abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:58:51 #126
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_83509939
Ik bespeur anders wel veel jaloezie dat meisjes die naar australie gaan gepaald worden door locals terwijl degene die de post hier op Fok! maakt wat zit te masturberen achter zijn pc.

Ze moeten het natuurlijk zelf weten wat ze doen, maar denk nou niet dat wanneer iemand naar Soedan gaat ipv Australie daar de wereld beter van wordt

Doneer anders even 50 euro naar wat negervliegkindjes van Unicef terwijl de directeur een paar ton verdient en een paar centen naar die kinderen gaat ( ja van jouw 50 euro )

http://www.volkskrant.nl/(...)t_variabele_bonussen

Oud artikel btw
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_83510044
Ik vind altijd dat het maken van verre reizen enorm overschat wordt.
Het is echt niet moeilijk, je haalt een visum, laat je inenten en koopt een ticket.

Als je een zak met geld neerlegt voor het ticket kan je volgende week in Australie zitten, no problemo.
Ik snap niet waar iedereen zo'n ophef over maakt.
Geluk duurt je leven lang.
pi_83513550
Omdat het toch een eind weg is Vooral als je helemaal alleen gaat is het een grote stap. Ik durf het niet
Tap tap tap
pi_83514117
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:50 schreef Vasilevski het volgende:
Het onderwerp levert in ieder geval best aardige posts op. Het zit diep zo te zien. Volkomen terecht overigens.
[..]

Vooral dit. Vroeger toen ik 14-15 was kon ik op vakantie ontiegelijk irritant worden als er geen internetcafé op een steenworp afstand lag. Al die online 'contacten' moesten 24/7 door blijven gaan. Gelukkig worden we allemaal ouder en wijzer. Nu is een vakantie alleen voor mij en eventueel mensen die meegaan. Eindelijk even verlost van de computer, gewoon gedurende de hele week he-le-maal niks te maken hebben met het thuisfront of internet'vrienden', enzovoort. Het is ook niet bepaald een groot gemis als je vakantie tof is.
Ik heb deze fase ook gehad. Constant de drang om mensen te vertellen wat ik heb meegemaakt, online of offline. Gelukkig ben ik nu een compleet ander persoon, ik kan je vertellen dat dat een wereld van verschil maakt veel minder stress.
pi_83518594
vervolgens parkeren diezelfde lieden hun ervaring als 'buitenlandervaring' op hun CV. Tijdens een sollicitatiegesprek lullen ze dan ook nog dat ze zichzelf 'ontdekt' hebben, zich zelf 'ontwikkeld' hebben en nu beter weten wat ze wel of niet willen

Ten tweede, zo bijzonder is Australie nu ook weer niet. Het is één van de veiligste landen ter wereld (nagenoeg geen criminaliteit) en idd, wat hier al gezegd is, het wemelt van de gediplomeerde 18-jarigen havisten die allemaal vinden dat ze een bijzondere reis gaan maken.

Ga dan naar West-Afrika (Kameroen, Nigeria, Gabon) Latijns-Amerika (Colombia, Paraguay, Uruguay) of midden-oosten (Oman, Syrie, Iran en Pakistan). Allen, onontdekte en zeer avontuurlijke landen waarin je zeker je mannetje zal moeten staan. Met de taal zal je het ook niet makkelijk krijgen.

ga in één van die landen een jaar reizen en we praten verder. Maar Australie?
pi_83521549
Mensen spelen graag op safe voor hun 'bijzondere ervaringen'. Ken d'r ook wel een paar die in een of ander suf Engels provinciestadje een halfjaar uit het raam hebben zitten kijken. Of in Zweden een beetje niksen. En dan natuurlijk een column over deze ervaring in elke editie van de plaatselijke Hogeschoolkrant. Nou poeh hé!
pi_83521958
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:07 schreef Bolter het volgende:

[..]

Oké, jij snapt het dus niet helemaal. Pak mijn hand vast en we duiken eventjes de wondere wereld van de Nederlandse backpackers in Australië in!

Dit soort mensen denken enorm speciaal te zijn, het lef wat nodig is om koala's te knuffelen aan de andere kant van de wereld is ook echt enorm. Australië is eng en een nog niet zo bekend land waar alle mensen een vreemde taal spreken. 's Avonds moet je je eigen maaltje bij elkaar sprokkelen uit de natuur om daarbij krokodillen en andere wilde dieren ontwijken.

