abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88047703
Overigens sla ik de essentie van het hele onderwerp over bedenk ik me nu...
Ik denk dat jij, ik en ongetwijfeld vele anderen alles heel erg willen analyseren..

Waar jij dus inderdaad denkt bij dat mooie meisje waar je mee naar bed bent geweest '' was het het allemaal wel waard , ben ik wel eerlijk voor haar geweest etc etc etc'' Denkt het overgrote deel van de andere mensen gewoon '' ik heb sex gehad met een lekkere chick, niets meer niets minder en nu is het klaar''

Hoe makkelijk kan het leven zijn.
Soms heb je van dingen bepaalde verwachtingen, maar hou er rekening mee dat die verwachting nooit zal matchen met de daadwerkelijke situatie...

Ik was al een jaar bezig met het zoeken van een kamer in Amsterdam. Aan het begin nog op een laag pitje, omdat ik nog een vriendin in de buurt had waar ik het leuk mee had. Maar toen dat uitging een paar maanden geleden werd ik wel vrij wanhopig. Zoals ongetwijfeld bekend is de kamermarkt daar een drama, en met mijn inzet en zelfvertrouwen zag ik mezelf ook absoluut niet gaan hospiteren overal. Daarnaast is een groot deel van mijn beste vrienden wel al een tijd terug naar amsterdam verhuisd, dus veel interessanter werd mijn sociale leven in het dorp er niet op...

Inmiddels heb ik via die vrienden een prachtige kamer op een prachtige locatie weten te bemachtigen. Een maandje terug kreeg ik dat te horen. Nou ik weet nog wel hoe ik me voelde, alles ging nu veranderen, alles werd beter. Maar nu een maandje later kan ik concluderen dat ik alweer enorm veel twijfels heb of het wel echt bij me past. En die eerste maand huur die ik betaald heb had ik net zo goed in de sloot kunnen gooien want ik heb er nog geen nacht geslapen.
Toch heb ik mezelf eens een schop onder mijn reet gegeven, en per 1 nov moet ik van mezelf daar gewoon minimaal 5 nachten per week gaan slapen. Ik zie er best tegenop ergens, maar wanneer je jezelf nooit in het diepe gooit zul je denk ik nooit tevreden zijn....
pi_88120822
Dankje voor de goede reacties;

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:13 schreef Bartinhoo het volgende:
Waar het naar mijn mening al verkeerd gaat in jouw verhaal, is dat jij een bepaalde leegte ideaal opgevuld ziet worden door het hebben van een vriendin. Vergeet nooit, dat een relatie lang niet altijd voor altijd is, en dat de klap alleen maar harder zal zijn wanneer een van jullie beiden ( mocht je een vriendin vinden ) de relatie niet meer ziet zitten, en je vervolgens weer in die leegte terecht komt...
Dat klopt wel. Maar weetje, het is vooral zo dat ik gewoon een leegte voel en niet weet hoe ik dat op kan vullen. En ik associeer vriendinnetjes met alles wat ik voor mijn gevoel tekort kom. Ik wil me gewoon niet meer zo leeg voelen. Ik mis die warmte, die liefde, dat plezier en samen zijn. En ik zie andere mensen die dat op die manier lijken op te vullen en eigenlijk wil ik me gewoon alleen maar beter voelen. Ook meer zo voelen. Rationeel weet ik nu dat het niets oplost, maar toch steekt het.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:13 schreef Bartinhoo het volgende:
Wat ik echter wel weet, is dat de dingen die we echt heel erg missen, en anders zouden willen, vaak het engst vinden om daadwerkelijk aan te pakken!
(..)
De stappen ie ik daar echter voor moet nemen lijken zo onneembaar, dat ik de handdoek al in de ring gooi voordat ik het al geprobeerd heb... Maar die stappen ZIJN er wel, ook voor jou.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik wil op zich ook echt wel dingen beter gaan maken maar ik vind het echt een behoorlijk gevecht en ik heb elke dag opnieuw weer een hoop moeite met mezelf.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt :)

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:22 schreef Bartinhoo het volgende:
Overigens sla ik de essentie van het hele onderwerp over bedenk ik me nu...
Ik denk dat jij, ik en ongetwijfeld vele anderen alles heel erg willen analyseren..

Waar jij dus inderdaad denkt bij dat mooie meisje waar je mee naar bed bent geweest '' was het het allemaal wel waard , ben ik wel eerlijk voor haar geweest etc etc etc''
Ja, dat dacht ik ook. Ik heb het gevoel dat ik me heb voorgedaan als iemand anders om een goede indruk op haar te maken. En het viel tegen en ik ben gewoon niet eerlijk geweest tegen haar.

Ik ben ervan overtuigd dat ik veel teveel analyseer, maar ook hier weet ik weer niet goed hoe ik er beter in kan worden om dat minder te doen en gewoon eens wat meer gaan genieten van wat wel lukt.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:22 schreef Bartinhoo het volgende:
Toch heb ik mezelf eens een schop onder mijn reet gegeven, en per 1 nov moet ik van mezelf daar gewoon minimaal 5 nachten per week gaan slapen. Ik zie er best tegenop ergens, maar wanneer je jezelf nooit in het diepe gooit zul je denk ik nooit tevreden zijn....
Vind het echt knap dat je dat doet. Mezelf in het diepe gooien is iets wat ik heel slecht kan. Ik wil altijd maar ten koste van alles mezelf proberen te beschermen en schade te beperken, maar terwijl ik dat doe focus ik op die negatieve dingen en loop ik veel nieuwe positieve dingen mis. Ik zou willen dat ik wist hoe ik mezelf die schop onder mijn reet moest geven. Het is echt knap van je en ik hoop dat je kamer je super gaat bevallen!
pi_88131192
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 21:20 schreef benzin het volgende:

Vind het echt knap dat je dat doet. Mezelf in het diepe gooien is iets wat ik heel slecht kan. Ik wil altijd maar ten koste van alles mezelf proberen te beschermen en schade te beperken, maar terwijl ik dat doe focus ik op die negatieve dingen en loop ik veel nieuwe positieve dingen mis. Ik zou willen dat ik wist hoe ik mezelf die schop onder mijn reet moest geven. Het is echt knap van je en ik hoop dat je kamer je super gaat bevallen!
Door het gewoon te doen. Ik ben ook op kamers gegaan dit jaar, ik was er best angstig voor, mijn gevoel(allemaal angsten en ''wat als'' gedachtes) zei ook blijf gewoon thuis, maar ik heb me ingeschreven voor een studie die alleen in een andere stad kan, dus moest ik wel. Ook had ik zoiets van, fuck al die shit die op mij af komt, ik overleef het wel. Ik ben ook best passief geweest in mijn zoektocht naar een kamer omdat ik het best eng en moeilijk vond, maar het is mij eigenlijk komen aanwaaien :') Voor ik het wist had ik er een. Int begin was het wel wennen, maar nu ik er 2 maand zit, is het echt chill geworden en het valt allemaal reuze mee! . Wat meestal zo is trouwens, je maakt dingen in je hoofd veel erger en negatiever dan het werkelijk is. Of veel rooskleuriger (zoals jij met dat meisje en sex) :P

Ik ga nu trouwens waarschijnlijk alweer stoppen met de studie, wat een succes :') Dus miss zit ik binnenkort weer thuis-thuis, of niet, als ik ergens in februari in kan stromen....

[ Bericht 14% gewijzigd door Stefanovich op 30-10-2010 01:31:51 ]
pi_88134462
quote:
[..]

