quote:Dat klopt wel. Maar weetje, het is vooral zo dat ik gewoon een leegte voel en niet weet hoe ik dat op kan vullen. En ik associeer vriendinnetjes met alles wat ik voor mijn gevoel tekort kom. Ik wil me gewoon niet meer zo leeg voelen. Ik mis die warmte, die liefde, dat plezier en samen zijn. En ik zie andere mensen die dat op die manier lijken op te vullen en eigenlijk wil ik me gewoon alleen maar beter voelen. Ook meer zo voelen. Rationeel weet ik nu dat het niets oplost, maar toch steekt het.Op woensdag 27 oktober 2010 23:13 schreef Bartinhoo het volgende:
Waar het naar mijn mening al verkeerd gaat in jouw verhaal, is dat jij een bepaalde leegte ideaal opgevuld ziet worden door het hebben van een vriendin. Vergeet nooit, dat een relatie lang niet altijd voor altijd is, en dat de klap alleen maar harder zal zijn wanneer een van jullie beiden ( mocht je een vriendin vinden ) de relatie niet meer ziet zitten, en je vervolgens weer in die leegte terecht komt...
quote:Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik wil op zich ook echt wel dingen beter gaan maken maar ik vind het echt een behoorlijk gevecht en ik heb elke dag opnieuw weer een hoop moeite met mezelf.Op woensdag 27 oktober 2010 23:13 schreef Bartinhoo het volgende:
Wat ik echter wel weet, is dat de dingen die we echt heel erg missen, en anders zouden willen, vaak het engst vinden om daadwerkelijk aan te pakken!
(..)
De stappen ie ik daar echter voor moet nemen lijken zo onneembaar, dat ik de handdoek al in de ring gooi voordat ik het al geprobeerd heb... Maar die stappen ZIJN er wel, ook voor jou.
quote:Ja, dat dacht ik ook. Ik heb het gevoel dat ik me heb voorgedaan als iemand anders om een goede indruk op haar te maken. En het viel tegen en ik ben gewoon niet eerlijk geweest tegen haar.Op woensdag 27 oktober 2010 23:22 schreef Bartinhoo het volgende:
Overigens sla ik de essentie van het hele onderwerp over bedenk ik me nu...
Ik denk dat jij, ik en ongetwijfeld vele anderen alles heel erg willen analyseren..
Waar jij dus inderdaad denkt bij dat mooie meisje waar je mee naar bed bent geweest '' was het het allemaal wel waard , ben ik wel eerlijk voor haar geweest etc etc etc''
quote:Vind het echt knap dat je dat doet. Mezelf in het diepe gooien is iets wat ik heel slecht kan. Ik wil altijd maar ten koste van alles mezelf proberen te beschermen en schade te beperken, maar terwijl ik dat doe focus ik op die negatieve dingen en loop ik veel nieuwe positieve dingen mis. Ik zou willen dat ik wist hoe ik mezelf die schop onder mijn reet moest geven. Het is echt knap van je en ik hoop dat je kamer je super gaat bevallen!Op woensdag 27 oktober 2010 23:22 schreef Bartinhoo het volgende:
Toch heb ik mezelf eens een schop onder mijn reet gegeven, en per 1 nov moet ik van mezelf daar gewoon minimaal 5 nachten per week gaan slapen. Ik zie er best tegenop ergens, maar wanneer je jezelf nooit in het diepe gooit zul je denk ik nooit tevreden zijn....
quote:Door het gewoon te doen. Ik ben ook op kamers gegaan dit jaar, ik was er best angstig voor, mijn gevoel(allemaal angsten en ''wat als'' gedachtes) zei ook blijf gewoon thuis, maar ik heb me ingeschreven voor een studie die alleen in een andere stad kan, dus moest ik wel. Ook had ik zoiets van, fuck al die shit die op mij af komt, ik overleef het wel. Ik ben ook best passief geweest in mijn zoektocht naar een kamer omdat ik het best eng en moeilijk vond, maar het is mij eigenlijk komen aanwaaienOp vrijdag 29 oktober 2010 21:20 schreef benzin het volgende:
Vind het echt knap dat je dat doet. Mezelf in het diepe gooien is iets wat ik heel slecht kan. Ik wil altijd maar ten koste van alles mezelf proberen te beschermen en schade te beperken, maar terwijl ik dat doe focus ik op die negatieve dingen en loop ik veel nieuwe positieve dingen mis. Ik zou willen dat ik wist hoe ik mezelf die schop onder mijn reet moest geven. Het is echt knap van je en ik hoop dat je kamer je super gaat bevallen!
quote:Tja dat gevoel ken ik wel een beetje. Vooral sinds het uit is met mijn ex. Dat was mijn eerste serieuze relatie, maar daarvoor was ik verre van opzoek naar een vriendin/relatie. Nu het uit is besef ik wat ik mis, en zou ik het op de middellange termijn wel weer willen...[..]