En nu even hoe het echt is: Australië is niet eng. Je moet als backpacker blij zijn nog wat locals tegen te komen want over het algemeen lopen er alleeeeeeen maar Duitsers en Nederlanders die precies met hetzelfde bezig zijn als jij. Alle verplichte sights afvinken, hier en daar een croc in zo'n wild park zien, wat feesten en wat met elkaar neuken. En naderhand kan je het allemaal op je linda.waarbenjij.nu flikkeren zodat je ouders en vrienden ook weer worden gespamd met al die onzin waar je mee bezig bent. En waag het eens niet te lezen, of de foto's niet te bekijken...

Het ergste van dit hele gebeuren vind ik nog wel dat ze met mensen waarvan ze weten dat die ook aan het backpacken zijn afspreken om ergens "te meeten". Want wat is er nu fijner dan als je aan de andere kant van onze aardbol aan het rond banjeren bent om die Moniek, waar je eigenlijk niets mee had toen je er mee bij college zat (ach, je kent haar toch via facebook hé), eens te spreken over hoe tevreden jullie beiden met jullie zelf zijn.

En dit is dan de categorie backbackers die wat geld heeft gespaard. Dan heb je ook nog de kneuzen die nét een ticket kunnen betalen en uiteindelijk 6 maanden lang moeten werken op een of andere boerderij en uiteindelijk niets een Ayers rock kunnen zien . Maar goed levenservaring hé..
Ik weet niet wat voor kenissen jij hebt, maar iedereen die ik ken die in Australië heeft gebackpackt beweert ook niet dat het zo'n ruig en onbegrijpbaar land was. Australië is voor backpackers wat Frankrijk is voor campers. En dat geeft iedereen ook toe. Je komt er veel mensen tegen die ook backpacken, er zijn zelfs bedrijven die je complete backpack kits verhuren of verkopen. Daar schamen die backpackers zich ook niet voor, ze doen gewoon waar ze zin in hebben. Jij doet net alsof iedereen denkt dat ze o zo stoer zijn en dat niemand ze dat ff nadoet. Volgens mij baseer je dat gewoon op je eigen kleine wereldje zonder met veel backpackers gesproken te hebben.

Het is geen wereldavontuur, maar dan kan het nog wel een heel toffe vakantie zijn en een ervaring rijker. Wie ben jij om dan te gaan klagen dat mensen daar graag wat over vertellen? Ben je zelf wel zo'n crocodile hunter dan?

Dit geldt trouwens ook voor alle andere klagers, zoals deze hier:
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 01:18 schreef Leonidas82 het volgende:
Ten tweede, zo bijzonder is Australie nu ook weer niet. Het is één van de veiligste landen ter wereld (nagenoeg geen criminaliteit) en idd, wat hier al gezegd is, het wemelt van de gediplomeerde 18-jarigen havisten die allemaal vinden dat ze een bijzondere reis gaan maken.
Voor die mensen zelf is het wel bijzonder, ja. En ookal is het een veilig land, je moet toch wel wat zelfvertrouwen en een beetje lef hebben om alleen naar een ander land te gaan. En dat zonder alles van te voren uitgepland te hebben en maar zien waar je komt, slaapt en eet. Wat doe jij dan in je vakantie? Zeker een geörganiseerde reis naar Kenia met je ouders. En dan heel stoer foto's van giraffen nemen

* rijsttafel gaat deze zomer 2.5 week met tentje backpacken/hiken in Schotland

[ Bericht 1% gewijzigd door rijsttafel op 01-07-2010 09:48:05 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_83522416
Ik wil ook nog een keer in m'n eentje backpacken ofzo. Maar ik ben een man, jullie hoeven niet onder de indruk te zijn
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_83522580
Het is toch lekker? Jaartje Australie... surfen, zwemmen, duiken, kamperen, roadtrips... ik heb me daar prima vermaakt. Af en toe wat werken om geld te verdienen. Ik vind het ook helemaal niet erg dat niemand me stoer vindt, want ik deed het voor m'n eigen vermaak. Heb geen hostel van binnen gezien trouwens, alleen maar in een tent geslapen, en rondgereisd met een 4-wheel-drive van een local ;-D Nou dat vind ik trouwens wel erg stoer. Hij had ook nog een echte cowboy hoed op!
pi_83522625
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:56 schreef emss het volgende:
Het is toch lekker? Jaartje Australie... surfen, zwemmen, duiken, kamperen, roadtrips... ik heb me daar prima vermaakt. Af en toe wat werken om geld te verdienen. Ik vind het ook helemaal niet erg dat niemand me stoer vindt, want ik deed het voor m'n eigen vermaak. Heb geen hostel van binnen gezien trouwens, alleen maar in een tent geslapen, en rondgereisd met een 4-wheel-drive van een local ;-D Nou dat vind ik trouwens wel erg stoer. Hij had ook nog een echte cowboy hoed op!
Cowboyhoeden zijn sowieso stoer.
pi_83522674
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:57 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Cowboyhoeden zijn sowieso stoer.
Ja, stoerder dan slapen in een tentje. Bakkebaarden laten staan, pilotenbril op en een cowboyhoed en Chuck Norris zal voor je buigen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_83522791
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, stoerder dan slapen in een tentje. Bakkebaarden laten staan, pilotenbril op en een cowboyhoed en Chuck Norris zal voor je buigen.
Wat nog stoerder is.. In een tentje slapen mét een cowboy. En je dan lekker laten nemen tijdens een regenstorm.

Maarja ik ben geen vrouw en geen gay, dus helaas.
pi_83522981
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:02 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Wat nog stoerder is.. In een tentje slapen mét een cowboy. En je dan lekker laten nemen tijdens een regenstorm.

Maarja ik ben geen vrouw en geen gay, dus helaas.
Brokeback Mountain
pi_83523038
Vervolgens komen die vrouwen weer thuis en knippen hun haar kort en pittig. Iets van: ik ben in mijn eentje naar Australie geweest, zie mij eens onafhankelijk en zelfstandig zijn. Dan vinden ze opeens dat ze die kittige en vlotte look wel verdiend hebben.
pi_83523374
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Jij kan in je eentje niet helemaal gelukkig zijn?

Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven en zeker geen invulling.
Als je op jezelf al niet gelukkig bent zul je dat op de lange termijn ook in een relatie niet zijn.

vosss heeft gesproken.

Dat dus.
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:42:56 #141
11102 knep
Mountainfreak
pi_83524050
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:10 schreef Leonidas82 het volgende:
Vervolgens komen die vrouwen weer thuis en knippen hun haar kort en pittig. Iets van: ik ben in mijn eentje naar Australie geweest, zie mij eens onafhankelijk en zelfstandig zijn. Dan vinden ze opeens dat ze die kittige en vlotte look wel verdiend hebben.
  † In Memoriam † donderdag 1 juli 2010 @ 11:00:22 #142
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83524689
Een paar jaar het vreemdelingenlegioen, dat is pas avontuur! Of een tocht per ezel door Afghanistan in een onveilige zone. Dat is heel wat anders dan naar een toeristisch oord gaan en een beetje rondreizen daar.
pi_83524780
Waarom moet iedereen perse het avontuur opzoeken? En waarschijnlijk zijn de backpackers in Australie zo reislustig, dat ze dat al een keer gedaan hebben. Ik heb bijvoorbeeld een jaar door Australie gerelaxed. Maar ik heb ook een half jaar op Oost Timor gezeten, en een half jaar in Myanmar. Ik moet zeggen dat Australie toch een stuk leuker was.
  † In Memoriam † donderdag 1 juli 2010 @ 11:16:29 #144
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83525312
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef emss het volgende:
Waarom moet iedereen perse het avontuur opzoeken? En waarschijnlijk zijn de backpackers in Australie zo reislustig, dat ze dat al een keer gedaan hebben. Ik heb bijvoorbeeld een jaar door Australie gerelaxed. Maar ik heb ook een half jaar op Oost Timor gezeten, en een half jaar in Myanmar. Ik moet zeggen dat Australie toch een stuk leuker was.
Geen idee. Het is zo gemaakt avontuurlijk. Alsof het een enorme bijdrage betekent aan een leven die je anders nooit kan krijgen of bereiken.
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:18:12 #145
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_83525377
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:16 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Geen idee. Het is zo gemaakt avontuurlijk. Alsof het een enorme bijdrage betekent aan een leven die je anders nooit kan krijgen of bereiken.
Ik denk dat de meeste mensen gaan om te relaxen en wat anders te zien dan Nederland.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:42:08 #146
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83526330
Ik wil trouwens even melden dat ik in week 31 en 32 lekker decadent met de auto op vakantie ben in Zuid-Frankrijk op een goedkope staatscamping!

Lekker raften en canyoningen door Gorges du Verdon enzulks.

Route de Napoleon here I come

Vet stoer jonguh!
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † donderdag 1 juli 2010 @ 11:49:17 #147
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83526575
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:18 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen gaan om te relaxen en wat anders te zien dan Nederland.
Doe dan niet alsof je gaat diepzee-snorken tijdens je menstruatie-periode tussen haaien. Het gaat me niet wat die mensen doen, maar hoe ze het verkondigen et cetera.
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:49:53 #148
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83526597
Zoals verwacht komt iedereen die wel eens een verre reis heeft gemaakt hier verhaal halen, inclusief de mannen (dan heb je het topic echt niet begrepen ).

Er is natuurlijk niets mis met verre reizen. Sterker nog - grijp elke gelegenheid aan om er een te maken, zou ik zeggen. Het gaat hier echter om een specifiek type reizigers, namelijk vrouwen die helemáál niet van reizen houden, maar het juist omdat ze zulke labiele huismussen zijn aan zichzelf en de wereld moeten bewijzen dat ze wél zelfstandig en vrijgevochten zijn, en lekker gek en impulsief. Vrouwen die naderhand volharden dat het een geweldige avontuur is geweest, maar die het eigenlijk heel veilig en bekend hebben gedaan, en iedere dag met mammie hebben gebeld en de creditcard van pappie of mannie bijhadden. Vervolgens komen deze vrouwen zoals eerder gezegd niet meer verder dan de camping op de Veluwe, maar blijven tot aan de dood sterke verhalen vertellen over dat ene jaar in Australië, of dat vrijwilligersproject (waarvoor ze zelf moesten betalen) met het bouwen van een school in zuid-Swahilistan.

Die mensen houden zichzelf voor de gek en zijn van mijlenver herkenbaar. Die maakt men hier belachelijk; niet reizigers an sich
Ik wens je een dolfijne dag
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:57:04 #149
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_83526885
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:49 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Doe dan niet alsof je gaat diepzee-snorken tijdens je menstruatie-periode tussen haaien. Het gaat me niet wat die mensen doen, maar hoe ze het verkondigen et cetera.
lol, dat is inderdaad sneu.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:57:59 #150
308125 KoperenPloert
Het zonnetje in huis
pi_83526936
Al die afgunstige, burgerlijke postertjes hier die niet verder durven te reizen dan de hoofdstad van hun provincie met de NS. Wie wil er nou niet eens een keer een 'avontuurlijke' reis naar bijvoorbeeld Afrika, Australië of Indonesië maken? Ik ga binnenkort ook weer voor een paar maanden rondreizen en laat mij je vertellen dat het hartstikke avontuurlijk, spannend en leuk kan zijn. Heeft niks te maken met je willen bewijzen jegens je medemens. Heerlijk is het, even helemaal weg van dit steeds materialistischer en Amerikaans wordende klimaat.

Maar goed, we zitten hier natuurlijk op een forum waar de meerderheid van de posters uit 13-in-een-dozijn-pubertjes bestaat, die de rest van hun leven willen verslijten met matige games, een matige vriendin en een algemene, matige levensstijl waarbij er nooit eens iets leuks of spannends ondernomen wordt. Want stel je voor je onderneemt eens een keer iets anders! Dat is toch hartstikke stom en je wilt je alleen maar bewijzen ten opzichte van anderen en aan die maatschappelijke norm voldoen!

Veel plezier in Salou, Chersonissos, Kreta en Malgrat. Dat zijn waarschijnlijk toch wel de spannendste plekken waar de meerderheid van jullie ooit naar toe zou gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')