Dat klopt wel. Maar weetje, het is vooral zo dat ik gewoon een leegte voel en niet weet hoe ik dat op kan vullen. En ik associeer vriendinnetjes met alles wat ik voor mijn gevoel tekort kom. Ik wil me gewoon niet meer zo leeg voelen. Ik mis die warmte, die liefde, dat plezier en samen zijn. En ik zie andere mensen die dat op die manier lijken op te vullen en eigenlijk wil ik me gewoon alleen maar beter voelen. Ook meer zo voelen. Rationeel weet ik nu dat het niets oplost, maar toch steekt het.
[..]
Tja dat gevoel ken ik wel een beetje. Vooral sinds het uit is met mijn ex. Dat was mijn eerste serieuze relatie, maar daarvoor was ik verre van opzoek naar een vriendin/relatie. Nu het uit is besef ik wat ik mis, en zou ik het op de middellange termijn wel weer willen...

Want inderdaad, als ik zoals gisteren in de kroeg sta en ik zie vrienden van me van wie hun vriendin speciaal naar die kroeg toekomt, een knuffel krijgen etc, dan voel ik ook wel leegte en me op een zekere manier zelfs minderwaardig. Terwijl ik voor mijn relatie absoluut niet bezig was hiermee..

Maar wat jij verkondigt kan ik best begrijpen. Je voelt denk ik een grote leegte, en enkel een vriendin is in staat om die leegte (grotendeels) in een keer op te lossen..

Ik ben de laatste tijd ook een beetje in een neerslachtige situatie terecht gekomen, daarom herken ik me in je verhaal.
Wat ik echter van mezelf weet, is dat ik mezelf uit die situatie probeer te helpen, maar altijd tot op ZEKERE hoogte.. Op een bepaald punt ligt voor mij de grens, en daarover liggen de stappen die ik niet durf te nemen, terwijl dat juist de stappen zijn waardoor je echt je sitiuatie drastisch kunt veranderen...

Om een voorbeeld te geven ben ik gaan hardlopen, ga ik vaker uit, en nog meer van dat soort dingetjes. Niet verkeerd natuurlijk, maar dit zijn relatief makkelijke stapjes voor mij om te nemen. Toch ben ik nog steeds niet tevreden met de situatie en ik weet ook waardoor dat komt. De grotere stappen die ik al heel lang wil nemen, heb ik nog steeds niet genomen. Denk aan een nieuwe baan, bij een studentenvereniging, teamsport. Voor mij is dit relatief ''eng'', en dus blijf ik dat soort keuzes uitstellen terwijl dat waarschijnlijk juist de dingen zijn waardoor ik mijzelf op de langere termijn gelukkiger zal voelen...Misschien herken je dat?

En die schop onder je reet, tja ik kan eigenlijk geen ander advies geven dan het gewoon DOEN. Ik heb ook heel lang periodes gehad van zelfdiscipline, om vervolgens na een maand weer alles fout te doen...
De laatste tijd ben ik goed bezig geweest, maar dat kwam vooral door liefdesverdriet. Ik wou mezelf op een bepaalde manier bewijzen voor mijn ex. Nu de laatste weken dit verdriet aardig af begint te zwakken begint ook mijn motivatie om te sporten etc te verminderen. Het ligt er maar aan hoe sterk je bent om dit daadwerkelijk vol te houden!
pi_88146247
Vond trouwens wel een mooi stukje op een blog van iemand over de essentie van de kracht van het nu, gaat over hoe hij(de blogger) het boek interpreteert en ik vind het wel mooi omschreven, maakt het boek ook een stuk minder zweverig eigenlijk.

http://www.stevepavlina.com/blog/2006/05/the-power-of-now/
pi_88170905
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 17:52 schreef Stefanovich het volgende:
Vond trouwens wel een mooi stukje op een blog van iemand over de essentie van de kracht van het nu, gaat over hoe hij(de blogger) het boek interpreteert en ik vind het wel mooi omschreven, maakt het boek ook een stuk minder zweverig eigenlijk.

Helder en inspirerend verhaal idd. Ik betrap mezelf ook vaak nog op die 'foute gedachtegang' van: Als ik straks klaar ben met mijn opleiding, dan..., Als ik een miljoen win, dan... Hoewel ik ook uit ervaring weet dat deze 'als-dan' gedachten in de praktijk helemaal niet werken, of altijd anders zijn dan je het van tevoren bedenkt. Maar ja, het is lastig om het echt definitief te doorbreken.
pi_88223208
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:29 schreef Bartinhoo het volgende:

Want inderdaad, als ik zoals gisteren in de kroeg sta en ik zie vrienden van me van wie hun vriendin speciaal naar die kroeg toekomt, een knuffel krijgen etc, dan voel ik ook wel leegte en me op een zekere manier zelfs minderwaardig. Terwijl ik voor mijn relatie absoluut niet bezig was hiermee..

Maar wat jij verkondigt kan ik best begrijpen. Je voelt denk ik een grote leegte, en enkel een vriendin is in staat om die leegte (grotendeels) in een keer op te lossen..
Ja, ik voel een grote leegte en ik zie dat ik dat ech mis. En daarnaast lijkt het op korte termijn zo'n goede oplossing voor echt alles. Zelfs nu ik weet dat het niet werkte verlang ik er weer na nu dat weer iets langer geleden is. Het lijkt zo erg een oplossing.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:29 schreef Bartinhoo het volgende:

Voor mij is dit relatief ''eng'', en dus blijf ik dat soort keuzes uitstellen terwijl dat waarschijnlijk juist de dingen zijn waardoor ik mijzelf op de langere termijn gelukkiger zal voelen...Misschien herken je dat?
Ja, dat gevoel ken ik wel. De beslissingen die echt iets kunnen gaan veranderen zijn voor mij het engst. Maar eigenlijk zou ik wel eens moeten beginnen om een paar van zulke beslissingen te maken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:52 schreef Stefanovich het volgende:

Het is inderdaad wel een mooi stuk dat veel minder zweverig is ja. Op zich zie ik er ook het nut wel van in denk ik, maar ik vind het moeilijk om niet te denken, hoe hard ik daar mijn best ook voor doe. Sterker nog, hoe harder ik probeer te ontspannen en mijn hoofd leeg te maken hoe meer mijn hoofd tegenstribbelt.
pi_88235277
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:31 schreef benzin het volgende:

Het is inderdaad wel een mooi stuk dat veel minder zweverig is ja. Op zich zie ik er ook het nut wel van in denk ik, maar ik vind het moeilijk om niet te denken, hoe hard ik daar mijn best ook voor doe. Sterker nog, hoe harder ik probeer te ontspannen en mijn hoofd leeg te maken hoe meer mijn hoofd tegenstribbelt.
Dat is heel normaal. Het is hetzelfde als dat je tegen jezelf zegt ik moet NU slapen, kom op ga nou eens slapen. Dat werkt ook niet. Je hoofd leegmaken is eigenlijk een kwestie van accepteren van het moment.
Het observeren van jezelf, je gedachten en je omgeving en niet oordelen... Alleen maar waarnemen, neutraal kijken en ervaren van wat je voelt.
Het is lastig, maar als je je hoofd wilt leegmaken, dus van je gedachten af moet, wil je dus van je ego af...
Maar als je dit tegen jezelf zegt, is dat nog steeds je ego die spreekt dus kom je er ook niet vanaf...
Het is gewoon weer puur een gedachte tussen je gedachten.
Een gedachte die je andere gedachten moet bestrijden.... verzet tegen jezelf eigenlijk en dat roept weer irritatie/frustratie op en dan word het wat je zegt, alleen maar erger.
Hoop dat je het een beetje snapt wat ik bedoel :P

Lees anders het boek de 7 spirituele wetten van succes eens, het is wel weer een beetje zweverig, maar goed, alles wat een beetje anders is dan je eigen manieren is nogal snel zweverig. Maar daar staan 7 ''wetten'' in, ofwel 7 manieren om ''succes'' te krijgen, en succes betekend hier puur gewoon gemoedsrust, tevredenheid met je leven, en daar hoef je in principe niks voor te halen, te bereiken, het zit allemaal je hoofd.

Of check ook eens video's op youtube van Vagabond steve, bijvoorbeeld deze;

en

Hij trekt de hedendaagse maatschappij in twijfel, die ons denken eigenlijk op een bepaalde manier ''programmeert'' , die ons weg doet drijven van onze werkelijke zelf en stelt een andere kijk op het leven voor... De essentie van de kracht van het nu zit ook in zijn verhalen volgens mij. Maar goed, ik vind dat hij heldere verhalen heeft waar je wel wat mee kunt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stefanovich op 02-11-2010 01:22:29 ]
pi_88237426
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:31 schreef benzin het volgende:

[..]

Ja, ik voel een grote leegte en ik zie dat ik dat ech mis. En daarnaast lijkt het op korte termijn zo'n goede oplossing voor echt alles. Zelfs nu ik weet dat het niet werkte verlang ik er weer na nu dat weer iets langer geleden is. Het lijkt zo erg een oplossing.
[..]

Goed om te bedenken is, dat je nooit zo blij bent met iets, als dat je het in je voorstelling verwachtte.
Ik zit inmiddels 3 dagen op mijn kamer. Ik kan me niet voorstellen dat ik had kunnen hopen dat het beter zou zijn gegaan. Mooi ingericht, gezellig met huisgenoten tv kijken/ gamen in de woonkamer... Ik ben best blij met mijn kamer MAAR

Om nu te zeggen, dat ik mezelf qua gevoel echt beter voel dan toen ik thuis zat... nee
Van binnen voel ik nog steeds die ontevredenheid, frustratie..
En dit terwijl ik van tevoren dacht ( toen ik aan een ogenschijnlijke eindeloze zoektocht naar een kamer bezig was, en het niet meer zag zitten ) , dat alles beter zou worden als ik die kamer had!
Vooral als ik op sites als hyves en facebook zit, dan kan ik mezelf enorm frustreren wanneer ik zie wat voor activiteiten ik allemaal mis, daarbij niet eens kijkend naar de dingen die ik zelf WEL heb...

Op deze manier zal je in mijn ogen nooit tevreden zijn, om dat 200 andere mensen altijd meer verschillende dingen zullen doen dan jijzelf alleen. Ik wil aan alles meedoen, en overal waar ik niet bijben daar irriteer ik me aan... Best lastig;)

Ik probeer hiermee duidelijk te maken dat tevredenheid van binnen zit. Ik zou me best kunnen voorstellen dat mensen als jij ( en ik ) diep van binnen redelijk tevreden zijn met het leven dat we hebben ( tot op zekere hoogte ) . Maar door verwachtingen waarvan we DENKEN dat de maatschappij / medemens van ons heeft, hebben we het gevoel op een bepaald vlak te moeten presteren...
Ik heb het zelf heel erg sinds het uit is met mijn ex. Ik moet elk weekend iets leuks te doen hebben, ik kan het niet verkroppen als zij een sociaal interessanter leven heeft dan ik. Heel kinderachtig eigenlijk, ik doe mee aan een wedstrijd die van haar kant niet eens gespeeld wordt...
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:53:43 #260
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88238863
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Bartinhoo het volgende:
Ik heb het zelf heel erg sinds het uit is met mijn ex. Ik moet elk weekend iets leuks te doen hebben, ik kan het niet verkroppen als zij een sociaal interessanter leven heeft dan ik. Heel kinderachtig eigenlijk, ik doe mee aan een wedstrijd die van haar kant niet eens gespeeld wordt...
Je denkt een hoop. Je denkt dat zij een interessanter leven heeft. Maar je hebt geen idee of dat echt zo is. Misschien gaat ze vaker uit dan jij maar is ze lonely in a crowd? Je zult het nooit weten.
Maar met je eigen gedachten maak je je eigen gevoel van ongelukkig zijn.

Benzin, je hoofd leegmaken van gedachten vereist oefening.
Je moet ze inderdaad enkel waarnemen en langs laten vliegen als vogeltjes.
Wegduwen heeft geen zin want daar worden ze alleen hardnekkiger van.
Sta ze toe, kijk er naar zonder te oordelen en laat ze gewoon weer weggaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')