Dat klopt wel. Maar weetje, het is vooral zo dat ik gewoon een leegte voel en niet weet hoe ik dat op kan vullen. En ik associeer vriendinnetjes met alles wat ik voor mijn gevoel tekort kom. Ik wil me gewoon niet meer zo leeg voelen. Ik mis die warmte, die liefde, dat plezier en samen zijn. En ik zie andere mensen die dat op die manier lijken op te vullen en eigenlijk wil ik me gewoon alleen maar beter voelen. Ook meer zo voelen. Rationeel weet ik nu dat het niets oplost, maar toch steekt het.
[..]
Helder en inspirerend verhaal idd. Ik betrap mezelf ook vaak nog op die 'foute gedachtegang' van: Als ik straks klaar ben met mijn opleiding, dan..., Als ik een miljoen win, dan... Hoewel ik ook uit ervaring weet dat deze 'als-dan' gedachten in de praktijk helemaal niet werken, of altijd anders zijn dan je het van tevoren bedenkt. Maar ja, het is lastig om het echt definitief te doorbreken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:52 schreef Stefanovich het volgende:
Vond trouwens wel een mooi stukje op een blog van iemand over de essentie van de kracht van het nu, gaat over hoe hij(de blogger) het boek interpreteert en ik vind het wel mooi omschreven, maakt het boek ook een stuk minder zweverig eigenlijk.
http://www.stevepavlina.com/blog/2006/05/the-power-of-now/
Ja, ik voel een grote leegte en ik zie dat ik dat ech mis. En daarnaast lijkt het op korte termijn zo'n goede oplossing voor echt alles. Zelfs nu ik weet dat het niet werkte verlang ik er weer na nu dat weer iets langer geleden is. Het lijkt zo erg een oplossing.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:29 schreef Bartinhoo het volgende:
Want inderdaad, als ik zoals gisteren in de kroeg sta en ik zie vrienden van me van wie hun vriendin speciaal naar die kroeg toekomt, een knuffel krijgen etc, dan voel ik ook wel leegte en me op een zekere manier zelfs minderwaardig. Terwijl ik voor mijn relatie absoluut niet bezig was hiermee..
Maar wat jij verkondigt kan ik best begrijpen. Je voelt denk ik een grote leegte, en enkel een vriendin is in staat om die leegte (grotendeels) in een keer op te lossen..
Ja, dat gevoel ken ik wel. De beslissingen die echt iets kunnen gaan veranderen zijn voor mij het engst. Maar eigenlijk zou ik wel eens moeten beginnen om een paar van zulke beslissingen te maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:29 schreef Bartinhoo het volgende:
Voor mij is dit relatief ''eng'', en dus blijf ik dat soort keuzes uitstellen terwijl dat waarschijnlijk juist de dingen zijn waardoor ik mijzelf op de langere termijn gelukkiger zal voelen...Misschien herken je dat?
Het is inderdaad wel een mooi stuk dat veel minder zweverig is ja. Op zich zie ik er ook het nut wel van in denk ik, maar ik vind het moeilijk om niet te denken, hoe hard ik daar mijn best ook voor doe. Sterker nog, hoe harder ik probeer te ontspannen en mijn hoofd leeg te maken hoe meer mijn hoofd tegenstribbelt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:52 schreef Stefanovich het volgende:
Vond trouwens wel een mooi stukje op een blog van iemand over de essentie van de kracht van het nu, gaat over hoe hij(de blogger) het boek interpreteert en ik vind het wel mooi omschreven, maakt het boek ook een stuk minder zweverig eigenlijk.
http://www.stevepavlina.com/blog/2006/05/the-power-of-now/
Dat is heel normaal. Het is hetzelfde als dat je tegen jezelf zegt ik moet NU slapen, kom op ga nou eens slapen. Dat werkt ook niet. Je hoofd leegmaken is eigenlijk een kwestie van accepteren van het moment.quote:Op maandag 1 november 2010 20:31 schreef benzin het volgende:
Het is inderdaad wel een mooi stuk dat veel minder zweverig is ja. Op zich zie ik er ook het nut wel van in denk ik, maar ik vind het moeilijk om niet te denken, hoe hard ik daar mijn best ook voor doe. Sterker nog, hoe harder ik probeer te ontspannen en mijn hoofd leeg te maken hoe meer mijn hoofd tegenstribbelt.
Goed om te bedenken is, dat je nooit zo blij bent met iets, als dat je het in je voorstelling verwachtte.quote:Op maandag 1 november 2010 20:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja, ik voel een grote leegte en ik zie dat ik dat ech mis. En daarnaast lijkt het op korte termijn zo'n goede oplossing voor echt alles. Zelfs nu ik weet dat het niet werkte verlang ik er weer na nu dat weer iets langer geleden is. Het lijkt zo erg een oplossing.
[..]
Je denkt een hoop. Je denkt dat zij een interessanter leven heeft. Maar je hebt geen idee of dat echt zo is. Misschien gaat ze vaker uit dan jij maar is ze lonely in a crowd? Je zult het nooit weten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Bartinhoo het volgende:
Ik heb het zelf heel erg sinds het uit is met mijn ex. Ik moet elk weekend iets leuks te doen hebben, ik kan het niet verkroppen als zij een sociaal interessanter leven heeft dan ik. Heel kinderachtig eigenlijk, ik doe mee aan een wedstrijd die van haar kant niet eens gespeeld wordt...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |