abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83442392
Ha ja ik ben mijn hele leven al muzikant ....Maar alles is wel ander geworden tegenwoordig......

in 1994 was ik ook muzikant en maakte toen triphop muziek en ja toen was een telefoontje nog genoeg om een maxi single uit te brengen....

Maar ha ha tegenwoordig sta ik wel eens in de kroeg ofzo en dan vertel ik dat ik muzikant ben maar dan maakt het niet zoveel indruk meer als vroeger....zuchtend zie je ze kijken naar me : Daar heb je er weer eente ( zucht zucht )

aan mijn knapheid ligt het niet : want ik kan wel zo op tv voor een groot publiek alleen ja dan niet als muzikant maar als filosoof ( waar ik ook goed in ben dus)..... maar ja mijn passie ligt toch meer in de richting muziek.....

maar die overkill aan muzikanten? Ja dat komt omdat tegenwoordig de groep mensen die wil zingen enzo zo groot is geworden....toen ik in 1990 vertelde aan een passant dat ik piano speel ja dan was het nog iets orgineels

maar ja nu heb je zo een overkill op televisie met al die talentenjachten en zangprogrammas

Soms denk ik wel eens dat het ook komt door de komst van de euro ( ja dat de jeugd kwa inkomsten er een stuk op achteruit is gegaan en ja dat dan meer mensen profesioneel willen gaan werken in de muziek )

( ja als mensen wat rijker zijn zoals in de jaren 90 dan hoeft niet iedereen zo nodig te gaan zitten zweten om een platedealtje te krijgen.... je zou wel gek zijn als je gaat zitten zweten voor een dubbeltje of drie )

Nu praat ik wel met beroemde muzikanten uit amerika ( sky fereira = een vriendin van britney spears ) want ja ik ben toch wel een soort van prof......dus ja soort zoekt soort hee? ..Maar ha mensen zien door het bomen het bos niet meer kwa muzikanten op internet dus ja ik zit vaak met een publiek rond de nul tot drie bezoekers per dag.....

ja nu is mijn muziek ook niet echt mainstream ( lees heel erg vage soundscapes )

ha ik moet geloof ik een cariere move maken en bijvoorbeeld een zakenman worden ofzo.....iets wat nog een beetje werkt in het leven of toch maar een baantje nemen in de plantsoenendienst? Dan heb ik tenminste nog een beetje aanspraak in het leven hee?

dit is dus mij site met mijn nogal vage muziek ( ha ha betreden op eigen risico dus )

http://www.myspace.com/edwinemanuelposse
pi_83442566
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:21 schreef dandybleu het volgende:

aan mijn knapheid ligt het niet : want ik kan wel zo op tv voor een groot publiek alleen ja dan niet als muzikant maar als filosoof ( waar ik ook goed in ben dus)..... maar ja mijn passie ligt toch meer in de richting muziek.....

http://www.myspace.com/edwinemanuelposse

?
pi_83442652
Samenvatting: concurrentie zorgt ervoor dat je beter moet presteren om je te onderscheiden. Succes daarmee.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 29 juni 2010 @ 14:29:04 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_83442706
Spamtopic?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_83442736
Schaamteloos promotietopic waar de arrogantie ook nog eens van af straalt.

Het komt trouwens door mensen zoals jij die, als ze muziek slechts als een hobby ernaast zien, zich wel meteen muzikant noemen en hoog over zichzelf denken als ze een paar mensen hebben om mee samen te spelen. Het is wel leuk, maar stelt verder niets voor.

Dan gaat het woord "muzikant" inderdaad in waarde omlaag.
pi_83442792
quote:
Soms denk ik wel eens dat het ook komt door de komst van de euro ( ja dat de jeugd kwa inkomsten er een stuk op achteruit is gegaan en ja dat dan meer mensen profesioneel willen gaan werken in de muziek )

geniet ook even van mijn soundscapes http://www.myspace.com/dancenl
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:34:08 #7
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_83442949
Ik kom niet echt muziek tegen op je Myspace-pagina TS.
Of is het voor mensen met een geestelijke beperking? Kan ook natuurlijk.
Je moeder is een hamster
pi_83443043
Dat nummer ha ha ha
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:36:06 #9
270551 dreammer
noise noise noise
pi_83443055
ome dromer gooit dan ook maar een duit in het zakje...
http://dreammermusic.blogspot.com
pi_83443066
Zichzelf professioneel muzikant noemen en dan promoten via Myspace
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:38:37 #11
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_83443169
Kanker topic.

Je muziek zuigt gewoon.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:39:21 #12
118585 Crutch
pi_83443205
Ow wacht, ik heb ook bullshitmuziek

Check: http://crutch.bandcamp.com/

Je moeder is een hamster
pi_83443243
quote:
aan mijn knapheid ligt het niet
Maar wel aan je muziek, wat een baggerkankerkutrommel maak jij zeg.
I feel kinda Locrian today
pi_83443333

Oké, vergeet wat ik net gepost heb. Na dit geluisterd en gezien te hebben ben ik overtuigd van je professionaliteit!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:42:28 #15
270551 dreammer
noise noise noise
pi_83443357
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:39 schreef Crutch het volgende:
Ow wacht, ik heb ook bullshitmuziek

Check: http://crutch.bandcamp.com/

klinkt niet eens slecht crutch.. ben jij net zo knap als de topicstarter?
de looks en de muziek?
pi_83443432
Ha ja over spam gesproken : Ja ik vind het wel leuk hoor dat er nog twee myspace muzikanten zich aanmelden en ik vind het wel leuk om te gaan luisteren dus ja ik zie het niet als spam maar als een manier van hallo zeggen tegen de buitenwereld.....

Ja de concurentie is inderdaad verhoogd .... dat is wel waar..... maar ja het is ook een ander spel geworden.....ik heb al twee maxisingles uitgebracht vroeger maar ja toen hoefde je nog niet zo aan reclame te doen voor een handjevol luisteraars....

Dat is dus nu in het heden wel een heel ander spelletje geworden hee?

Ik moet dus ha ha opeens gaan schwitchen in mijn cariere hee? want ja zelfs als je het gratis doet allemaal dan zit je nog zonder publiek.....Maar ja ha ha wat ga ik dan worden in het leven? das wel een hele vraag want ja net als een postbode die zijn baan kwijt is.....Wat in hemelsnaam moet ik nu gaan doen met mijn leven..... Ha ha ha zoiets dus....
pi_83443438

Krijg nou tieten, wat een track.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:44:44 #18
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_83443449
Wacht even. Je geeft de schuld van de huidige muzikantenoverkill aan talentenshows en de komst van de euro? Wat een raar argument...
Is de komst van Internet en alle bijbehorende nieuwe pr-mogelijkheden je dan compleet ontgaan? Ik zou toch eerder daar naar kijken. De kans om door te breken is niet meer afhankelijk van 'een telefoontje naar de juiste persoon' (wat ik me sowieso niet kan voorstellen); nu kan een major label gewoon worden overgeslagen en kan een doorbraak voor een groot deel gewoon op eigen kracht worden behaald.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:44:53 #19
118585 Crutch
pi_83443452
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:42 schreef dreammer het volgende:

[..]

klinkt niet eens slecht crutch.. ben jij net zo knap als de topicstarter?
de looks en de muziek?
Niet de looks, maar wel de chicks. Aight! Zet die boks ouwe!
Je moeder is een hamster
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:58:21 #20
270551 dreammer
noise noise noise
pi_83444019
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:44 schreef Crutch het volgende:

[..]

Niet de looks, maar wel de chicks. Aight! Zet die boks ouwe!
BOKS !! :-D

toch begrijp punt wel van topicstarter..
het is veeeeeeeeel makkelijker om de muziek van je dromen te maken met de hedendaagse technologie.. dan pak m beet 20 jaar terug..
daarbij is het vele malen makkelijker om dit op het internet te zetten.. wat 100.000 anderen dus ook doen.

dus tja.. muzikant zijn is simpel.. pak een stuk hout en sla er een ritme mee op welwillende billen..
pak een microfoon en neem het op..

Artiest zijn die leeft van zijn "act" hehe zoek maar 1000 fans die voor je optredens betalen..
of dit nou op het internet is.. pay-per-view.. of dat je gaat voor een boeking in de melkweg..

en nu komt het.. als je fans zijn uitgekeken op je muziek.. dan had je maar moeten "doorgroeien"
zoals de meeste beroemde mensen dat zo mooi zeggen in interviews..

jah, 20 jaar terug was het rauw.. we deden maar wat.. we waren jong... en we werden ouder minder wild. en de muziek groeide met ons mee.. de fans ook.. gelukkig.. we houden van jullie.. samen werden we oud..
pi_83444167
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:58 schreef dreammer het volgende:

[..]

BOKS !! :-D

dus tja.. muzikant zijn is simpel.. pak een stuk hout en sla er een ritme mee op welwillende billen..
pak een microfoon en neem het op..

ha ha komisch antwoord......

Ja kijk ik praat vaak met beroemde mensen .....maar ja niet om mezelf helemaal voor de borst te slaan maar ja ik ben meer een van haar zwerfhonden ( waar ze een verzameling van heeft hee? )

maar ha wat je ook vaak tegenkomt : heel goede muzikanten en die kiezen dus voor een job....gaan ze soundscapes maken voor televisie producties......dat verdient dus best wel aardig .....en ja dan heb je dus ook brood op de plank.....

Maar ja soms blift het wel raar hee? dat zulke goede muzikanten dan een soort muzikaal behang zijn voor een televisie serie
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:05:37 #22
270551 dreammer
noise noise noise
pi_83444362
niet goed?? maakt prachtige noise-ritmes hoor.. vooral die chillende trillende billen die gillen als je je best doet..
als zijnde een licht accent op die tel..

anyways.. hoop muzikale bomen in het bos van de wereld..
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:08:22 #23
118585 Crutch
pi_83444483
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:01 schreef dandybleu het volgende:
Maar ja soms blift het wel raar hee? dat zulke goede muzikanten dan een soort muzikaal behang zijn voor een televisie serie
Wat? Juist niet.
Het is juist van essentieel belang dat er een goede sfeer wordt gecreëerd onder bepaalde beelden om bijvoorbeeld de emotie te versterken.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:10:04 #24
270551 dreammer
noise noise noise
pi_83444576
ah, je was nog aan het typen.. kreeg alleen de quote te zien

inderdaad, sessie-muzikant zijn bij 1 of ander productie bedrijf..
dat werkt opzich wel.. dan maak je muziek waarom gevraagt is...

al ben je dan niet echt artiest meer, maar meer een 9tot5 baan..
wel muzikant.. wel creatief.. wel een kunstzinnig beroep..
en das ook goed genoeg voor een hoop mensen..

of wat dacht je van sample-packs uitbrengen.. en drumkits.. ipv
muziek zelf.. immers.. hoop kinders die inderdaad nu net beginnen
geen idee hebben wat samplen is.. maar wel met ableton willen spelen

hoog kijk mij met loopjes spelen gehalte.. maar dat is voor 95% van de thuisproducers
al dikke pret..

dus.. zoek geen fans.. maar zoek klanten
pi_83444645
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:08 schreef Crutch het volgende:

[..]

Wat? Juist niet.
Het is juist van essentieel belang dat er een goede sfeer wordt gecreëerd onder bepaalde beelden om bijvoorbeeld de emotie te versterken.
ja klopt wel wat je zegt : maar ja soms is de kwalitiet heel hoog van de "muzak" die achter een televisie productie zit.....

Kijk : vroeger als je zo goed was : Dan heette je Brian Eno ( vriend van Kate Bush ) en dan kochten mensen je platen heus wel ......

Maar ha nu heb je dus vaak goede muzikanten wiens naam dus helemaal niemand kent op deze planeet....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')