Australië in!
Dit soort mensen denken enorm speciaal te zijn, het lef wat nodig is om koala's te knuffelen aan de andere kant van de wereld is ook echt enorm. Australië is eng en een nog niet zo bekend land waar alle mensen een vreemde taal spreken. 's Avonds moet je je eigen maaltje bij elkaar sprokkelen uit de natuur om daarbij krokodillen en andere wilde dieren ontwijken.
En nu even hoe het echt is: Australië is niet eng. Je moet als backpacker blij zijn nog wat locals tegen te komen want over het algemeen lopen er alleeeeeeen maar Duitsers en Nederlanders die precies met hetzelfde bezig zijn als jij. Alle verplichte sights afvinken, hier en daar een croc in zo'n wild park zien, wat feesten en wat met elkaar neuken. En naderhand kan je het allemaal op je linda.waarbenjij.nu flikkeren zodat je ouders en vrienden ook weer worden gespamd met al die onzin waar je mee bezig bent. En waag het eens niet te lezen, of de foto's niet te bekijken...
Het ergste van dit hele gebeuren vind ik nog wel dat ze met mensen waarvan ze weten dat die ook aan het backpacken zijn afspreken om ergens "te meeten". Want wat is er nu fijner dan als je aan de andere kant van onze aardbol aan het rond banjeren bent om die Moniek, waar je eigenlijk niets mee had toen je er mee bij college zat (ach, je kent haar toch via facebook hé), eens te spreken over hoe tevreden jullie beiden met jullie zelf zijn.
En dit is dan de categorie backbackers die wat geld heeft gespaard. Dan heb je ook nog de kneuzen die nét een ticket kunnen betalen en uiteindelijk 6 maanden lang moeten werken op een of andere boerderij en uiteindelijk niets een Ayers rock kunnen zien. Maar goed levenservaring hé..
Voor die mensen zelf is het wel bijzonder, ja. En ookal is het een veilig land, je moet toch wel wat zelfvertrouwen en een beetje lef hebben om alleen naar een ander land te gaan. En dat zonder alles van te voren uitgepland te hebben en maar zien waar je komt, slaapt en eet. Wat doe jij dan in je vakantie? Zeker een geörganiseerde reis naar Kenia met je ouders. En dan heel stoer foto's van giraffen nemenquote:Op donderdag 1 juli 2010 01:18 schreef Leonidas82 het volgende:
Ten tweede, zo bijzonder is Australie nu ook weer niet. Het is één van de veiligste landen ter wereld (nagenoeg geen criminaliteit) en idd, wat hier al gezegd is, het wemelt van de gediplomeerde 18-jarigen havisten die allemaal vinden dat ze een bijzondere reis gaan maken.
Cowboyhoeden zijn sowieso stoer.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:56 schreef emss het volgende:
Het is toch lekker? Jaartje Australie... surfen, zwemmen, duiken, kamperen, roadtrips... ik heb me daar prima vermaakt. Af en toe wat werken om geld te verdienen. Ik vind het ook helemaal niet erg dat niemand me stoer vindt, want ik deed het voor m'n eigen vermaak. Heb geen hostel van binnen gezien trouwens, alleen maar in een tent geslapen, en rondgereisd met een 4-wheel-drive van een local ;-D Nou dat vind ik trouwens wel erg stoer. Hij had ook nog een echte cowboy hoed op!
Ja, stoerder dan slapen in een tentje. Bakkebaarden laten staan, pilotenbril op en een cowboyhoed en Chuck Norris zal voor je buigen.quote:
Wat nog stoerder is.. In een tentje slapen mét een cowboy. En je dan lekker laten nemen tijdens een regenstorm.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, stoerder dan slapen in een tentje. Bakkebaarden laten staan, pilotenbril op en een cowboyhoed en Chuck Norris zal voor je buigen.
Brokeback Mountainquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:02 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Wat nog stoerder is.. In een tentje slapen mét een cowboy. En je dan lekker laten nemen tijdens een regenstorm.
Maarja ik ben geen vrouw en geen gay, dus helaas.
Dat dus.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij kan in je eentje niet helemaal gelukkig zijn?
Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven en zeker geen invulling.
Als je op jezelf al niet gelukkig bent zul je dat op de lange termijn ook in een relatie niet zijn.
vosss heeft gesproken.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:10 schreef Leonidas82 het volgende:
Vervolgens komen die vrouwen weer thuis en knippen hun haar kort en pittig. Iets van: ik ben in mijn eentje naar Australie geweest, zie mij eens onafhankelijk en zelfstandig zijn. Dan vinden ze opeens dat ze die kittige en vlotte look wel verdiend hebben.
Geen idee. Het is zo gemaakt avontuurlijk. Alsof het een enorme bijdrage betekent aan een leven die je anders nooit kan krijgen of bereiken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef emss het volgende:
Waarom moet iedereen perse het avontuur opzoeken? En waarschijnlijk zijn de backpackers in Australie zo reislustig, dat ze dat al een keer gedaan hebben. Ik heb bijvoorbeeld een jaar door Australie gerelaxed. Maar ik heb ook een half jaar op Oost Timor gezeten, en een half jaar in Myanmar. Ik moet zeggen dat Australie toch een stuk leuker was.
Ik denk dat de meeste mensen gaan om te relaxen en wat anders te zien dan Nederland.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen idee. Het is zo gemaakt avontuurlijk. Alsof het een enorme bijdrage betekent aan een leven die je anders nooit kan krijgen of bereiken.
Doe dan niet alsof je gaat diepzee-snorken tijdens je menstruatie-periode tussen haaien. Het gaat me niet wat die mensen doen, maar hoe ze het verkondigen et cetera.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:18 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen gaan om te relaxen en wat anders te zien dan Nederland.
lol, dat is inderdaad sneu.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Doe dan niet alsof je gaat diepzee-snorken tijdens je menstruatie-periode tussen haaien. Het gaat me niet wat die mensen doen, maar hoe ze het verkondigen et cetera.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |